Spacer po Bastei rozpoczęliśmy przeprawą promową na prawobrzeżną część Rathen skąd wiedzie szlak do góry dość szybko doszliśmy do pierwszego punktu widokowego, skąd całkiem fajnie widać zakole Łaby oczywiście w drugą stronę również, ale to już nie zakole haha Przed wejściem do centralnego punktu Bastei mamy wejście do ruin Zamku Neurathen, oczywiście weszliśmy :-) Stąd bardzo fajnie widać nasz kamiennym most będący wizytówką miejsca
trochę ludzi jest, ale to ponoć jeszcze nie tak strasznie po ruinach zamku przemieszczamy się kładkami z których pięknie widać całą skalną okolicę. O! i nawet taka nasza Sokolica :-) idziemy dalej ruiny zamku to jeden wielki punkt widokowy spacer tędy naprawdę daje wiele przyjemności
na czubkach skał znajdują się punkty widokowe z których widać nie tylko same skały powoli wchodzimy na dziedziniec skalnego zamku ot i jesteśmy. Mieści się on na dole pod skałami, skąd fajnie widać wędrujących ludzi kładkami nawet niemiecka Sokolica dała się sfotografować powoli wychodzimy z tego charakterystycznego kładkowego zamku
wychodzimy na kamienny mos z którego również fajnie widać ale jak dla mnie lepiej się na niego patrzy kiedy jest taki wkomponowany w skały aniżeli po nim spaceruje trzeba jednak po nim przejść przepychając się nieco przez tłum turystów
stąd tez ładnie widać nie tylko skały ale również płynącą w dole Łabę i znów obrót w lewo na zakole rzeki z mostu kierujemy się do jeszcze jednego punktu widokowego z którego niestety słabo widać, bo wszystko zacienione, słońce w ogóle nie oświetliło mostu, który zlał się totalnie ze skałami. Stąd też nie pokazuję zdjęcia mostu z tej strony Schodzimy niebieskim szlakiem w kierunku wodospadu Amselfall
szlak bajkowy ciasne skały przypominające trochę Adrszpach i trochę nasz Szczeliniec oraz soczyście zielony i delikatny mech tworzą bajkowy klimat w tym miejscu zupełnie jak z innego świata jak wracam myślami do wizyty w Bastei to czasem wydaje mi się, że właśnie to miejsce, ten szlach zrobił na mnie największe wrażenie
bardzo ładnie trochę kamiennych schodów po których lepiej się schodzi niż wchodzi stąd już blisko do naszego wodospadu, który działa trochę jak spłuczka w klozecie jak się nie napełni to jest słaby
a jak się już napełni to chce zalać wszystkich stojących przy brzegu cały wodospad znajduje się w tej otwartej gastronomii z której można podejść trochę wyżej do drugiego już naturalnego wodospadu. Ten jednak trochę mniejszy i tak powoli zbliżamy się do końca naszego spaceru po Bastei po zrobieni bardzo przyjemnego okrążenia wracamy do centrum miasteczka gdzie pakujemy się znów na prom
aby przedostać się do zaparkowanego po drugiej stronie bolida. Zainteresowanych odwiedzeniem tego naprawdę fajnego miejsca zapraszam na http://www.tuitam.org.pl/?p=5148

Saksońska Szwajcaria
W dolinie Łaby
1pix użytkownik mlochowskijacek odległość 1 km 1pix

harmony użytkownik harmony(wpisów:2539) dodano 10.12.2016 20:38

Piękne miejsce ciągle w planach. Twoja galeria sprawiła, że może szybciej je zrealizuję :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6472) dodano 30.11.2016 13:07

Bardzo fajne miejsce i bardzo fajny spacerek:) pozdrawiam:)

tereza użytkownik tereza(wpisów:3713) dodano 30.11.2016 11:18

Byłam tam również w tym roku.
Potwierdzam,że miejsce wyjątkowo piękne.

gregy użytkownik gregy(wpisów:495) dodano 29.11.2016 19:19

Paweller, miejsce polecam z całego serca. Fajnie jest połączyć je z Hrenskiem w Czechach.
Strabsen... czekam na Twój film. Szkoda, że nie podchodziłeś od strony Rathen, chyba trochę fajniejsza sprawa
Charlie, mam nadzieję, że moja skromna galeria przekona Cię już w 100% na to, aby odwiedzić to miejsce. W twierdzy Königstein niestety nie byliśmy. Trochę mało czasu. Gdybyśmy byli w Bastei jeszcze jeden dzień to z pewnością odwiedzilibyśmy to zamczycho. Słyszałem i czytałem o nim. Co się odwlecze to nie uciecze :-)
Mirek, Dzięki za miłe słowo i odwiedziny

mirek52 użytkownik mirek52(wpisów:15) dodano 29.11.2016 18:58

Wspaniałe widoki. Chyba tam pojadę. pozdrawiam.

charlie użytkownik charlie(wpisów:2041) dodano 29.11.2016 12:00

Super. Jadę. Bez dwóch zdań :-)
Ostrzyłam sobie zęby na to miejsce kilka dobrych lat temu, gdy stacjonowałam w Dreźnie. Niestety nie dotarłam bo i Drezno - absolutnie magiczne, mnie wciągnęło.
Ale tym razem to już tu dotrę. Tym bardziej, że rzut beretem od Bastei jest Twierdza Königstein. Byliście ?

strabsenfilm użytkownik strabsenfilm(wpisów:790) dodano 29.11.2016 11:09

Miałem okazję odwiedzić Bastei w tym roku, w czerwcu i w pełni podzielam zachwyt nad tym miejscem. Na skały dotarliśmy z drugiej strony, bo autokarem. a Rathen i przeprawę promową oglądałem tylko z góry. Postaram się umieścić film jako uzupełnienie tych kilku galerii fotograficznych.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7083) dodano 28.11.2016 22:07

Bardzo przyjemna dla oka galeria z bardzo fajnego miejsca ..., wiele razy już sobie obiecywałem, że tam pojadę, ale jeszcze jakoś mi się to nie udało, w każdym razie kiedyś trzeba się będzie tam wybrać;)