Przeglądanie drugiej przeglądowej galerii z Korsyki zaczynamy od domu muzeum Napoleona Bonaparte. To właśnie pokój Napoleona. Napoleon Bonaparte urodził się w tym domu w miejscowości Ajaccio. Za długo na Korsyce nie pomieszkał. Dość wcześnie się wyprowadził, mając zaledwie kilkanaście lat i w ciągu całego życia chyba tylko jeden raz odwiedził Korsykę. Korsykanie nie do końca są dumni z Napoleona. Między innymi dlatego, że był przeciwny niepodległości Korsyki, o co Korsykanie zawsze walczyli i teraz też woleliby być niepodlegli. Prawdopodobnie w tym pokoju się urodził. Według Wikipedii pochodził z niezamożnej rodziny, ojciec był adwokatem, ale patrząc na te wnętrza i wyposażenie, czy można powiedzieć, że byli niezamożni? Drzewo genealogiczne rodu Bonaparte.
I to by było na tyle zdjęć z Ajaccio. Krótki przerywnik żeby pokazać plaże i morze na naszym drugim campingu. A to widok na camp z plaży. Jak widać na plażę nie mieliśmy daleko, ale i tak korzystaliśmy z niej bardzo mało. Znacznie ciekawsza była wycieczka do najdalej położonej na południu wyspy, miejscowości Bonifacio. Nie wiem co w Bonifacio jest naj...., klify, cmentarz, cytadela , port? Warto tu zwrócić uwagę na szczelinę w klifie, ale o niej napiszę trochę dalej. Niewątpliwie klify oglądane z pokładu statku wycieczkowego robią duże wrażenie. Szczególnie domy wybudowane na samej ich krawędzi.
1 godzinny rejs wystarczył żeby pooglądać to wyjątkowe wybrzeże Na horyzoncie po prawej stronie widać już Sardynię .............. Cytadela jak i zabudowa na klifach też prezentuje się całkiem ciekawie Dosyć ciekawie to wyglądało tuż przed zachodem słońca gdy zbliżał się zmierzch.
Knajpki w centrum cytadeli urocze, ale tym razem nie mieliśmy nastroju na konsumpcję i dość wysokie ceny. Poszukamy po drodze coś tańszego. Port w Bonifacio widziany z cytadeli. A to właśnie ta szczelina w klifie o której wcześniej wspominałem. To są po prostu schody o bardzo dużym nachyleniu. Dla ludzi z lękiem wysokości i niewydolnością krążenia nie polecam. Nie polecam też skąpiradłom, bo trzeba zapłacić parę euro żeby przejść tymi schodami w obie strony ;-) Zejść można do samego poziomu morza. Schody te w dawnych czasach służyły do wchodzenia na ląd ze statków które tam cumowały. Po tym jak udało nam się z powrotem wejść na górę... Pozostał nam do zwiedzenia cmentarz w Bonifacio. To żelazny punkt do zwiedzania i będąc tam nie można go pominąć.
Zupełnie inny sposób chowania zmarłych. Tam się nie zakopuje ciał w ziemi, bo o ziemię raczej trudno, a kuć w skale trudno. Wracamy na camp jak zwykle późno i po drodze podziwiamy zachód słońca Ponieważ następnego dnia pogoda była niepewna, a jak się potem okazało było nawet załamanie pogody ze sztormem i ulewami w górach... ....postanowiliśmy jeden dzień spędzić lightowo. Czyli łażenie po plaży, gra w ping-ponga na plaży, piwo na plaży, naleśniki na plaży.....ogólnie plażing. Ale zaowocowało to ładnymi widokami. Miałem wrażenie, że jestem na Seszelach, choć nie wiem skąd to wrażenie, bo na Seszelach nigdy nie byłem ;-)
Po południu wróciliśmy na camping i na naszą plażę. To co zobaczyliśmy mocno nas zdziwiło. Wcześniej obok plaży i naszego campingu było takie małe jeziorko, albo duży staw. Ale jak wróciliśmy tego jeziorka już nie było i nie było też dużego fragmentu naszej plaży. Nadmiar wody który spłynął z gór po ulewnych deszczach przepełnił to jeziorko, wyrwał kawał plaży i wszystko wlało się do morza. Nagle zniknęło kilkadziesiąt metrów plaży na wysokość ponad 3 metrów A mętna woda z gór zamieniła krystaliczną wodę w naszej zatoczce w bajoro koloru wody w wiadrze po umyciu brudnej podłogi. Na szczęście był to ostatni dzień naszego pobytu na tym campingu i w ogóle na Korsyce.
Na drugi dzień wracaliśmy do Bastii gdzie miał czekać na nas prom, ale jak się okazało, to my musieliśmy poczekać na prom. Wieczorkiem jeszcze ostatni rzut oka na piękne zachody słońca. Wracając do Bastii i jadąc w poprzek Korsyki jeszcze raz wstępujemy do miejscowości Corte. Przy okazji załapujemy się na start (prolog) jakiegoś rajdu samochodowego.....ale to chyba nie był rajd Korsyki? Nie wiem co to był za rajd, ale po obejrzeniu ostrego startu potem widzieliśmy jak ci sami kierowcy stali na poboczu i gadali ze sobą, palili fajki itp. Na Korsyce nazwy miejscowości są podwójne. Jedna po francusku, a druga po korsykańsku. Korsykanie którzy nie mogą się pogodzić, że są częścią Francji zamalowują lub w inny sposób niszczą francuskie nazwy miast. Niestety nasza podróż po Korsyce dobiega końca.
Żegnamy Korsykę i to nie wiadomo na jak długo....być może na zawsze, ale zdjęcia i wspomnienia pozostaną. Au revoir Corsica. Dziękuję wszystkim wytrwałym za wizytę w moich galeriach z Korsyki, andred

