Mdina, prawdziwe Miasto Ciszy. Myślę, że każdy kto wybiera się w podróż na Maltę trafia w końcu na stronę maltaigozo.pl Jeśli nie, polecam. Przydatne informacje, vouchery, mapki komunikacyjne i wszelkie porady.
My skorzystałyśmy z vouchera na nocny transport z lotniska do hotelu. Ponad godzinna jazda kosztowała każdą z nas 6 EUR. Są 3 nocne linie autobusowe ale akurat nie było jej na naszej trasie.
Bilety autobusowe maltańskiej linii komunikacyjnej kupuje się u kierowcy. Można kupić kartę na przejazdy, ale tę już kupimy w wybranych punktach lub na dworcach. Do czerwca trwa sezon zimowy i bilet kosztuje 1,5 EUR. Jest to bilet dwugodzinny dla trasy w jedną stronę. Jeśli czekamy na autobus gdzieś na trasie, to powinniśmy być widoczni dla kierowcy i wszyscy na forach wspominają o machaniu łapkami, inaczej autobus może się nie zatrzymać. Nie zatrzyma się również gdy jest pełny. La Valletta Bardzo przydatna jest mapka komunikacyjna, którą otrzymamy (a raczej hasło do niej) od autorów strony maltaigozo.pl Warto wziąć od nich również rozkład jazdy autobusów. Oczywiście można ściągnąć sobie rozkład jazdy ze strony internetowej maltańskiej linii komunikacyjnej ale od maltaigozo.pl otrzymamy rozkład wszystkich autobusów w jednym pliku.
Marsaxlokk
Trasa do tego pięknego miejsca bardzo nam się dłużyła, oznakowanie dróg jest fatalne. Miałyśmy przyjechać tu „na chwilkę”, a zostałyśmy kilka godzin włócząc się po niewielkiej promenadzie. Zjadłyśmy w jednej z restauracyjek obiad - oczywiście rybny - i dowiedziałyśmy się, że Marsaxlokk fonetycznie brzmi Marsaszlok.
W drodze powrotnej krótka wizyta w La Valletcie. Kolejny dzień to wyprawa na Gozo. Zanim dojedziemy do  portu w Cirkewwa zaglądamy do wioski Popeye Village. Bilety w cenie 15 EUR, zrezygnowałyśmy bo inny miałyśmy cel. Przeprawa promem poszła bardzo sprawnie, cena za nasze autko z kierowcą to 15 EUR plus 5 EUR za każdą dodatkową osobę.
Wszyscy na promie schronieni rzucili się do korzystania z free wifi a mnie o mało nie zwiało z pokładu. Wiatr to jakiś koszmar na Malcie, w ogóle nie warto się czesać :D Bardzo miło zaskoczyła nas tu cisza, miejsce trochę jak wyludnione.  Rozsmakowałyśmy się w  uliczkach, szukając odrobiny cienia przed prażącym kwietniowym słońcem. Można zajrzeć za firankę, porozmawiać z mieszkańcami.
Tak uległyśmy leniwemu urokowi, że zdążyłyśmy zajechać już tylko na wybrzeże by zobaczyć Azure Window i... ...  Fungus Rock. Na początku grudnia pewien śmiałek wykonał z Azure Window skok do morza i oderwały się kawałki skały, dlatego zostanie wprowadzony tam zakaz wchodzenia, a kara będzie znaczna -1500 EUR. Kolejnego dnia oddałyśmy autko z duszą na ramieniu, rys nam nie policzyli i czasami wolę jednak autobus.
Ponieważ miałam niedosyt fotograficzny z La Valletty, musiałam pojechać jeszcze raz zobaczyć to miasto. Dziewczyny pojechały na plażę a sama udałam się na dworzec autobusowy. Najbardziej zauroczyła mnie St. Ursula Street. Tu spędziłam najwięcej czasu eksperymentując fotograficznie.
Romeo Pozostałe uliczki tej części Valletty również mnie pochłonęły.
Z Valletty udałam się jeszcze do Rabatu i Mdiny. Mdina
Słońce zaszło, zrobiło się pusto i mało przyjemnie.
Zdecydowałam się na powrót do hotelu. I niestety dwa autobusy nie zatrzymały się na przystanku, pomimo wielu machających łapek. Ludzie zaczęli się organizować w grupy i odjeżdżać taksówkami. Ostatnia szansa dla mnie - ostatni autobus - zatrzymał się i zabrał resztę turystów. 15 km do Qawry a czas przejazdu chyba jedną godzinę :) Comino. Nasze wakacje wiosenne chciałam zakończyć spektakularnie. W porcie Cirkewwa wysiadłyśmy z autobusu wprost w ramiona naganiacza od transportu na tę małą wyspę. Kupiłyśmy bilety po 10 EUR na transport w dwie strony. Łodzie zabierały około 20 osób. Blue Lagoon, tylko fragment tych wód jest tak bajeczny. Znalazłyśmy malutką plażę i ulokowałyśmy się niewygodnie na skrawku pomiędzy miękkim piaskiem a wystającymi skałami. Ale to nieważne, było cudownie! Nikt nie narzekał, spotkałyśmy tu wielu Polaków, wymieniliśmy się wrażeniami z wyspy. Wyspę na stałe zamieszkuje tylko kilka osób.
W drodze powrotnej mała atrakcja, podpłynęliśmy do grot Comino.
Chłopak sterujący łodzią zaszalał, zrobił nawrót i tak wyprysnął, że o mało nas siedzących z tyłu nie zgubił w tych pięknych wodach. Pozdrawiam :)

