O poranku na pierwszym punkcie widokowym. Zamiast podziwiać krajobrazy zachwycamy się kolorową architekturą w maleńkiej miejscowości w której się zatrzymaliśmy.
Wypatrujemy też otwartego baru, w którym można by było napić się kawy, ale na La Palmie nie jest to takie proste :) Tym razem dla odmiany pojechaliśmy drogą LP-206, która przebiega górą nad główną drogą LP-2 przez niewielkie miejscowości. W Villa de Mazo zatrzymaliśmy się na Mirador de La Ladera Tu rozpoczęliśmy przygodę z lotniskiem :) Naszym codziennym rytuałem stał się punkt widokowy na lotnisko :) La Palma jest bardzo stromą wyspą... ...jest po prostu jednym wielkim punktem widokowym :)
Charakterystyczna dla wyspy architektura, dom jakby składał się z kilku połączonych pomieszczeń. W środku często są sufity wykonane z ciemnego drewna, które są świetną kryjówką dla gekonów :) Ambitnie postanowiliśmy odwiedzać kolejne zorganizowane punkty widokowe. Mirador Montana de la Brena w okolicach Brena Baja wcale nie było łatwo znaleźć. Punkt widokowy położony był na wzgórzu i dojeżdżało się do niego taką drogą. Czuliśmy się prawie jak okrywcy, ale... ...okazał się to najbardziej oblegany ze wszystkich punktów widokowych na jakich byliśmy. Może dlatego, że była niedziela, ale takich tłumów już nigdzie nie spotkaliśmy :) Rozległe, horyzontalne widoki przesłaniają nisko wiszące chmury Poduszka powietrzna nad morzem
Widoki trochę przesłaniają krzaki ;) Z Fuencaliente przejechaliśmy ok. 20 km i wulkaniczne krajobrazy południa zostały zastąpione górami i zielenią Widać, że przy domkach prowadzone są niewielkie uprawy. Mieszkańcy La Palmy starają się być samowystarczalni. Krajobrazu nie psują tu reklamy i centra handlowe. Są niepotrzebne Jeżeli chodzi o zwiedzanie wyspy, nie miałam konkretnych planów. Wcześniej zapoznałam się z miejscami które warto zobaczyć na La Palmie, wyznaczyłam główne cele, kupiłam dobrą mapę turystyczną i... ...reszta to już było dzieło przypadku, okoliczności w których akurat się znajdowaliśmy :) Od rana marzyliśmy o kawie i w niewielkiej miejscowości San Jose napotkaliśmy otwarty bar. Poza głównymi ośrodkami zaplecze turystyczne na La Palmie jest raczej słabo rozwinięte. Miejscowe bary, to miejsce spotkań głównie panów, którzy prowadzą tam obserwacje i męskie rozmowy :)
Bar mieścił się na głównym placu San Jose, który jest bardzo zadbany Rosną tu smocze drzewa... Ładne kwiatki..też na drzewach Oczywiście są tu też drewniane balkony kanaryjskie Boczna uliczka z la palmą :) a nad głową kuflik :) Siedzimy sobie, popijamy kawkę i obserwując czarne chmury na niebie podjęliśmy odważną decyzję, że mimo wszystko jedziemy w góry :) La Palma jest niewielka, przy bardzo niesprzyjającej pogodzie, można po prostu wrócić.
Bardzo szybka zmiana rzeczywistości, wjeżdżamy do wąwozu bujnie porośniętego lasem wawrzynowym W oddali widać urokliwy kościółek Tarasowe pola uprawne Okazało się, że przypadkiem trafiliśmy do Sanktuarium Nuestra Senora de Las Nieves Właśnie w tak pięknym wąwozie położony jest najważniejszy ośrodek kultu religijnego na La Palmie
Sanktuarium powstało w XVII wieku.
Znajduje się w nim XIV-wieczna figurka Matki Boskiej Śnieżnej, będącej patronką La Palmy. To jeden z najstarszych na Wyspach Kanaryjskich zabytków religijnych. Przydomek Śnieżna upamiętnia opady śniegu, które wystąpiły podczas erupcji wulkanicznej w rejonie Fuencaliente w 1646 r Przed świątynią jest niewielki plac, który otaczają historyczne budynki : La Casa de los  Romeros (Dom Pielgrzyma), La Casa Parroquial (Dom Parafialny) Budynki przysłonięte zielenią ciężko było sfotografować więc skupiłam się na misternej mozaice z kamieni ...mocno przyciągnęła moją uwagę :) Miejsce to oraz figurka Matki Boskiej Śnieżnej odgrywają główną rolę w odbywających się od 1680 roku co pięć lat kilkutygodniowych Fiestas Lustrales de la Bajada de La Virgen de Las Nieves (Święta Zniesienia Matki Boskiej Śnieżnej). W pierwszą niedzielę lipca odpowiedniego roku (ostatnio w 2015 r.) odbywa się uroczysta procesja, podczas której figurka niesiona jest z sanktuarium do kościoła El Salvador w Santa Cruz de La Palma. Wydarzeniu towarzyszy wiele uroczystości religijnych, z których najwięcej emocji budzi
 Danza de los Enanos (Taniec Karłów),  który jest symbolem zwrócenia się człowieka w stronę życia duchowego.
Urok tego zakątka podkreśla malownicze, górzyste otoczenie z soczystą zielenią kanaryjskiej roślinności. Wegetacja roślinności na La Palmie trwa cały rok Jedziemy dalej i aura całkowicie się zmienia... ...jesteśmy w chmurach... ...świata nie widać... ...i nagle...własnym oczom nie wierzymy...
Nieprawdopodobny błękit nieba i zapach szyszek w słońcu, który całkiem nas zaczarował Zatrzymaliśmy się w pierwszym miejscu, gdzie oznaczone były punkty widokowe Kołderka z chmur Decyzja była szybka, że idziemy na szlak który miał potrwać 1,5 godzinki. Niepowtarzalne uczucie znaleźć się ponad chmurami. W samolocie mamy ograniczenia, a tu ogarnia nas prawdziwa przestrzeń... Zauroczeni widokami nie do końca zdawaliśmy sobie sprawę, że wchodzimy na jeden z wyższych szczytów na La Palmie - Pico de la Nieve 2.239 m :) cdn

