Na początek idzie…Koprowy Wierch. Na szlak z parkingu ruszam około 7:30, ludzi pełno, niestety parkingowy bierze już o tej porze haracz. Sprawnie idę asfalcikiem nad Popradzki Staw, tam odbijam w głąb Doliny Mięguszowieckiej. Ludzi, ale jakieś 70% odbija po niewczasie na szlak w kierunku Rysów. Ja całkiem sprawnie dochodzę do górnego piętra Dol. Mieguszowieckiej… Dla mnie Dolina Hińczowa z Wielkim Hińczowym Stawem i jego otoczeniem, to jedno z tych magicznych miejsc w Tatrach. Byłem tutaj wcześniej dwukrotnie i z różnych przyczyn nie poszedłem wyżej. Nad stawem spoglądam na cel dzisiejszy - Koprowy Wierch. Szlak na przełęcz mija mi dość szybko. Stąd jeszcze około 20min i osiągam szczyt. Podczas podejścia w oczy szczególnie rzuca się słynna Grań Hrubego, z Hrubym Wierchem na czele. Na szczyt wlazłem po 3h od startu z parkingu…chyba niosła mnie radocha z bycia ponownie na szlaku. Ze szczytu jeszcze raz na spokojnie lustruję Grań Hrubego.
Zerkam na Ciemnosmreczyńskie Stawy. I na polską stronę: Wrota Chałubińskiego, Szpiglasowy Wierch, Miedziane. Bezpośrednio obok Koprowego, nad Skrajną Piarżystą Przełęczą wznosi się Cubrynka. Pogoda się trochę psuje, w dolinach zalegają chmury i podchodzą pod same szczyty. Czasem daje to jednak bardzo fajny efekt. Kierunek na Wysoką i Gerlach. Otoczenie Doliny Hińczowej.
Pośredni Mięguszowiecki Szczyt Cóż tego dnia napstrykałem zdjęć „jak głupi”. Miało się to zemścić dnia ostatniego, ale na Koprowym byłem, raz rozradowany górami, dwa uznałem aktualna aurę za całkiem niezła i zakładałem, że może być przeca gorzej w dniach kolejnych. Kolejny dzień zaczynam od porannej przejażdżki u podnóża Tatr. I tak, pięknie wybija się w niebo Kończysta. Niejaki Szatan też niezgorzej… No i Gerlach z charakterystycznym kotłem. A ja furmankę kieruję w stronę Pribyliny i wylotu Doliny Raczkowej, a więc dziś czas na legendarne…Otargańce!
Najpierw krótko Doliną Wąską, na której końcu jest mała wiatka, tam śniadanie, bo poziomice na mapie nie znają litości, na krótkim odcinku jest około 750m przewyższenia. W końcu jednak doczłapuję na Ostredok, pierwszy szczyt w grani Otargańców. Pojawiają się pierwsze widoczki. Spoglądam na zachód w kierunku masywu Barańca, gdzie miałem przyjemność być 2 lata temu i zerkać na Otargańce… Im wyżej tym widoki szersze, oczywiście w tej okolicy szczególna uwagę zwracają Rohacze, tutaj Ostry.
Rohacz Płaczliwy
Ja wbijam się na kolejne wzniesienia Otargańców. Tutaj w okolicach Niżnej Magury. Pośrednia Magura Została jeszcze Wyżnia Magura i na końcu Raczkowa Czuba. Słowacka Jakubina, nasza Raczkowa Czuba, wyżej w Tatrach Zachodnich wznosi się tylko Bystra. Z Raczkowej Czubie całkiem przystępnie prezentują się górne piętra Doliny Jamnickiej z Łopatą i Wołowcem na czele.
Jeden z najładniejszych szczytów /w mojej ocenie/ w całych Tatrach Zachodnich - Starorobociański Wierch. Kończysty Wierch i Raczkowe Stawy poniżej, jest też nitka szlaku ze Starorobociańskiej Przełęczy, którym będę wracał. Nie wiem kiedy, a ląduję w polskich Tatrach, a tak się zarzekałem. Z Jarząbczego Wierchu patrzę na Raczkową Czubę. W tle oczywiście Bystra. Jeszcze raz Starorobociański. I jeszcze raz, tym razem z mojej ulubionej strony /pomiędzy Kończystym, a Starorobociańską Przełęczą/. Stąd prezentuje się po prostu wybitnie! ;-)
Szczerze? Wyobrażałem sobie Otargańce jako miły i sympatyczny spacerek po trawiastych zboczach, a…to była orka w skale! Naprawdę dostałem tam w kość. Z górnych pięter Raczkowej Doliny zerkam na Zadnią Kopę /słow. Niżna Bystra/. Odpoczynek robię przy kolibie, o której opowiadał mi kiedyś taki jeden. Swego czasu najwyżej położona pasterski szałas w całej Słowacji. W kolejnym dniu nie mogło zabraknąć kolejnej dla mnie klasyki tej strony Tatr, mianowicie widoku na Tatry z przystanku elektriczki w Novej Lesnej. Tutaj Łomnica i Kieżmarskie Szczyty. Jest też Pośrednia Grań. I Gerlach przy wschodzącym słońcu. Czas ruszyć na kolejny górski szlak, kolejny rachunek do wyrównania. o tym w kolejnej części...dzieki!

