W Tatrach spędziłem kilka dni ,miałem wcześniej ustalony plan i szlaki do zdobycia.Niestety plan musiałem zmienić, ale nim dojdziemy do tej zmiany ruszamy na Morskie Oko. Wysiadłem z autobusu i udałem się prosto w stronę busów na Morskie Oko,pierwszy był o 8 rano.Dwie godziny czekać ? w listopadowy dzień to strata czasu,tu każda minuta cenna tym bardziej ,że jeszcze Czarny Staw w tym dniu na mnie czekał. Szybko znalazłem 5 osób chętnych  na taxi do Morskiego Oka i za 15 zł ruszyłem.Nim busik z Zakopanego przyjechał,ja byłem już na Morskim Oku. Pogoda w tym dniu nie była najlepsza i widoków gór nie było.A więc zbyt dużo fotek nie wstawię z tego dnia. Mimo nie najlepszej pogody to i tak mi się podobało,bo ja uwielbiam takie zimowe klimaty.Do tego nie było tłoków,ludzi prawie wcale. Niestety była to sobota i po południu już była masakra ,ludzi tłok,ale ja wtedy już wracałem do Zakopanego resztkami sił.W pierwszym dniu pokonałem ok 30 km a Morskie Oko nieśmiało się do mnie uśmiechało chowając w chmurach góry.
W tym dniu  poznałem niezłego złodziejaszka.Orzechówka tylko czekała udając,że niby nic nie widzi.I było jedzonko ? i już nie ma,a co się z tym jedzonkiem stało ? Oczywiście Orzechówka nic nie wie. Lisek też był niewinny, za to prawdziwy model.Pozował do zdjęć jak wytresowany celebryta.Milutka mordka,ale ja tam nie wiem co mu tam w głowie siedziało. Poza tym Czarny Staw na mnie czekał i nadzieja,że góry mi się ukażą. Nadzieja to matka głupich,coś tam świtało,jakieś Rysy małe gór były.Jednak liczyłem na więcej tym bardziej,że warunki nie były łatwe by tu dojść. Śniegu sporo a pod śniegiem lód ,mróz.Zima na całego pięknie mnie w Tatrach przywitała. Podziwiałem te piękno bo ja zawsze chciałem powędrować w zimowych krajobrazach po górach.
I w końcu się doczekałem ,byłem zachwycony. Ale i ostrożny,rybki co prawda pływały w tym stawiku ale ja nie miałem ochoty na kąpiel. Nie chciałem zamienić się w sopel lodu,przecież jeszcze gór w
Tatrach nie widziałem . I tak wędrowałem coraz to wyżej a im wyżej było tym więcej śniegu i zakrytego lodu. Obracałem co chwila głowę podziwiając piękno i pytając się samego siebie jak ty zejdziesz,przecież masz lęk wysokości . Nie było łatwo,ale jak się wlazło to i trzeba było zejść.
W tym dniu gór nie widziałem jednak byłem bardzo zadowolony ,dałem radę dojść do Morskiego Oka i na Czarny Staw. Na dole pogoda troszkę lepsza i już całkowity tłok.Do schroniska już się dostać nie można a na dworze Orzechówka się czai . To był wyczerpujący dzień,po nieprzespanej nocy i pokonaniu blisko 30 km, wróciłem do swojego  noclegu.I tu okazało się dlaczego przez 10 lat nie mogłem przekroczyć granicy by być w Tatrach,złe licho mnie za to ukarało.Miałem portfel i już go nie miałem i duży problem z noclegiem.Bilet autobusowy za kilka dni a w kieszeni niecałe 50 zł które było w innej kieszeni.A tu nocleg trzeba zapłacić a moje karty do bankomatu nie działały.
Pech był, ale jakoś to wszystko ogarnąłem i nie dałem się .
A za kilka dni tak wyglądała moja droga do Morskiego Oka. Jakby inny szlak a jednak ten sam który w pierwszym dniu pokonywałem. Ten dzień był moim najpiękniejszym dniem spędzonym w Tatrach.
Góry pięknie mi się okazały wynagradzając mi wszelki trud i moją cierpliwość w dążeniu do celu. Ten dzień wykorzystałem do maxa.Wlazłem najpierw na Kasprowy Wierch i Beskid,zjechałem kolejką by ruszyć na Morskie Oko i pod Mnicha. Chyba rekord kilometrowy w tym dniu zrobiłem ale jak można było inaczej ,skoro dzień tak piękny był. Niestety muszę się przyznać,kiedy wracałem z Morskiego Oka musiałem z tego pojazdu skorzystać.Sił mi już brakło i czasu by zdążyć na ostatni bus do Zakopanego.
Kiedy jechałem tym pojazdem głowę chowałem w kaptur ze wstydu,no ale co miałem zrobić. Droga na Morskie Oko jest przepiękna i czułem się tu jak w krainie śniegu. Uwielbiam takie klimaty a i ludzi zbyt dużo nie było.
Tak po cichu liczyłem,że gdzieś z daleka upatrzę misia.Kto wie może on mnie widział,ja jego nie. No bo byłem zachwycony urokiem zimy w górach. Jakże inne oblicze Morskiego Oka,coś pięknego. Stawik już zamarzał a góry swoje oblicze ukazały. Nic mi więcej nie trzeba ,co tam pieniądze. Natura jest cudem,mógłbym tak patrzeć i patrzeć bez końca.
Kawka z termosiku i jestem w raju. Łania tylko z byka na mnie patrzyła,pewnie była zdziwiona co ja tu znowu robię. Na Kasprowym Wierchu też było cudownie a mrozik tylko minus 14. Na Beskid dotarłem i chciałem iść dalej ale durny nie jestem.Bez odpowiedniego sprzętu w takich warunkach nie ma co się pchać. Góry są piękne ale trzeba znać swoje granice i nie wolno je przekraczać. Co innego kozice,te są sprytne.
Miły widok dla mnie. Niektóre szlaki były zamknięte z powodu śniegu i lodu pod nim. To był bardzo udany dzień który wynagrodził mi wszystko.
Ogólnie kilka dni w Tatrach uważam za bardzo udana.Co złe nie pamiętam. Już blisko Święta,pewnie już wielu z Was ma choinkę ubraną. Wielu z Was czeka już na wigilijną ucztę i prezenty pod choinką. Ja korzystając z okazji złoże już teraz Wam Świąteczne życzenia.
Niech te Święta będą dla Was udane,spędzone z rodziną i z przyjaciółmi.Niech się Wam spełnią Wasze marzenia a pod choinką niech mały prezencik będzie.I niech trochę śniegu było by się serducho weseliło.Wesołych i dobrych Świąt życzy
Marek

