Jaskinia Postojna to można by powiedzieć ogromny kompleks jaskiniowy Zanim zaczniemy pieszy spacer musimy dłuższy dystans przebyć jaskiniową kolejką. Po zakończeniu przejażdżki dopiero zaczyna się teatr Mnogość i różnorodność form skalnych zapiera dech w piersiach Oprócz skał można zauważyć obsługę, która pilnuje, żeby ktoś przypadkiem nie ustawiał statywu z aparatem. Cóż, mówi się trudno. Ustawiłem wysokie ISO i jazda :-)
W jaskini człowiek czuje się jak w innym świecie kilka jaskiń już widzieliśmy w Europie ale takiego pięknego kolosa jeszcze nigdy Pięknu jaskini nie przeszkadza panująca tu komercja Organizacja zwiedzania dopracowana jest w każdym szczególe wycieczki ciągle się tu mijają, mieszają, ale na końcu i tak wszyscy spotykają się w tej samej grupie, którą weszli.
Gdyby jednak ktoś gdzieś pozostał to nie ma problemu, pojedzie kolejnym pociągiem W jaskini trakt pieszy jest o wiele krótszy od tego, który pokonujemy kolejką Za to chodniki i przejścia prowadzą przez najładniejsze komnaty jaskinii klimat podnosi oświetlenie, które mocno podkreśla walory form skalnych Warto zabrać z biura informacji audio przewodnika, wtedy nie musimy kurczowo trzymać się przewodnika LIVE Na pochwałę zasługuje wejście do jaskini
Zanim wejdzie się do hali z kasami mijamy tzw. przed-obsługę pod parasolkami przy parkingu dowiadujemy się tu co możemy zobaczyć, ile zapłacić i jak się zorganizować. Tu udzielają wszystkich informacji, które pozwalają nam już w kasie pewnie kupić bilety na to co chcemy Tak, tak to co chcemy, bo oprócz jaskinie w okolicy znajduje się jeszcze kilka innych atrakcji, za które też oczywiście trzeba zapłacić no tak, spacerujemy po jaskini a ja tu opowiadam o jakiś bzdurach ale z drugiej strony, o czym tu mówić, tu trzeba oglądać, mimo, że na fotach ziarno :-) kończąc spacer z całą pewnością mogę polecić miejsce każdemu kto znajdzie się w okolicy.
Jeśli ktoś ma wątpliwości to je rozwiewam - tu trzeba być I tak po wyjściu z jaskini udaliśmy się do drugiej okolicznej atrakcji Zamku Predjama Zamek bardzo ciekawie zlokalizowany Obiekt wbudowany w skały robi wrażenie w środku pomieszanie skał i kamienia, z którego zbudowano zamek komnaty mało interesujące, ale co tam, nie wszystko musi wgniatać w ścianę
Przejścia między komnatami bardzo nam się podobały Ostanie wyjście do góry do całkowicie skalnej części, skąd roztacza się fajny widok na okolice. Nam niestety pogoda go zchrzaniła Z zamku popędziliśmy do drugiej jaskini Kriża to zupełna odwrotność. Zero światła, za wyjątkiem lamp akumulatorowych które każdy dostaje do ręki wraz z gumiakami, które musi ubrać przed wejściem do jaskini. Tak, tak swoje buty zostawiamy w aucie i idziemy w jaskiniowych gumiakach W jaskini na dzień dobry wita nas czacha jaskiniowego niedźwiedzia dalej już tylko rzeka
wzdłuż której maszeruje grupa trzeba uważać, aby nie ześlizgnąć się do rzeki poza tym trzeba chronić sprzęt foto, bo przechodzimy pod prysznicem. Tak, tak nie da się go ominąć, woda leci z góry centralnie na ścieżkę dochodzimy do przystani gdzie wsiadamy na ponton i suniemy w głąb jaskini z naszymi latarkami będącymi jedynym światłem
Z uwagi na mało czasu wybraliśmy trasą najkrótszą 1 godzinną, stąd też spacer pontonem szybko się skończył czas na odwrót i własną obietnicę, że jeszcze tu wrócimy na 4 godzinny o wiele ciekawszy trip O! światło I tak kończy się nasza jaskiniowa eskapada, w której zobaczyliśmy dwie skrajności - komercję i nieskażoną naturę. Jak już wcześniej napomknąłem po więcej szczegółów zapraszam na http://www.tuitam.org.pl/?p=4669

Wakacyjna trój-ziemia part 5
1pix użytkownik nikita odległość 1 km 1pix
1pix użytkownik kryjan odległość 1 km 1pix

eljot użytkownik eljot(wpisów:503) dodano 16.01.2017 13:45

Zdjęcia Postojnej bardzo ładne, mam porównanie, bo ostatniego lata zwiedzaliśmy w Słowenii "Jaskinie Szkocjańskie" (Škocjanske jame), które notabene zrobiły na mnie duże wrażenie, szczególnie swoim ogromem, a moje zdjęcia wyszły słabo, może dlatego, że nie było dobrego światła jak to w jaskini, dodatkowo pojawiała się mgła i zmuszony byłem do robienia "z biodra" z wiadomych przyczyn.
Pozdrawiam i polecam Škocjanske jame.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6511) dodano 15.01.2017 12:06

Postojna przepiękna, ale ten spływ pontonem to musi być coś:) Słowenia jest w planach, Postojna też była, ale o tej drugiej jaskini nie słyszałam, także dzięki za galerię, bo teraz koniecznie chcę tym pontonem płynąć w jaskini:) pozdrawiam:)

ak użytkownik ak(wpisów:5754) dodano 04.01.2017 12:20

Świetna sprawa jak sobie można pofocić w jaskini , niestety w Hiszpanii zabraniają, chyba chcą sprzedać widokówki :)))

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3629) dodano 04.01.2017 08:28

W Postojnej byłam daaawno temu. Bardzo mi się podobało. Zdjęcia całkiem udane. Niepotrzebnie miałeś opory:-)
Pozdrawiam:-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6964) dodano 03.01.2017 18:19

Jesteś bardzo krytyczny co do swoich fotek, tymczasem Postojna wyszła Ci bardzo dobrze. Ja jestem jaskiniolubem, dla mnie takie miejsca mają moc. Też zachwyciłam się Postojną, zamek również mi się podobał, ale do Kriżnej nie dotarłam, mam nadzieję,że następnym razem.
pozdrawiam :)

gregy użytkownik gregy(wpisów:514) dodano 03.01.2017 17:20

Pipol, zdjęcia nie zrobiłem pod rogami bo stała tam dość spora kolejka łosiów do fotki pod nimi :-)
Olazim dzięki za wdepnięcie. Szczegóły najlepiej widać na żywo, więc jak będziesz w Słowenii to musisz tam uderzyć

gregy użytkownik gregy(wpisów:514) dodano 03.01.2017 17:18

Achernar, dzięki za słowa otuchy :-). Ode mnie również najlepsze życzenia na Nowy rok

olazim użytkownik olazim(wpisów:2181) dodano 03.01.2017 16:29

Podoba mi się jadna jak i druga jaskinia/w jednej i drugiej można zobaczyć piękne detale/-pozdrawiam.

pipol użytkownik pipol(wpisów:8752) dodano 02.01.2017 22:04

Dlaczego nie masz foty z zamku przy rogach jelenia na ścianie ??? ;)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4638) dodano 02.01.2017 21:48

I dobrze, że umieściłeś tę galerię, bo zdjęcia wyszły całkiem udane, mimo trudnych warunków. Pozdrawiam w Nowym Roku. :)