Alcazaba potężna twierdza góruje nad miastem Malaga wspaniałe miejsce na kilkugodzinny spacer Kawka na takim balkonie - bezcenne Lokalna restauracja Następny przystanek - Granada
Widok na Granadę z twierdzy Alhambra
miasto wygląda stąd jak makieta Wczesnym rankiem żegnamy Granadę i ruszamy w góry Sierra Nevada Towarzyszą nam piękne widoki ... i ośnieżone szczyty Sierra Nevada
Po drodze krótka wizyta w Calahorra, malutkim, sennym miasteczku z niesamowitym zamczyskiem otoczonym legendą Polecam gorąco wizytę w muzeum
troglodytów. Guadix to miasto, w którym do dziś zamieszkałe jest ok 2 tys jaskiń.  Zwiedzaliśmy jeden z takich domów ( wspaniali gospodarze!) zamieszkały od pokoleń przez jedną rodzinę. Chodziliśmy po wykutych w skale pokojach ( kolejny pokój był własnie wydłubywany) a obok nas toczyło się normalne rodzinne życie Gospodarz zgromadził tu wiele cennych pamiątek Widok z dachu domu-jaskini
Kolejny dzień powitaliśmy na moście  Puente Romano w Cordobie Pierwszy punkt programu to Meczet Kto chce może poczytać jak meczet stał się katedrą... na szczęście nie wszystko zamieniono Cordoba słynie z pięknych patio. Mieszkańcy domów chętnie zapraszają do środka pokazując z dumą swoje rezydencje
Urzekł mnie ten widoczek Uliczka w Cordobie Prawdziwa perełka - miasto Ronda Obowiązkowo corrida. Nie mogliśmy znaleźć byka, więc wzięliśmy sprawy w swoje ręce.. O'le!
Wspaniały most to wizytówka  Rondy Można podziwiać go z... mostu Jednak prawdziwych emocji dostarczy zejście w dół wąwozu, skąd widok jest najpiękniejszy Można zejść do samej rzeki, choć nie jest to łatwe, szczególnie w styczniu, kiedy jest bardzo mokro i ślisko nawet przy słonecznej pogodzie. Ale za to można przespacerować się pod mostem Kibice są wszędzie....
Wracając, wstępujemy do Antequery, uroczego miasteczka, któremu patronuje owiana legendą Góra Kochanków
Widok na Antequerę Uliczka w Antequera Zrobiliśmy również wyskok na Gibraltar, w sumie udany, choć w większości czasu we mgle Symbol Gibraltaru to Magoty - małpki zamieszkujące Skałę Gibraltarską i im poświęcam kolejne kilka zdjęć
Wracamy do Hiszpanii, krótki odpoczynek i żegnamy styczniową Andaluzję

Cordoba
1pix użytkownik magdus odległość 36 km 1pix

marka użytkownik marka(wpisów:13) dodano 12.11.2016 11:51

Dziękuję za wszystkie komentarze, miło mi, ze tu zajrzeliście. Zdjęcie wizytówkę wybrałam świadomie, to mural napotkany na ulicy w Maladze, który mnie urzekł.Pozdrawiam wszystkich

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:3079) dodano 11.11.2016 14:21

Każda pora roku jest dobra aby wyruszyć w tak piękne strony 😉. Pozdrawiam.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6786) dodano 11.11.2016 14:04

Miło powspominać Andaluzję, to jeden z moich ulubionych regionów w Hiszpanii:) Gibraltar już mniej przyjemnie wspominam, a zwłaszcza te straszne małpy, które nas zaatakowały, koleżanka ma bliznę do dziś:( Zdjęcie wizytówkę galerii zmieniłabym na 7 albo 11, nie musi to być pierwsze zdjęcie, wystarczy postawić kółeczko przy zdjęciu, które chcemy aby było wizytówką galerii;) pozdrawiam:)

ragazza użytkownik ragazza(wpisów:103) dodano 11.11.2016 08:54

Piękna Al Andalus, zawsze miło tam powrócić, nawet jeśli miałaby to być wirtualna wizyta. To jedno z moich ukochanych miejsc. Dzięki za wycieczkę. Pozdrawiam:)

jasko227 użytkownik jasko227(wpisów:733) dodano 10.11.2016 20:57

zwiedzanie w upale to średnia przyjemność,dlatego styczeń to niezły pomysł - fajna relacja i trochę szkoda,że nie rozbita na przynajmniej dwie części. Przypuszczam,że ciekawych fotek masz dużo więcej :) Dla mnie 4,7 i 11 najładniejsze - pozdrawiam serdecznie ...

elise użytkownik elise(wpisów:973) dodano 10.11.2016 19:57

Cieplutko i przyjemnie w twojej galerii. Byłam w Andaluzji w listopadzie. Z twojej galerii znam Granade. W listopadzie można było zaznać kąpieli w basenie. Morze było bardzo kamieniste. Pozdrawiam

tereza użytkownik tereza(wpisów:3887) dodano 10.11.2016 13:39

Niektóre miejsca są mi znajome.
Fajnie było powspominać.

marka użytkownik marka(wpisów:13) dodano 10.11.2016 11:47

tak, 7 też uwielbiam :) Dziękuję i pozdrawiam

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4831) dodano 10.11.2016 11:41

Chyba nikogo nie zdziwi, że zgodzę się z Pawellerem, że 6 to miód na oczy ;) 7, 11 i 12 do tego jeszcze jak dla mnie the best

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7475) dodano 09.11.2016 21:16

Fotka 6, takie okienka to miód na moje oczy ..., fotka 39, tam postawiłbym chyba jakiś zakaz wjazdu, uliczka byłaby o wiele fajniejsza bez tych aut:)