Spacer nad Morskie Oko (5. 05. 2011r. )
1pix użytkownik mondzus odległość 0 km 1pix

Fotograf na 10/10 :-) Rewelacja

markopol użytkownik markopol(wpisów:1490) dodano 20.12.2016 22:49

Jasko227,Harmony

Dziękuję zażyczenia i komentarz.

Trafiła mi się super zima w listopadzie i poznałem góry w śniegu.To były udane dni .

harmony użytkownik harmony(wpisów:2578) dodano 19.12.2016 11:24

Dawno już nie widziałam tak pięknej zimy.
Marku dziękuję za życzenia. Tobie także radości na nadchodzące Święta.

jasko227 użytkownik jasko227(wpisów:721) dodano 15.12.2016 12:15

piękna galeria ... zima pokazała dwa oblicza i każde ma swój urok ... dzięki za życzenia - ode mnie również życzenia Zdrowych,Wesołych Świąt ....

markopol użytkownik markopol(wpisów:1490) dodano 15.12.2016 08:16

Kordula157,Pipol,Woja,Anek11
Dziękuję za komentarz.
Wszystkim też za życzenia dziękuję.

Dobry to był czas spędzony w Tatrach,mimo tego pecha.Co tam pieniądze,dziś są jutro ich nie ma,pozostają wspomnienia które są wieczne(do czasu kiedy człowiek ma zanik pamięci :):):) )
Zimowe klimaty uwielbiam ,zawsze chciałem zobaczyć góry w takiej szacie.I trafiła mi się cudna zimowa pogoda.
Serdecznie pozdrawiam.

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2664) dodano 14.12.2016 22:16

Marku i oczywiście życzę Ci zdrowych, spokojnych Świąt oraz wszystkiego dobrego:)))))))))

woja użytkownik woja(wpisów:521) dodano 14.12.2016 21:54

Ależ cudne widoki! Ogólnie nie lubię "białego", ale aż by się chciało samemu tam być.
Wesołych Świąt i spełnienia nawet najbardziej nierealnych marzeń w 2017!

pipol użytkownik pipol(wpisów:8752) dodano 14.12.2016 21:31

Widzę, że wypad udał się przezacnie :)
Wszystkiego dobrego :) Zdrowych , pogodnych Świąt :)))
Renata i Paweł

