m s my mo ms
version_button
| rejestracja | przypomnienie hasła en pl
login: hasło:

zdjęcia w galerii (19):

 
Port w mieście Ha Long - z tych okolic startuje prom na wyspę Quan Lan. Większość wycieczek oraz główna baza noclegowa zatoki Ha Long znajduje się w mieście Chai Bai. poza sezonem pogoda nie rozpieszcza - około 20 stopni, deszcze i mgły. Dla fotografa to oczywiście warunki niemalże wymarzone :) Rejs jest rozpisany na godzinę - trwa od 1:15 do 1:30. W jedną stronę. z przystani Hon Gai koszt dla cudzoziemca to 200 000 VND (wietnamczycy płacą 160 000 VND) W przypadku organizowanych wycieczek po zatoce Ha Long mamy możliwość zatrzymania się, kajakowania itp
Niestety rejs na Quan Lan jest bez przerw lub z jedną małą na niewielkiej wysepce. Widoki nie ustępują tym z Ha Long (wszak to ten sam rejon) Plusem jest to, ze jako turysta zarówno na łodzi jak i wyspie byłem sam. Nikogo innego nie spotkałem. Wyspa jest niewielka - wzdłuż prowadzi jedna droga i skuterem trasa zajmuje od 1.5h do 4h (w zależności od ilości przystanków). Ja jechałem 4h.
Czasem droga prowadzi samym wybrzeżem i jest wspaniale - o ile coś widać. Czasem jedziemy przez środek wyspy.

najbliższe galerie:

 
Zatoka Ha Long
1pix użytkownik ulka odległość 29 km 1pix
Wietnam cz. X ( ostatnia ) - Zatoka Ha Long (2) .
1pix użytkownik wmp57 odległość 38 km 1pix
WIETNAM - Zatoka Ha Long
1pix użytkownik klavertjevier odległość 45 km 1pix
WIETNAM...ZATOKA HA LONG OD ŚWITU DO ZMIERZCHU
1pix użytkownik deszcz odległość 46 km 1pix
Ha Long- Wietnam
1pix użytkownik walczis odległość 47 km 1pix
Wietnam cz.  IX - Zatoka Ha Long (1).
1pix użytkownik wmp57 odległość 47 km 1pix

komentarze do galerii (40):

 
piipin użytkownik piipin(wpisów:75) dodano 25.04.2017 09:03

gdyby kogos interesowały dodatkowe informacje to dopisałem kilka rzeczy. Oczywiście niektórzy uznaja to za reklamę, poszukiwanie ruchu na stronie itp historie - ale to bzdura. W przeciwieństwie do niektórych sa tam oprócz obrazków istotne informacje jak co zostało zrobione, trasy, godziny, ceny. Jak to na portal podróżniczy przystało.
http://kusiewbusie.pl/bai-tu-long/

piipin użytkownik piipin(wpisów:75) dodano 21.04.2017 16:01

Każda fotka jest obrabiana. Nie ma na obiezyswiecie czy w całym internecie fotki która nie byłaby obrabiana ! W czasach analogowych był wybór negatywów czy slajdów - fotograf wiedział jak poszczególny materiał reprodukuje kolory i sobie dobierał taki jaki lubi. W fotografii czarno białej od zawsze obrabiano - ten sam negatyw w ciemni mozna wywołac na dziesiątki sposóbów i każdy wyjdzie inny, stosując rózne filtry, maskowania, papier o odpowiednim kontraście, wywoływacze o odpowiedniej ziarnistości itp itd. Każdy cyfrowy aparat ma soft który też w sposób zaprogramowany przez producenta plik przetwarza - z tego powodu np ktos wybiera Canona czy ktoś inny Nikona. Sprawa prosta. Gdy ktoś robi w RAWach to potem to wywołuje - wiec ma wpływ na naświetlenie, kontrast, kolorystyke i całe mnóstwo innych rzeczy. Na monitorach kończąc o czym juz tu była dyskusja a raczej mój monolog :) Fotografia nie jest trudna - wymaga jedynie dużo praktyki. Dużo. No i otwartego umysłu. Bo z umysłem tak jak ze spadochronem, nie działa gdy nie jest otwarty :)