Korsyka - GR20 cz. II.
1pix użytkownik andred odległość 30 km 1pix
Korsyka górna
1pix użytkownik kustonnka odległość 35 km 1pix
Korsyka; tu morze spotyka się z górami...
1pix użytkownik yetina odległość 35 km 1pix
Korsyka flora i fauna
1pix użytkownik kustonnka odległość 35 km 1pix
KORSYKA
1pix użytkownik martin odległość 41 km 1pix
Korsyka listopadowa

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 17.02.2017 22:36

Agra60, to co ja mam powiedzieć o swoim poczuciu winy, że w tylu miejscach jeszcze nie byłem?
A swoją drogą wywoływanie w kimś poczucie winy jest dobrym sposobem na poprawę ;-)

agra60 użytkownik agra60(wpisów:1120) dodano 17.02.2017 10:18

Oj tymi Twoimi relaccjami z Korsyki dajesz mi poczucie winy że tak piękne miejsce czeka na swoją kolejkę .Pozdrawiam

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 16.02.2017 22:01

nawet nie próbuję ;)

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 16.02.2017 20:15

Anek11, wprawdzie mówią, że jak umiesz liczyć, to licz na siebie, ale......ja nie lubię się przeliczać.
Czekam na Twoją kolejną Galerię z Korsyki ;-)

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 16.02.2017 20:14

Martyna, proszę obejrzyj zdjęcia w kompie na dużym ekranie :-)
Dzięki i pozdrawiam serdecznie,

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 16.02.2017 20:12

Lucy56, dzięki za wizytę i jak będziesz miała okazję to czym prędzej jedź na Korsykę. Zresztą okazje to się samemu stwarza.
Bliźniacy zdecydowanie za szybko wydorośleli, a my staramy się czasami tego nie zauważać :-))

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2657) dodano 16.02.2017 20:12

Kurczę, następna osoba która liczy :P

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 16.02.2017 20:09

Surykatka, nawet nie próbuj nie zajrzeć do części pierwszej!! Zaraz się o tym dowiem ;-)
A swoją drogą, to fajnie, że Ci się podoba i nie może być inaczej :-)))

martyna użytkownik martyna(wpisów:918) dodano 16.02.2017 17:14

Andred...przepiekna galeryja.. chodź w telefonie mi się ciężko zdjęcia ładują. Wrócę tu jeszcze... Pozdrawiam Cię serdecznie

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2290) dodano 16.02.2017 01:23

