Hotelik mieliśmy w miejscowości Mellieha. To jest świetna baza wypadowa, zwłaszcza jak się planuje rejs na Gozo czy ekplorację zachodniego wybrzeża. Zresztą na lotnisko czy do stolicy też jedzie bezpośredni autobus. Do tego bilet całodniowy kosztuje 1,50 EUR. Po przylocie i małym odpoczynku pojechaliśmy sobie do Popeye Village. Nie zwiedzalismy, choć to fajna atrakcja dla dzieci, ale widoki są tam super na te małe kolorowe domki. Miałam ambitny plan dojść na piechotę do Ghajn Tuffieha. Maps.google pokazuje jakieś 5 km, wydawało się blisko, ale wcale się ta trasa taka krótka nie okazała w rzeczywistości. Widoki na wybrzeże piękne, tylko dla mnie zbyt mało zieleni.
No i gdzieś w oddali zaczęło grzmieć i zbierać się na burzę, ale przeszło na szczęście. To nasza droga. Po drodze zahaczamy o mały akwedukt, kiedyś w przeszłości. Dobra udało się dojść do pierwszej plaży Golden Bay. Może jest i ładna, ale te hotele psują widok zdecydowanie. Wiało okrutnie, ale dobrze że udało nam się załapać na ostatnie promienie zachodzącego słońca. Jest i plaża Ghain Tuffieha, dla mnie jedna z ładniejszych plaż na wyspie.
Zwłaszcza pięknie prezentuje się wiosną, kiedy zbocza porastają kolorowe kwiatki. Tym razem kwiatów nie było, nie udało się nam też zejść na dół, bo robiło się zbyt późno, ale kontemplowaliśmy zachód słońca przy maltańskim winku;) Miałam niedosyt i wróciliśmy na tę plażę czwartego, ostatniego dnia naszego pobytu. Tym razem już autobusem pod samą plażę. Jak widać poza sezonem na plażach pustki, zresztą pogoda była tego dnia bez szału. Nie ma słońca, więc kolor wody też nie jest piekny niebieski. Jeszcze tylko kilkadziesiąt schodków w dół i jesteśmy na dole.
Postanowiliśmy dotrzeć do samego końca plaży. Tgeo dnia znowu bardzo wiało, ale jeszcze nie wiedzieliśmy jak bardzo. Na końcu zatoczki kolejna mała plaża. Woda była raczej zimna, więc tylko moczenie nóg i poszukiwania czegoś, np. piasku. Zobacz kochanie jaki ten piasek jest piękny;)
Ruszamy dalej, żeby obejść ten mini półwysep i zobaczyć co jest po drugiej stronie. Malta jest malutka, toteż na wybrzeżu ciężko znaleźć miejsca bez zabudowy hotelowej. Ale jak się dobrze wykadruje może się udać pstryknąć same skałki. Po drugiej stronie od razu lepiej.
Żadnych hoteli. Żadnych ludzi. No może ze 4 osoby spotkaliśmy tego dnia na tym szlaku. Na zdjęciu 2 z nich. Polecam spacerek zdecydowanie:) Ta miejscówka bardzo się nam podobała. Obeszliśmy kolejną zatoczkę dookoła.
Pewnie latem jest to oblegane miejsce, choć wymaga trochę wysiłku dotarcie tutaj. Bo jest się nawet gdzie położyć;) Tutaj kolejne 2 osoby, które tego dnia spotkaliśmy na naszym spacerku. Do tego piękne widoczki i spokój. Ta plaża bardzo nam się podobała. Jak i widoczek z góry, jak już się trochę wdrapaliśmy. Czy na Malcie wieje?;) Nieeeee...:)
Musicie mi wybaczyć kilka podobnych ujęć, ale nie mogłam się zdecydować, a miejsce mnie zauroczyło:) Spędziliśmy tam trochę czasu, po czym ruszyliśmy dalej z stronę kolejnej plaży Gnejna. Idzie się wygodną ścieżką. Ja jeszcze spoglądam do tyłu, co by jak najdłużej zachować w pamięci ten widoczek. Dotarliśmy do Gnejna Beach. W sezonie jeździ autobus więc bez trudu wrócilibyśmy do Melliehy. A tak czekał nas 40-minutowy spacer, do tego pod górkę;) Dziękuję:)

Malta - Wioska Popeya
Barwne plaże i zatoki Malty
1pix użytkownik baracuda77 odległość 3 km 1pix

