Wschód słońca w Bergamo uchwycony w toalecie zapowiadał piękny dzień. Zimno, ale jest słońce, a to najważniejsze:) Z Bergamo gdzie miałyśmy kwaterkę wsiadłyśmy w pociąg do Lecco. Szkoda, że nie miałyśmy czasu na spacery nad brzegiem jeziorka, bo widoki z trasy do Bellagio były przepiękne. Zwłaszcza w miejscu, gdzie Lago di Como łączy się z Lago di Garlate. Piękna trasa i mega wąska. Jechałyśmy małym autobusem z Lecco. Ale tymczasem dojechałyśmy do Bellagio. Kiedyś już tam byłam, w lutym, kilka lat temu, teraz w listopadzie. Nie wiem czy kiedyś uda mi się tam pojechać jak będzie trochę cieplej;)
Na pewno o tej porze roku jest bardzo kameralnie;) Nie ma ludzi na uliczkach;) Ale nadal jest kolorowo. Bellagio zwane jest perłą jeziora Como. No nie da się zaprzeczyć. Jest malutkie, urocze. Przepięknie położone nad samym brzegiem jeziora, do tego otoczone z każdej niemal strony górami.
Jezioro Como ma specyficzny kształt - odwróconej litery Y i to właśnie w Bellagio zbiegają się trzy odnogi jeziora: ramo di Como, ramo di Lecco i ramo di Colico. Do przystani co chwila przybijają promy, wodne taksówki z różnych stron jeziora. My też czekamy na swój prom, którym dostaniemy się na drugą stronę jeziora, do Varenny. Właśnie płynie;) Bellagio leży w samym centrum. Można do niego szybko dotrzeć zarówno z leżącego na zachodzie Como, jak i z leżącego na wschodzie Lecco. Ostatnie spojrzenie na Bellagio, niewiadomo czy jeszcze kiedyś tu wrócę... Ten krótki weekend spędzałam z siostrą i moimi siostrzenicami. Rejsik po jeziorze był oczywiście największą atrakcją dla dziewczynek. Dla mnie też:) Szkoda, że trwał tylko 15 minut.
Bo widoki były mega:) Powoli dobijamy do Varenny. Bellagio jest pięknie położone to fakt, ale to Varenna mnie urzekła swym położeniem. I te odbicia w wodzie. Tylko czemu ten prom tam szybko płynął?:)
Dobijamy do niewielkiej przystani. wszystkie rozkłady promów sprawdzałam wcześniej na necie. Godziny kursowania promów, jak i ceny, wszystko się zgadzało, więc nie było niespodzianek. W planie miałam spacer na zamek - Castello di Vezio, mimo, iż wiedziałam, że w listopadzie jest zamknięty. Spacerek z przystani zajmuje jakieś 30 minut. Ale liczyłam na widoki. Niestety widoków na górze nie było. Z wieży pewnie by były, ale nie udało się nam sforsować do niej wejścia. Nie miałyśmy sprzętu do przecinania łańcuchów;) Tajemnicze jesienne drzwi;) Polanka przy zamku i wycieczka w komplecie;) Tutaj udało się dotrzeć, bo furtka była do przeskoczenia, nawet przez moją siostrę;) Mała przerwa na lunczyk;)
Ale wieża została niestety niezdobyta. Niepocieszona zarządzam odwrót na dół do miasteczka inną drogą. Dużo bardziej atrakcyjną jak się okazało:) W tym miejscu robimy sobie kolejny postój, tym razem nieco dłuższy. Zrobiło się bardzo ciepło jak na koniec listopada, można było nawet kurtki zrzucić;) Świeci słoneczko, widoki mega, jest przepięknie:) Tylko małego peroni brak;)
Polecam spacer tą ścieżką z zamku. Naprawdę było pięknie:) Varenna w całej okazałości. To już za nami. A to już droga do miasteczka po zejściu z tego małego wzgórza. Jesień też może być piękna:) Wąskie uliczki prowadzące do jeziora.
W centrum miasteczka znajduje się mały placyk, z kościołem św. Jerzego na pierwszym planie. Ten kościół zresztą wybija się w krajobrazie całego miasteczka. Wszystkie uliczki praktycznie prowadzą nad brzeg jeziora. Ale nie mamy już za bardzo czasu nimi pospacerować, bo w listopadzie szybko jednak zachodzi słońce. Zmierzamy na dworzec, aby złapać pociąg do Lecco. Ostatnie spojrzenie na piękne jezioro Como. Piękny zachód słońca z okna pociągu w drodze do Lecco, w którym idziemy na pyszne włoskie lody, a później wracamy pociągiem do Bergamo. To był bardzo udany dzień:)
Dziękuję:)