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 14.12.2016 20:29

Alez piekna aura Ci sie Marku trafiła:))
Z przyjemnoscia obejrzałam:))

markopol użytkownik markopol(wpisów:1490) dodano 14.12.2016 11:36

Achernar51,Klavertjevier,Romana,Olazim,Patryk80,Gabi,Sniezka,Anek11,Magfoto,Lucy56,Tama,Wiekopolanka,Surykatka
Dziękuję za komentarz.
Listopadowe Tatry przywitały mnie w zimowej szacie,piękny był to widok ale trochę mi się plany przez to pozmieniały.
Moje ulubione zdjęcie to ostatnia fotka no i lisek który był wyjątkowej urody.
Mój wypad w Tatry uważam za udany i kto wie,może jeszcz tam za witam i spotkam kogoś z Was na szlaku:):)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6964) dodano 13.12.2016 22:44

Marku - cieszę się,że dotarłeś w Tatry. i że Cię zachwyciły. Fajnie było popatrzeć na te białe obrazki i poczytać o Twoich zmaganiach. Wiem,że przygodę miałeś niefortunną, ale najważniejsze,że byłeś tam i jesteś zadowolony z wyjazdu. Mam nadzieję,że się kiedyś spotkamy tam na szlaku :)
pozdrówki :)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1723) dodano 13.12.2016 15:53

Piękna zima w Tatrach....bardzo podobały mi się te odsłony a zwłaszcza ta biała zima , cudne foty a ta ostatnia to powala....gratuluję wspaniałej wyprawy.
Dziękuję za życzenia, które szczerze odwzajemniam..

tama użytkownik tama(wpisów:2969) dodano 13.12.2016 10:03

Marku, i Tobie wszystkiego najlepszego :)
Przyznam Ci się, że górskie widoki toleruję wyłącznie zimą, dlatego rozumiem Twój zachwyt. Ostatnie zdjęcie masz po prostu bajeczne.
Dobrze, że szybko zapominasz o niemiłych przygodach, ośnieżone szlaki wszystko wynagrodziły, pozdrawiam :)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2523) dodano 13.12.2016 08:13

Teraz ciężko będzie, bo Tatry kuszą o każdej porze roku.I pewnie przyciągną jeszcze nie raz 😉.Twój wysiłek został "wynagrodzony "i pięknie pokazałeś swoją pierwszą przygodę z Taterkami. Pozdrawiam i życzenia odwzajemniam.

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6103) dodano 12.12.2016 23:27

Tyle piknych kadrów i wspaniałe życzenia... Dziękuję Marku :) Niech i dla Ciebie zbliżające się święta będą okresem radości i zapowiedzią dobrych dni w nadchodzącym Nowym Roku :)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2664) dodano 12.12.2016 22:07

Marku mimo przeszkód najważniejsze że jesteś zadowolony z wyjazdu i sądzę że jeszcze w Tatry powrócisz, z większością tak jest...;) Serdecznie Ciebie pozdrawiam z zimowych Mazur, i może kiedyś do zobaczenia...na szlaku:)))

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3172) dodano 12.12.2016 17:59

Pierwszy raz w Tatrach i to od razu w zimie! Gratuluję:) Ja nigdy w żadnych górach zimą nie byłam.
Piękne miałeś widoki, pięknie Ci słońce oświetlało ośnieżone górki i lasy.
Pozdrawiam i wesołych Świąt!

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 12.12.2016 17:27

Nie pamietam, kiedy ostatni raz widziałam taką zimę, piękna mroźna sceneria. Pięknie pokazana,

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4711) dodano 12.12.2016 14:18

Piękne widoczki. A z tego liska to faktycznie niezły model

romana użytkownik romana(wpisów:5194) dodano 12.12.2016 13:55

Również życzę Tobie wszystkiego najlepszego na Święta i w Nowym Roku :)

olazim użytkownik olazim(wpisów:2181) dodano 12.12.2016 13:22

Miła ,serdeczna galeria-dzięki za życzenia -pozdrawiam serdecznie a w Nowym Roku życzę dużo ciekawych wypraw.

romana użytkownik romana(wpisów:5194) dodano 12.12.2016 13:22

Pięknie Marku - widzę, że wyjazd w Tatry się udał. Fajnie Ci zwierzątka zapozowały. Najbardziej podoba mi się lisek. Tylko uważaj, bo Tatry uzależniają i będziesz chciał tam ciągle wracać ;-)))))))

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 12.12.2016 12:47

Tatry pokryte śniegiem i oświetlone promykami słonka wyglądają przecudnie. Ostatnia fotka dla mnie naj.
Miałeś cel i udało się go zrealizować, gratuluję.
Marku, również Wesołych Świąt życzę a w Nowym nadchodzącym roku wielu wspaniałych podróży, tych dalekich i bliskich, oby marzenia mogły się spełnić.
Świątecznie pozdrawiam,
Koniczyna

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4637) dodano 12.12.2016 07:34

Piękna górska sceneria. Choć zima nie jest moją ulubioną porą roku, to góry pod puchową pierzynką prezentują się znakomicie. Pozdrawiam. :)