Tatry Vysoke- Gerlach
1pix użytkownik kriss72 odległość 0 km 1pix
Tatry Słowackie,  wrzesień 2013r
1pix użytkownik satan odległość 1 km 1pix
Słowackie Tatry
1pix użytkownik kabaczek odległość 1 km 1pix
Polski Grzebień i Mała Wysoka
1pix użytkownik margo odległość 1 km 1pix
Tatry słowackie od schroniska do schroniska - wspomnienie
1pix użytkownik anek11 odległość 2 km 1pix
Słowacja - Tatry Wysokie
1pix użytkownik marioli odległość 2 km 1pix

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 17.05.2017 20:20

Czasem trudniej się wdrapać niźli rozpoznać "panoramkie: ;-) Dzięki Tama.

Kordula -> tak koło południa zdarza mi się...filozofować ;-)

tama użytkownik tama(wpisów:2917) dodano 17.05.2017 12:11

Ładnie sfotografowane. Nie pojmuję jak można te wszystkie góry i wierzchołki rozpoznawać ;)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5099) dodano 17.05.2017 11:34

Dobrze to wywiodłeś satanie.:) Pozdro:)

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 17.05.2017 11:21

No dzięki, dzięki Wszystkim ;-)

PS - a tak w ogóle, to mam przemyślenie: jak raz w roku przez tydzień powiszą skany, a nie wymuskane przez program graficzny cyfrówki, to końca świata i portalu nie będzie... :-P

Cytując klasyka - pozdrawiam serdecznie :-))

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6823) dodano 16.05.2017 22:30

gratki dla Zawstydzonego :)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2634) dodano 16.05.2017 22:06

Gratki:)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2546) dodano 16.05.2017 15:17

Satan, super, że taki góral jak Ty został wyróżniony. Gratki!
Panoramy górskie zawsze podobające.

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 15.05.2017 20:23

Dzięki! ;-) <trochę się wstydzi...> ;-)

martyna użytkownik martyna(wpisów:918) dodano 15.05.2017 18:57

Co tu dużo gadać, góry to góry ;))) Gratulacje

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6979) dodano 15.05.2017 16:01

Gratulejszyn:)

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 15.05.2017 09:45

Hm... Dziękuję! :-)
Nie śledziłem TG...zresztą gdzie tam moje skany... Byłem pewien, że tym tygodniu będziemy cieszyć się maskonurami...

PS - resztę dyskusji przenoszę na Forum :-D

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2260) dodano 15.05.2017 00:38

Wypada już tylko pogratulować😊!

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 14.05.2017 17:53

Kordula157 -> a ja już od dawna biją się z myślami: "analog czy cyfrowy"...fotograficzne "be or not to be" ...;-) I nie umiem podjąć decyzji. Tzn o zmianie ;-)

Dzięki!

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5099) dodano 14.05.2017 10:50

Mam sentyment do skanów.
Prawdziwośc bije z nich:))

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 13.05.2017 08:56

Sniezka -> no niby jak na "szatana" przystało powinienem siedzieć w ciemni...ale aż takim oldschoolem nie jestem ;-) Mam zaprzyjaźniony fotolab, który trzyma jeszcze odczynnikiem dla mnie i kilku podobnych :-)

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:2880) dodano 12.05.2017 16:15

Hej Szatan:D Super szlak i fajne skany. Sam siedzisz w ciemni i to wszystko wywołujesz? Fajna sprawa:)

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 11.05.2017 17:18

* - fale oczywiście :-D

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 11.05.2017 17:17

Surykatka -> Ja do Koprowego podchodziłem 3 razy: pierwszy raz partnerka nie dawała rady, drugi raz byłem sam, ale wiał taki huragan, że jak dotarłem na Staw Hińczowy, to faje dochodziły do...na pewno "z pół metra" ;-) Do tego lało od startu...nie było sensu. W reszcie w owym wrześniu Koprowy "puścił" ;-)

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 11.05.2017 17:14

Halszka -> dziękuję! Okolice Szczyrbskiego Plesa rzeczywiście urokliwe. Postaram się jeszcze na dniach trochę słowackiej części pokazać. A i...Tatr Niżnych w tym roku wykluczyć nie mogę...namiotowo ;-)

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 11.05.2017 17:12

Rozmusiaki -> dyskutować nie zamierzam ;-)

