Do tego miejsca trafiliśmy, bo zobaczyłam zdjęcie w przewodniku. Zjeżdzamy z trasy Cetinje - Podgorica. Koniecznie chciałam tam dotrzeć i też zrobić takie zdjęcie;) Prawie mi się udało, choć całe zakole rzeki Crnojevica nie chciało się zmieścić w kadrze;) To była najtrudniejsza trasa jaką mieliśmy do pokonania w Czarnogórze. Trasa Kotor - Cetinje to przy niej pikuś. Mega zakrętasy i mega wąsko. Do tego nie dało się wytrzymać dłużej niż 5 minut na słońcu. Asfalt parzył i grzał niemiłosiernie. Rzeka Crnojevica omija tutaj wysoki zielony kopiec, skręcając pod kątem 180 stopni. Miejscówka przepiękna. Punkt widokowy znajduje się jakieś 3 km za wsią Rijeka Crnojevica.
Wracamy na główną drogę, a nie było lekko;) Jesteśmy już za Podgoricą, którą ominęliśmy z boku. Jedziemy teraz wzdłuż rzeki Moracy. Trasa obfituje w zakręty, ale głównie w tunele, których było chyba kilkadziesiąt;) Rzeka Moraca wyżłobiła między górami dochodzącymi do 2 tys. m n.p.m. kanion. Kanion ma długość 45 km.
Czas na shopping;) To ulubione zajęcie Marusia, ja mam wtedy czas na jakieś zdjęcia, bo tak to muszę z samochodu pstrykać;) Rzeka płynie sobie skalistym korytem, tworząc liczne małe wodospady. A to już miejsce gdzie rzeka Mrtvica wpada do rzeki Moraca. Tutaj zatrzymaliśmy się na nocleg na małym kempingu. Pojechaliśmy obczaić okolicę. Most wypas, ale dało radę przejechać;) Prysznic i lodówka w jednym:)
W tym domu mieszkała właścicielka kempingu, który nas kosztował 5 EUR za noc:) Jeden z niewielu dni kiedy można było odpocząć i nic nie robić;) Na tym mini kempingu oczywiście byliśmy sami. Nie licząc dwóch psów właścicielki, które z nami jadły kolację;) Tylko siedzieć nad rzeczką i kontemplować;) Miejsce idealne dla Marusia, bo mi się trochę nudziło tak siedzieć w jednym miejscu dłużej niż 2 godziny;) Ranek przywitał nas piękną pogodą i równie pięknym widokiem.
Widać miejsce gdzie jedna rzeka wpada do drugiej i most przy którym byliśmy dnia poprzedniego. Rzeka Mrtvica wpada do Moracy jakieś 5 km przed Monastyrem. Mimo, że niewielka to rzeczka, to wyrzeźbiła ona w wapiennych skałach malowniczy kanion. Podobno malowniczy. Tak czytałam, bo nie udało nam się zobaczyć. Kanion i rzekę można podobno obejść dzięki ścieżce przebiegającej lewym brzegiem. Jeden z naszych towarzyszy. Całą noc z nami spali;) No to poszliśmy na drugi brzeg, ścieżka była, więc ruszyliśmy do góry. Zagłębiliśmy się w las, ale jak spotkaliśmy żmiję na drodze to podziękowaliśmy za wycieczkę, kanion i zrobiliśmy odwrót.
Po wyjeździe z kanionu pojawiają się zabudowania monastyru Moraca. W historii Czarnogóry klasztor pełnił ważną rolę. Ukryty pośród gór (kiedyś nie wiodła tędy droga), otoczony wysokim murem, stanowił idealne miejsce posiedzeń, na których podejmowano strategiczne decyzje dla kraju. Zabudowania powstały w 1252 roku. Dewastowany kilkukrotnie przez najazdy tureckie. Kompleks stoi przy szosie, 25 km przed Kolasinem. Musi to być bardzo ważne miejsce, bo ludzi były dzikie tłumy. Autokary, wycieczki, również z Polski;)
Czekałam z 10 minut, żeby zrobić zdjęcie bez czyjejś ręki i butelki, do której lał się strumień tej wody. Czy świętej tego nie wiem, ale napełnianie butelek szło taśmowo;) Kompleks składa się z dwóch cerkwi i kilku zabudowań, całość otoczona jest murem obronnym. Trzeba przyznać, że klasztor jest pięknie położony. Piękne są również naścienne malowidła w głównej świątyni. Zdjęć wnętrz nigdy nie robię, więc musicie mi uwierzyć na słowo. Zostawiamy klasztor. Czas na kąpiel. W końcu ile można zwiedzać jednego dnia;) Dziękuję:)

