Do Lagos dotarliśmy jakoś wieczorem. Udało się nawet szybko znaleźć nocleg gdzieś poza centrum, a wieczorkiem poszliśmy na stare miasto trochę się powłóczyć i coś zjeść oczywiście. Menu Turistico w cenie 7,50 eur to jest cudowny wynalazek. Pisał zresztą o tym Przemysław, my tez moglismy sie o tym przekonać że za taką kasę mamy zupę, danie główne, deser i pół litra wina albo małe piwo;) No i jeszcze oliwki. Maruś był przeszczęśliwy, bo całe oliwki jego;) Widoczek z naszego hostelu. Rano było trochę zimno, ale i tak byłoby fajnie na tym tarasie posiedzieć. Ale czas goni. 2 dni na wybrzeże Algarve to jakby nie patrzeć cholernie mało czasu... Jesteśmy na Ponta da Piedade. Nie wiem kto wymyślił plan tego wyjazdu?;) Te formacje skalne są niezwykłe. Nie da się w 2 dni zobaczyć tych wszystkich małych miasteczek i pięknych plaż. Każda piękna, każda inna. Na pewno tam wrócę. Jest duża szansa, bo Marusiowi też się Portugalia spodobała. Wino, oliwki, ryby, owoce morza;) Dla mnie z tego najlepsze piwo Sagres:) Nawet nie wiecie ile czasu spędziłam przed wyjazdem na oglądaniu zdjęć z tych wszystkich plaż na wybrzeżu. Bardzo to było męczące, żeby wybrać kilka które zobaczymy i na których choć chwilę czasu spędzimy. Na pewno wiedzialam ze musimy zobaczyc Praia da Marinha, z ktorej galerie wrzucil Przemyslaw)
Bo jeździć tylko od jednej do drugiej i nawet na nich nie odpocząć chwilę też mija się z celem. Tutaj schodzimy na dol na przystan łódek, bo chcemy sobie taką łodką popłynąc z rejsik. Płyniemy:) Tutaj chyba wielbłąd;) Rejsik jest bardzo fajny. Wpływamy małą łódką do tych wszystkich dziur, grot, jaskiń czy jak je zwał. Będąc w Lagos trzeba koniecznie zajechać na Ponta da Piedade.
Znajduje się tam wielki parking. Wiadomo ze w marcu nie było problemu z parkingiem, ale mysle ze nawet latem jakoś z rana moze sie udac znaleźć wolne miejsce. Miejscówkę trzeba zobaczyć. Najlepiej z góry oraz od strony morza. Trasy spacerowe wiodą w obie strony od przylądka brzegiem klifu. W samym Lagos byłoby co robić przez 2 dni jak nic. Ale my nie mamy tyle czasu. Tego dnia w planie jest jeszcze Cabo de Sao Vicente i znalezienie noclegu na plazy, ale o tym już kiedyś było;) Dlatego tylko rzucamy okiem na stronę zachodnią.
I ruszamy na spacer na północny-wschód. Pogoda zrobiła się cudowna. A widoki bajka:) :) Ścieżka wiedzie mniej więcej wzdłuż brzegu klifu raz od niego się bardziej oddalając raz zbliżając.
Naprawdę miejsce jest piękne. Zrobiło się dosyć ciepło jak na połowę marca. Niektórym jest nawet za gorąco;) Rzucamy jeszcze okiem w stronę kolejnych plaż, ale dalej już nie idziemy. Wiadomo, nie mamy czasu na spacer, a szkoda, bo widoki piękne. Wiem, że się powtarzam i jeszcze pewnie parę razy to powiem w tej galerii, ale kiedy tam było naprawdę pięknie. Do następnej plaży Praia do Camilo podjeżdzamy wypożyczonym na lotnisku w Lizbonie punciakiem.
Ale tylko z góry podziwiamy. Nie chce nam się po tych schodach schodzić. Znaczy zejść możemy, ale potem trzeba się wdrapać z powrotem;) Jest oczywiście piękna:) Dzień wcześniej byłam na jednej z najpiękniejszych plaż w życiu. Nie tylko w Portugalii, wszędzie. Bałam sie, ze po zobaczeniu Praia da Marinha juz nic mnie w tej Portugalii nie zachwyci. Ale na szczęscie jeszcze nie raz sie mialam przekonac, że przepięknych plaż to w Portugalii dostatek. I naprawde co krok mozna się zachwycać. Praia Dona Ana dla mnie to zarąbista plaża. Przepiękna. Polecam:) Na tej pięknej plaży Marus postanowił wykąpać się w oceanie, jako ze wcześniej nigdy tego nie robił. Never ever.
Luzik, jest połowa marca, woda lodowata, ale dał chłopak radę:) Ja co najwyżej zamoczyłam na sekundę nóżki;) W Lagos jest kilka ślicznych zatoczek i plaż ukrytych między skałami. Naprawdę jest w czym wybierać, a nie wiem jak wyglądają te na których nie byłam. Taka Meia Praia przykładowo, która ciągnie się od portu Lagos aż po Alvor przez wielu Portugalczyków uważana za najpiękniejszą na całym Algarve. No a ja tam nie byłam i nie mogę się wypowiedzieć. Może następnym razem kiedyś odwiedzę plaże na wschód od miasta, dziś te bardziej zachodnie okolice.
Jest marzec. 25 stopni. Jest cudownie:) Jeszcze wdrapujemy się gdzieś na górkę co by rzucić okiem na plażę z góry. Wiadomo widoki z góry najpiękniejsze. Przynajmniej dla mnie:) Zostawiamy Lagos z jego plażamy i lecimy dalej w stronę Sagres. Dziękuję:)