Malta- rozne miejsca
1pix użytkownik kasai87 odległość 5 km 1pix
1pix użytkownik japanmen odległość 5 km 1pix

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 08.03.2017 20:18

Koniczynko i Rafał, oglądałam dziś zdjęcia tego miejsca przed i po zdarzeniu, zastanawiałam sie czy to na pewno jest to samo miejsce. Teraz to zupełnie inne wybrzeże. Koniczynko, pomimo tego warto tam pojechać bo w zatoce są okazałe klify. Rafał przygotuj galerię, powspominamy sobie. Pozdrawiam Was 😊

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2546) dodano 08.03.2017 15:21

Wpadłam i ja sobie popatrzeć na to cudo.
Powinnam jechać natychmiast po pozostawieniu mego komentarza, za długo zwlekałam.
Dziś, jedna z najcenniejszych galerii.

podrozninka użytkownik podrozninka(wpisów:868) - Użytkownik usunięty. dodano 08.03.2017 15:01

Wpadłem jeszcze raz żeby sobie zobaczyć co pisałem pod Twoją prezentacją.
Punkt czwarty mojego komentarza jakby proroczy :/
Mam co prawda nadzieję, że w takie wiatrzysko jakie panowało ostatnio na Malcie nikt tam akurat nie stał, bo wiele by z niego nie zostało.... :/
Gozo bez Lazurowego Okna, to jak orzeł bez piór albo Cindy Crawford bez jedynki...
Smutny widok.
Miłego dnia!

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 08.03.2017 14:13

Magdaleno, nie ma. Wczoraj na żywo na fb Polacy zamieszczali zdjęcia kilkumetrowych fal na Gozo. Najpierw Legzira w Maroku teraz taka strata w Europie :(

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3588) dodano 08.03.2017 14:03

No i nie ma już Azure Window:-( Dziś się zawalił http://www.timesofmalta.com/articles/view/20170308/local/the-azure-window-lost-and-gone-forever.641810

andred użytkownik andred(wpisów:4273) dodano 28.02.2017 19:54

Tama, Ty się nie musisz przykładać.....same zdjęcia Ci takie wychodzą. To świadczy tylko o tym jak pięknie widzisz świat.