Czarnogóra - dolina i klasztor Moracza
Crna Gora,  wrzesień 2012r - cz. II
1pix użytkownik satan odległość 18 km 1pix

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6761) dodano 23.02.2016 15:54

Eljot widziałam Twoje galerie, ale to było w roku 2013!:) od tego czasu byłam już pewnie na kilkunastu wyjazdach, do tego obejrzałam setki galerii, tysiące zdjęć i nie mam az takiej dobrej pamieci, takze pliss wybacz:) Ale obejrzalam sobie te galerie jeszcze raz dzieki temu:) Zamierzalam przed tym wyjazdem obejrzec wszystkie galerie z Albanii i Montenegro jakie sa na OŚ, ale czasu starczyło na Albanię i trochę Montenegro;) A ja zobaczyłam dopiero to zakole w przewodniku, który dostalismy w prezencie slubnym, takze tydzien przed wyjazdem jakos dopiero stwierdzilam ze chce tam dojechac, no i pojechalismy nie wiedzac nawet jaka tam jest droga, ale nie było tak źle, a widoki cudowne;)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6761) dodano 23.02.2016 12:49

Bartekplk, Vivi, Paulus dzięki za odwiedziny:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6761) dodano 23.02.2016 12:48

Śnieżka dzięki za odwiedziny:) Myślę, że z tymi 10 minutami to troche przesadziłam, no ale moja cierpliwość już się kończyła, bo ciągle ktoś nowy czekał w kolejce do źródełka, a ja chciałam tylko jedną małą fotkę;)

Migawka miło mi, dziękuję, staram się jak mogę:)

Paweł widzisz u nas jest tak, że ja lubię jedno i drugie, a Maruś tylko shopping ale żywieniowy, więc cały czas chodzi za jakimiś owocami, oliwami, i innymi napojami;) Wtedy ja mam małą chwilę na foty;) Jestem pewna, ze jak juz pojedziesz do Montenegro to będzie Ci się tam bardzo podobac:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6761) dodano 23.02.2016 10:09

Dziękuję wszystkim za odwiedziny i komentarze:)

Przemek ja też bardzo chętnie bym tam wróciła, na razie to raczej niemożliwe, więc wracam sobie robiąc galerie:) Nad raftingiem się zastanawialiśmy, ale jakoś nikt się nie chciał zdecydować, więc tylko zjechaliśmy sobie na linie, było super:) Ale raftingowi nie mówię nie, i może przy następnej okazji, bo na pewno taka będzie, bo na Bałkany będę nie raz jeszcze wracać:)

Zibid cześć:) No gdybym ja wiedziała, że tam będzie taka hardcorowa droga to ja nie wiem czy bym się bujnęła;) Ale bardzo chciałam zobaczyć to miejsce!:) No Ty uważaj jak jeździsz, bo lepiej by było gdybyś się nie zsunął do żadnego jeziora czy rzeki;) Kanion Verdon wiem, że ładny ale jeszcze tam nie dotarłam;)

Sona_dora cieszę, że coś Ci wpadło w oko i wróciły miłe wspomnienia:)

Ula a ja nie widziałam pewnie wielu miejsc, które widzieli inni, albo Ty sama, jak pisałaś mi o tej wyspie Ada Bojana, coś o niej może wcześniej słyszałam, ale jakoś nie trafiłam, choć byłam prawie na miejscu;) Marek to nie może wytrzymać w temperaturze powyżej 30 stopni, no męczył się chłopak momentami okrutnie, ale dał jakoś radę, dzięki spontanicznemu chłodzeniu;) Staram się jak mogę:)

Charlie oj jest, i to bardzo dużo:) Na pewno by Ci się podobało i Twojej całej rodzince, zwłaszcza, że dzieciaki są już zaprawione w bojach:) Ja polecam Czarnogórę jak najbardziej:)

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3352) dodano 22.02.2016 20:58

Piękna przyroda i fajny kemping blisko natury.
Podziwiam za wytrwałość - ja bym nie wyczekała 10 minut żeby zrobić zdjęcie;) Pozdrowienia!

migawka użytkownik migawka(wpisów:306) dodano 22.02.2016 20:43

Nola, Twoje bałkańskie relacje zawsze oglądam z przyjemnością. Aż chciałoby się teraz tam wybrać...

