Na Sycylii już kiedyś byłam parę lat temu, ale tylko część zachodnią zwiedzałam. I wtedy postanowiłam sobie, że na pewno na tę piękną wyspę jeszcze kiedyś wrócę. Pooksplorować jej wchodnie wybrzeże, a przynajmniej jego małą część. Do Katanii polecieliśmy z Gdańska przez Pizę, a wracaliśmy z Palermo też przez Pizę, za 350 zeta od osoby. Dla mnie cena do zaakceptowania:) Zwłaszcza, że Ryan ma duży bagaż podręczny, a trzeba było zabrać buty trekkingowe i inne gadżety przydatne w czasie spacerku na Etnę:) Z lotniska pojechaliśmy sobie do Syrakuz i tam na jedną noc zostaliśmy. Bardzo fajne miasteczko, zwłaszcza stara część miasta położona na wyspie. Bardzo urokliwa. Miejska plaża w Syrakuzach;) To postanowiliśmy na niej chwilę odpocząć. Temperatura w połowie października koło 25 stopni. Cudownie:) Następnego dnia pojechaliśmy do Katanii. Tam mieliśmy bazę wypadową. Bardzo fajny hostel, pyszne śniadania, co prawda dzielnica murzyńska, ale obok restaracje z pysznym włoskim jedzeniem. Później się okazało, że nie dość, że murzyńska to jeszcze burdelowa;) Po zostawieniu bagaży pojechaliśmy do Taorminy.
Jesteśmy w Taorminie. Autobusy z Katanii średnio jeżdżą co godzinę. Z punktu widokowego przy dworcu autobusowym widok na wysepkę Isola Bela. Z dworca podążamy za dzikim tłumem w stronę teatru greckiego. To na pewno najpiękniej położony teatr w jakim byłam. Wstęp 10 EUR. Ale widoki przepiękne, jak i sam teatr. To miasteczko mniej więcej pośrodku uczepione skały to Castelomola, leżąca jakieś 400 metrów wyżej. Tam pojedziemy za jakiś czas. Urokliwe uliczki Taorminy. Na sycylijski ślub się załapaliśmy, ale pannę młodą trudno było uchwycić. Tłum gości plus tłum turystów skutecznie utrudniał zrobienie jakiegokolwiek zdjęcia.
Do Castelmoli jedziemy z Taorminy autobusem za 1,90 Eur. Droga rewelka, same zakręty, miejsca na drodze dla jednego samochodu. Ale kierowca nam się trafił prawdziwy Sycylijczyk, więc były emocje:) Z Castelmoli rozciągają się przepiękne widoki na Taorminę i okolice. Samo miasteczko też jest bardzo urokliwe, niestety nie mieliśmy dużo czasu, żeby po nim pochodzić, bo słońce już zachodziło. A ja chciałam do Taorminy zejść na piechotę. Polecam ścieżkę dla pieszych, jakieś 40 minut. Po drodze przepiękne widoki, jak i gratisy - owoce kaki, figi i migdały:) Jak zeszliśmy na dół do centrum miasta było już ciemno;) Dnia następnego jedziemy zobaczyć Gole dell'Alcantara. Ściany wąwozu są wysokie na 20-50 m, w dole przepływa lodowata rzeka Alcantara. W dzień upalny pewnie fajnie byłoby się ochłodzić, ale akurat tego dnia nie było słońca i wisiały czarne chmury, a nawet trochę padało. Maruś jak zwykle się chłodzi, choć tego dnia nie było słońca, a temperatura wody w rzece oscylowała około 0... No ale tradycja zobowiązuje;) Woda była masakrycznie zimna, ale głupio już tam być i nie wejść i nie zobaczyć z bliska tych pięknych bazaltowych ścian kanionu. Kanion może nie jest duży, ale robi wrażenie. Warto tam na pewno pojechać:)