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 28.02.2017 19:40

Andred, ja się nie przykładam, i wcale nie mam serca 😜 Piękną więc mieliście podróż poślubną, w sumie to całkiem trafny wybór miejsca na taki przyjemny czas. Pozdrawiam ☺

andred użytkownik andred(wpisów:4273) dodano 01.02.2017 19:05

Oglądając twoją galerię wróciły u mnie wspomnienia. Byłem na Malcie bardzo dawno temu (nie powiem ile) w podróży poślubnej.
Teraz chyba lot na księżyc nie zrobiłby na mnie takiego wrażenia, jak wtedy Malta.
Tama, bardzo ładne zdjęcia. Widać, że się przykładasz i dużo serca wkładasz.
Galeria w sam raz na taką porę roku i pogodę jaką mamy.
Z przyjemnością obejrzałem.

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 14.01.2017 15:24

Strabsenfilm, Kapitanie! Serdecznie Cię pozdrawiam :)

Benko, czas już zacząć przygotowania do wiosny, miło że zajrzałeś na moją Maltę. Pozdrawiam :)

benko90 użytkownik benko90(wpisów:21) dodano 13.01.2017 16:07

Miło tak w środku zimy pooglądać cieplutkie klimaty , fajna galeria.
Gratulacje !
Salut !

strabsenfilm użytkownik strabsenfilm(wpisów:788) dodano 10.01.2017 22:43

Maltę widziałem wieki temu z morza, gdy przepływaliśmy wzdłuż jej brzegu, tuż przy granicy wód terytorialnych. W Valletcie widoczne były wieże kościołów. Dzięki Twojej galerii mogłem zajrzeć w jej wąziutkie i jak tu ktoś określił klimatyczne uliczki.

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 10.01.2017 22:25

Paweł, toda :) (ćwiczę hebrajski)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6979) dodano 10.01.2017 22:19

Gratulejszyn:)

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 10.01.2017 21:42

Michał, przeżycia masz jakbyś ze mną zwiedzał wyspę i jesteś tak chudy jak ja, wichury nam straszne ha ha... trzymajmy się więc razem :)
Również wielu miejsc nie zdążyłam zobaczyć, dlatego zamierzam tam wrócić.
Dziękuję za dobre słowo, pozdrówki :)

michal1988 użytkownik michal1988(wpisów:896) dodano 10.01.2017 18:42

Gratuluje GT :) Twoja Malte udalo mi sie juz wczesniej zobaczyc :)
Wspaniale, roznorodne kadry. Dobre swiatlo, swietna przekrojowa galeria :)
Co do wiatrow zgadzam sie :) Tam malo mnie wiatr nie porwal ale moje okulary przeciwsloneczne zerwal wprost do morza ;)
Bylem w marcu i mialem szczescie widziec jeszcze Malte zielona o tej porze roku ale nie bylo tak cieplo jak myslalem :)
Jazda po maltanskich trasach to rowniez przezycie - mielismy kilka stresowych sytuacji i o malo nie doszlo do stluczek z naszym udzialem :)
Niesamowite ze to tak mala wyspa a tyle jest do zobaczenia :) Bylem tam tylko tydzien ale przydalby mi sie przynajmniej jeszcze jeden. Zobaczylem tylko polowe z tego co planowalem :)

Michal

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 10.01.2017 18:31

Śniezko, dziękuję :) Tak, ostatnio sporo myślę, to i na kadry coś z tego się przelało :D Ulice na Malcie są bardzo wąskie więc parkują tam grzecznie sznureczkiem. Ale ta czystość i krystaliczność? A ja stale taka niezadowolona z jakości :)
Pozdrawiam serdecznie :)

Dziękuję Martyna, A co Ty byś chciała ekstremalnego robić na Malcie? Kajaki odpadają ale popularne jest nurkowanie :) Jazda autobusem też jest ekstremalna, można sobie język odgryźć ;)

Lucy, dziękuję i pozdrawiam :)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2260) dodano 10.01.2017 03:53

Gratuluję 😊

martyna użytkownik martyna(wpisów:918) dodano 09.01.2017 21:16

Tamo, bardzo fotogeniczna jest Twoja Malta-świetne kadry i przydatne informacje. Nie byłam jeszcze na Malcie .... może w tym roku się uda.Pozdrawiam i gratuluję GT.