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7317) dodano 22.02.2016 13:47

Hej Nola ..., u mnie jest na odwrót, moja żona uwielbia schopping, więc ona się tym zajmuje, a ja mam czas na fotki ..., nie ma to jak sobie odpowiednio dobrać partnera życiowego:)))
Fajne to zakole ..., pozdrawiam:)

eljot użytkownik eljot(wpisów:533) dodano 22.02.2016 13:20

Witaj Nola,
Bardzo lubię Twoje galerie opisujące kolejne miejsca z wypraw, szczególnie bałkańskich. Widzę, że dotarłaś do „Najpiękniejszego widoku na świecie” :-) – tak kiedyś przeczytałem o tym zakolu rzeki Crnojevica w jakimś plebiscycie internetowym.
Trochę mi przykro, że choć widziałaś moje galerie http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=23841 i http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=23551 gdzie umieściłem po kilka zdjęć z tego miejsca, zainspirował Cię przewodnik ;-), a nie moje relacje :-(. Ja przygotowując wyprawę widziałem to zakole w prawie każdym folderze reklamującym Czarnogórę i dlatego koniecznie, nie zważając na wąską drogę musiałem tam dotrzeć.
Trochę szkoda, że to miejsce nie jest szerzej znane Obieżyświatowcom.
Z niecierpliwością czekam na następne relacje z Twojej wyprawy.
:-)

charlie użytkownik charlie(wpisów:2348) dodano 22.02.2016 10:30

Fajne tereny :-) Zakole rewelacyjne.
Ciekawe czy ten stateczek z 4 zmieścił się w zakręt ;-)
Jest w tej Czarnogórze trochę widokowych miejsc do podziwiania... :-)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:6038) dodano 21.02.2016 20:25

A to mnie zaskoczyłas tym pieknym miejscem. Byłam w okolicy i minełam to zakole.
Takie campingi sa najfajniesze, świetnie połozony, dziko i pusto. Piekna jest Czarnogóra.
Marek to chłopak z zelaza. Zatoki ma z żelaza:))
Fajnie nas oprowadzasz po Bałkanach:)) Pozdrawiam:)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 21.02.2016 14:52

Trasa z widokiem na rzekę Crnojevicę to cudo, fajnie było powspominać z Tobą Czarnogórę :) Pozdr.

zibid użytkownik zibid(wpisów:2270) dodano 21.02.2016 14:51

...... zakole rzeki Crnojevica - Aneta że chciało Wam się tam bujnąć - szacun. Ja jak tam jechałem od strony jeziora Szkoderskiegp to mało ze skarpy autem się do jeziora nie zsunełem. Była przygoda.

Fajny kanion rzeki Moraca - prawie jak Verdon :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6197) dodano 21.02.2016 13:26

Ach! Niezapomniana Czarnogóra...! Chciałbym znowu tam być... W górach oczywiście i w tych kanionach.
Raftingu Tarą zażywaliście? - to jest jazda!
Serdecznie pozdrawiam!

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6761) dodano 21.02.2016 12:50

Romana fajowe:) Jak zobaczyłam na fotce to też chciałam na własne oczy ujrzeć to miejsce, a że było mniej więcej po drodze to się udało znaleźć;) W te upały jakie nam się trafiły dostęp do lodowatej czystej wody był bardzo potrzebny:) Mój mąż w każdym możliwym miejscu się tak chłodził, no nie wyrabiał chłopak przy 40 stopniach;)

Surykatka mi też się tam bardzo podobało:) I zazdrościłam tym ludziom co sobie płynęli po tej rzece, bo upał tego dnia był masakryczny, ale cieszę się, że udało nam się znaleźć to miejsce bo czułabym niedosyt;) Ta lodóweczka przy tych temperaturach była dla nas zbawienna;) A na kempingu można było się wyciszyć i nic nie robić:)

Ak, Pszem, Achernar, Lucy56 dzięki za odwiedziny:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7249) dodano 21.02.2016 11:34

No to miejsce z pierwszych 6 fotek rewelacyjne! Dalej trasa też bardzo malownicza. Miejsce na kemping świetnie położone. Byłam też kiedyś na takim polu namiotowym, gdzie podobne koryto służyło za umywalnię, niestety nie było tak sprytnie połączone z lodówką :)

romana użytkownik romana(wpisów:5222) dodano 21.02.2016 07:06

Fajowe te zakrętasy na rzece. Dla takich widoków warto zrezygnować z luksusów. Łazienko - lodówka tez ciekawa. Muszę pomyśleć o czymś takim u siebie na działce :)
A na fot 41 to jakaś nowa pozycja jogi ?