Dzień pierwszy poświęciliśmy na spacer po stolicy Korfu Kerkyrze wszak pogoda do plażowania raczej się nie nadawała... labiryntem wąskich uliczek dotarliśmy do ... Starej Fortecy,której powstanie datuje się na ok.XII wiek i która była rozbudowana w XV wieku przez Wenecjan... a w której ostatni obiekt - kościół neoklasycystyczny pw.Św.Jerzego
wznieśli w połowie XIX wieku Anglicy.. znajdziemy tu też stara latarnię morską ... stare działa ...
wdechowy widok na zatokę ... oraz na Starówkę z górującą nad nią Nowa Fortecą. Rzut oka na Pałac św.Michała... Esplanadę .... kawiarenki w wąskich uliczkach... znajomy samochód w ciekawej scenerii i wracamy autobusem do hotelu ...
gdzie zastajemy wyraźną poprawę pogody :) A następnego dnia aura jakby sierpniowa ... więc odwiedziliśmy Paleokaistre z pięknymi widokami ... i klasztorem ... będącym jednym z głównych atrakcji Korfu. opuszczamy Paleokaistrę i zmierzając do Krini zatrzymujemy się ogarnąć klasztor z góry ..
zostawiamy samochód na parkingu i drałujemy, poprzez ... wyglądające na wymarłe miasteczko,w kierunku ... ruin bizantyjskiego zamku Angelokastro... wejście schodami nie nastręcza żadnych trudności... a na górze znajdujemy malutką kapliczkę ... wspaniały widok na morze oraz na ...
wijącą się wśród gajów oliwnych i cyprysów drogę,którą będziemy wracać :) Passa pogodowa trwa - rozpoczynamy od wizyty na punkcie widokowym Kanoni robiąc pocztówki Monastyru Vlacherna i Mysiej Wyspy ... Pontikonissi, czyli Mysia Wyspa znajduje się tuż obok ścieżki podejścia do lądowania ... można pilotom zajrzeć do kabiny...:) jeszcze raz Monastyr Vlacherna i
ruszamy do ... Achillionu - pałacu pięknej cesarzowej Sissi
w którym można pooglądać m.in.
Achillesa z lepszej strony... Achillesa trafionego w przysłowiową piętę ... muzy... popiersia filozofów... fikuśne rzeźby... piękny krajobraz...
..... nadlatujących turystów... oraz samą księżniczkę Sissi żegnającą tych,którzy ją odwiedzili ...

CDN.

Korfu - zaułki miejskie
1pix użytkownik zbigniew odległość 6 km 1pix
Korfu - cz.2
1pix użytkownik gosiamal odległość 6 km 1pix
Korfu - flora
1pix użytkownik zbigniew odległość 7 km 1pix
Korfu - stolica Korfu (a może odwrotnie? )
Grecja ... Korfu
1pix użytkownik rozmusiaki odległość 7 km 1pix
 Korfu,  stolica Korfu - Stare Miasto
1pix użytkownik gabi odległość 7 km 1pix

jasko227 użytkownik jasko227(wpisów:721) dodano 19.09.2016 09:48

Marcin,Nola i Gregy - dzięki za wizytę :))

gregy użytkownik gregy(wpisów:513) dodano 15.09.2016 19:33

Też tam w końcu przyjadę :-)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6507) dodano 12.09.2016 09:26

Korfu to piękna wyspa:) Też siedziałam i oglądałam nadlatujące samoloty;)

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1812) dodano 11.09.2016 18:53

Super miejsce, sporo tej zielenie, zabytki przyjemnie się oglądało.

barbara_31 użytkownik barbara_31(wpisów:791) dodano 11.09.2016 10:38

My mamy w planach inną wyspę. Ale to pewnie za rok/dwa.

jasko227 użytkownik jasko227(wpisów:721) dodano 09.09.2016 23:23

wychodzi na to,że Wy kobiety skupiacie się na pięknie,a faceci trochę szukają dziury w całym ..:) a tak na przyszłość Gabi,Barbara pomyślmy o Lefkadzie ...

