Dojechaliśmy z Syrakuz do Katanii autobusem, zostawiliśmy bagaże w hostelu, i poszliśmy na dworzec, aby złapać autobus do Taorminy. Kursują jakoś co godzinę, więc nie ma problemu z dojazdem. Bilety należy kupować w kasie/kiosku/barze i od razu w dwie strony, nawet kilka euro może być taniej;) Isola Bella:) Takie widoczki mamy od razu po wyjściu z dworca autobusowego w Taorminie. Kilkadziesiąt metrów na prawo jest punkt widokowy z takim widoczkiem:) Malowniczo bardzo jest położona ta wysepka. No i ten kolor wody:) Ale my idziemy w stronę centrum, po drodze takie autka spotykając na swej drodze. I nie pierwszy to maluch na Sycylii, jest ich tutaj całkiem sporo, na pewno więcej niż w Polsce.
Kilka minut i przekraczamy Porta Messina, jedną z dwóch głównych bram Taorminy. Kroki swoje kierujemy do największej atrakcji Taorminy. Jest połowa października, ale ludzi miliony, no dobra może akurat nie w tym momencie, bo poprosiłam wszystkich turystów, aby zeszli mi z kadru;) Ale to wszyscy wiemy, jadąc do Taorminy. Zachwyca wszystko oprócz cen i tłumu ludzi. Za to widoki:)
Mimo wysokich cen i tak idziemy na lody i przepyszną granitę:) Weź nie idź na lody będąc we Włoszech;) Antyczny teatr grecki jest przepięknie położony na wzgórzu z widokiem na Etnę i morze. Przy dobrej pogodzie Etnę widać jak na dłoni. U nas z pogodą było różnie, z przewagą chmur, ale i momentami ze słońcem, które wykorzystywałam do robienia zdjęć. Ogólnie pogoda fantastyczna jak na październik. Wstęp do Teatru 10 eur, ale warto wydać tę kasę. Z Teatru rozpościera się piękny widok na samo miasto położone między morzem a licznymi wzgórzami.
Teatr został zbudowany przez Greków w III wieku p.n.e., jednak Rzymianie przebudowali go po swojemu, co oczywiście widać. Teatr długo funkcjonował prawie w idealnym stanie, pomimo trzęsień ziemi, niestety w X wieku został zniszczony przez Arabów. Ruiny jednak nadal robią wrażenie. Taormina jest położona na wzgórzu na wysokości 250 m n.p.m. Rozpościera się na stromych zboczach okolicznych gór, z drugiej strony schodzi prosto do morza, gdzie między innymi można się udać na plażę. Wjazd do miasta to liczne serpentynki, ale wjazd do położonej nad Taorminą na wysokości 600 m n.p.m Castelmoli to dopiero jest wyzwanie;) Ale tam pojedziemy w innej galerii:)
My po zwiedzaniu Teatru trochę pokręciliśmy się po mieście, tak aby zdążyć na autobus do Castelmoli właśnie. Następnego dnia pogoda znowu w kratkę, z przewagą chmur, a nawet małego deszczu za miastem. Po wycieczce do wąwozu Alcantara, wracamy do Taorminy. Ale w Taorminie nie padało, więc kierujemy swe kroki na plażę. Malownicza Isola Bella wchodzi w skład rezerwatu naturalnego utworzonego w 1999 roku. Dobrze, że do Castelmoli pojechaliśmy dnia poprzedniego, bo dziś chyba niewiele by nam się udało zobaczyć. Do Isola Bella można się dostać na wiele sposobów. My idziemy na piechotę.
Kilka minut wąskimi uliczkami, cały czas w dół:) Październikowa Sycylia jest pełna kwiatów i bardzo zielona. Plaża kamienista, jak większość na Sycylii. Maruś zażywa kąpieli, a ja odpoczywam:) ;)
Z Isola Bella wracamy kolejką kolejką linową z Mazzaro, z której wysiada się zaraz przy Porta Messina. Za Porta Messina zaczyna się główna ulica Taorminy. Pełna sklepów, kawiarni, barów i restauracji. Deptak Corso Umberto, od którego odchodzą malownicze wąskie uliczki. :) Chyba najładniejszy plac w całej Taorminie. Piazza IV Aprile. W słońcu musi być tam pięknie. Kościół San Agostino.
Warto się przespacerować uliczkami Taorminy. Jest bardzo malowniczo i klimatycznie. Zwłaszcza wieczorem. Symbol Sycylii, Trinacria, jest z nami na każdym kroku. Spacerując dalej Corso Umberto docieramy na plac katedralny, gdzie znajduje się katedra św. Mikołaja.
Docieramy na Porta Catania i tutaj kończymy spacer, bo teraz trzeba znowu przejść całą Corso Umberto, a potem jeszcze na dworzec autobusowy, które znajduje się jakieś 10 minut od Porta Messina. Przez szybę, ale zaraz potem przetestowane. Polecam:)

Taormina - teatr wciąz żywy
Taormina
1pix użytkownik pipol odległość 1 km 1pix

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6506) dodano 18.02.2017 06:42

No właśnie, więc tym bardziej bym miała stresa jeżdżąc nie swoim autem;)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4535) dodano 16.02.2017 12:53

Porysowana ? One całkiem poobijane, widziałem też stłuczkę, pani głośno i szybko mówiła, pół wyspy to słyszało :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6506) dodano 16.02.2017 11:53

Caprio dzięki za odwiedziny:) pozdrawiam:)
Voyager na Sycylii jakos nie chciałam jeździźć autem, widząc jak 90% samochodów jest porysowana;) pozdrawiam:)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4535) dodano 14.02.2017 16:38

My zwiedzaliśmy wypożyczonym samochodem.

caprio72 użytkownik caprio72(wpisów:976) dodano 14.02.2017 16:27

Przepięknie umiejscowiony ten teatr. Pozdrawiam :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6506) dodano 14.02.2017 10:12

Ula to taki mały wypad 2-3 dniowy, 3 noclegi w Bari, Alberobello mam oczywiście w planie, bo zawsze bardzo chciałam zobaczyć domki trulowe:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 14.02.2017 09:34

Rejon jest urokliwy. Spacer po Bari ,oczywiście miasteczko Arbelobello. A na jak długo jedziecie?