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:2880) dodano 09.01.2017 18:59

Ale galeria! Kadry są tak przemyślane, że nawet zastawione samochodami uliczki wyglądają niesamowicie elegancko. Do tego ta jakość zdjęć - czyste, krystaliczne.
Super się ogląda.

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 09.01.2017 17:53

Magdaleno dziękuję ale chętnie bym się z Tobą zamieniła na galerie. Iran to jest to :)

Kordula, dziękuję i pozdrawiam :)

Pipol, dziękuję i pozdrowionka dla Renatki :)

Dziękuję wszystkim którzy poświęcili czas by wirtualnie przejechać się ze mną po Malcie, wszystkim komentującym i oceniającym :)
Mam nadzieję, że dołożyłam cegiełkę do tych wszystkich zacnych galerii z Malty - które już tu inni podróżnicy zaprezentowali - tak by zachęcić i przybliżyć urok maltańskich wysp :)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5099) dodano 09.01.2017 15:31

Gratki tamo:)

pipol użytkownik pipol(wpisów:8616) dodano 09.01.2017 11:33

Gratki od Pawła i Renatki :)
Dobre foty na ten zimny czas :)

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3588) dodano 09.01.2017 08:08

Gratuluję:-)

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 07.01.2017 15:03

Dziękuję Gabi, jak widzisz znalazłam Twoją studnię w Mdinie ale łatwo nie było.
Ja na pewno będę chciała wrócić na Maltę, szlak już mam przetarty i wielu miejsc nie zdążyłam zobaczyć.

Nola, żółte ogórki... teraz są zielone :) Autobusy to wygodna i mega tania opcja. Co do wiatru... gdybym miała zamieszkać na Malcie, musiałabym zmienić fryzurę :D
Fajnie, że zajrzałaś, pozdrawiam :)

Aga, Maroko... już zapomniałam o tym :) Troszkę ludzi mam, a w uliczkach wyczekuję "aż sobie pójdą" ;) Sama łaziłam to nikt mnie nie gonił. Ja również mam ochotę pojechać tam ponownie.

Koniczynko, dziękuję i śmiało możesz jechać na Maltę gdy będziesz poszukiwać słońca. Czasem zimą chmurzy się i pada deszcz... czasem.

Lucy, miejsce naprawdę bardzo przyjemne, ciepłe z pięknym światłem, architektura już na przedmieściach zadziwia, ja jestem zachwycona Maltą :)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2260) dodano 06.01.2017 22:24

Pięknie, aż chciałoby się tam być. Natychmiast 😉. Pozdrawiam.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2546) dodano 06.01.2017 20:08

Tamo, pięknie, klimatycznie i bardzo zachęcająco pokazałaś Maltę.
Wspaniałe kadry, kolorystyka i wiele przydatnych informacji.
Mogę tam jechać od razu. Wpisuję na listę.
Dziękuję za ucztę dla oczu i pozdrawiam serdecznie.

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3500) dodano 06.01.2017 19:48

Malta to jedna z wysp na którą chętnie mogłabym wrócić, a dzięki Tobie odzyły moje wspomnienia :)Jakaś wyludniona jest ta Twoja Malta albo byłaś tam jako VIP;) Naprawde fajna i przekrojowa galeria. Skoro wreszcie doczekam się Malty to pora teraz na Maroko :)))
Aga:)))

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6353) dodano 06.01.2017 17:22

