Na Korsykę docieramy promem z Livorno. Wcześniej samolotem z Modlina do Pisy, potem pociągiem z Pisy do Livorno. Wieczorem dekujemy się na prom który wypływa na Korsykę o 8:00 rano. Nocleg w kajucie na promie - bardzo dobra opcja....polecam. W Livorno było fajnie, bo dużo taniej niż na Korsyce. Pizze zjedliśmy za 5 Euoro, a nie za 10 jak na Korsyce. Dopływamy do Bastii. Trwało to 4 godziny, a po drodze nawet widziałem delfiny....niestety były za daleko żeby zrobić zdjęcia. W Bastii wypożyczamy wcześniej zarezerwowany samochód i jedziemy do Calvi na pierwszy camping gdzie mamy zarezerwowany domek na 5 dni. Do plaży, sklepu, centrum miasta, knajpy....wszędzie w miarę blisko. To widok z plaży na cytadelę w Calvi.
A to widok z cytadeli w Calvi na port i gdzieś tam w oddali nasza plaża z campingiem. A to już sama cytadela w Calvi. Wszędzie dużo pięknie ubarwionych kotów.....a my lubimy koty jak i inne zwierzaki :-) W okolicy złotej godziny ładne widoki na otaczające góry w kolorze czerwonkawym We wszystkich miasteczkach na szczytach wzgórz powinno być gorąco, ale dzięki takim przejściom, wąskim kanałom robi się przeciąg i powiewa bardzo przyjemny chłodzący wiatr. Na Korsyce bardzo dużo miejscowości jest rozrzuconych w interiorze w górach.
Była to forma obrony Korsykanów przed napadami przez Korsarzy, a w pewnych czasach były one nagminne. Trudności z dostaniem się do tych miejscowości były jedną z form ochrony mieszkańców wyspy. Nam zdobycie kilku miejscowości dziennie nie przysparzało kłopotów. Nawet drogi mieliśmy specjalnie przygotowane, a Korsykanie dali nam do tego celu całkiem sprawny samochód. Tempo zwiedzania mieliśmy jak zwykle na pograniczu prędkości światła, bo jak wiemy światło w fotografii jest najważniejsze. A my chcemy w czasie złotej godziny być wszędzie. Udaje nam się być tylko w niektórych z tych miejsc, ale wszędzie gdzie byliśmy mówimy, że warto było.
Plażing nie jest naszym hobby, a szczególnie w takich miejscach, gdzie za odpowiednią opłatą mamy trzy parasolki....jedna nad głową i dwie w drinkach dla dwóch osób. Wolimy jechać zwiedzać miejscowości w górach. GR20 jeszcze przed nami choć galeriami już się pochwaliłem Właśnie nam się marzy, że już niedługo będziemy hasać gdzieś po szlakach w tych górach. Bardzo lubimy pochodzić uliczkami z dala od typowych szlaków turystycznych. Miejscowości w górach bardzo klimatyczne.
Obiecałem, że będzie trochę zdjęć bez komentarza. W takim razie zapraszam na kilka fot bez opisów ;-) ............. .............. .............. .............. Woda zachęca do kąpieli lub popływania jakąś motorówką lub żaglówką
Po 5 dniach pobytu w Calvi przenosimy się na kolejne 5 dni na inny camp Po drodze, a choć jest to tylko 130 km i oczywiście musimy zwiedzać wszystkie ciekawsze miejsca to przejazd zajmuje nam ok. 6 godzin. Jeżeli nawet jechalibyśmy bez zatrzymywania się we wszystkich ciekawych miejscach to 3 godziny na te 130 km to jest za mało. Także jakby ktoś na Korsyce planował przejazdy samochodem z punktu A do punktu B i wyliczał sobie czas przejazdu, to proponuję ten czas podwoić i wtedy jest szansa, że się zdąży. Tak wygląda większość drogi. Robiąc to zdjęcie nie wiedziałem jeszcze, że za chwilę zza tego zakrętu wyłoni się autobus turystyczny. Wszyscy mieliśmy zapasu z obu stron samochodu chyba po 2 mm. Ale co tam. Samochód wprawdzie nówka z przebiegiem 2000 km, ale wypożyczony i z dobrym ubezpieczeniem z którego na szczęście nie musieliśmy korzystać.
Teraz jesteśmy w chyba dość znanym kurorcie turystycznym (znanym na Korsyce).....miejscowość Ota Oczywiście zbałaganiliśmy tu trochę czasu. A przy okazji uratowaliśmy pieska który siedział na kamieniach i nie wiedział jak wrócić na ląd. Po przeniesieniu go na ląd uciekł do domu i nawet nie podziękował. Teraz znowu przez kilka zdjęć odpoczywamy od komentarzy:-) ..................
.................... ..................... kolor wody na naszej plaży jak na razie obłędny, ale tylko do czasu. A dlaczego? Wyjaśnię w następnej galerii ;-) Ma to związek z położeniem campingu na którym byliśmy i pogodą jaka akurat nastała. I na koniec tej galerii cmentarz na Korsyce, który wygląda jak osiedle małych domków. Dziękuję za wizytę i już zapraszam na galerię z Korsyki cz.II. Pozdrawiam, andred

