Nasz pierwszy punkt widokowy :) Zatrzymujemy się na przystanku, żeby popatrzeć na okolice w której mieszkaliśmy i na kwitnącego migdałka :)
Domek w którym mieszkaliśmy na tle błękitu oceanu :) La Palma, to jedna wielka góra, drogi są kręte, ale dobrej jakości. Właściwie wszędzie na wyspie jest widok na morze, nawet w tunelu :) W pierwszy dzień pobytu na La Palmie postanowiliśmy odpocząć po podróży i zrobić zaopatrzenie spożywcze na cały tydzień. Byłam przekonana, że na przedmieściach stolicy Santa Cruz znajdziemy większy sklep w którym wygodnie będzie zrobić zakupy. Kilka razy objechaliśmy okolice i efektem naszych poszukiwań był punkt widokowy :)
Mirador Barranco del Carmen...z charakterystyczną rzeźbą, która nie wiem co oznacza :)
Widok na okolice stolicy wyspy Santa Cruz.  podziwiania krajobrazu wypatrujemy sklepu, ale bezskutecznie...były znaki przy drodze, że w tych okolicach jest Lidl...natknęliśmy się na niego przypadkiem w przedostatni dzień naszego pobytu na wyspie. Jest to zdecydowanie najbardziej stromo i najpiękniej widokowo położony Lidl na świecie :) Pierwszego dnia słoneczko nam raczej nie dopisało. Gdy przyjechaliśmy w nocy, to było bardzo zimno jak na kanaryjskie warunki W ciągu dnia temperatura to około 15 st Celsjusza, kwitną kwiatki i jest bardzo zielono :) Problemem jest to, że domy na La Palmie nie mają ogrzewania i gdy dłuższy czas panują niższe temperatury ulegają mocnemu wyziębieniu. Na szczęście w naszym domku był kominek :)
Mirador Barranco del Carmen to miejsce gdzie w nocy można mieć piękny widok na gwiazdy Można zobaczyć stąd Gwiazdę Polarną i są nawet kierunkowskazy :) Pojechaliśmy do Santa Cruz de La Palma, zrobiliśmy na szybko zakupy w pierwszym napotkanym sklepie SPAR i wyruszyliśmy na zwiedzanie miasta. Zaczynamy od spaceru główną ulicą handlową, Calle O'Daly . Jest to królestwo souvenirów. Urokliwe są też, wąskie i strome boczne uliczki Wzdłuż ulicy Calle O'Daly usadowiły się tradycyjne kolonialne kamienice oraz domy kupców - to pamiątka po latach świetności miasta. Podziwiamy charakterystyczne kanaryjskie balkony z drewna.
Zaglądamy do Casa Principal de Salazar, gdzie znajduje się Centrum Kultury. Tu też można podziwiać klasyczną architekturę kanaryjską. Akurat jest wystawa poświęcona kobietom, na którą zaprasza nas z holu Frida Kahlo Pomnik muzykantów przy Calle O'Dally. Część oficjalna Santa Cruz mieści się mniej więcej w połowie Calle O'Daly Znajduje się tu niewielki, główny plac w Santa Cruz, z przypominającym fortecę kościołem Iglesia del Salvador.
...oraz budynek Ayuntamiento (ratusz) z 1569 r.
Po drodze napotykamy prezentację tradycyjnych strojów z La Palmy. Trochę jestem zaskoczona panią w meloniku :) Tuż za Avenida El Puente Calle O'Daley zamienia się w calle Anselmo Peréz de Brito. Skręcając w pierwszą wąską uliczkę w lewo, dochodzi się o zabytkowego Teatro Chico i ładnego miejskiego targu - Mercado Municipal. Kupiliśmy tam sery, regionalne sosy mojo rojo i nawdychaliśmy się zapachu ziół :) Ogarnęła nas sielska atmosfera :) ...i zamiast dalej pracowicie zwiedzać i robić fotki ... ...przysiedliśmy w kawiarence i obserwowaliśmy życie miasta popijając kanaryjskie cortado leche y leche, czyli espresso z dwoma rodzajami mleka - zwykłego i skondensowanego. Najlepszy widok z góry na Santa Cruz de La Palma jest z punktu widokowego Mirador de la Conception.
 Dotarliśmy tam dopiero za drugim podejściem, ponieważ jest to na tyle widowiskowe miejsce, że zostaliśmy zatrzymani przez ekipę filmującą sceny do jakiegoś teledysku Tak wyglądają przedmieścia Santa Cruz de La Palma
Nowoczesne osiedle przytulone do zbocza góry Miasto Santa Cruz założone zostało w 1493 roku i pełniło niegdyś ważną rolę jako port przeładunkowy. Obecnie miasto nie pełni już takiej roli, za to słynie z wydarzenia jakim jest Los Indianos To najbardziej popularna uroczystość karnawału w Santa Cruz de La Palma. Jego pochodzenie sięga emigrantów z La Palma którzy powracali wzbogaceni z Ameryki i zwani byli Indianos. Uczestnicy zabawy ubierają się na biało i wychodzą na ulice Santa Cruz de La Palma by rzucać w siebie talkiem. Zarówno miasto jak i jego otoczenie jest bardzo sielskie i urokliwe. Miło spędziliśmy tam czas :) Wracamy do domu, gdzie czeka już na mnie mój Amigo :) Drugą część dnia, którą spędziliśmy  w wulkanicznych okolicach Fuencaliente zaprezentuję w następnej galerii..