Żeby dostać się na dół nie trzeba zjeżdżać windą za 10 Eur, wystarczy przejść jakieś 100 metrów i jest drugie wejście po schodach za 1,50 Eur. Chcieliśmy jednak zobaczyć wąwóz z góry, i za 6 Eur idziemy na spacer. Widoki rewelka, ściany wąwozu były tak blisko siebie, że miałam wrażenie że mogę ich nieomal dotknąć. Pogoda nas nie rozpieszczała, bo zaczął padać deszcz, ale za to raczyliśmy się orzechami włoskimi. Akurat dwa drzewa rosły obok przystanku;) Po przyjeździe do Taorminy idziemy zobaczyć jak Isola Bella wygląda z bliska. Maruś się kapię, ja odpoczywam;) Taormina mimo że jest mega zatłoczona i bardzo droga to nadal jest klimatyczna i koniecznie trzeba tam zajrzeć będąc na Sycylii. Spacer główną ulicą od Porta Messina do Porta Katania obowiązkowo;) W Taorminie mimo, że jest drogo i tak skusiliśmy się na lody. Przepyszne, choć najlepsze podczas całego pobytu jedliśmy pierwszego dnia w Syrakuzach.
Piliśmy za to zarąbistą granitę. Pychotka. Na zdjęciu symbol wyspy Trinakria, starożytny symbol słońca. Znajziemy go wszędzie, nawet na fladze. Restauracja obok naszego hostelu Casa D'Amici di Giuffrida Antonino. Pizza mega, do tego bardzo dobre wino locale. Dwa razy tam się stołowaliśmy:) Widok z balkonu na naszą burdelową dzielnicę, a nawet bliżej, bo ulicę;) Spacer uliczkami Katanii. Udajemy się stronę głównego placu, z katedrą św. Agaty w roli głównej. Ale nas, a raczej mojego męża interesuje targ rybny, do którego wejście znajduje się za Fontanną dell'Amenano. Mocne wrażenia gwarantowane;)
Mokre buty też;) Następnego dnia ruszamy na podbój Etny:) Po drodze przystanek na śniadanie w Nicolosi. Nie miałam taam radosnej miny, zwłaszcza jak zaczął padać deszcz... Ale jak tylko dojechaliśmy na miejsce pogoda się diametralnie zmieniła:) Ale tę wyprawę już znacie http://obiezyswiat.org/index.php?gallery=32178 To był najpiękniejszy dzień na Sycylii. Cudowne widoki, spełnienia marzeń, no zarąbiste przeżycie po prostu:) Po zdobyciu Etny czas na posiłek. Spacerek uliczkami Katanii do pobliskiego centrum z knajpami. Setki restauracji, w każdej pełno ludzi i weź się na coś zdecyduj;)
Trattorie De Fiore na via Copolla bardzo polecam:) Ja nie jem owoców morza, ale Maruś stwierdził, że to danie to był kulinarny o.... :) Następnego dnia jedziemy sobie pociągiem do Palermo. Ruszamy od razu na zwiedzanie, na pierwszy ogień katedra w Palermo. Droga wąskimi, urokliwymi uliczkami. Przed katedrą trochę sycylijskich tańców i śpiewów;) Jak katedra, to obowiązkowo wejście na jej dach. Widoki super z góry. Palermo trzeba przyznać jest bardzo ładnie położone. Jest morze, są góry. Polecam:) Za to spacer po historycznym centrum Palermo to już zupełnie inne doznania...
Targ... Można kupić wszystko, choćby telewizor;) I jego okolice... przypominam jesteśmy w centrum miasta. Generalnie tak mniej więcej wyglądało całe Palermo. Gorzej niż w Neapolu. Ale zostawiamy okolice katedry i spacerując uliczkami Palermo docieramy do Piazza Pretoria z fontanną Wstydu. Ludzi więcej niż w Taorminie. Jakieś oblężenie w tym Palermo było. Miasta mamy już dość i koniecznie chcemy jechać na plaże:) A wiem, że w Mondelllo jest piękna plaża, tylko po 30 września autobus bezpośredni nie kursuje, ale udaje nam się dotrzeć z przesiadką. Piękna plaża, pistacello, mąż Maruś, jest bosko:) Kolejność zupełnie przypadkowa;) Nawet łódkę mi Maruś załatwił. Do zdjęcia;)
W Mondello spędzamy czas do zachodu słońca i wracamy do Palermo, by spędzić ostatni wieczór na Sycylii. Takich tłumów w autobusie to nawet u nas nie widziałam. Kierowca nie zatrzymał się na kliku przystankach z rzędu;) Rano lot do Pisy. Żegnamy się z Sycylią, mam nadzieję nie na długo. Dziękuję:)