charlie użytkownik charlie(wpisów:2052) dodano 21.04.2017 15:47

piipin - po prostu róbmy swoje :-) Ty swoje, ja swoje. Inni rozmówcy swoje.
Ja bym chętnie czegoś się nauczyła o fotografowaniu, ale jakoś mi nie idzie.
Dobieranie odpowiedniego balansu bieli, naświetlanie czy co tam trzeba, to zbyt skomplikowane jak dla mnie. Biorę aparat, robię fotki, a potem się morduję przy obróbce.
Tak, przyznaje się ! Też zakłamuję rzeczywistość :-) Nie lubię surowych zdjęć. Jak dla mnie są takie... bezpłciowe.
Zazwyczaj staram się lekko wyciągnąć kolory lub je zmniejszyć wyciągając kontrast. Dzięki temu zdjęcie nabiera charakteru.
Choć czarno-białe też robię. Mam nawet epizod z czarno-białą galerią na Obieżyświecie :-)
Kończąc wywód - podróżujmy, fotografujmy. Róbmy swoje.
Pozdr.

piipin użytkownik piipin(wpisów:75) dodano 21.04.2017 15:08

dzieki za wizytę i miłe słowo. Mam świadomośc, ze mieszane galerie moga się nie podobać - ale całośc w BW też mi nie pasowała. Każdy robi po swojemu i ma do tego pełne prawo. Poprosiłem grzecznie o rzeczowa dyskusje w temacie a dostałem bezpardonowy atak i komentarze w stylu "gnioty". W przedszkolu byłem ponad 30 lat temu i nie zamierzam tam wracać by znaleźc wspólny język z interlokutorem.

charlie użytkownik charlie(wpisów:2052) dodano 21.04.2017 14:59

Czasem nie da się siedzieć cicho i trzeba wtrącić swoje trzy grosze.
Osobiście nie przepadam za mieszaniem w jednej galerii zdjęć kolorowych i czarno-białych. Wolę albo tak, albo tak.
Jeśli jakaś galeria mi się nie podoba, to zazwyczaj nie komentuję.
Ale odnosząc się do początku poniższej dyskusji - uważam że wytykanie komuś, że coś jest słabe, po prostu nie przystoi. Każdy robi zdjęcia po swojemu. Niektórzy obrabiają, inni nie. Jedni prostują horyzonty lub wyciągają kolory, inni wolą 'na surowo'. Każdy robi co chce. Każdy może też zostawiać swoje komentarze. Demokracja. Ale szacunek do pracy innych też jest ważny. Myślę, że pewne komentarze można by sobie najzwyczajniej w świecie darować.
--------------------------
A wracając do galerii, powtórzę za Michałem - masz swój styl. Jest totalnie inny od tego co sama robię, ale mi się podoba :-)
Pozdr.

romana użytkownik romana(wpisów:5169) dodano 20.04.2017 13:40

No ja nie mogę! Nareszcie się tu coś dzieje, jak za starych dobrych czasów ;-) Wreszcie trochę życia na OS ;-)))))))

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4525) dodano 20.04.2017 13:02

Jak zwykle masz rację, przecież ci ją już przyznałem z 10 razy, za mało ? Insynuacjami i wymysłami, ha ha ha.

piipin użytkownik piipin(wpisów:75) dodano 20.04.2017 12:29

nie. Ludzie się nie zachwycają i nie ma z tym problemu. Problem jest z atakami niemerytorycznymi które uskuteczniasz oraz insynuacjami i wymysłami.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4525) dodano 20.04.2017 12:24

Pierwszy raz ktoś się nie zachwycił? Nie jestem twoim kolegą i nigdy nie będę.

piipin użytkownik piipin(wpisów:75) dodano 20.04.2017 12:22

przepraszam czytajacych za kolegę - pierwszy raz ma kontakt z internetem :)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4525) dodano 20.04.2017 12:21

Nie mam już argumentów, nie znam nie, nie znam Ansela, nie widziałem jak wygląda świat, nie mam o niczym pojęcia.
Ty się znasz na wszystkim, wszystko wiesz, twoje fotki są piękne, jesteś najlepszy.
Na tym zakończmy, wygrałeś.
Zamiast zapraszać na stronę to wklejaj tutaj, mało masz tych galerii.

piipin użytkownik piipin(wpisów:75) dodano 20.04.2017 12:14

o popatrz - A Ansel Adams i cała masa innych. Znasz może ? Jak to się ma do twojej "teorii" ?

piipin użytkownik piipin(wpisów:75) dodano 20.04.2017 12:13

nie - gdyż nie są przekłamane. Sa czarno białe. Rozumiesz ?