Morsetta
KORSYKA
1pix użytkownik martin odległość 35 km 1pix

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 28.02.2017 19:25

Klavertjevier, dzięki za odwiedziny. Wszystko się zgadza.....Korsyka jest super ;-)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 23.02.2017 14:24

O tym, że Korsyka jest piękna to wiedzialam, że górzysta też.... o tym, że na pewno warto tam być, potwierdza Twoja galeria.
Świetna galeria i piękne kadry. 37 moje ulubione.

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 17.02.2017 00:09

Dzięki Surykatka i wierzę, że odwiedziłaś tę galerię z nadzieją, że znajdziesz w niej coś ciekawego, a nie dlatego, że nalegałem....wręcz groziłem ;-)
Pozdrawiam serdecznie :-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6958) dodano 16.02.2017 22:18

Zachęcająco jak cholera! wiadomo,że góry są tym magnesem przyciągającym najbardziej, ale tyle tu cudnych obrazków:) faktycznie obłędny kolor wody, do tego piękne wybrzeże, klimatyczne miasteczka... nie wiem już co chwalić... :)
zarąbista galeryja :))
pozdrówki :)

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 16.02.2017 20:18

Lucy56, tu też dzięki za odwiedziny. Cen nie podawałem, żeby nie odstraszać od Korsyki, ale może choć nie jest tanio to nie jest szczególnie inaczej niż w Europie Zachodniej.
Pozdr,

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2512) dodano 16.02.2017 01:54

Tu mi się najbardziej podoba ,bo jest wszystko co potrzeba a cen na szczęście nie widać;)

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 13.02.2017 18:07

Charlie, Twój komentarz będę sobie czytał codziennie rano i humor od razu dużo lepszy ;-)
Jestem zaskoczony, oczywiście bardzo miło, że tak oceniasz moje zdjęcia.
Mina Kota w Butach ze Shrek'a niezastąpiona i trudno jest si e jej oprzeć ;-).

charlie użytkownik charlie(wpisów:2052) dodano 13.02.2017 13:53

Jak dla mnie, ta Twoja korsykańska galeria jest najlepsza z trzech części.
Absolutnie zadurzyłam się w Twoich zdjęciach. Zazwyczaj nie mam problemu z wyborem tego NAJ ujęcia, ale u Ciebie... to niewykonalne.
Każde kolejne zdjęcie jest lepsze od poprzedniego. Dawno już nie widziałam galerii z tyloma pięknymi fotkami. Naprawdę fantastyczna.
Poproszę więcej takich widoków (robiąc w ty miejscu słynną proszącą minkę Kota w Butach ze 'Shrek'a) ;-)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2663) dodano 13.02.2017 09:26

Andred jedną galerię popełniłam z Korsyki, jak na mnie to niedawno było:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6506) dodano 12.02.2017 23:55

Dokładnie, na szczęście za tydzień mały wypad na 3 dni do Bari:) Tam mam nadzieję będzie choć odrobinę cieplej i będzie słońce:) Dziś miałam plażing, tyle że w formie spaceru i nie dało się wytrzymać więcej niż godzinę, bo temperatura odczuwalna i wiatr nie do przyjęcia;)

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 12.02.2017 23:45

Nola76, jak to kilka czy kilkanaście mroźnych dni może zmienić nasze preferencje......mam na myśli o preferencjach spędzania wolnego czasu na wakacjach oczywiście ;-)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6506) dodano 12.02.2017 23:34

Ja na plażing bym teraz też się zgodziła, mogłabym nawet cały dzień leżeć, byle byle ciepło i słoneczko świeciło:) No tanio nie jest na tej wyspie;) No tylko 3 dni, a czas tylko od wschodu do zachodu słońca;) pozdrawiam:)

