Zamieszkaliśmy we wsi Gaschurn, w domu jak na obrazku. W pobliżu stał duży drewniany dom typowy dla tego regionu, jakże inny od domów spotykanych w Tyrolu czy innych częściach Austrii I jeszcze jeden tradycyjny dom spowity pnącą się zielenią. W okolicy można było napotkać również budynki ze ścianami wyłożonymi drewnianym gontem. Centrum wsi było ruchliwe i co najważniejsze, był tu przystanek autobusowy. Warto zaznaczyć, że przejazd autobusami w dolinie Montafon jest bezpłatny dla gości mieszkających w lokalnych hotelach i pensjonatach.
Nie skorzystaliśmy tym razem z autobusu tylko Powędrowaliśmy kilka kilometrów w górę rzeki do wsi Partenen, ostatniej osady w dolinie. W centrum tej niewielkiej miejscowości dominował kościół na tle Breiter Spitz (2196 m. n.p.m.) Wnętrze kościoła było ładne ale nie wyróżniało się niczym szczególnym. W pobliskiej kapliczce czuwał, nad źródlaną wodą jakiś wyrzeźbiony w drewnie święty. W tym domu urodził się znamienity obywatel Partenen, Franz Josef Rudigier (1811-1884) późniejszy biskup diecezji w Linzu. Halinka jednak większą uwagę zwróciła na leżący przed domem głaz.
Trudno się dziwić. Takiego okazu serpentynitu jeszcze wcześniej nie widzieliśmy. W miejscowej galerii można było obejrzeć i kupić rzeźby w drewnie wydłubane przez miejscowych artystów.
Wreszcie doszliśmy do ostatnich zabudowań. Przed nami punkt poboru myta. Dalej to już jedna z najpiękniejszych dróg w Austrii Silvretta-Hochalpenstrasse. Strome krzywizny i zakręty, niekończące się serpentyny i przepiękna panorama. Droga ta  jest atrakcją dla miłośników ekstremalnie pięknych tras motocyklowych. Postanowiliśmy pojechać nią następnego dnia. Jak postanowiliśmy tak i zrobiliśmy. Po kilkunastu serpentynach i podjazdach, mając do wyboru albo trzymać się drogi albo oglądać widoki dojechaliśmy do rozległego parkingu położonego na wysokości ok 2050 m. n.p.m. gdzie porzuciliśmy samochód. Widok był wspaniały, a wierzchołki okolicznych gór sięgały ponad 2800 m. n.p.m. W dolinie zabudowania Madlener Haus Aby wybrać jakąś marszrutę przysiadłem przed kapliczką. Postanowiliśmy obejść wokół jezioro Silvretta.
Położone na wysokości 2030 m. n.p.m. jezioro oddziela od doliny tama, a spiętrzone wody napędzają turbiny elektrowni. Z nad jeziora, na horyzoncie, wyłania się jęzor lodowca spływającego z Piz Buin (3212 m. n.p.m.) a po jeziorze spokojnie płynie statek wycieczkowy. Jezioro Silvretta to spory akwen. Biegnąca wokół ścieżka liczy ok 7 km. Z Klostertal wpływa do jeziora bystry potok. Przechodzimy przez most łączący oba brzegi kanionu.
Rwąca woda pędzi w kierunku jeziora,
aby utracić cały swój impet.
Można się tutaj przyczaić i czekać na taaaaaakę rybę. W innym miejscu, w pobliżu Bludencji, w górach Ratikon leży inne piękne jezioro Lunersee. Aby się do niego dostać należy pozostawić samochód na parkingu i kolejką linową Lunerseebahn wjechać na poziom tamy 1949 m. n.p.m. Tama zamyka jezioro od strony, leżącej ok. 500 m poniżej, doliny. Roztacza się z niej widok na wznoszące się od północnego-wschodu góry z najwyższym szczytem Schfagafall 2414 m. n.p.m. Patrząc w stronę przeciwną widzimy górski hotel  Douglas Hutte i wznoszącą się nad nim górę Seekopf 2698 m. n.p.m.. Ze szlaku odchodzącego od tamy roztacza się piękny widok na jezioro, który zamykają, leżące na granicy szwajrsko-austriackiej góry Ratikon.
Spoglądamy na jezioro z nieco wyższej perspektywy.
Ponad nami wyrastaja słupy skalne, a poniżej, na łące odpoczywa jakaś wycieczka. Idziemy dalej okalającym jezioro, czerwonym szlakiem. Wśród głazów kwitną różaneczniki, którym towarzyszą inne kwiatki.
Halinka pracowicie fotografuje kwiatki i owady. W górski krajobraz dobrze wpisuje się się stado krów. Na rozstaju szlaków decydujemy się na dalszą drogę. Z tej drogi nie skorzystamy. Wygodna ścieżka zmierza do jakiegoś górskiego schroniska. Im bliżej schroniska tym więcej ludzi. Idziemy dalej.
Kilka kilometrów wędrówki mamy już za sobą, a przed nami koniec spaceru - Douglas Hutte,  Seekopf 2698 i górna stacja Lunerseebahn. W okolicach Schruns, malowniczą doliną Silvertal płynie bystra rzeka Litz. Szalę wagi przechyla cięższa donica z kwiatami,
 a do jednego z ogrodów wyległo stado krasnoludków i innego plastikowego badziewia. W ładnej dolinie Gargellental płynie wpadający do rzeki Ill potok Suggadinbach. Przerzucono nad nim mosty przyozdobione kwiatami jak ten we wsi Gargellen.
W czasie ulewnych deszczów potok szaleje pozostawiając na długo ślady powodzi. A to już koniec naszej wyprawy i czas relaksu przy źródełku. Dziękuję za wspólną wędrówkę