barbara_31 użytkownik barbara_31(wpisów:791) dodano 09.09.2016 22:26

Kefalonia jest jeszcze przede mną, ale wiem, że to równie wspaniała wyspa. No i jak piszesz jest wyjątkiem, potwierdzającym regułę
Opowiadałam mężowi o Twojej galerii i o tym co napisałeś o brudzie i on stwierdził: " przecież to Grecja i tam też było trudno. Nie "widzialas?" Tak wiec okazało się, że mam wybiórcza pamięć 😃😃😃
No i zapomniałam wcześniej napisać, że szkoda iż nie dopisała Wam pogoda podczas rejsu na Paxos; my mieliśmy super pogodę, a galeria z tego miejsca była moją pierwszą na tym portalu😃😃😃

jasko227 użytkownik jasko227(wpisów:721) dodano 09.09.2016 20:03

Barbara - jak pokazuje Kefalonia nieład nie musi być kojarzony z Grecją i wyróżnia się porządkiem na tle pozostałych wysp. Jak się chce to można - mówiąc o pewnym rozczarowaniu na Korfu z tym związanym miałem na mysli renomę tej wyspy jeśli chodzi o turystykę i co za tym idzie spodziewałem się ,że będzie jak na Kefalonii. Nie było - trudno i tak było pięknie :))

jasko227 użytkownik jasko227(wpisów:721) dodano 09.09.2016 09:03

Dzięki Charlie za odwiedziny i miły komentarz - cóż,odwiedziliśmy Sissi we Wiedniu w Parku Ludowym to wypadało odwiedzić ją i w jej letniej rezydencji :). Tak na poważnie - uwielbiamy ogrody i w tym układzie wypad do Achillionu był obowiązkowym punktem pobytu na Korfu. Pozdrawiam Cię serdecznie ...

charlie użytkownik charlie(wpisów:2052) dodano 09.09.2016 08:50

Super. Fajnie że pokazałeś Achilleion. Wielu Obieżyświatów było na Korfu, ale chyba niewielu dotarło do tego pałacu.
Piękne otoczenie. Błękit morza - cudowny.

jasko227 użytkownik jasko227(wpisów:721) dodano 09.09.2016 08:19

Wszędzie być nie możemy - byłaś w wielu innych pięknych miejscach,które prezentujesz.Po to jest ten portal,żeby się inspirować wzajemnie i odwiedzać miejsca,które ktoś odkrył i fajnie pokazał.Dzięki Ci Lucy za wizytę i miłe słowa - humor nigdy nas nie powinien opuszczać,bo wtedy będzie się łatwiej żyło i podróżowało :))

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2518) dodano 09.09.2016 08:05

Z humorem pokazujesz piękne miejsca. Do Grecji nie dotarłam jeszcze ale nie tylko do niej...:( Pozdrawiam.

jasko227 użytkownik jasko227(wpisów:721) dodano 08.09.2016 15:41

Dziękuję miłe Panie za wizytę - samochód mieliśmy na cztery dni i trochę objechaliśmy.Samo jeżdżenie po Korfu też jest przeżyciem samym w sobie i przypominało mi trochę Teneryfę z jej serpentynami.Grobla przy monastyrze to faktycznie super uczucie,a bałagan - niestety cieniem się kładzie krach bankowy,który pozostawił krajobraz grecki z mnóstwem rozpoczętych budów,które teraz straszą i nie ma widoków na ich dokończenie. Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dziękuję :))

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 08.09.2016 15:27

Korfu, to piękna wyspa. Dużo tam zobaczyłeś, ja byłam dwa tygodnie, ale kilku miejsc z Twojej listy nie zaliczyłam.
Nie byłam w Pałacu Sissi,ani na Mysiej wyspie, starej latarni ( fajny klimat zdjęcia ), pałacu i kościoła też nie widziałam.
Bardzo ładnie sfotografowałeś 18, to trudne miejsce, a ilość wystających zewsząd drutów poraża.

Czekam na kolejne odsłony wyspy.

barbara_31 użytkownik barbara_31(wpisów:791) dodano 08.09.2016 15:27

Pamiętam jak siedziałam na grobli obserwując ladujace i startujące samoloty. Robiło to niesamowite wrażenie.
Bałagan był na lotnisku, ale to typowe dla Greków, że nie przekładają większej uwagi do porządku. Jednak Korfu to piękna, zielona wyspa. Najładniejszy rejon Grecji w jakim do tej pory byłam.