Świetnie zachęciłeś do odwiedzenia Korsyki.Klify,plaże cudowne.W poprzedniej góry a i tu górzystych terenów nie brak.Schodom bym nie odpuściła i do"chatki"małego cesarza też bym zajrzała.Przekrojowo i pięknie.A bliźniacy szybko wydorośleli od ostatnich galerii;)Pozdrawiam.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6860) dodano 16.02.2017 00:10

Zaczęłam od II części, ale do pierwszej jeszcze zajrzę ;). Klify superanckie. Zachody słońca też niezgorsze :) ogólnie podobało mi się u Ciebie, co zresztą jest raczej normą :))
pozdrówki :)

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 15.02.2017 23:40

Anek11, meduz nie widziałem, ponieważ się nie kąpałem, ale Bonifacio, klify itd. super......potwierdzam.
Z tą moją pracowitością to różnie bywa. Dużo mam do zrobienia zaległych galerii i nie zawsze to wina braku czasu.
Liczę na Twoją poprawę ;-)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2657) dodano 15.02.2017 22:35

No widzisz jesteś pracowitszy tu niż ja;) obiecuję poprawę, tylko że w najbliższych dniach małe szanse na to:( Dobrze że byliście w domu Napoleona, i już wiem jak wygląda:D Bonifacio jest piękne, też tak je pamiętam, oślepiająca biel klifów, słońce smażące jak na patelni a w wodzie mnóstwo meduz, ot taki urok miejsca.

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 15.02.2017 22:35

Kordula157, znalazłem plażę Palomaggia, ale dopiero teraz w googlach. Pozostaje mi o niej zapomnieć i się nie denerwować, albo wrócić na Korsykę :-)
Drugie wyjście to pojechać na Karaiby i poczuć się jak na Korsyce :-)))
Dzięki za odwiedziny.
Pozdrawiam serdecznie,

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 15.02.2017 22:32

Charlie, chyba faktycznie muszę zwiększyć aktywność w wystawianiu nowych galerii. Staram się nie wrzucać personalnych fot, tak jak to było w pierwszych moich galeriach, ale i teraz czasami się zdarza.....ale jak widać też się podobają ;-)
Małe andredy wiadomo....takie jak stary tylko dwa razy młodsze ;-)
Ja nie oceniam, bo jestem nieobiektywny, ale chyba masz rację :-)))
Wielkie dzięki i pozdrawiam,

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5220) dodano 15.02.2017 15:24

Klify cudnej urody:)
A jesli chodzi o plaze na Korsyce , to przypomniała mi sie plaża o nazwie Palomaggia. Jest nr1 na wyspie. Znana jest z ogromnych głazów . Kręcono tam nawet znana u nas reklamę Batonika Bouty. Jest bardzo karaibska.
Korsyka jest super, kazdy znajdzie cos dla siebie.
Podobało mi się bardzo. Pozdrawiam:)

charlie użytkownik charlie(wpisów:2008) dodano 15.02.2017 15:11

Ha ! Daj mi galerię, to zawsze coś tam naskrobię ;-)
PS. Fajne te młode andredy :-)

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 15.02.2017 13:41

Charlie, przede wszystkim bardzo lubię Twoje wpisy pod moimi galeriami.....to taka wrodzona męska próżność. Lubimy jak się nas chwali :-)
Wzrok Cię nie myli....to bracia ksero, czyli klony :-)

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 15.02.2017 13:36

Magdalena, ja pod wpływem galerii na Obieżyświecie odwiedziłem już kilka miejsc. Mam też taką cichą nadzieję, że pod wpływem moich galerii też ktoś zdecydował gdzie spędzi wakacje.
Dziękuje bardzo za odwiedziny. Cieszę się, że podobały Ci się zdjęcia które były robione w trudnych warunkach oświetleniowych, ale czasami paradoksalnie takie wychodzą najlepiej.

charlie użytkownik charlie(wpisów:2008) dodano 15.02.2017 11:31

A... i zastanowiła mnie jeszcze ta 28. Rozumiem że to Twa progenitura.
Bracia ksero czy mnie wzrok myli ? :-)

charlie użytkownik charlie(wpisów:2008) dodano 15.02.2017 11:27

Przepięknie :-) I znowu wgapiam się w monitor, konsumując wzrokiem Twoje zdjęcia. Piksel po pikselu ;-)
Dobre zdjęcia trzeba po prostu umieć robić. I Ty to umiesz. Nieważne czy fotografujesz przyrodę, samochody czy wnętrza - zawsze wychodzi super.
Klif, wykute w nim zejście i ta ogromna wyrwa w plaży, robią wrażenie.
A do domu Małego Cesarza z pewnością bym wdepnęła.