Lagos
1pix użytkownik pipol odległość 1 km 1pix
O esplendor de Portugal - Lagos (3)
LAGOS - e PONTA da PIEDADE
1pix użytkownik przemyslaw odległość 1 km 1pix
O esplendor de Portugal - Lagos (1)
Algarve - Ponta da Piedade
1pix użytkownik travelan odległość 1 km 1pix
O esplendor de Portugal - Lagos (2)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7334) dodano 19.03.2016 21:28

Aneta - dla mnie 25 C to też upał :) , więc się nie dziwię potrzebie noszenia mycki, tylko jej stylowi ;))

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6796) dodano 18.03.2016 16:14

Lucy to życzę udanego wypoczynku na angielskim wybrzeżu:) na pewno tez jest tam co ogladac i podziwiac pod warunkiem ze trafi się na ładną pogode:)

Dispar tez bym chciała kiedys skorzystać z twoich syberyjskich galerii, ale pewnie nigdy to nie nastapi;) Za to do gruzińskich bardzo chętnie wracam:) Już Ci zazdroszcze troszkę, bo Portugalia bardzo mi sie podoba i życze udanego wyjazdu i oczywiscie milo mi jesli zajrzysz do moich portugalskich galerii i z nich skorzystasz przed wyjazdem:)

Ela wybrzeże w Portugalii jest naprawde przepiękne, a jak masz niektore plaze tylko dla siebie (w marcu dzikich tłumow nie ma, a czasem nie ma nikogo) to jest naprawde rewelka:) A koolor wody, zwłaszcza z góry ja moglam tak sobie stac na tej krawedzi i sie gapic na te wode bez końca;) Dla Marusia 25 stopni to juz upał, wiec koniecznie trzeba wlozyc cos na głowe!:)

Olazim dzieki za odwiedziny:) rok temu był ten wyjazd, a ja pamietam jakby to wczoraj było;) Takie usmiechniete za sprawa głownie cudnej pogody i niesamowitcy widoczków:) Zycze i Tobie udanego najblizszego wyjazdu gdziekolwiek to jest:)

olazim użytkownik olazim(wpisów:2270) dodano 18.03.2016 15:47

Piękne plaże -miło zobaczyć uśmiechnięte twarze,tylko pozazdrościć-życzę nowych wypraw,pozdrawiam.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7334) dodano 17.03.2016 21:34

Piękny kawałek portugalskiego wybrzeża. Kolory wody zniewalające. Dla mnie te wszystkie dziury i jaskinie do opłynięcia to na pewno byłaby spora frajda :).
Rozwaliła mnie jeszcze stylowa mycka na 26 :)))
A na 2-ce był jakiś mały wybuch? :)))

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6796) dodano 17.03.2016 10:26

Harmony myślę, że Portugalia będzie na Ciebie czekać:) A wybór naprawdę trudny, tez bym miala problem bo uwielbiam zarówno góry, jak i morze, a najlepiej jak jest połączenie wody i gór:) a w jakie górki się wybierasz? na pewno będzie pięknie, bo w górach jesli tylko jest pogoda zawsze jest pięknie:)

Afrodyta dzięki za odwiedziny:) Polecam ten rejon Portugalii, bo plaże mają naprawdę urocze:)

Caprio cieszę się, że coś dla siebie znalazłeś w moich galeriach:)

Koniczynko dzięki za pozdrowienia:) Przekazałam wczoraj pozeraczowi oliwek, przynajmniej nic sie nie marnuje;)

dispar użytkownik dispar(wpisów:5393) dodano 17.03.2016 10:04

Faktyczni, widoki podobające. Szczególnie zacne na 23.
Pewnie wybiorę się w tym roku do Portugalii. Pozwolę sobie skorzystać z Twoich galerii.
Podobało się.