Sycylijska przygoda- Katania
1pix użytkownik imod odległość 1 km 1pix
SYCYLIA 3 - Katania
1pix użytkownik mocar odległość 1 km 1pix
Italia,   ti amo tanto.  .  .  (4)
1pix użytkownik achernar-51 odległość 14 km 1pix
SYCYLIA-ETNA i wąwóz ALCANTARA
1pix użytkownik olaf43 odległość 22 km 1pix
Adrano i Paterno,  czyli wszystko się kręci dokooła Etny. .
1pix użytkownik imod odległość 23 km 1pix
SYCYLIA 15 - Etna
1pix użytkownik mocar odległość 24 km 1pix

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6815) dodano 02.12.2016 23:01

gratki :)

halszka użytkownik halszka(wpisów:2414) dodano 01.12.2016 20:11

Świetna przekrojowa galeria z Sycylii:) Gratuluję udanej wyprawy,pięknych zdjęć oraz GT :)

madeleine użytkownik madeleine(wpisów:1364) dodano 30.11.2016 19:18

Rewelacyjna galeria !!!
Jak ja Wam zazdroszczę tej Sycylii :))) Pięknie tam jest !!!
Włoska kuchnia, jak dla mnie, najlepsza na świecie :)))
Pozdrawiam serdecznie :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6340) dodano 30.11.2016 14:51

Jasko227 dzięki za odwiedziny:) Mimo tych blasków i cieni jednak mimo wszystko wolę biedniejsze południe Włoch od bogatej północy;) pozadrawiam:)
Lucy dzięki:) pozdrawiam:)
Doracz dzięki:) Polecam Sycylię:) pozdrawiam:)
Halszka, Vivi, Zibid, Marek52 dzięki za odwiedziny:) pozdrawiam:)

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:2825) dodano 28.11.2016 19:55

U Przemka Sycylia, u Noli - Sycylia... Kto jeszcze w tym roku zaliczył Sycylię?
Bardzo przyjemnie się oglądało! Pozdrawiam:)

caprio72 użytkownik caprio72(wpisów:972) dodano 28.11.2016 17:31

Gratulacje !!!

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5195) dodano 28.11.2016 13:47

No i gratuluję!...:)))
I cieszę się, że mimo małej "wtopki" z mojej strony, sprawiedliwości stało się zadość!...;)

doracz użytkownik doracz(wpisów:873) dodano 28.11.2016 09:03

Niezwykle zróżnicowane i ciekawe miejsca. Świetna galeria. Gratulacje. Pozdrawiam :)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2232) dodano 28.11.2016 08:49

Ciepła wyspa 😊gratulacje!

jasko227 użytkownik jasko227(wpisów:242) dodano 26.11.2016 16:05

kolejna fajna relacja po Etnie i Sycylii Przemysława - blaski i niestety cienie...taki już urok południa Włoch :( Pozdrawiam serdecznie

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6340) dodano 25.11.2016 08:23

Ak dzięki! pozdrawiam:)

ak użytkownik ak(wpisów:4915) dodano 23.11.2016 21:38

Świetna i ciekawa wyprawa !

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6340) dodano 23.11.2016 18:37

Przemek już Ci pisałam, że nic się nie stało, bo każdemu może się zdarzyć mała wtopka;) Te samochody stare i malutkie są przeurocze, a ten ze zdjęcia do tego zajechał na przystanek gdzie mieliśmy przerwę i wysiadła z niego babcia z wnuczkiem, którego na autobus podrzuciła, super scenka to była, bo prawie z piskiem opon zajechała;) Że one jeszcze w ogóle jeżdżą;) Trochę fiacików 126p też widzieliśmy, na pewno więcej niż w Polsce;) Miałeś jakiegoś pecha z tymi owocami, może to jeszcze było za wcześnie, nie wiem, ale w październiku to jadłam najpyszniejsze na świecie winogrona:) My w Katanii też mieszkaliśmy w tej podejrzanej dzielnicy, a sam hostel, a zwłaszcza pokój i śniadania były mega, myślę ze muszą się starać żeby gości przyciągnąć, żeby chcieli mieszkać w takiej dzielnicy na burdelowej ulicy;) Na Sycylię musisz po prostu kiedyś wrócić na owoce i na Stromboli:) pozdrawiam:)
Paweł dzięki:) Na Sycylii dużo jest takich fajnych rzeczy, u nas niespotykanych raczej;) A tarasy fajnie się oglądało z zamku w Castelmoli, mają większą część roku piękną słoneczną pogodę to takie tarasy są nieodłącznym elementem każdego domu, tak jak dla nas nieodłącznym punktem podróżowania są wieże i inne punkty widokowe:) Na zamek też trzeba się było trochę wdrapać, ale później już do samej Taorminy z górki;) pozdrawiam:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6970) dodano 23.11.2016 16:12