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 12.02.2017 23:10

Paweller75, teraz po tym mroźnym styczniu i lutym zmieniam zdanie i na trochę plażingu z parawaningiem pod i z parasolką bym się zgodził :-)
Dzięki, pozdrawiam i życzę spełnienia wakacyjnych marzeń ;-)

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 12.02.2017 23:07

Woja , oj tak.....czasami po urlopie marzę o wypoczynku ;-)
Wszystkiego pewnie nikt nie zdąży zobaczyć w obecnym wcieleniu. Co będzie w następnym? Nie do końca wiadomo.....lepiej nie odkładać i starać się jak najwięcej zobaczyć w obecnym ;-)

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 12.02.2017 23:04

Rozmusiaki, pieskowi wybaczyliśmy bo był bardzo zestresowany ;-)
Na ile oceniam Korsykę? Ja to wszystkie swoje wyjazdy oceniam na 10, ale obiektywnie mogę dać 9,5. Jest tam naprawdę wszystko.
Góry, plaże, ciepłe i czyste morze, piękne miasteczka, dobre jedzenie w knajpkach, bo to przecież Francuska kuchnia. A dlaczego 9,5, a nie 10?
Pół punktu odjąłem za ceny.....nie jest tanio.
Dzięki za wizytę i pozdrawiam całą rodzinkę Rozmusiaków,

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 12.02.2017 22:59

Mocar, ja nie jestem wymagający. Góry, słońca, woda i piękna pogoda mi wystarczą :-)

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 12.02.2017 22:57

Nola76, z Twoich galerii z Korsyki wydawało mi się, że byłaś tam tydzień albo dłużej, a Ty tyle zobaczyłaś w 3 dni? Tempo mieliście naprawdę niezłe ;-)
My w te 10 dni naprawdę poszaleliśmy, ale i tak nam mało. Musi wystarczyć, bo chyba nie prędko znowu pojadę na Korsykę. Jest jeszcze kilka wysp na których nie byłem ;-)

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 12.02.2017 22:54

Mgfoto, bardzo dziękuję i cieszę się, że tak to oceniasz.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 12.02.2017 22:48

Widzę, że parawaning też tu dotarł ..., co prawda insza kultura niż na naszych plażach, ale też jest:))) Ja bym się na plażing z trzema parasolkami nie pogniewał, a wręcz przeciwnie, już marzę o czymś takim ..., potrzeba mi słońca, piasku i ciepłej wody ..., a do wakacji jeszcze daleko:)
Fajna ta Twoja Korsyka ..., pozdrawiam:)

woja użytkownik woja(wpisów:521) dodano 12.02.2017 19:51

Piękne miejsce i wyjątkowa galeria. Zresztą jak każda u Ciebie:-)
Chętnie bym i Korsykę dopisał do listy, ale też się martwię czy w tym wcieleniu zdążę...
Po raz kolejny przekonuję się, że mamy podobne podejście do wyjazdów. W końcu odpocząć można zawsze po powrocie:-))

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4166) dodano 12.02.2017 18:54

Andredzie,
bardzo przyjemna korsykañska galeryja,
tylko piesek trochę malo kulturalny ;)
musze poważnie chyba Korsyke do planow podróżniczych dolaczyc
no chyba ze w skali od 1 do 10 oceniasz na ... ?
Pozdrowionka !

mocar użytkownik mocar(wpisów:2533) dodano 12.02.2017 16:10

Góry, słońce, woda i piękna pogoda czego więcej potrzeba. Jeszcze tam nie byłem a chęci rosną:)

gregy użytkownik gregy(wpisów:512) dodano 12.02.2017 14:57

heya eja, dawno Cię tu nie było. Tzn pomijam dwie ostatnie galerie z Korsyki, które jakoś przeoczyłem, ale juz nadrabiam zaległości i to bardzo skrupulatni, bowiem to i nasz cel. Miał być w tym roku, jednak ostateczny wybór padnie raczej na Maderę. Będę miał do Ciebie sporo pytań o Korsykę, ale to za rok :-). Galeryja fajna, pozostałe zaraz zweryfikuję :-)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6506) dodano 12.02.2017 14:17

Bardzo fajna galeria:) Pięknie na tej Korsyce:) Piękne widoczki:) Ja jak wiesz byłam tylko 3 dni, do tego w listopadzie, więc miałam bardzo niewiele czasu na poznanie uroków tej wyspy, nie to co Wy:) w 10 dni to już można poszaleć:) Ale udało się zobaczyć i plaże i górskie miasteczka i jechać górską drogą szeroką na jeden samochód, ale na szczęście nikt nie chciał jechać z naprzeciwka;) Zdjęcia z auta, poznaję ten odcinek gdzieś na trasie do Porto:) pozdrawiam:)