Alpy-okolice Damüls
1pix użytkownik skuza odległość 13 km 1pix
Austria - Bregencja (Bregenz)
1pix użytkownik marioli odległość 16 km 1pix
1pix użytkownik kazelot odległość 29 km 1pix
St.  Gallen

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:3076) dodano 05.04.2016 08:49

Cudne dolinki i nie tylko je... pokazujesz.Jak więc ich nie oglądać, chociaż na OŚ 😊.POZDRAWIAM.

mlochowskijacek użytkownik mlochowskijacek(wpisów:858) dodano 04.04.2016 17:13

Sona_dora, Klavertjevier, Romano, Lucy, Paniwu, Kalino, Achernarze, Eljocie. Dziękuję, że zechcieliście odwiedzić moją galerię i że się Wam podobała. Ostatnio w moich wędrówkach traktuję Austrię jako kraj tranzytowy w drodze na południe, ale chyba kiedyś znów zatrzymam się w niej nieco dłużej. Pozdrawiam.

mlochowskijacek użytkownik mlochowskijacek(wpisów:858) dodano 04.04.2016 17:05

Przemku. Dawno już minęły czasy kiedy wspinaliśmy się na szczyty, pozostały nam doliny, a i tu czasem można znaleźć jakąś ładną kupę kamieni, zwierzątko albo kwiatek.

mlochowskijacek użytkownik mlochowskijacek(wpisów:858) dodano 04.04.2016 16:59

Harmony. Strugi deszczu psują urodę nawet najpiękniejszych gór. Nam się udało. We wrześniu zazwyczaj w Alpach jest pogodnie, chyba że się ma pecha. My przez tydzień mieliśmy pogodę jak drut. Pozdrawiam.

mlochowskijacek użytkownik mlochowskijacek(wpisów:858) dodano 04.04.2016 16:54

mlochowskijacek użytkownik mlochowskijacek(wpisów:858) dodano 04.04.2016 16:50

Mietku, daaaaawno temu to dopiero byli podróżnicy. Odkrywali owe lądy, nowe góry, ja co ? Wytaczam się kolejką linową na jakiś szczyt i robię zdjęcia. Ale w jednym nad nimi mam przewagę mam aparat fotograficzny, a oni nie mieli. Pozdrawiam

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2091) dodano 03.04.2016 21:05

Ja też wpisuję dolinę na listę :) Piękne miejsce.. Pozdrawiam

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 03.04.2016 17:10

Już od jakiegoś czasu przyglądam się Twoim austriackim galeriom.
Piękne górskie widoczki prezentujesz! Dolinę wpisuję na swoje listę.

romana użytkownik romana(wpisów:5222) dodano 02.04.2016 21:49

Przepiękna trasa. Widoki górskie to miód na moje oczy i radość dla serducha :)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2786) dodano 02.04.2016 21:38

Miło było wrócić do miejsc, które przedstawiłeś. Widziałam je wszystkie na własne oczy choć przeważnie w strugach deszczu ;)
Montafon to naprawdę piękna dolina. Chętnie bym tam wróciła.

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6238) dodano 02.04.2016 20:26

Piękne miejsce! Uwielbiam takie doliny, w które można wejść, iść i iść w górę, aż do miejsca, gdzie już... nic nie ma. Al;e tu, cały czas coś było. Znakiem tego, chyba nie doszliście jeszcze do końca, a więc jest szansa na kolejne galerie z równie pięknych miejsc.
Gratuluję i serdecznie pozdrawiam, ukłony dla miłośniczki kwiatków, owadów i wielkich kamlotów!...;)

szustakowskimieczyk użytkownik szustakowskimieczyk(wpisów:260) dodano 02.04.2016 18:29

Jacku! Jesteś największym podróżnikiem jakich znam. Twoje zdjęcia są doskonałe, a komentarze wyczerpujące. Dziękuję za wyprawę. Czekamy na następną galerię. Pozdrawiam! :)