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4525) dodano 20.04.2017 12:11

Rozumiesz co to jest skala przekłamania ?
Monitor, filtr, czas naświetlania, aparat, przekłamują mało, a zdjęcie kolorów dużo.
Moje są przekłamane na 1, a twoje na 10.
Rozumiesz?

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4525) dodano 20.04.2017 12:09

Są też jakieś założenia fotografii czarno-białej, nie do krajobrazów ona służy, świat nie jest czarno-biały.
To jest takie założenie: kolorowe, to banalne, każdy takie ma, a ja będę lepszy, zrobię czarno-białe, czy pasuje, czy nie, wszędzie tak jest.
Ok, twoje są super, ale świat taki nie jest, bardziej jest podobny do mojego z polarem.

piipin użytkownik piipin(wpisów:75) dodano 20.04.2017 12:06

filtr polaryzacyjny powoduje przekłamania w stosunku do rzeczywistości i dobrze o tym wiesz. Soft aparatu obrabia zdjęcia jeśli nie robisz w RAWach. Jesli RAWy to wywołujesz je i masz wpływ na kolorystykę. Monitor nie jest argumentem chybionym bo każdy z nas ogląda te zdjęcia na różnych monitorach - podejrzewam, ze też nie każdy ma w przeglądarce właczone zarządzanie barwą. i uwierz mi że nie każdy siedzi przed graficznym monitorem wyświetlającym poprawnie barwy. Więc każdy je widzi nieco inaczej a laptopowcy to juz zupełnie nie wiadomo co widzą :) Także wiesz - aspektów jest tu całkiem sporo jeśli chcesz pisać o kolorach i tym co kto widzi.
Tak, wiem co odpiszesz..

piipin użytkownik piipin(wpisów:75) dodano 20.04.2017 12:02

nie wiem co się tak uparłes na artystę ale daruj sobie i nie wymyślaj. Bo nikt tak nigdy nie powiedział - jest to Twój wymysł jedynie. I nikt nie mówi że muszą się podobac - to nawet dobrze że nie każdemu się podobaja. Sa gusta oraz guściki i o tym dyskusji nie ma. :)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4525) dodano 20.04.2017 12:01

Ja nie stosuję filtrów połówek, długich czasów itp. Jedyny filtr jaki mam to polaryzacyjny i to wszytko. Nie domalowuję kolorów itp. więc te uwag raczej nie do mnie.
Filtr polaryzacyjny to przekłamanie na 1 a zabranie kolorów to 10, ale to jak tak sądzę, a ja się przecież nie znam.
O monitorach nie ma co pisać, bo to argument mocno chybiony.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4525) dodano 20.04.2017 11:57

Dokładnie tak i twoje nie muszą mi się podobać, wystarczająco dużo tu artystów jak widać.

piipin użytkownik piipin(wpisów:75) dodano 20.04.2017 11:55

ano o tym pisałem i nawet myślałem że bedzie jakas rozmowa w tej materii ale widać że nie było chęci/czasu/argumentów *niepotrzebne skreślić :)
Na prawie 70 zdjęć z Wietnamu jest 8 cz-b w tym dwa zdublowane, więc nie wiem czy te niecałe 10% to jakiś dramat szczególny :) A filterki, obróbka, szare połówki itp itd to sprawa wiadoma - sie podrasowuje krajobrazy sztucznie by ładnie wyglądały .. Tak prawdziwie zapewne :)

satan użytkownik satan(wpisów:2929) dodano 20.04.2017 11:40

Taaa...prawda jest taka, że cala masa przedstawianych tu kolorowych fotek, jest nie mniej przekłamana, niźli Twój czarno-biały Wietnam...ot choćby "przefiltrowane" do granic granatowe niebo na Maderze ;-)
Do mnie ta galeria też specjalnie nie przemawia, nie moje klimaty, nie moje gusta...w sensie fotek. Wolę te kłamliwe, kiczowate granaty, ale daję Ci "dyszkie" w akcji pewnego protestu do niektórych argumentów poniżej. Przedmówcy piszą o "portalu podróżniczym" i dla mnie właśnie oprócz zdjęć, ważny jest aspekt samej podróży i cenię osobiście bardziej samodzielną podróż w trudniej dostępny rejon z gorszymi fotami, niż "podróż" gdzie biurami podróży wożą ludzie masy do kompleksów hotelowych...to tak a propos portalu podróżniczego...

