pierwszy raz zabrałem się z wycieczką w 2000 r. kiedy to jeszcze do Kopenhagi ze Świnoujścia pływał prom Pomerania.                             Dopływając do celu pierwsze zdjęcie lądu duńskiego. Kolejne zdjęcie jeszcze przed zejściem z promu na zabudowania dzielnicy Kasallet... ...schodząc z pokładu, jeszcze zdjęcie na nabrzeże promowe.... ...i widoczny w oddali kościół. Jeden z najstarszych kościołów kopenhaskich - kościół Saint Albana z widoczną koło niego fontanną Gefion.
W czasie spaceru po mieście odwiedziłem obowiązkowo.... ...kopenhaską Syrenkę.... ... a w pobliskim parku po raz pierwszy zobaczyłem konny patrol policji. Kolejnym przystankiem było zwiedzenie Katedry koronacynej. Na zdjęciu ołtarz główny.. ...i  tamtejsze organy. Przeszliśmy przez most zakochanych i weszliśmy do centrum...
...strzał obiektywu w kierunku błyszczących kopuł synagogi... ...dalej spacer po handlowym centrum miasta..
...przechodząc koło kościoła Marmurowego.... ...i kościoła św. Mikołaja doszliśmy do Muzeum figur woskowych ( zamknięte w 2007 r.) zdjęcie koło posągu Bogini Płodności.. .. niestety nie pamiętam czy zlokalizowany jest przy muzeum figur + dwa następne zdjęcia.
W muzeum Figur zwiedzających witał przy wejściu Charles Chaplin ..można tu spotkać postacie rodzin królewskich i osób politycznych... ..m.in. Bill Clinton, Borys Jelcyn.. ..i inni.
z okresu II wojny światowej. W świecie bajki: Jaś i Małgosia.. ..królewna Śnieżka? Sam Christian H. Andersen.. ..królowa Śniegu...
.. bajka ze szczurem - ale tytuł mi uciekł :( ..no i oczywiście Batman. Ze świata rozrywki: zespół de Beatles... ..John Wayne i Clint Estwood.. ...Michael Jackson w towarzystwie Flipa i Flapa.
Również spotkałem postać, której przedstawiać nie trzeba polakom. W posadzce za szkłem... ..a wychodząc można było się trochę postrachać . Wracając do promu pożegnaliśmy się z Neptunem... ..i po ponownym załadowaniu się na pokład Pomeranii, popłynęliśmy z powrotem do Świnoujścia.

za ewentualne pomyłki w opisie przepraszam i dziękuję za uczestnictwo w spacerze.

Kopenhaga
Kopenhaga - karnawał
1pix użytkownik shell odległość 1 km 1pix

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6913) dodano 21.02.2017 23:47

Nigdy tam nie byłem, ale Kopenhaga kojarzy mi się z Syrenką i taką kolorową zabudową Nyhavn ..., a tego drugiego tu mi brakuje ..., mam nadzieję, że zwiedziłeś:)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4139) dodano 21.02.2017 22:34

Przed laty też miałem okazję płynąć "Pomeranią", tyle że z Gdańska do Helsinek... Pozdrawiam. :)

u-optymisty użytkownik u-optymisty(wpisów:151) dodano 21.02.2017 20:18

lucy56 - dziękuję - udało mi się nie przestraszyć się, a nawet jak widać udało mi się zrobić jakieś zdjęcie tego "ducha" :)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2186) dodano 21.02.2017 19:21

Całkiem sympatyczny spacer😊,a mnie w londyńskim muzeum M.Tussaud udało się przestraszyć ale tylko raz!I ubaw mieli zwiedzający😁.