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:3106) dodano 17.03.2016 09:09

Nola tym razem powinności babcine wzywają ale to przemiła powinność 😀. Będę więc inne ,nieco chłodniejsze wybrzeże przemierzać (no i z mężem),ale tam też jest pięknie no i mam farta raczej do ładnej pogody.Bez względu na porę roku😉.Czyli troszkę w Anglii. Pozdrówki.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6796) dodano 17.03.2016 08:46

Ak ciekawa jestem co Cię tam pociąga?;)

Przemysław no troche wiem:) Portugalskie wybrzeze bardzo mi się podobało i jeszcze bym tam kiedyś chciała wrocic;) A pierogi były pyszne;)

Wielkopolanka to piekny kawałek Portugalii. Jesli jeszcze nie byłas to polecam, na pewno bedziesz zachwycona:)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 16.03.2016 21:23

Wakacujnie i luzacko. Bardzo sie podobało.
Pozdrawiam Ciebie i pożeracza oliwek.

caprio72 użytkownik caprio72(wpisów:989) dodano 16.03.2016 20:25

Takie widoczki zawsze lubię oglądać :)

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:4225) dodano 16.03.2016 20:07

Piękna odsłona. Zdjęcie nr.3 powala. Cudowne miejsce, woda błękitna, aż się chce jechać.

harmony użytkownik harmony(wpisów:2813) dodano 16.03.2016 19:03

Nola, jak widzę te kolory to już nie wiem gdzie jechać czy w pokazane przez Ciebie miejsce czy w zaplanowane góry.
Nie mogę oglądać takich galerii, bo potem mam wakacyjne dylematy :)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1953) dodano 16.03.2016 18:31

Fantastyczna galeria.....tyle pięknych widoków, że trudno wymienić najpiękniejsze? lubię takie formacje a w połaczeniu z kolorami morza to prawdziwa bajka...

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6336) dodano 16.03.2016 15:55

Ach, Portugal!
Nola, Ty wiesz, co tygrysy lubią najbardziej! A te pierogi dla wnusi od Babci, o których wspomniałaś w innym miejscu - marzenie!...;)
Serdecznie pozdrawiam!

ak użytkownik ak(wpisów:6358) dodano 16.03.2016 15:07

wspaniałe widoki ... jednak w tamtych stronach ciągnie mnie coś innego :) Zaprezentuję kiedyś ...co :)
Pozdrówki :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6796) dodano 16.03.2016 11:13

Ula do Portugalii to z Gdańska nic nie lata bezpośrednio, ja i tak muszę lecieć z przesiadką przez Londyn czy inne miasto, akurat lecieliśmy przez Londyn tym razem. Miałam do wyboru Lizbonę albo Faro, albo chyba mi nie pasowały terminy, godziny albo raczej cena;) Można lecieć do Lizbony a wracać z Faro, chyba nawet brałam taką opcję, ostatecznie lecieliśmy do Lizbony i pozyczalismy auto na lotnisku na 5 dni i tam oddawalismy i potem sobie zwiedzaliśmy Lizbone juz bez autka tylko tramwajami:) Z Lizbony do Albuferii to tylko 3 godzinki jazdy, jakieś 250 km. Marus pierwszy raz był nad oceanem, wiec niewazne jaka by była temperatura wody to wiem ze by musiał to zrobic i sie wykapać, a tak poza tym to dla niego 25 stopni to upał, a dla mnie przyjemna temperatura:) 47 moje tez ulubione, dlatego dalam na wizytówke:)
pozdrawiam i juz zazdroszcze tych plaż:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:6141) dodano 16.03.2016 10:42

Nola tą galerią przypomniałas mi , że chce tam pojechać, a własciwie polecieć. Powiedz mi czy lataja tam jakies tanie linie? CZy trzeba doleciec do Lizbony?
Cudne sa te plaże, mozna sie zakochac.:)
Maruś twardziel, miłośnik zimnych kapieli, podziwiam:))))
Moje ulubiona fotka 47:)
POzdrawiam Was:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6796) dodano 16.03.2016 10:32