Wyspy Kanaryjskie La Palma,  Roque de los Muchachos
1pix użytkownik sona_dora odległość 3 km 1pix
LA PALMA   -   CASCADA DE LOS COLORES
1pix użytkownik przemyslaw odległość 5 km 1pix
BIENVENIDO a LA PALMA! . . . ; )
1pix użytkownik przemyslaw odległość 7 km 1pix
La Palma
1pix użytkownik zuzka82 odległość 9 km 1pix
Wyspy Kanaryjskie La Palma,  Santa Cruz de La Palma
1pix użytkownik sona_dora odległość 12 km 1pix
Ostatni raj... na ziemi
1pix użytkownik skuza odległość 19 km 1pix

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2091) dodano 07.05.2016 20:33

Charlie, to jest dopiero pierwsza połowa drugiego dnia pobytu na wyspie :) Byliśmy 7 dni i codziennie coś nas zaskakiwało. Dla mnie La Palma to niezwykłe miejsce:)
Dziękuję Ci za odwiedziny i pozdrawiam

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2091) dodano 07.05.2016 20:30

Magdaleno, dziękuję Ci za odwiedziny :) Przyznam, że przecieraliśmy oczy ze zdziwienia, ta zmiana pogody to była totalna niespodzianka :) Pozdrawiam serdecznie

charlie użytkownik charlie(wpisów:2379) dodano 05.05.2016 15:42

Kto by pomyślał że na tak stosunkowo niewielkiej wyspie tyle ciekawych miejsc jest :-)
Cudne widoki, kamienna mozaika na bruku, przejazd przez chmury. Super :-)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2091) dodano 04.05.2016 21:47

Ak, czy ten odpowiedni czas to emerytura ? bo mam też tajny plan ;) Pozdr.