La Palma
1pix użytkownik zuzka82 odległość 10 km 1pix
LA PALMA   -   CASCADA DE LOS COLORES
1pix użytkownik przemyslaw odległość 11 km 1pix
Wyspy Kanaryjskie,  La Palma,  Ponad chmurami
1pix użytkownik sona_dora odległość 12 km 1pix
Wyspy Kanaryjskie La Palma,  Roque de los Muchachos
1pix użytkownik sona_dora odległość 14 km 1pix
BIENVENIDO a LA PALMA! . . . ; )
1pix użytkownik przemyslaw odległość 14 km 1pix
Ostatni raj... na ziemi
1pix użytkownik skuza odległość 18 km 1pix

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7220) dodano 01.05.2016 19:52

Fajne kolorowe miasteczko ..., ale widok z góry na nie jest the best:)
A Wasza miejscówka też normalnie bajka ..., pozdrawiam:)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 18.04.2016 21:59

Ależ mi miło, że La Palma została przez Was wyróżniona :) W Santa Cruz trochę się "obijałam" :) ale to przez urok który wyspa na mnie rzuciła :) Wielkie dzięki za wszystkie serdeczne słowa :)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2959) dodano 18.04.2016 07:20

Gratulki😁.

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3650) dodano 13.04.2016 18:38

Obejrzałam w sieci zdjęcia z Los Indianos. Bardzo widowiskowa impreza i chyba niezła zabawa;-)
Wysepka piękna, a Wasze lokum przeuroczo położone:-)

tereza użytkownik tereza(wpisów:3873) dodano 13.04.2016 15:21

Piękne widoki,cudowne miejsce.Pozdrawiam:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6707) dodano 13.04.2016 11:05

Miasteczko urokliwie połozone, co widac zwłaszcza z tego oblegane punktu widokowego:) Miejscowke podczas pobytu mieliście naprawde super:)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 12.04.2016 21:42

Dziękuję Klavertjevier :) ja fanką leche leche nie zostałam, bo jest bardzo słodka, ale Kanaryjczycy ją uwielbiają :) Mam nadzieję, że może kiedyś będziemy miały okazję się spotkać na kawce :) Pozdrawiam serdecznie

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 12.04.2016 21:29

Ula bardzo cieszy mnie Twój komentarz :) może będzie kiedyś okazja na kawkę, bo coś czuję, że kiedyś wrócę na tą wyspę na dłużej. Oglądałam zdjęcia z Los Indianos, wielbiciele fotografii "portretowej" mogą się tam nieźle wyszaleć :) Pozdrawiam podwójnie serdecznie :)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 12.04.2016 21:17