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6103) dodano 12.02.2017 12:47

Bardzo pięknie! Pozdrawiam :)

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 12.02.2017 10:43

Caprio72, to podobnie jak nam :-)

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 12.02.2017 10:43

Magdalena, czas rzeczywiście wykorzystaliśmy na maksa i jeszcze trochę. Trochę godzin zbałąganiliśmy na nocny sen, ale to było konieczne ;-)
Górskie miejscowości na Korsyce bardzo urokliwe - potwierdzam....... i kierunek godny polecenia.
Dzięki za odwiedziny.
Pozdrawiam serdecznie,

caprio72 użytkownik caprio72(wpisów:976) dodano 12.02.2017 10:22

Podoba mi się tam bardzo. Pozdrawiam.

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3629) dodano 12.02.2017 07:25

Pięknie wyglądają stare kamienne budynki na tle gór (24, 25). Chyba na maksa wykorzystaliście czas, choć nudzić się na tej wyspie raczej nie można. Ciekawy kierunek. Pozdrawiam:-)

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 12.02.2017 00:23

Dziad_ek, to miłe tak kogoś rozczarować :-)
Jakoś tak mi nie wyszło zupełnie bez opisów.

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 12.02.2017 00:18

Anek11, w Corte byliśmy ze dwa razy. Fajna miejscowość. W następnej galerii coś będzie z Corte. Ciekawy jestem Twoich zdjęć z Korsyki.

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 12.02.2017 00:09

Vivi, dzikie świnie widziałem tylko w menu wielu restauracji, a w zasadzie wszystkich restauracji :-)
Niestety krótkie nawet odcinki drogi czasami pokonuje się bardzo długo. Prawie spóźniłem się na prom w drodze powrotnej, ale na szczęście prom też miał opóźnienie.
Dzięki za odwiedziny i cieszę się, że odświeżyłem miłe wspomnienia.

dziad_ek użytkownik dziad_ek(wpisów:383) dodano 11.02.2017 23:05

Ja osobiście czuję się pozytywnie rozczarowany, a i opisy(których niby brak mi nie przeszkadzają). A 17 i 24 to coś pięknego. Fajnie tam być, choć wirtualnie.

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2663) dodano 11.02.2017 21:51

Skoro nie pamiętasz, to chyba takie nie były;) każdy z nas naczyta się w przewodniku o jakimś miejscu, atrakcji, a na miejscu często jest wielkie...buuum, rozczarowanie. Zabawna byłaby galeria z takimi wrażeniami;)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 11.02.2017 21:28

Ja w Porto mieszkałam cały tydzień. Zachody mogłam każdego wieczoru ogladac. Nie pamiętam , czy były az tak cudowne, jak pisza przewodniki. Natomiast Les Calanques szalenie mi się podobały.

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2663) dodano 11.02.2017 21:14

Andred w Corte byliście? Mnie to miasto najbardziej zauroczyło. Ech ogarnę dwie rozpoczęte galerie i za Korsykę się wezmę, pewnie za ruski miesiąc to będzie:) Chyba biorę z Ciebie przykład i przyspieszam z tworzeniem galerii

vivi użytkownik vivi(wpisów:484) dodano 11.02.2017 21:11

Korsyka to jedna z moich ulubionych wysp. Dzięki za przypomnienie tych wspaniałych miejsc.
Przejazd w poprzek z Bastii do Porto mimo odległości 100 km zajął mi 4 godziny, ale widoki niezapomniane.
Czy dzikie świni dalej brykają Po Korsyce?
Pozdrowienia

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2663) dodano 11.02.2017 21:11

Kordulo specjalnie na zachód słońca pędziliśmy do Porto, głowy z zachwytu nie urywało, ale może nie znam się. Chociaż na nabrzeżu siedział spory tłum i z tego co widziałam wielu miało zawiedzione miny, chyba te same przewodniki czytali :D

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 11.02.2017 20:48

Za mało mieliśmy czasu na wyprawę własnym samochodem, ale to bardzo dobra opcja. Stąd właśnie szybki wypad samolotem, ale i tak będę bardzo dobrze wspominał....wszystko co widziałem, a czego nie widziałem?.....nawet nie wiem ;-)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 11.02.2017 20:48

Co najmniej rzecz jasna.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 11.02.2017 20:46

Ja chętnie bym tam wróciła. My bylismy swoim samochodem. Samochód pekał w szwach pamiętam. Dwa rowery , namioty, jedzenie. Jak wyprawa na inny kontynet conajmniej. Ale było fajnie.