Bardzo fajna słoneczna galeria:) Fajne kadry, zwłaszcza te ze stolicy, gdzie akurat deszcz nam padał;) Miło powspominać:) Tylko jakoś na Comino nie udało mi się dotrzeć, mimo już 2 wypadów na tę małą wyspę, a 3 raz nie wiem czy tam pojadę, bo są jednak fajniejsze wyspy na Morzu Śródziemnym:)
Co do autobusów to sieć wydawała się mega prosta, wszystko promieniście zjeżdżało sobie do stolicy i tam można było się przesiadać w innym kierunku, ale fakt był problem z częstotliwościa kursowania w sezonie zimowym, czyli w takim kwietniu i listopadzie kiedy ja byłam;) Szkoda ze nie załapałaś sie na kultowe maltańskie żółte ogórki:) Za drugim razem jak byłam też już nie kursowały;(
Co do biletów jeszcze w 2014 można było kupić bilet całodzienny w cenie 1,50 EUR, a tygodniowy za 6,50 EUR - bajka:) w 2016 już zlikwidowali bilety dziennie niestety, a tygodniowy skoczył drastycznie do 21,00 EUR.
Co do wiatru to chyba nigdzie, gdzie byłam tak nie pizgało, poza Etną tylko;) ale to w sumie całkiem blisko;)

gabi użytkownik gabi(wpisów:2280) dodano 06.01.2017 16:07

Magda, piękna Malta u Ciebie. Świetnie oddałaś urok uliczek Valletty i Mdiny, ich charakterystyczny klimat i koloryt.
Krajobrazowe atrakcje sąsiedzkich wysepek bajeczne.
Po takiej prezentacji aż się chce tam jechać znowu, gratuluję!

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 06.01.2017 14:27

Paweł, dzięki serdeczne :)
Malta jest świetnym miejscem na wypady rodzinne. Może przyjdzie czas i na Was :)

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 06.01.2017 14:24

Doracz, bardzo dziękuję. Dla takiego podróżnika jak Ty, Malta to raczej w ramach pełnego relaksu po egzotycznych podróżach :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6979) dodano 05.01.2017 20:40

Taka galeria może człowieka zrzucić z fotela ..., tak tam pięknie i tak zajeb ... to pokazałaś, że szczęka opada ..., gratuluję cudnej wyprawy i super fotek, nie będę wyróżniał tej naj, bo wszystkie są naj ..., pozdrawiam serdecznie:)

doracz użytkownik doracz(wpisów:875) dodano 05.01.2017 12:02

Tamo, wspaniała galeria. Świetne kadry miejskie i piękne krajobrazowe. I widzę, że kto nie był na Malcie wiele stracił. Chciałbym w końcu się tam wybrać.

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 05.01.2017 11:45

Wielkopolanko, miło mi czytać Twoje słowa :) A Maltę pewnie wszyscy jej zdobywcy polecają z czystym sumieniem.

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 05.01.2017 11:37

Ula, dziękuję :)
Mnie jeśli chodzi o kolory na Malcie, urzekła kolorystyka wód. A światło na Malcie jest przyjemnie ciepłe.
Również wszystkiego dobrego w Nowym Roku życzę, pozdrawiam :)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1612) dodano 05.01.2017 09:34

Piękna ta Malta w Twoim wykonaniu...bardzo podobało się i zachęciło do odwiedzenia..

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5099) dodano 05.01.2017 08:49

Piekna przekrojowa galerie nam zaserwowałas tamo:))
Uwielbiam te kolory Malty:))
Światło tam jest boskie:))
Bardzo na tak))) Pozdrawiam i duzo dobrego w Nowym Roku:)

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 04.01.2017 21:07

Małgosia, najgorzej jest gdy patrzę na pięć takich samych zdjęć i nie wiem które lepsze :D A Malta jest urocza, słoneczna i kolorowa, i wcale nie taka płaska ;)

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 04.01.2017 20:59

Achernar, polecam szczerze ale nie w wakacje sensu stricto, tam są okropne upały. Ja celowo wybrałam kwiecień by móc komfortowo objechać wyspę.
Dziękuję za wizytę i pozdrawiam :)

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 04.01.2017 20:55

Andrew, 20.12.2015 r. zmienił się na Malcie przewoźnik i wszystko uległo zmianie. Obecnie są tylko bilety jednorazowe oraz karty, chyba że ja o czymś nie wiem ;)

margo użytkownik margo(wpisów:2526) dodano 04.01.2017 20:45

Bardzo ta Malta fotogeniczna, musiałaś mieć niezły dylemat, które fotki wybrać. Ulice i balkony La Valetty przepiękne, nic tylko pstrykać foty. Pozdrawiam serdecznie:)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4243) dodano 04.01.2017 20:33