Witam Rozmusiaki,
aż sprawdziłam co to takiego to lokowanie produktu, jednak człowiek całe życie się uczy :) i pragnę poinformować, że nie są to treści reklamowe tylko moje wspomnienia. Widocznie za bardzo mi się tam spodobało :) Zgadzam się oczywiście, że Kanary fajne są i pozdrawiam

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 12.04.2016 21:11

Widoczki cudowne!
Na takie espresso z dwoma rodzajami mleka też jestem chętna, uwielbiam tak sobie przysiąść i przyglądać się życiu na ulicach.
Podobało się, bardzo.

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 12.04.2016 21:11

Anula85, leciałam z Gran Canarii. Promem tez można dostać się na la Palmę, najlepiej z Teneryfy, ale np. w marcu było niewiele połączeń. Pozdrawiam

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5834) dodano 12.04.2016 20:51

Kasiu, lubie Cie bardzo mieć za przewodniczkę. W Twoim oprowadzaniu jest masa emocji. Umiesz je nam przekazać.:) Twoja radośc życia bije z kazdej galerii:)
Rezydencje mieliscie zacną.:)
Wyspa juz bardziej zielona chyba byc nie moze:)
Jest piekna, wiem , że na pewno by mnie urzekła:)
Pozdrawiam Pana z 13:)
Na kawkę przysiadłabym z Wami z ochotą, a i w zabawie obsypywania sie talkiem wziełabym udział:)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4572) dodano 12.04.2016 20:47

Cześć Sona ,
Pomijając fakt,że galeria zawiera lokowanie produktu,i to nie jednego,to jest bardzo przyjemna dla oka :)
Ale Kanary w ogóle są przecież fajne ,no nie ?
Pozdrówki !

anula85 użytkownik anula85(wpisów:139) dodano 12.04.2016 20:11

Domek nad oceanem - coś pięknego :) A jak udało Ci się dostać na La Palmę? Bezpośredni lot czy może na jakąś inną wyspę? Jak z promami na inne wyspy?

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 12.04.2016 18:56

GC niestety jest w dużej części już zabetonowana i opanowana przez turystykę, chociaż zdarzają się też śliczne, dziewicze zakątki, głównie w górach :) La Palma to całkiem inna historia, to całkiem dziewicza wyspa i nikomu tam specjalnie nie zależy na rozwoju turystyki. Ruch na drogach jest minimalny, niekiedy byliśmy po prostu sami :)nawierzchnie bardzo dobre, chociaż tak jak mówiłam, właściwie wszędzie jest po górę i dość stromo. Śnieg pada zimą, chociaż zdarza się to głównie w górach i sporadycznie. W tym roku np. cała zima była sucha i wprost upalna, zdarzały się temperatury ponad 25 stopni. Natomiast pod koniec lutego był atak zimy, śnieżyce i znaczny spadek temperatur. Nie trwało to jednak długo, ponieważ już podczas kolejnych dni naszego pobytu (11-18 marzec) , pogoda się unormowała, było ciepło (ponad 20 stopni) i słonecznie :)

droplet użytkownik droplet(wpisów:276) dodano 12.04.2016 18:31

sona_dora dzięki za informację o rowerach, zastanowię się . Byłem teraz czyli na początku kwietnia na GC i ruch na drogach odstraszył mnie od wypożyczenia rowerów. Zauważyłem też, że warto zabrać ze sobą coś ciepłego do spania bo w nocy bywa bardzo zimno choć w dzień można się kąpać w morzu. Północ GC też jest zielona i leje ;-) ale jak dla mnie zbyt zurbanizowana w porównaniu do tego co pokazujesz. Kiedy pada śnieg na Kanarach, widzę dużo nazw geograficznych ze słowem nieves?

