Zanim jednak znajdziemy się w Castelmoli idziemy na przepyszną granitę do Bam Baru. Polecam:) A także zaglądamy do malowniczego Giardino Pubblico. Autobus do Castelmoli odjeżdża z placu przy Porta Messina, więc tam też kierujemy swe kroki. Po drodze razem z innymi gapiami i gośćmi weselnymi czekamy na pannę młodą.
Która w końcu przyjeżdża taką furą. Nie pokazała mi do końca twarzy, ale na pewno była ładna:) Autobus jedzie tylko 15 minut. Bilet 1,90 EUR w jedną stronę. Droga mega wąska i mega kręta. W dole Taormina. Tylko 15 minut, jakieś 5 km pod górkę, a ile można w tak krótkim czasie przeżyć. Nasz kierowca nie przebierał w epitetach wobec niezbyt mądrych kierowców parkujących centralnie na trasie autobusu. Miejsca na drodze na jeden samochód, a jak jeszcze zastawi ci tę drogę taki jeden z drugim kretynem można się zdenerwować... No był kabaret, płakaliśmy ze śmiechu:) Z Taorminy, która leży na 200 m n.p.m. jest do Castelmoli 400 metrów. Bo ta ulokowała się na skale na wysokości 600 m n.p.m.
Od razu też tak jakoś zimniej, choć nie była to taka różnica jak kiedyś pojechałam z Trapani do Erice. Tam to chłód mega się zrobił w tym kamiennych murach. Castelomola jest malutka, mieszka tu jakieś 1000 osób, ale my nie mamy za wiele czasu, żeby się po niej kręcić, bo słoneczko w październiku szybko zachodzi. Ale parę wąskich uliczek znajdujemy. Pogoda była taka sobie tego dnia, zwłaszcza popołudniu było więcej chmur niż słońca, jednak miałam nadzieje złapać jeszcze ostatnie promienie. Jest i katedra, ale zamknięta. W Castelmoli znajduje się ciekawa knajpa Bar Turrisi, nie wiem jak tam z jedzeniem jest, ale dosłownie wszystko poczynając od klamki jest w kształcie...
... ...;) Zmierzamy w stronę zamku, a raczej tego co po nim zostało. Widoki jak to z góry, przepiękne. Tu widać kawałek drogi, którą wjeżdżaliśmy.
Jak na dłoni Piazza San Antonio i Cafe San Giorgio, ale i Taormina. A my kontemplujemy widoki:) Teatr:) Zdecydowanie polecam odwiedzić to miejsce, jeśli jesteście w Taorminie, a tam chyba trafia każdy kto odwiedza Sycylię.
Piazza San Antonio. Tutaj się zatrzymuje autobus z Taorminy, kursuje co 1-2 godziny. My jednak nie jedziemy autobusem tylko schodzimy na piechotę. Konsumpcja kaki prosto z drzewa;) Gdzieś wyczytałam, że jest pieszy szlak do Taorminy i zajmuje jakieś 40 minut. Polecam:) Tam zmierzamy. Gdzieś na środku zdjęcia, poniżej zamku na prawo mieści się Santuario Madonna della Rocca. Nawet było otwarte i można było zajrzeć do środka. Szkoda, że już ciemno się robiło i nie mogłam podziwiać widoków w całej okazałości.
To już za nami. Udało się nam znaleźć drogę:) Słońce się jeszcze gdzieś przebija, malując piękne obrazki na wieczornym niebie. To chyba bardziej nowoczesna część Taorminy. Etna jak zawsze za chmurami.
Trochę żałuję, że nie pojechaliśmy do Castelomoli wcześniej, no ale tak wyszło, więc cieszyłam się z tego co jest. A wieczorna Taormina się pięknie prezentowała. Dziękuję za odwiedziny:)

Castelmola - jak orle gniazdo
Castelmola i Taormina
1pix użytkownik imod odległość 1 km 1pix

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3491) dodano 04.03.2017 23:38

Fantastyczny widok 22 i bardzo osobliwy bar :))) Widok na wzgórza 2 wygląda równie pięknie, niestety zasłaniają go jakieś badyle :D Może powinnaś zostać pogodynką, aby zawsze słońce świeciło ;) ?
Buziaki Nolcia:*
Aga

andred użytkownik andred(wpisów:4273) dodano 01.03.2017 20:53

Będąc w Taorminie też byliśmy świadkami ślubu. Młodzi podjechali Maserati ale ja wolę starego Merca. Do Castelmoli nie dotarliśmy, tak jak w wiele innych miejsc na Sycylii.
Lampa mi się nie podoba.....wpędza większość facetów, a może nawet wszystkich w kompleksy ;-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6810) dodano 28.02.2017 17:43

Rzeczywiście uroczo tam. Widoki odgórne zawsze się podobają :) a tu jeszcze bezcenny portret naburmuszonej Etny.
Twoje podróże zawsze są fajne :)
pozdrówki :)

olazim użytkownik olazim(wpisów:2162) dodano 28.02.2017 17:05

Pięknie,wszystko robi duze wrazenie-miałaś piękny wypoczynek-pozdrawiam.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6340) dodano 28.02.2017 09:26

Lucy, Romario dzięki za odwiedziny:) pozdrawiam:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6340) dodano 28.02.2017 09:25