Może kiedyś tam trafię, bo kilka relacji z Malty ostatnio zamieszczonych (w tym i Twoja) bardzo mi się podobało. Problem tylko, kiedy? Bo najbliższe wakacje mamy już zaplanowane w innym miejscu. Ale jeśli zdrowie pozwoli, to na pewno kiedyś na Maltę się wybiorę. Pozdrawiam. :)

andrew430 użytkownik andrew430(wpisów:256) dodano 04.01.2017 20:15

bilety dzienne można kupić m.in. na dworcu autobusowym w Valetcie, w Paceville-St. Julians (u sprzedawcy biletów na przystanku głównym), na terminalu w Cirkewwa. w innych miejscach nie pytałem. w 2015 r. koszt 2.60 euro.

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 04.01.2017 19:46

Olazim, oj musi się udać. Życzę Ci byś pojechała tam i sama doświadczyła uroków Malty :)

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 04.01.2017 19:43

Dziękuję Gregy :) Klimatyczność uliczek to piękna cecha Malty i Gozo.

olazim użytkownik olazim(wpisów:2162) dodano 04.01.2017 16:01

Piękna Malta pięknie pokazana,każdy chyba ma marzenie wybrać się tam tylko nie zawsze się udaje-pozdrawiam.

gregy użytkownik gregy(wpisów:464) dodano 04.01.2017 14:49

No jak ładnie. Bardzo fajne, klimatyczne uliczki. To jest to co lubię :-). Poza tym ogólnie fajne fotki :-)

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 04.01.2017 12:51

Mocar, dziękuję. Malta nie może się nie podobać :)

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 04.01.2017 12:48

Andrew, i ja lubię miło wspominać :)
Muszę Ci powiedzieć, że nic nie wiem o dziennych biletach, tu link o biletach i kartach dla zainteresowanych https://www.publictransport.com.mt/en/bus-card-and-ticketing

A wypożyczenie auta przydaje się na Malcie wówczas, gdy trasa autobusowa jest przesiadkowa i czasowo to strata czasu. Autobusy na Malcie niestety jeżdżą naokoło.
Jeśli chodzi o mapkę i rozkład jazdy w pdf, o których wspomniałam to wszystko sobie wrzuciłam do telefonu, unikając zbędnych papierów :)

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 04.01.2017 12:36

Ragazza, zachęcam do odwiedzenia tej uroczej wyspy i jej mniejszych wysepek. Wszystko chyba tu dostaniemy w pigułce, piękne plaże, kolory wody, słońce, architekturę. Ja na pewno tam wrócę. A poza tym tam jest tak spokojnie.

mocar użytkownik mocar(wpisów:2457) dodano 04.01.2017 12:21

Pięknie, klimatycznie i ciekawie, już byłem na Malcie ale bardzo krótko więc obiecuje sobie że polecę tam na cały tydzień, pokusa nie do odparcia :)

andrew430 użytkownik andrew430(wpisów:256) dodano 04.01.2017 11:51

Twoja galeria przywraca mi miłe wspomnienia z Malty:)
co do praktycznych informacji z mojej strony, to w wydaje mi się, że poruszanie się po Malcie autobusami jest wygodniejsze, choć na niektórych liniach autobusy jeżdżą rzadko, lepiej też opłaca się kupić bilet dzienny niż jednorazowy. także mapki z trasami wszystkich autobusów z ich rozkładami jazdy można dostać na dworcu główny w La Valetcie. Niestety na Comino nie byłem, ale zachęcająco to przedstawiłaś, pozdrawiam:)

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 04.01.2017 11:34

Podróżninka,
Dla mnie to one jedynie zyskały po wrzuceniu tutaj, niestety tamten portal bardzo masakruje zdjęcia. Zawsze zanim dodam galerię przeglądam ją roboczo na dwóch różnych komputerach i w dodatku wszystko co zamieszczam w internecie zapisuję jako "save for web", wówczas jestem pewna, że np. saturacja nie będzie mi wariowała.