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 12.04.2016 18:07

Afrodyto, ten dzień się jeszcze nie skończył, zapowiada się długi serial, bo wrażeń mam mnóstwo, a wyspa mnie zauroczyła :) Dzięki i pozdrawiam serdecznie

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 12.04.2016 18:04

Droplet, było wyjątkowo zimno gdy przyjechaliśmy na La Palmę, ale podobne temperatury były też na GC. Niestety anomalie pogodowe dotykają również wyspy - dwa tygodnie wcześniej przeszły tam duże śnieżyce. Genaralnie na La Palmie deszcz pada częściej niż na innych Kanarkach, ale klimat jest raczej podobny i mimo, że wyspa jest tak niewielka występują na niej strefy klimatyczne :) Wyszła moja kapelusznicza niewiedza, dzięki za komentarz :) bo człowiek całe życie się uczy :) Pozdrawiam
PS. Acha, La Palma to chyba raj dla rowerzystów, chciaż drogi są tam bardzo strome i kręte

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 12.04.2016 17:49

Lucy56, bardzo polecam, bo każda wyspa jest inna i każda ma swoje niepowtarzalne uroki. Mówi się, że Wyspy Kanaryjskie, to Wyspy Szczęśliwe :) Fuerteventura to białe piękne plaże, rozległe puste przestrzenie które potęgują uczucie spokoju, Lanzarote, wulkaniczna wyspa ognia, Gran Canaria, zróżnicowane krajobrazy, ale nie tak jak na Teneryfie, którą poznałaś. Gomera - niewielka, dziewicza osnuta mgłami, zrobię dla Ciebie z niej galerię :)
Ten śliczny domek wynajęła dla mnie w bardzo przystępnej cenie Karolina, która mieszka na La Palmie do lat, a poznałam ją przypadkowo przez internet :) Pozdrawiam serdecznie

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:4191) dodano 12.04.2016 17:39

Miło było powspominać i pospacerować wspólnie wśród zieleni. Szkoda, że szybko się skończyło.

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 12.04.2016 17:35

Marcin dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 12.04.2016 17:32

Gabi, nawet chodzi mi po głowie, żeby w takim domku zamieszkać na dłużej :) Cisza panująca wokół, zapach ziół, soli i widok na morze, to rzeczywiście bajka :) Pozdrawiam

droplet użytkownik droplet(wpisów:276) dodano 12.04.2016 17:30

soczyście zielono, może trochę zimno i mgliście ale bardziej mi się podoba od GC.
Myślę, że pani jak i pan ma cylinder a nie melonik ;-).

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 12.04.2016 17:29

Achernar-51 La Palma wyróżnia się wśród Wysp Kanaryjskich tym, że jest bardzo zielona. Azory są na mojej krótkiej liście, bo uwielbiam "takie klimaty" :) Dzięki i pozrawiam

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2087) dodano 12.04.2016 17:27

Charlie, na nic-nie-robieniu spędziliśmy jedynie czas w Santa Cruz :) bo po południu już zwiedzaliśmy Park Wulkaniczny w okolicy Fuencaliente. A później to już był tylko bardzo "aktywny" odpoczynek :) Pozdrawiam serdecznie

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2959) dodano 12.04.2016 15:51

Jak zdążę 😉zaliczę wszystkie "Kanary",bo są interesujące.Podoba mi się tam i to bardzo. Lokum też trafiło się Wam super. Pozdrawiam serdecznie 😊.

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1971) dodano 12.04.2016 14:08

Bardzo malownicze uliczki, ładne widoki.

gabi użytkownik gabi(wpisów:2548) dodano 12.04.2016 13:26

Piękna zielona wyspa, a położenie domku w jakim mieszkaliście - bajka.

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5391) dodano 12.04.2016 12:45

Bardzo sympatyczna wyspa. Krajobrazy przypominają nieco Azory... Pozdrawiam. :)

charlie użytkownik charlie(wpisów:2232) dodano 12.04.2016 12:25

Oj taaak... w takich warunkach to chciałoby się odpoczywać i spędzać czas na nic-nie-robieniu ;-)