Świetna przekrojowa galeria ..., super tarasik na 15 wypatrzyłaś, galeria obrazów na ulicy też super ..., dach katedry to normalka, dla nas punkt obowiązkowy:)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5195) dodano 22.11.2016 14:14

Niestety, spotkałem się z odmową.
PRZEPRASZAM zatem jeszcze raz.
I mam nadzieję, że nawet z tą nieszczęsną "siódemką", (ja takich ocen nie stawiam), Twoja naprawdę piękna galeria będzie GT.

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5195) dodano 22.11.2016 13:43

Upsss!!! Przepraszam za tę siódemkę, nie wiem jak to zrobiłem...! Oczywiści DYCHA GRANDE! Zaraz piszę to Witolda żeby to naprawić...:(((

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5195) dodano 22.11.2016 13:40

Nolu,
super galeria! A wizytówkowy fiacik przeuroczy! Aż szok, że tyle ich jeszcze po Sycylii jeździ. Pomijając szczegóły tej części wyspy, której nie znam, co do generialiów zgadzam się z Tobą w każdym punkcie: i co do pizzy, i wina locale i birra Moretti, i najbardziej co do najlepszych na świecie lodów. A jestem wielkim smakoszem! Dodam jeszcze naleśniki - crepes. Tylko na owoce nie trafiłem, co do tej pory jest dla mnie powodem wielkiej frustracji. Zgadzam się też, niestety, co do brudu i smrodu w Palermo: my z kolei mieszkaliśmy koło meczetu, a dojść tam lub dojechać... zgroza! Za to sam hotel - nie do wiary, że coś takiego mogło istnieć wśród tego syfu - rewelacja i śmiesznie tani. Tylko co do zestawu pod fot.37, wybacz, ale...Marusia wykreślam...;)
Gratuluję i pozdrawiam! - Marusia także...;)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6340) dodano 22.11.2016 12:18

Rozmusiaki dzięki:) Szkoda że tylko 6 dni mieliśmy, ale z urlopem juz cienko było;) Polecam Sycylię:) Myślę że kiedyś tam dotrzecie:) Z targu mam jeszcze parę fotek, może kiedyś jakąś sklecę galerię z Katanii;) pozdrawiam:)
Ania bo Sycylia fajna jest, zresztą sama o tym wiesz:) Dla mnie ta woda też była masakrycznie zimna, jak wyszłam stamtąd po jakimś czasie to nogi fioletowe z zimna;) Nawet mój mąż stwierdził że zbyt ciepła to ta woda nie jest;) pozdrawiam:)
Satan dzięki!:) Polecam Sycylię, bo jest bardzo różnorodna i nie można się nudzić na tej wyspie:) pozdrawiam:)
Ela dzięki:) Targ wiadomo Maruś bardzo chciał, ja się zmuszałam do spacerów wśród tych straganów, ale zdjęcia robiłam, bo jednak wygląda to trochę inaczej niż u nas i na pewno warto taki targ odwiedzić, popatrzeć i przede wszystkim posłuchać, bo jak oni tam krzyczą to masakra;) pozdrawiam:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6340) dodano 22.11.2016 08:49

Achernar ćwierć wieku to kawał czasu;) Myślę, że na pewno byłoby sobie fajnie pozwiedzać wyspę po tylu latach;) Warto:) pozdrawiam:)
Pipol ja bym w tym lodzie nigdy nie zanurkowała;) Woda była tak zimna, że masakra;) Ale kanion fajny:) pozdrawiam:)
Aga Palermo... hmm chyba te wąskie uliczki z wiszącym praniem?;) Na pewno by Ci się na Sycylii podobało:):):) Buziaczki:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6815) dodano 21.11.2016 20:54

Umiesz zachęcić :). Fajne różności (no poza targiem rybnym ;)) , ale oczywiście Etny nic nie pobije.:)
pozdrawiam :)

satan użytkownik satan(wpisów:2798) dodano 21.11.2016 20:22

Podoba mi się Wasza Sycylia! Prezentacja super, mnie na pewno zachęciła ;[-)

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1475) dodano 21.11.2016 18:34

Nola super ta Wasza Sycylia :) atrakcje mielicie świetne :) a maż Twój to szaleniec żeby głowę wsadzić w tak lodowatą wodę, ja jak tam wlazłam myślałam, że mi nogi powykręca taka woda była zimna :)))
pozdrawiam :)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:3988) dodano 21.11.2016 18:17

Fajna ta Wasza Sycylia,
Targ rybny zarąbisty,można by tam dłużej z aparatem poszaleć ,
Centrum miasta porażka,ale przynajmniej jest klimat miejsca :)
Chciałbym kiedyś pojechać na Sycylię ...
Pozdrowionka dla Was !