A wiesz, na Azure weszła moja koleżanka... ja przy tym wietrze ledwo stałam na dole. Już kiedyś wiatr mnie porwał i to nie było miłe.

Galeria powstała dopiero teraz, bo z Malty mam tylko jedną prezentację i wciąż zmieniałam koncepcję, zdjęcia podmieniałam.
Cieszę się, że podobają Ci się moje pstryki.

ragazza użytkownik ragazza(wpisów:103) dodano 04.01.2017 11:33

no i pięknie, właśnie sobie uświadomiłam, że muszę tam pojechać. Tak wspaniale pokazałaś Maltę, że chyba już nie odpuszczę i tam zawitam. A tak lekko z tego miejsca zrezygnowałam:( Dziękuję Ci za inspirację:) pozdrawiam

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 04.01.2017 11:14

Magdaleno, bardzo dziękuję :) Aż tak dużo nie ma tych informacji ale postawiłam na brak historycznych wieści w zamian oferując praktyczne wskazówki :)

podrozninka użytkownik podrozninka(wpisów:868) - Użytkownik usunięty. dodano 04.01.2017 10:36

Cześć Tama. Przyszedłem sobie pogadać o Twojej prezentacji :)
1. Mdina - super. Bardzo fotogeniczne miejsce. Ale jakby się zastanowić, to które miejsce na Malcie nie jest fotogeniczne? :)
2. Marsaxlokk - Nie wierzyłem w kolor tej wody do czasu, kiedy jej na własne oczy nie ujrzałem. W połączeniu z łódkami daje bajeczny efekt! Marsaxlokk utkwiło mi też w pamięci, bo na końcu ulicy Triq Gulinu Maniscalco przejechałem autem między dwoma domami, gdzie między lusterkami a ścianami było ze dwa centymetry. Czasem bywa na Malcie dość wąsko :))
3. Wiatr - łeb urywa. Na klifach porwał mi na zawsze wieczko od obiektywu. Nie wiem tylko czemu to mi się obrywało od kobit za to że wieje...
4. Azure Window - ten skalny łuk robi w naturze większe wrażenie niż na zdjęciach, co nie? Jest to też miejsce, w którym wykazałem się skrajnym debilizmem wchodząc na ten "most". Tam jest taka rysa, jakieś pęknięcie skały i jak sobie przypomnę, że to mogło po prostu się załamać akurat gdy tam stałem, to mi ciarki po plecach przechodzą. Oczywiście podobnych do mnie kretynów było jeszcze sporo i tak się zastanawiam kiedy usłyszę w TV, że doszło do tragedii...
5. Auto - hehe, ja walnąłem w betonowy bloczek podtrzymujący znak drogowy zjeżdżając z promu. Ale sami są sobie winni. Dostałem takie łyse opony do jazdy, że tylko czekałem kiedy przebiją się wybrzuszenia... A na pytanie jak mam jeździć na czymś takim, koleś odpowiedział, że tak samo jak na nowych :)) A jak się przebiją to po mnie przyjadą, dadzą nowy, a ten zabiorą. "No problem, sir".
6. Na Comino nie byłem. Tyle widziałem co z promu widać. Specjalnie nie żałuję, bo akurat pogoda była średnia..
7. Super galeria. Dziwiło mnie, dlaczego jej nie dałaś dawno temu, bo większość zdjęć znam już z Twarzoksiążki. Jedna rzecz mnie martwi, że choć są to dokładnie te same zdjęcia to tak jakby straciły na jakości po wrzuceniu na Obieżyświata. Widzisz to samo czy mi się tylko wydaje?
8. A po Valetcie, to chyba po jednym sznurku chodziliśmy, bo zdjęcia mam prawie identyczne (tzn. z tych samych miejsc, bo trochę brzydsze :))
9. 1O/1O cześć ;)

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3588) dodano 04.01.2017 09:16

Świetna relacja z mnóstwem przydatnych informacji! Zdjęcia super. Najbardziej spodobało mi się 18 i 23.