Włochy,  Varenna,  Menaggio Kolorowe miasteczka nad j.  Como
1pix użytkownik sona_dora odległość 0 km 1pix
Włochy - spacer nad jeziorem Como
Włochy, Bellagio Perła Jeziora Como
1pix użytkownik sona_dora odległość 4 km 1pix
Wlochy - Jezioro Como i okolice.
1pix użytkownik irolek odległość 7 km 1pix
Włochy, Jezioro Como
1pix użytkownik voyager747 odległość 11 km 1pix
WŁOCHY- Lombardia i Liguria- trochę tu trochę tam. . .
1pix użytkownik olaf43 odległość 17 km 1pix

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6419) dodano 20.03.2017 10:30

Ula dzięki:) fakt było kolorowo i pięknie, ale jednak temperatura pod koniec listopada nie jest najwyższa i dzień krótki niestety, ale coś za coś;) A te wszystkie małe miasteczka nad jeziorami położone są mega klimatyczne:) pozdrawiam:)

Pipol w czerwcu to musiało być super, pewnie wszędzie kwiaty i w ogóle, no i dzień mega długi;) akurat miałyśmy szczęście do pogody tego jednego dnia, bo następnego już padało, ale wtedy pojechałysmy do Mediolanu, więc tragedii nie było;) pozdrawiam:)

Margo dzięki za odwiedziny:) Na tej trawce jak zrobiłyśmy sobie stopa by podziwiać te piękne widoki rzeczywiście nie czuło się, że to listopad, ale tylko do czasu dopóki nie zaszło słońce, bo później juz zima;) pozdrawiam:)

margo użytkownik margo(wpisów:2526) dodano 19.03.2017 12:33

Pięknie spędzony weekend i wcale nie widać, że to listopad. Bardzo ładna galeria. Pozdrawiam.

pipol użytkownik pipol(wpisów:8675) dodano 13.03.2017 12:29

Kilka czubasów w koło Como zaliczyliśmy w czerwcu :)
Ale pogoda była bardzo kapryśna :)
jakoś się nie możemy zebrać by galerię zrobić :) Leń jestem :D

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5171) dodano 11.03.2017 17:57

Latem nie byłoby tulu kolorów i tak pieknego niskiego swiatła:)
Pieknie pokazałas te urokliwe miejsce:))
Bardzo mi sie podobało:) Pozdrawiam:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6419) dodano 09.03.2017 15:59

Charlie gdyby nie było słońca taki piękny by nie był ten listopad;) 35 lubię bardzo:) No niech dziewczyny trochę świata zobaczą, nawet w listopadzie;) pozdrawiam:)

Wielkopolanka jak już tutaj nie raz pisałam, jesień jest piękna, ale jak świeci słoneczko, bo w deszczu to ja nie chciałabym tam spacerować, a tym bardziej leżeć na trawie;) pozdrawiam:)

Ania ja też myślę, że kiedyś jeszcze tam wrócę, ale chyba w jakimś cieplejszym miesiącu dla odmiany;) pozdrawiam:)

Aga wypad był udany, choć muszę Ci powiedzieć, że dnia następnego nie była już słońca wcale, ale i tak dobrze, że nie padało;) Czasem trzeba trochę odpocząć od facetów;) buziaki:)

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3500) dodano 09.03.2017 15:42

Jakoś mnie nie dziwi, że świeciło słońce- w końcu to nic nowego u Ciebie:) Widoki fantastyczne, nawet bardziej niż fantastyczne o tej porze roku. Babski wypad zawsze jest udany:)))
Aga:)))

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6419) dodano 09.03.2017 14:42

Śnieżka ja też 32 i 35 bardzo lubię:) Ta miejscówka nam mega przypadła do gustu, i zaległyśmy tam na dłużej na trawce i słoneczku, mając przed sobą takie widoki ciężko było się stamtąd ruszyć;) Tak mnie naszło na wyjazd babski i padło na Bergamo, bo nic innego nie było w ofercie w listopadzie z Gdańska w rozsądnej cenie;) pozdrawiam:)

Woja pogoda tego dnia nam się trafiła piękna, następnego dnia słońca już nie uświadczyłyśmy;) 35 lubię też bardzo:) pozdrawiam:)

Markopol dokładnie tak jest ludzi mniej, ceny być może niższe, ale za to dzień krótszy i mniej czasu na kontemplowanie widoków;) Ale i tak warto było:) No siostra jest podobna, tak ludzie mówią;) pozdrawiam:)

Maniana, Stach1966 dzięki za odwiedziny:) pozdrawiam:)

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1498) dodano 09.03.2017 13:46

Pięknie są położone te miasteczka, byłam juz kilka razy nad jeziorem Como i myślę że jeszcze tam wrócę :)
pozdrawiam...