iwonka55 użytkownik iwonka55(wpisów:579) dodano 20.04.2017 11:05

no właśnie.....przypomniałeś mi teraz, że ja też przez wiele lat zarywałam nocki w kuchennej ciemni przy czarno - białej fotografii, teraz mile to wspominam....

tereza użytkownik tereza(wpisów:3736) dodano 20.04.2017 10:50

Zatoka piękna,super miejsce.Pozdrawiam:)

piipin użytkownik piipin(wpisów:75) dodano 20.04.2017 09:54

ja sie uczyłem na fotografii czarno-białej - latami siedziałem w ciemni i rzeźbiłem w czarno-białej własnie. Wielu fotografów robi krajobraz w skali szarości i problemu nigdy nie ma. Ba, nawet Leica stworzyła aparat który robi tylko czarno-biała i kosztuje dziesiątki tysięcy zł. Jednakowoz moge starać się zrozumieć, że ktoś uważa za prawdziwe tylko zdjęcia w powiedzmy naturalnej kolorystyce. Tylko dlaczego fotografuje wodospad na długim czasie ? Czyżby lekkie zakłamanie rzeczywistości ? :) hehehe

iwonka55 użytkownik iwonka55(wpisów:579) dodano 20.04.2017 09:19

ja bardzo lubię fotografię czarno białą. Taka fotografia towarzyszyła mi przez większość życia - dzieciństwo, lata szkolne i moje pierwsze podróże. Dopiero na początku lat 90-tych przeszłam na zdjęcia kolorowe, gdy do Polski dotarły laboratoria kodaka i inne. Mimo, że zaczęłam robić zdjęcia kolorowe wcale nie uważam, że zdjęcia czarno białe nagle zrobiły się "be", wręcz przeciwnie, przy takim zalewie kolorowych fotek, chętnie odpoczywam przy zdjęciach czarno białych, które często potrafią pokazać świat inny i ładniejszy niż kolorowe.
Zgadzam się z Tobą piipinie, że zdjęcia robione z różnymi filtrami, przerobione obróbką komputerową tak samo przekłamują rzeczywistość.
W końcu jak się komuś nie podoba, nie musi oglądać.

piipin użytkownik piipin(wpisów:75) dodano 20.04.2017 08:42

hej Tama
Dzieki za wizytę :) Wstawiam galerie tak jak ja to widze. A kto wie czy następna nie będzie cała czarno-biała albo cała w kolorze :) Kto wie :)

tama użytkownik tama(wpisów:2966) dodano 20.04.2017 08:08

Hej Piipin, zdjęcie 4 ma klimat jak z obrazów Beksińskiego. A 6-9 jak druk z Trybuny Ludu ;)
To Twoja wizja i jak Michał, ją kupuję :)
Pozdrawiam :)

piipin użytkownik piipin(wpisów:75) dodano 20.04.2017 06:14

Niech kazdy robi tak jak lubi. Ty robisz swoje obrazki, ja swoje.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4525) dodano 19.04.2017 22:38

Tak, tak masz rację, już ją ci przyznałem przecież. Merytorycznej ? Ustawienia monitora czy filtr a brak kolorów ? To jest merytoryczna dyskusja ? Przeczytałem i uznałem, że nie mamy o czym gadać, szkoda czasu.

piipin użytkownik piipin(wpisów:75) dodano 19.04.2017 22:31

No cóz, szkoda ze nie przeczytales chocby mpjego komentarza. A jedynie zaczales twierdzic cos co z moich ust nigdy nie padlo.wydaje mi sie ze podalem sporo argumentow do ciekawej, merytorycznej dyskusji.

michal1988 użytkownik michal1988(wpisów:898) dodano 19.04.2017 22:31

A ja sie nie zgodze z przedmowcami - gdyby kazde galerie byly na to samo kopyto to wialo by tu nuda ;)
Ty Piipin masz swoj styl - widzac te zdjecia wiem ze to Ty. Nie trzeba byc profesjonalnym fotografem zeby miec jakas wizje inna od wszystkich. Ja te wizje kupuje. A fotki czarno biale lubie i to bardzo :) Usunalbym moze 6 albo 7... 1 i 14 super i to bardzo :)