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3610) dodano 15.02.2017 07:56

Boniafacio baaardzo mi się podoba! Klify wspaniałe, ale port i cmentarz też ciekawe. Doskonale zareklamowałeś Korsykę. Z pewnością niejeden Obieżyświat zainteresuje się tym kierunkiem. Zdjęcia 17, 18 i 23 super! Pozdrawiam:-)

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 14.02.2017 23:54

Achernar-51, dom Napoleona na pewno warto zwiedzić. Jakby nie było, to jednak historyczne miejsce.
Dzięki za odwiedziny.

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4316) dodano 14.02.2017 23:45

Piękne miejsca, no i dom Napoleona... Chciałbym kiedyś tam trafić. Pozdrawiam. :)

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 14.02.2017 22:11

Mgfoto, z tego co pamiętam, to jest tam około 190 stopni, a stopnie są dość wysokie. Różnica wzniesień to ok. 60 m, czyli tak jakby wejść na 24 piętro. Nie trzeba tego robić w biegu i po dwa stopnie, ale naprawdę warto.
Dzięki za wizytę.

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6087) dodano 14.02.2017 21:46

Klify bardzo malownicze... Za szczelinę z góry dziękuję... nie piszę się chociaż bardzo mi się podoba... podobnie jak zachody słońca... Pozdrawiam :)

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 14.02.2017 21:35

Gregy, w Calvi byliśmy na campie Les Castors, a potem pojechaliśmy nad zatokę di Liscia Camp A Marina. Oba polecam, choć innych nie widziałem i nie mam porównania. A poza tym wymagań nie mamy dużych, ale domki kempingowe które wynajęliśmy były bardzo fajne. Fajne pewnie dlatego, ze nie tanie, a było to już trochę po najdroższym sezonie (wrzesień).
Bonifacio zdecydowanie atrakcyjne dzięki malowniczym klifom.

gregy użytkownik gregy(wpisów:470) dodano 14.02.2017 21:17

No bardzo ładnie. Bonifacio to chyba najładniejsze miasteczko na Korsyce. Nie wiem, być może nie doczytałem, ale czy kwaterowaliście na EURO CAMPIE, czy jakimś innym campingu. Czy możesz podesłać jakiegoś linka na kwaterę?

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:3416) dodano 14.02.2017 20:41

Oj wiem coś o tym, też nie mogłem grać w tenisa dość długo przez takie różne.

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 14.02.2017 20:40

Voyager747, nie koniecznie starość, ale takie inne tam.....szkoda gadać ;-)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:3416) dodano 14.02.2017 20:38

Ja wiem, starość nie radość :)

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 14.02.2017 20:38

Romana, pozostaje mi tylko nadal polecać Korsykę i namawiać na jej odwiedzenie.
Schodów nie trzeba się bać, ale bardziej stromych nie widziałem.
Dzięki za odwiedziny i pozdrawiam,

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 14.02.2017 20:33

Voyager, kicha, ale trzeba żyć i się nie dawać ;-)

Sona_dora, jak widać dużo jeszcze na Korsyce nie zobaczyłem...ani Cap Corse, ani Erbalungi i pewnie paru innych jeszcze rzeczy.
Cieszę się, że odświeżyłem Twoje wspomnienia i dzięki za odwiedziny w mojej galerii.

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 14.02.2017 20:28

Mocar, dzięki za odwiedziny i pozdrawiam,

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 14.02.2017 20:26

Rozmusiaki i to jest ten relatywizm ocen. Mnie się wydawała ta galeria.....bez kokieterii, ale taka sobie.
W zasadzie nie powinienem wystawiać galerii które wydają mi się "takie sobie", ale właśnie liczyłem na ten relatywizm ocen ;-).
A zachody były tam zajefajne.
Dzięki i pozdrawiam,