Achernar oglądałam Twoje portugalskie galerie i wtedy sobie wspominałam swój marcowy wyjazd, bo cześc trasy się powtarzała, choć ja miałam tylko 6 dni;)

Aniu mysle ze to bardzo dobra decyzja z tym urlopem w Portugalii:) na pewno bedziecie zachwyceni widokami i nie tylko:) ja bys miala jakies pytanka to chetnie odpowiem;) Juz Ci zazdroszcze tych portugalskich plaż Algarve:)

Mariusz i słusznie:) Polecam bardzo Portugalie:) kazdy tam znajdzie cos dla siebie:)

Lucy dzięki za odwiedziny:) Wierze ze dotrzesz tam na pewno, jesli nie w tym roku to na pewno w nieodległej przyszłości:) Zdecydowanie warto jechac do Portugalii:) A gdzie sie teraz wybierasz?

Mocar dzięki za odwiedziny:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6796) dodano 16.03.2016 10:17

Gregy zycze Ci zebys tam dotarł, bo zdecydowanie warto:) portugalskie plaże są piękne, urozmaicone, kazda ma coś w sobie:)

Rozmusiaki nawet nie wiesz jak ja juz za wakacjami i słoncem tęsknię:) To sobie chociaż na zdjęciach popatrzę:) Mam nadzieje, że tablet nie wykąpał się razem z Tobą;)

Antala dzięki za odwiedziny:) Całe wybrzeze usiane jest takimi przeróżnymi formacjami skalnymi. Jest na co patrzeć:)

Paweł my dobrze wiemy, i nie tylko my, że widoki z góry najfajniejsze:) ja lubie popatrzec i z dołu i z góry, bo wtedy masz spojrzenie na wszystko, z innej perspektywy, ale nie ma co ściemniać jak spojrzysz na takie skaliste wybrzeze albo na tą zarabiscie niebieską wodę z góry to ciezko nie wzdychać z zachwytu:) Mam nadzieje ze dotrzesz do Portugalii kiedys:) teraz to przynajmniej bezpieczna destynacja, nie biegnie tamtedy szlak imigracyjny...

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:3106) dodano 16.03.2016 07:15

Nola kolejna słoneczna i ładna galeria.Podrozninka,Przemysław,Achernar i teraz Ty tylko potwierdzasz aby tam się wybrać.Nawet miałam taki plan na ten maj ale los wyznaczył przeciwny kierunek😉.Pozdrawiam również cieplutko.

mariusz4735 użytkownik mariusz4735(wpisów:180) dodano 16.03.2016 01:02

Nola namówiłaś mnie, pakuję się i jadę... :) pozdrawiam

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1520) dodano 15.03.2016 22:38

Nola świetna galeria, bardzo mi się podoba i bardzo mi się przydadzą Twoje informacje :) mam na lipiec urlop wykupiony właśnie w Portugalii tym razem
pozdrawiam....

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5620) dodano 15.03.2016 21:52

Bardzo sympatyczne miejsce. mam je w miarę na świeżo w pamięci, bo tamtędy wiódł też mój wakacyjny szlak A.D. 2015. Dzięki za piękne fotki. Pozdrawiam. :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7563) dodano 15.03.2016 21:50

I nie tylko dla Ciebie Nola ..., i nie tylko dla mnie ..., na takie cudeńka trzeba właśnie z góry popatrzeć ..., ale ja żeby popatrzeć, to się muszę tam najpierw wybrać, a to nie wiem kiedy nastąpi, ale kiedyś nastąpi:)

antala użytkownik antala(wpisów:1037) dodano 15.03.2016 21:39

Te maleńkie, przytulne plaże są rozkoszne! A ta formacja na zdjeciu 41 - niesamowita!

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4843) dodano 15.03.2016 21:37

Cześć Nola,
Aż się człowiekowi kąpieli zachciało :)
I chyba pójdę się wykapać,co prawda w wanie to nie to samo,ale wezmę ze sobą tablet dla zmyłki :))
Pozdrówki !

gregy użytkownik gregy(wpisów:626) dodano 15.03.2016 21:13

OJ, TE PLAŻE W PORTUGALII TO JEDNO Z MIEJSC, DO KTÓRYCH CHCIAŁBYM W KOŃCU DOTRZEĆ :-). Oj jakie duże litery wyszły, nie chce mi się już zmieniać, więc nie myśl, że krzyczę, no chyba że z zachwytu tymi plażami i klifami :-)