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6506) dodano 14.02.2017 09:17

Voyager, Achernar w okolicy Taorminy na pewno jest mnóstwo fajnych hoteli, my jednak mieszkaliśmy w Katanii, bo stamtąd mieliśmy autobus na Etnę;) pozdrawiam:)

Magdalena Teatr jest naprawdę pięknie położony:) Chyba wykorzystałam chwilę jak jedna wycieczka już opuściła teatr, a kolejna jeszcze nie przyszła, później było juz bardziej tłoczon;) pozdrawiam:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6506) dodano 14.02.2017 09:11

Andred chyba Twój wyjazd na Sycylii upłynął pod hasłem "nie zdobyłem, nie znalazłem";) A tak serio to musisz wrócić kiedyś na Sycylię, bo masz parę rzeczy tam do zrobienia i znalezienia, Teatr polecam, bo jest przepięknie położony:) Pora dobra bo jednak mniej ludzi, jednak nie wiesz jaka pogoda Cię spotka, i gdy np. byliśmy w kanionie to prawie padał deszcz;) pozdrawiam:)

Ula było ciepło to fakt i większość dni nawet świeciło słońce, z gdzieś tam krążącymi chmurami i małym deszczem;) Taormina jest pięknie położona, nie dziwi więc fakt, że tyle ludzi tam przyjeżdża, tam chyba jest tłoczno przez cały rok non stop;) Ula do Bari w niedzielę lecimy:) Coś polecasz konkretnego zobaczyć?:) pozdrawiam:)

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3629) dodano 14.02.2017 08:58

Teatr przepięknie położony. Wygląda jakbyście sami go zwiedzali. Musisz mieć dużą siłę perswazji, skoro udało Ci się miliony turystów przegonić;-)
Pozdrawiam:-)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4630) dodano 13.02.2017 23:04

Gdy ja byłem na Sycylii 20 lat temu to też nie mieszkaliśmy w Taorminie, ale w Nicolosi - niedaleko, ale dużo taniej... Pozdrawiam. :)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4535) dodano 13.02.2017 19:13

My mieszkaliśmy z 2 km od Taorminy, nawet niezły hotel, tylko plaży brak :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6506) dodano 13.02.2017 18:31

Voyager no ja pierwszy raz w Taorminie byłam, ale mieszkaliśmy w Katanii, bo Taormina jakby trochę za droga;) pozdrawiam:)

Achernar dzięki za odwiedziny:) Poza sezonem mniej ludzi, ale dzień krótszy, więc coś za coś;) pozdrawiam:)

Ak dzięki:) Myślę, że prędzej czy później spełnisz to swoje marzenie, bo Sycylia nie jest na końcu świata;) pozdrawiam:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 13.02.2017 11:53

Pieknie jest połóżona Taormina. Wypieszczona na potrzeby turystów. Taki sycyliski cukiereczek.
Pogoda jak widze Wam dopisała, choc jak piszesz to jesień juz była. Ja nie moge juz doczekac sie ciepła, tym bardziej z przyjemnościa ogladam takie piekne letnie widoczki:) A czy TY przypadkiem nie miałas byc w Bari?

ak użytkownik ak(wpisów:5746) dodano 13.02.2017 09:20

Piękna galeria ... Sycylia, to moje marzenie lecz muszę odłożyć je do szuflady na kilka lat :)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4630) dodano 12.02.2017 23:43

Super miejsce. I fajnie, że nie było takich tłumów jak w sezonie... Pozdrawiam. :)

andred użytkownik andred(wpisów:4575) dodano 12.02.2017 23:32

W Taorminie byłem bardzo krótko i większość czasu straciłem na szukanie Teatro Antico di Taormina......i nie znalazłem :-(
Po prostu miałem za mało czasu. Wprawdzie zaoszczędziłem 10 Euro, ale teraz nie wiem gdzie te 10 Euro mam......szukam i nie mogę znaleźć ;-)
Póki co muszą mi wystarczyć Twoje zdjęcia z amfiteatru, a ponieważ są bardzo dobre, to tak jakbym tam był :-).
Wcale nie widać na Twoich zdjęciach, że to październik. Dobra pora na zwiedzanie.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4535) dodano 12.02.2017 23:17

Moje są inne, bo analogowe :) Mieszkaliśmy niedaleko, przychodziliśmy tam pieszo, ale to było w 2005 r. już zapomniałem prawie

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6506) dodano 12.02.2017 23:06

Voyager z tego punktu widokowego chyba ciężko zrobić inne zdjęcia;) pozdrawiam:)
Mocar dzięki za odwiedziny:) Ja też ciągle wspominam, choć niedawno to było całkiem;) pozdrawiam:)

mocar użytkownik mocar(wpisów:2533) dodano 12.02.2017 17:29

Przedreptałem tymi uliczkami i placami , warto wspomnieć:)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4535) dodano 12.02.2017 14:11

To piękne miejsce, mam identyczne ujęcia jak to na zdjęciu 1,2.