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 11.02.2017 20:35

Kordula, z pamięcią u Ciebie lepiej niż z moją, ponieważ tworząc galerię musiałem się upewnić na mapie gdzie było robione zdjęcie. Niestety nie mam jeszcze w aparacie pozycjonera GPS.
Na przełęczy Bavella nie byliśmy, jak i w wielu innych miejscach na Korsyce. Niestety 10 dni to bardzo mało na taką wyspę.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 11.02.2017 20:28

Czyli jeszcze pamięc mnie nie zawodzi, choc to dawno było, dzieci małe były. A czy przełęcz Bavella zaliczyliscie?

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 11.02.2017 20:24

Kordula157, tak to Porto w gminie Ota. Niestety nie było nam dane być tam o zachodzie słońca, choć jak pisałem czasami przemieszczaliśmy się z prędkością światła.
Podziwialiśmy dużo zachodów słońca w innych częściach Korsyki, dlatego zdecydowanie polecam (i nie tylko dlatego) zachodnie wybrzeże Korsyki.
Dzięki za wizytę i pozdrawiam serdecznie,

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 11.02.2017 20:13

Anek11, wszystkim nie dogodzisz, ale czasami i miłośnikom gór podobają się galerie miejskie, morskie.....ogólnie płaskie :-)
Oczywiście pokażę białe klify w Bonifacio.
Dzięki za wizytę i także serdecznie pozdrawiam,

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 11.02.2017 20:11

Piekna jest Korsyka. Mam bardzo miłe z nia wspomnienia.
Czy zdjecie 42 zrobione jest na plaży w Porto? Porto słynie z ponoc najpiękniejszych zachodów słońca na całej Korsyce. Tam spędzilismy tydzień na campingu połozonym nad piekna rzeką. Prowadziła go Polka. Domki drewniane stawiali polscy górale.

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 11.02.2017 20:10

Achernar-51, Ty nie byłeś na Korsyce? A ja myślałem, że Ty byłeś wszędzie :-).
W takim razie mam nadzieję, że pod wpływem moich galerii wybierzesz się tam.

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2663) dodano 11.02.2017 20:07

No wiesz, co TY bredzisz z tym rozczarowaniem....jestem zachwycona i odżyły znów wspomnienia z Korsyki. Czasu mało powiadasz, nie tylko Was to dopadło my tez mieliśmy ten problem i dylematy co wybierać do zobaczenia, dom Napoleona niestety w środku nocy z zewnątrz oglądaliśmy. Sporo czasu zabalowaliście w Calvi, można było na spokojnie pochodzić, my codziennie w innym mieście nocowaliśmy. Białe klifu też pokażesz? ;) Pozdrawiam serdecznie

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4630) dodano 11.02.2017 20:05

Na Korsyce, niestety, nie byłem. Może kiedyś uda mi się tam trafić, bo klimaty i widoki są przednie... Pozdrawiam. :)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4534) dodano 11.02.2017 20:05

Aż tak źle nie jest, ostatnio po takich selekcjach wyszedł mi Hongkong.

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 11.02.2017 20:05

Dzięki Dreptak :-)

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 11.02.2017 20:04

Voyager747, ale czasami trzeba zrobić coś wbrew wynikom selekcji, bo wyjdzie na to, że możesz pozwolić sobie tylko na wizytę w niedzielę w ZOO :-)

dreptak użytkownik dreptak(wpisów:1498) dodano 11.02.2017 20:03

fajnie

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4534) dodano 11.02.2017 20:02

Trzeba robić selekcję: co blisko, co daleko, co tanie, co drogie, gdzie wiza, gdzie dobra pogoda, gdzie można jechać z dzieckiem, gdzie samemu, itp. itd.

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 11.02.2017 19:52

Wszystkiego nie zobaczysz, ale próbować trzeba :-)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4534) dodano 11.02.2017 19:45

Ta, świat jest za duży, za piękny, za dużo jest tych fajnych miejsc, a życie za krótkie.

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 11.02.2017 19:38

Mam tak samo :-(

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4534) dodano 11.02.2017 19:36

Wiem, ale tyle jest tych "musisz", że mi życia nie wystarczy

andred użytkownik andred(wpisów:4574) dodano 11.02.2017 19:32

Voyager747, musisz koniecznie :-)