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1615) dodano 09.03.2017 10:22

Pięknie tam...jesień równiez cudowna a zachód słońca nad Alpami super...

charlie użytkownik charlie(wpisów:2002) dodano 09.03.2017 09:44

Listopad nad Como też jest piękny :-) Miałyście fajny babski wypad.
Klimatyczna 35.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6419) dodano 09.03.2017 08:31

Voyager wiadomo, że lepiej:) pozdrawiam:)

Koniczynko no problem:) Miałyśmy szczęście do pogody tego dnia, a widoczki wiadomo jak to bywa w przypadku połączenia gór i wody, zawsze piękne:) pozdrawiam:)

Caprio widoczki piękne, to był koniec listopada, więc tak jakby grubo po sezonie;) pozdrawiam:)

markopol użytkownik markopol(wpisów:1485) dodano 08.03.2017 22:44

Plusem w listopadzie jest to,że ludzi jest mało,niestety dzień krótki ,pogoda nie zawsze udana no i dużo ciekawych miejsc pozamykanych. Wasza wycieczka była udana i to się liczy.Widzę duże podobieństwo Twoje i siostry:)
Serdecznie pozdrawiam

woja użytkownik woja(wpisów:500) dodano 08.03.2017 20:36

Listopad też magiczny.
Bardzo mi się podobają np. 32, 37, 39.

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:2936) dodano 08.03.2017 20:04

32 i 35 magiczne:) Fajna taka babska wyprawa obfitująca w piękne widoki. Są ośnieżone szczyty, jest pięknie położone miasteczko, jest sielanka. Bella Italia:) Pozdrawiam!

caprio72 użytkownik caprio72(wpisów:972) dodano 08.03.2017 19:03

Fajne widoczki i jakoś ludzi niewiele jak na włoskie realia.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2590) dodano 08.03.2017 15:30

O Nola, przepraszam, miala być 10 !!!! zsunęła mi sie ręka z myszki.
Sorki!!!!

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2590) dodano 08.03.2017 15:29

Jesienna kolorystyka dodaje uroku. Cudne widoczki!
Bardzo mi się podoba.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:3078) dodano 08.03.2017 14:11

latem cieplej

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6419) dodano 08.03.2017 09:47

Voyager ładnie, ale jak nie ma słońca, to zimno;) pozdrawiam:)

Ela na pewno pogoda była dużo lepsza niż w Gdańsku, no i wiadomo fajnie się oderwać choć na chwilę od codziennych obowiązków:) A jezioro Como jest naprawdę przepiękne razem z tymi malutkami miejscowościami, co sie nad brzegiem ulokowały:) Ścieżka z zamku była cudna:) pozdrawiam:)

Barbara Garda jeszcze przede mną, chciałabym kiedyś tam dotrzeć, bo wiem, że tam też jest pięknie:) Zresztą oba jeziora są super położone, tylko jechać i się zachwywać:) pozdrawiam:)

Lucy to jest to co najbardziej lubię:) połączenie gór i wody, a jak jeszcze zaświeci słoneczko, wtedy jest super:) pozdrawiam:)

Halszka dokładnie tak jak piszesz:) Gdyby nie te małe miasteczka to samo jezioro fakt, byłoby pięknie położone, ale już bez takiego klimatu;) pozdrawiam:)

Achernar miałyśmy szczęście tego dnia do pogody:) Bo następnego dnia już niestety nie było słońca, ale wycieczka nad Como była najważniejszym punktem wyjazdu:) pozdrawiam:)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4262) dodano 08.03.2017 08:58

Jezioro Como i jego okolice są piękne o każdej porze roku... Pozdrawiam. :)

halszka użytkownik halszka(wpisów:2485) dodano 08.03.2017 08:53

Piękna wycieczka,a widoki wspaniałe:)) Śliczne te włoskie miasteczka:))) Pozdrawiam:)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2260) dodano 07.03.2017 23:33

Krótko a jak pięknie i treściwie. Widok na jezioro i góry - miodzio.Pozdrawiam.

barbara_31 użytkownik barbara_31(wpisów:586) dodano 07.03.2017 23:28

My kilka lat temu bylismy nad Garda. Do tej pory wspominamy to cudne miejsce. A nad Como nawet w listopadzie tez pieknie. Nic dziwnego, ze gwiazdy kina upodobaly sobie to miejsce.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6836) dodano 07.03.2017 23:05

Super pomysł na listopadową szarugę:). Przepięknie tam. I to słonko jesienne też chyba nadało dodatkowego uroku . Cudne zdjęcia. ta ścieżka zza zamku - miód malina. Jestem zakochana :)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:3078) dodano 07.03.2017 23:03

W listopadzie też ładnie.