Pozdr
Michal

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4525) dodano 19.04.2017 22:19

Ok, masz rację, ja się nie znam. Kolor nic nie wnosi do zdjęcia, świat jest szary.
Twoje są wspaniałe, ale tak jak napisał Przemek, nieprawdziwe i to mocno.

piipin użytkownik piipin(wpisów:75) dodano 19.04.2017 21:57

z tym "artystą" to bym nie przesadzał. Pomijam już "". Jeżdżę i robię zdjęcia - jak większość z nas. Jedni robią widoczki, inni dzieciaki a jeszcze inny wrzucają jakieś krzywe gnioty ledwo zgrane z karty. Są tu różni ludzie i różne zdjęcia. A to ze jest to portal podróżniczy to nie oznacza, ze należy wstawiać zdjęcia tylko kolorowe bo świat jest kolorowy. Nakładając polara na obiektyw już przekłamujesz rzeczywistość. Tak samo z szarymi połówkami, filtrami ND itp itd. Jak ktoś pojedzie nad ładny leśny strumyk to zobaczy i poczuje zapewne rwącą zimną wodę a nie pastelowy obrazek z rozmemłaną wodą na 1 sekundzie :) Używając nawet różnego rodzaju aparatów otrzymujemy różne obrazki często z niezupełnie realnymi kolorami - tak też świat nie wygląda. Pomijam już kwestię wywołania zdjęcia, obróbki a na monitorze kończąc - bo zakładam, że nie każdy widzi te zdjęcia takimi jak widzę je ja czy Ty. Ot kwestia monitora chociażby :) Pomijam, ze serwowane są tu na portalu czasem zdjęcia z pochylonym o 20 stopni horyzontem.. Czarno białe dlatego, ze kolor nic nie wnosił w te zdjęcia. A gdybym zostawił je nawet w kolorze to mógłbym puścić w chłodno niebieskie, żółte czy nawet purpurowe - i jak było naprawdę. Wiem tylko ja. Na różnych portalach podróżniczych pojawiają się foty krajobrazowe zarówno kolorowe jak i monochromatyczne. Tak jest od dawna i podejrzewam, ze się nie zmieni. By nie przytaczać choćby Ansela Adamsa jeśli już fotografię krajobrazową poruszasz :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5503) dodano 19.04.2017 21:48

Pytasz,
to i ja, choć nieproszony, powiem, choć nie użyję słowa "słabe": są nieprawdziwe

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4525) dodano 19.04.2017 21:39

Jasne, że z uzasadnieniem, jeśli chcesz. To jest portal podróżniczy, pokazujemy jak wygląda jakieś miejsce, czy warto tam jechać i co ? Jak tam pojadę to zobaczę szare morze, szare góry i szare niebo ? Wiem, że jesteś "artystą" i kolor to dla takich nieznających się nie artystów jak ja, ale to jednak porta podróżniczy, a nie artystyczny.
Wiem, że w konkursach NG na 10 wyróżnionych zdjęć 8 to b@w, ale to jednak są jakieś portrety, zdjęcia dzieci na wojnie itp. A krajobrazy, z takiego kolorowego kraju jak Wietnam? Chyb nie o to chodzi.
Póki co jak widzę świat kolorowy i krajobrazy takie powinny być, wiem, że się nie znam i zaraz tu pojawią się miłośnicy b@w i napiszą, że super, wspaniałe itp. Dla mnie są słabe i chyba wystarczy uzasadnienia.
16 jak dla mnie to koszmar.

piipin użytkownik piipin(wpisów:75) dodano 19.04.2017 21:33

słabe gdyż ..?
czy po prostu słabe bez żadnego uzasadnienia ? Bo chętnie posłucham uwag krytycznych jeśli takowe są.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4525) dodano 19.04.2017 21:08

w dodatku się powtarzają, 16, 19 już były w poprzedniej galerii

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4525) dodano 19.04.2017 21:07

Żaden, oprócz tego, że są słabe.

piipin użytkownik piipin(wpisów:75) dodano 19.04.2017 21:04

Nie sądziłem że to jakikolwiek problem. Tak, czarno-białe krajobrazy :)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4525) dodano 19.04.2017 21:02

znowu czarno-białe krajobrazy ?

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!