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3491) dodano 21.11.2016 16:40

Superowa jest ta Wasza Sycylia;) Może wiesz dlaczego podoba mi się Palermo, na pewno nie przez śmiec hm? Etna wiadomo-to obowiązkowy punkt na sycylijskiej mapie, a do tego te przysmaki....i Pistaciellooooo:)))) 6dni wykorzystaliście z pewnością na maxa;)
Buziaki Nolka :*

pipol użytkownik pipol(wpisów:8563) dodano 21.11.2016 16:05

Z tego co pamiętam to w Alcantara nurkowałem z maseczką :) Ale wtedy byłem młodszy i wytrzymalszy ;)))
pozdro

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6340) dodano 21.11.2016 15:43

Patryk dziękuję bardzo:) Palermo w porównaniu do spokojnych małych miasteczek to inny świat. A kolekcja butelek rodem z Polski była dużo większa, się w kadrze nie zmieściły;) pozdrawiam:)
Mocar dzięki za odwiedziny:) Ja pewnie jeszcze długo będę wracać wspomnieniami do tego wyjazdu, zwłaszcza w pamięci mam widoki z Etny:) pozdrawiam:)
Koniczynko no ja wspominałam sobie Portugalię, do której na pewno wrócimy, bo mój mąż ze wszystkich naszych wyjazdów najbardziej by chciał właśnie do Portugalii wrócić, nawet w to samo miejsce:) pozdrawiam:)
Charlie dzięki:) Pewnie jak wszędzie są i miejsca przecudne, przepiękne, ale są i takie syfiaste jak Palermo. Choć przyznam, że brudniejszego miasta to ja nie widziałam w Europie, zastanawiałam się gdzie było gorzej w Palermo czy w Neapolu i chyba jednak w Palermo było dużo brudniej, wieczorem trzeba patrzeć nieustannie pod nogi, żeby w jakąś kupę nie wejść, za to w Neapolu bardziej śmierdziało... Sycylia jest piękna, do tego pyszne jedzenie, no i lody...są zarąbiste:) No i jest taniej niż w takich Włoszech północnych, oczywiście poza turystycznymi hitami, jakim jest Taormina;) pozdrawiam:)
Lucy ja też takie lubię:) Mam nadzieję, że masz choć trochę słońca na tej deszczowej wyspie:) pozdrawiam:)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4213) dodano 21.11.2016 15:35

Miło było przypomnieć sobie kilka znanych miejsc, które miałem okazję odwiedzić ćwierć wieku temu... Trzeba by wybrać się znowu na Sycylię... Pozdrawiam. :)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2232) dodano 21.11.2016 14:37

Jak ja lubię takie zwiedzanie😊.Fajnie było chociaż pooglądać.Pozdrawiam ze znacznie zimniejszej wyspy.

charlie użytkownik charlie(wpisów:1951) dodano 21.11.2016 13:58

Pięknie tam. Fajne miejscówki zaliczyliście.
20, 22, 31, 32 - świetne ujęcia :-)
Ale 44 to już brutalne zderzenie wyobrażeń z rzeczywistością. Dobrze że pokazałaś, jak jest naprawdę.
Bardzo mi się tu u Ciebie podoba. Chyba zacznę przyjaźniejszym okiem spoglądać w stronę Sycylii :-)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2483) dodano 21.11.2016 12:40

Nola z wielką pzyjemnnością obejrzałam i poczytałam Twoją relację.
Powspominać zawsze warto.

mocar użytkownik mocar(wpisów:2455) dodano 21.11.2016 12:30

Dzięki za relacje z Sycylii, zawsze chętnie wracam do tamtych stron które odwiedziłem na objazdówce i nie tak dawno.

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4494) dodano 21.11.2016 11:34

Jak zwykle lekka i przyjemna relacja. Widoki z miasta, faktycznie jakby z Afryki (całkiem jak w Maroku). Intrygująca kolekcja butelek na 28