Ak numer 6?:) Dlaczego mnie to nie dziwi;) Ale fakt było na czym oko zawiesić;) pozdrawiam:)

Koniczynko szczerze współczuję, dlatego staram się omijać takie miejsca w sezonie, w październiku było całkiem znośnie, choc na głównej ulicy i tak przewalała się nieustająca rzeka ludzi, ale na pewno było ich sto razy mniej;) w Castelmoli na zamku było już tylko kilka osób, więc właściwie bylismy tam sami:) I takie kilmaty lubię:) A miejscówka jest malutka, ale piękna, no i widoki na Taorminę bezcenne:) pozdrawiam:)

Voyager założę się, że też by takiej w domu mieć nie chciała;) pozdrawiam:)

Sona_dora dzięki za odwiedzinki:) pozdrawiam:)

sona_dora użytkownik sona_dora(wpisów:2083) dodano 27.02.2017 18:00

Dodaję do ulubionych i pozdrawiam :)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:2543) dodano 27.02.2017 15:17

Tę lampkę pokazywałem żonie :)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2483) dodano 27.02.2017 13:55

Nola, Castelmole odwiedziłam przez przypadek, uciekając z Taorminy z powodu tłuuuumów!!! To była masakra, tysiące ludzi na ulicach!!! Jak się okazało, turyści "wylalai się" w miasto z dwóch ogromnych statków rejsowych i podzieleni na grupy zwiedzali miasto.
Castelomola pomimo tego, że jest maciupcia to jest warta odwiedzenia, zwłaszcza widoczki z góry powalają. Nie wspominając już o samym wjeździe.

ak użytkownik ak(wpisów:4907) dodano 27.02.2017 13:31

urocze miasteczko , zwłaszcza na nr 6 :))
Pozdrawiam serdecznie :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6340) dodano 27.02.2017 10:50

Wielkopolanka dziękuję bardzo za odwiedziny:) pozdrawiam:)

Magdalena miasteczko jest malutkie, ale bardzo klimatyczne, sam wjazd jest już atrakcyjny, ale zejście na piechotę było najfajniejsze:) pozdrawiam:)

Halszka zdecydowanie się zgadzam z Tobą:) pozdrawiam:)

Ula dziękuję:) No staram się robić fajne zdjęcia, przy jednoczesnym ograniczaniu się do ich pstrykania ciągle;) Jednak chce się bardziej skupiać na otaczającej rzeczywistości niekoniecznie przez ekranik na aparacie, choć z drugiej strony fajnie się później zdjęcia ogląda i wspomina;) pozdrawiam Was również:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5065) dodano 27.02.2017 09:46

Nola , czy ja Ci juz pisałam , ze bardzo podoba mi sie Twoje kadrowanie. Wyłapujesz ładne fragmenty otaczajacej Cię rzeczywistosci. Urokliwe miasteczko:) Pozdrawiam Was:)

halszka użytkownik halszka(wpisów:2405) dodano 27.02.2017 08:33

Faktycznie,bardzo malownicze te widoki na Sycylii:) Pozdrawiam!

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3553) dodano 27.02.2017 08:30

Widoczki z góry super, a ten na 22 najfajniejszy. Uliczki w Castelmoli bardzo klimatyczne. Pozdrawiam:-)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1584) dodano 27.02.2017 08:04

Piękna Sycylia...wspaniałe widoki, bardzo podobalo się..

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6340) dodano 27.02.2017 08:01

Voyager fakt Sycylia to piękna wyspa, sam wiesz:) Bardzo stylowa, ale w domu bym takiej nie chciała mieć;) pozdrawiam:)

Pipol nie zaprzeczę:) pozdrawiam:)

Mocar zawsze jest tak, że trzeba z czegoś zrezygnować;) Ja się cieszę, że udało nam się tam dotrzeć, choć za dużo czasunie mieliśmy na górze;) pozdrawiam:)

Paweł wiadomo, że z góry najlepiej widać, dlatego nie miałam za dużo czasu na chodzenie tymi klimatycznymi uliczkami, bo cisnęłam na zamek, a raczej taras widokowy, żeby zdążyć przed zachodem słońca;) pozdrawiam:)

Doracz dzięki za odwiedziny:) Kontemplowanie w takich okolicznościach jest musowe:) pozdrawiam:)

doracz użytkownik doracz(wpisów:873) dodano 26.02.2017 22:43

Ślub ładny i kontemplowanie widoków :) Fajnie tu. Pozdrawiam :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6970) dodano 26.02.2017 21:36

Foto 21 bardzo klimatyczne ..., a te fotki z górnej półki to wiadomo, zawsze fajne:)

mocar użytkownik mocar(wpisów:2452) dodano 26.02.2017 21:32

Będąc w Taorminie niestety do Castelmoli nie dotarliśmy z powodu braku czasu który w większości poświęciliśmy na zwiedzanie Taorminy.

pipol użytkownik pipol(wpisów:8554) dodano 26.02.2017 20:00

Strasznie ch**owa ta lampa na foto 20 ;)))
pozdro :)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:2543) dodano 26.02.2017 18:40

Piękna ta Sycylia gdzie by się nie ruszyć, ale lampka stylowa, ho ho :)