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2091) dodano 04.05.2016 21:43

Romano, takie chwile są niezapomniane, po prostu MOC przyrody. Pozdrawiam serdecznie

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3657) dodano 04.05.2016 21:10

39 i 46 mnie zauroczyły. Niesamowity kontrast między tą mglistą aurą i niebieskościami na niebie chwilę później. Jak w bajce:-)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2091) dodano 04.05.2016 21:02

Urszulo, był to jeden z momentów, które się dłuuugo pamięta. Nazbieraliśmy szyszek i paliliśmy nimi wieczorkami w kominku delektując się zapachem i snując wspomnienia :) Zmiana pogody i szlak na który wyruszyliśmy był dla nas totalnym zaskoczeniem. Lubię takie niespodzianki :) Dzięki za miłe słowa i pozdrawiam serdecznie

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2091) dodano 04.05.2016 20:10

Marcin, zgadza się , na La Palmie można oderwać się od rzeczywistości, pozdrowienia :)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2091) dodano 04.05.2016 20:09

Migawko, dziękuję Ci za tak poetycki komentarz :) i pozdrawiam serdecznie

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2091) dodano 04.05.2016 20:08

Przemysławie , chmury skrywały Caldera de Taburiente, której odsłona będzie w następnej galerii :) Zapraszam i serdecznie pozdrawiam

ak użytkownik ak(wpisów:6358) dodano 04.05.2016 14:52

Sona pięknie tam ...ale będę dopiero wtedy kiedy nadejdzie odpowiedni czas. Twoja galeria tylko mnie w tym utwierdza :)
Pozdrawiam serdecznie :)

romana użytkownik romana(wpisów:5222) dodano 04.05.2016 11:10

Najbardziej podoba mi się przejazd przez chmury i widoki ponad nimi. Ja kiedyś doświadczyłam czegoś podobnego w Beskidach. Jadąc serpentynami z Wisły do Istebnej tonęłam w gęstych chmurach, a już prawie na przełęczy ukazał mi się podobny widok ponad morzem chmur.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:6141) dodano 03.05.2016 23:10

Kasiu , z wielka przyjemnościa czytam Twoja kanaryjska opowieść pięknie zilustrowaną:))
Juz sobie wyobrazam jaka radość Was ogarneła, jak wyjechaliście ponad chmury:)))
Pozdrawiam i czekam na dalsze części:)) Pozdrawiam:))

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1991) dodano 03.05.2016 22:01

Świetne miejsce na odpoczynek.

migawka użytkownik migawka(wpisów:306) dodano 03.05.2016 21:46

Z głową w chmurach... po tarasach zieleni... i misternie ułożonej mozaice. Zachwycająco i piękne !

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:6335) dodano 03.05.2016 18:48

Ponad chmurami - coś dla mnie. Chciałby znowu zniknąć w tych chmurach...;)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2091) dodano 03.05.2016 18:31

Klavertjevier, troszkę nie spodziewaliśmy się, że tak będzie wyglądała droga na punkt widokowy, ale o przygodę i chwile zachwytu, które zapierają dech w piersiach chyba chodzi w podróżowaniu :) Zapraszam na kolejne odcinki i pozdrawiam serdecznie

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2091) dodano 03.05.2016 18:27

Lucy56, dziękuję Ci :) za serdeczność i zaproszenie :) w górach takie widoki są wprost nierealne..pozdrawiam serdecznie

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2091) dodano 03.05.2016 18:26

Paweller75, La Palma jest ciekawa o tyle, że tam WSZĘDZIE są widoki "z górnej półki" Zapraszam na cd, obiecuję, że będzie wysoko :) pozdrawiam

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 03.05.2016 12:58

Kolejna świetna odsłona wyspy!
Punkty widokowe na nieskażoną naturę La Palmy i jazda z głową w chmurach, najbardziej mnie urzekły.
Ciekawa jestem czy góra została zdobyta, czekam z niecierpliwością.

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:3106) dodano 03.05.2016 11:58

Kontynuuję swój zachwyt wyspą 😀. Podobne widoki ponad chmurami przerabiałam kiedyś w Tatrach. No co tu dużo pisać -jest pięknie. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na niziny 😉.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7543) dodano 02.05.2016 22:44

Objazdówka po punktach widokowych na takiej pięknej wyspie bardzo mi odpowiada, sam bym chętnie tak sobie pojeździł ..., końcówka jest the best ..., ciekawy jestem dalszej części ..., pozdrawiam:)