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 14.02.2017 20:22

Nola76, dlatego nie można w takie miejsca jeździć na 3 dni.....chyba, że to tylko taki rekonesans żeby wrócić. Ja mam świadomość, że w wiele miejsc w których byłem już nie wrócę i dlatego chce zobaczyć jak najwięcej, ale wszystkiego to i tak nigdy się nie zobaczy. To co zobaczyłem na Korsyce musi mi wystarczyć...no chyba, że zobaczę na świecie już wszystko i będę robił drugą rundę ;-)

romana użytkownik romana(wpisów:5111) dodano 14.02.2017 20:13

Już to pisałam, ale pozostaje mi tylko powtórzyć, że chętnie bym zwiedziła tą wyspę. Tym bardziej, że jak widzę nie tylko góry są tu fajne. Podoba mi się również wybrzeże, a szczególnie te białe klify. Ciekawy pomysł z tymi schodami. Wyglądają trochę stromo, ale ja tam się schodów nie boję, nawet długich czy stromych ;-)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:3416) dodano 14.02.2017 18:44

Kicha, co robić....

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2083) dodano 14.02.2017 17:57

Potwierdzam, że NAPRAWDĘ warto odwiedzić tą jedną z najpiękniejszych wysp na Morzu Śródziemnym :) Szczelinę też zdobyłam, a na zaś mogę jeszcze polecić dziewicze okolice Cap Corse z urokliwą Erbalungą...echh fajnie było powrócić do wspomnień, dzięki :)

mocar użytkownik mocar(wpisów:2475) dodano 14.02.2017 17:57

Przednia galeria, warta wyróżnienia. Pozdrawiam:)

dziad_ek użytkownik dziad_ek(wpisów:383) dodano 14.02.2017 17:46

Sympatycznie ;) 36 naj. Pozdrawiam.

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4067) dodano 14.02.2017 17:42

Ta część jakby ciekawsza mi sie wydaje od pierwszej ...
Skalę którą mi podałeś w tym układzie przyjmuję do wiadomości ...
Super fotki z zachodem słońca :)
Pozdrawiam Andreda !

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6446) dodano 14.02.2017 17:25

Zachody słońca przepiękne, jak i cała wyspa zresztą:) Fajne te schody, choc nie wiem czy chciałoby mi się zejść, zeby zaraz wejść;) Fajnie ten camping położony i ładna plaża, oczywiście zanim woda spłynęła z gór;) ja też nie wiem czy jeszcze kiedyś wrócę na Korsykę, choć bym chciała, bo po 3 dniach czuję wielki niedosyt, więc tak w razie czego to gdzie on się znajdował?:) A juz wiem, pewnie tam gdzie jest znacznik;) Bardzo fajna galeria:) pozdrawiam:)

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 14.02.2017 17:20

Ja to koszykówka, siatkówka, tenis ziemny też, ale ostatnio z kondycja mi się pogorszyło po takim jednym incydencie :-(

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:3416) dodano 14.02.2017 17:11

Zawsze jestem gotów o każdej porze dnia i nocy :) W ziemnego jestem słabszy, ale w stołowego, to jestem gotów na wyzwanie :) Synowie, to synowie, a Ty?

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 14.02.2017 17:08

Voyager747, nie będę się spierał ale najlepiej byłoby to zweryfikować przy stole ;-)
Może nawet jak w ping-ponga byśmy z Tobą przegrali, to w tenisa moi synowie zlali by Cię mocno.
Kiedyś, ale zaznaczam, że było to dość dawno w debla wygrali nawet z Janowiczem i jego partnerem :-)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:3416) dodano 14.02.2017 16:44

w ping ponga nie macie szans :) w tym jestem niezły :)

andred użytkownik andred(wpisów:4328) dodano 14.02.2017 16:37

Paweller75, na pewno jakieś fajne widoki z góry byś tam zaliczył i nie wszystkie muszą być płatne.

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7009) dodano 14.02.2017 16:17

Bonifacio świetnie jest położone, trzeba przyznać, że jest wspaniałą wizytówką Korsyki:) Gdybym się tam kiedyś wybrał, to szczelinę na pewno zaliczę ..., nawet za te kilka Euro ..., właściwie wszędzie gdzie chcę wejść na jakąś wieżę, to trzeba zapłacić, więc tutaj jest podobnie:) Jak zawsze bardzo się podobało ..., pozdrawiam:)