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 27.06.2017 13:22

Wasaga jak ja byłma za drugim razem na Malcie też masakrycznie wiało, ale na szczęście nie codziennie, no i dało się utrzymać jakoś na nogach, tyle że fryzura mogła się popsuć;) Miejscówka bardzo fajna, ale też udało mi się tam dotrzeć dopiero za drugim razem, za pierwszym zabrakło czasu;) pozdrawiam:)

wasaga użytkownik wasaga(wpisów:717) dodano 28.04.2017 01:33

Piękne te zatoczki. Mi udało się dotrzeć tylko do Golden Bay. Zaczynał właśnie wiać gregale i w ciągu kilku godzin wiało tak, że trudno się było utrzymać na nogach. Podjechałyśmy wprawdzie busem do Gnejna Beach, ale nie dało się już właściwie z niego wysiąść. Na morzu zaczął szaleć sztorm i nic nie było widać poza wzburzonymi falami. Na Twoich zdjęciach widzę, że to bardzo ładne miejsce.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 06.12.2016 13:44

Tereza dzięki za odwiedziny:) pozdrawiam:)
Ula ja dopiero na tę plażę dotarłam za drugim razem. Jak byłam tam kilka lat wcześniej nie wiedziałam o jej istnieniu, także nadrabiałam zaległości;) pozdrawiam:)
Paweł Malta ma do zaoferowania piękne plaże i widoczki, choć są na Morzu Śródziemnym wyspy, które bardziej mnie zachwyciły:) pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7472) dodano 01.05.2016 19:35

Zdecydowanie warto było sobie taki spacerek zafundować ..., piękne plaże i super widoki ..., a co do wiatru, to ostatnio byłem w Gdańsku, mówię Ci, tam to wieje:)))

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:6138) dodano 23.04.2016 21:37

Plaża z ostanich fotek kapitalna:))
Tam nie dotarłam, a szkoda:)
Malta to moja śródziemnomorska faworytka:)

tereza użytkownik tereza(wpisów:3887) dodano 21.04.2016 11:21

Wspaniałe widoki,urokliwa wyspa.Pozdrawiam:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 20.04.2016 08:09

Koniczynko na Maltę jedź koniecznie!:) Jest tam parę naprawdę świetnych miejsc do zobaczenia, zarówno na wyspie Malta, jak i Gozo:) Polecam:)

Olaf/Aniu dzięki za odwiedzinki:)

Harmony udało nam się załapać na ostatnie promienie zachodzącego słońca;) Tylko szkoda ze tak mega wiało, przez co po zajściu słońca robiło się momentalnie zimno, ale i tak jak na listopad była super pogoda:)

pozdrawiam dziewczyny:)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2786) dodano 19.04.2016 20:22

Wspaniałe widoki, bardzo fotogeniczne miejsca. Mnie także ostatnia plaża najbardziej przypadłą do gustu. Od 10 do 15 piękne światło.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 19.04.2016 10:44

Charlie dzięki za odwiedziny:) pogoda była taka sobie tego dnia, prawie padało i burza przeszła gdzieś obok, ale na ostatnie promienie słońca się załapaliśmy:)

Gregy dokładnie jak nie ma ludzi jest najlepiej, a poza sezonem o to naprawdę nietrudno;)

Marcin1980 zgadzam się:) W takich miejscach można siedzieć i siedzieć;)

Sona_dora, Achernar dzięki za odwiedziny:)

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1520) dodano 18.04.2016 20:18

Pięknie...

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6784) dodano 17.04.2016 20:23

Śnieżka dzięki:) Mega tam wicher był, momentami nie dało się ustać w jednym miejscu;)

Antala ja zdecydowanie wolę naturę, choć Valetta czy Mdina też mi się podobały:)

Romana dzięki za odwiedziny:) Malta to fajna wyspa i każdy tam może znaleźć coś dla siebie:)

Lucy ja też tęsknię za latem, zwłaszcza jak weekend deszczowy, a do wakacji jeszcze daleko;)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 17.04.2016 17:43

Widoczki cudowne! Plaże dzikie i jeszcze niezdeptane...
Kolejna galeria, która utwierdza mnie w tym by kiedyś i Maltę zwiedzić.

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1991) dodano 17.04.2016 16:59

Piękne te plaże, aż chce się na nich posiedzieć.

gregy użytkownik gregy(wpisów:626) dodano 16.04.2016 10:56

Widoki robią wrażenie. I ta pustka, bez ludzie - to jest to co lubię :-).

charlie użytkownik charlie(wpisów:2379) dodano 15.04.2016 10:26

Piękne widoki. Zachodzące słońce cudownie oświetliło skały na 10 i 11.
7 - świetny pomysł :-)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:3079) dodano 15.04.2016 09:11

I jak nie zatęskinić za widokiem maltańskich plaż i skałek? Pozdrawiam.

romana użytkownik romana(wpisów:5222) dodano 14.04.2016 20:28

Mi też najbardziej podoba się ta ostatnia plaża.

antala użytkownik antala(wpisów:1037) dodano 14.04.2016 19:48

Maltę wciąż mam przed oczami, choć z różnych względów byłam zainteresowana raczej architekturą... ta zatoczka z zasłoną sinych skał rzeczywiście niesamowita.

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3374) dodano 14.04.2016 17:22

Piękne plaże, zwłaszcza te z końcówki galerii.