Lucy56 -> dziękuje za szczery wpis...Tatraladnia też zacna, choć ja nigdy nie byłem, ale przyznam sie, że moczyłem 4 litery w otwartych termach z widokiem na Tatry Zachodnie - fajna przygoda po dobrej górskiej turze. Myślę, że jeszcze niejeden górski szlak przed Tobą...a Gerlach też nie zając... ;-)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6823) dodano 11.05.2017 13:36

tesnkoty tatrzańskie wzbudzasz. jak zawsze fajowo się z Toba wędruje. Na Koprowy tez w końcu muszę wleźć...
pozdrówki

halszka użytkownik halszka(wpisów:2437) dodano 11.05.2017 12:03

Nacieszyłam oczy Tatrami Słowackimi:) Piękne są,a Twoje kadry tylko to potwierdzają:)
Widziałam Tatry ze Słowacji tylko z daleka znad Szczyrbskiego Plesa:) I jeszcze Tatry Niżne:)
Jest się czym zachwycać:) Dzięki za wirtualną wycieczkę:) Pozdrawiam turystycznie:)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:3988) dodano 10.05.2017 22:42

No i pieknie !!!
Zresztą,gdzie w górach jest inaczej ?
Pozdrawiam !

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2260) dodano 10.05.2017 22:27

Satan mnie Twoje góry bardzo się podobają, bo są...takie prawdziwe! Miałam okazję połazić troszkę po słowackiej stronie i też startowaliśmy z Novej Lesnej 😊. Były Rysy, Sławskowski i inne.Jechaliśmy wtedy głównie z zamiarem wejścia na Gerlach ale poza nami nikt się nie pisał a za dwoje kosmicznie było, więc odpuściliśmy i dzisiaj żałuję, bo teraz już nie wejdę.Zaszalałam na to konto(mniejsze) wówczas w Tatralandii.Dobre co?Z góry na dół ale zjeżdżalnie były moje😉.Niestety fotek mało i typowo rodzinne. Z przyjemnością oglądam górskie wędrówki obieżyświatów.Teraz już za wysoko nie wejdę,oddech odmawia posłuszeństwa.Świetnie się oglądało i ech...tak blisko byl Gerlach!Pozdrawiam.

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 10.05.2017 20:49

Romana -> jak Tatry, to tylko...Słowacja. Tak jak zauważył Imć Czupur: rozległe, więc ludzie rozpraszają się na znacznej powierzchni, brak tłumów i rzeczywiście jakaś większa kultura na szlakach panuje, tam ludzie wiedzą po co idą [czyt. nie uświadczysz klimatu w stylu siatka z Biedry, klapki vel obcasy itp] - nie ma tego całego "tatrzańskiego plebsu" I co jeszcze ważne: po zakończonej turze idziesz do karczmy na smażony syr i...garnuch Kofoli! :-D

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 10.05.2017 20:46

Czupur -> Dzięki Wielkie...wiesz, ja nie bardzo mogę cokolwiek "podkręcić", robię ten jeden pstryk i dopiero po wywołaniu widzę co wyszło ;-) Potem skan i Obieżyświat ;-)

romana użytkownik romana(wpisów:5057) dodano 10.05.2017 20:26

Słowackie Tatry też mnie korcą. W tym roku mam jeszcze zaplanowane parę szlaków w naszych górkach, ale od przyszłego roku chyba zacznę w końcu odkrywać słowacką część. Trochę już liznęłam, ale to było wieki temu w czasach gdy byłam jeszcze małolatą nie interesującą się fotografią.

czupur użytkownik czupur(wpisów:287) dodano 10.05.2017 18:41

Wiesz Satan, oprócz pasji podoba mi się to że "Twoje " Tatry są takie naturalne,nie podkręcane:) A myślę że coś na ten temat mogę powiedzieć gdyż trochę tam się powłóczyłem Na słowackiej stronie też mi się podobało ,mniej tłoczno i jakby większa kultura na szlakach.Ale my mamy Orlą i to jest atut :) Pozdro :)

charlie użytkownik charlie(wpisów:1962) dodano 10.05.2017 14:44

satan - ja chętnie, tyle że niejeden emeryt ma kondycję lepszą od mojej :-)
A poza tym moje Młode to takie wysokogórskie marudy, że chyba lepiej by je zostawić w domu.
Choć.. to nawet całkiem niezła myśl ;-)
Póki co, delektuję się Twoimi obrazkami, jako że widok słowackich Tatr uwielbiam :-)

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 10.05.2017 13:52

Charlie -> Co pomarzyć? Co pomarzyć?! Raz zamień Reich, tudzież Österreich na Tatra [z niem.] i hop siup na szlaki ;-)

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 10.05.2017 13:49

Baracuda77 -> kwaterek tam mnogość, ja zawsze uderzam w pierwsze domy od strony "elektriczki". Twoje tatrzańskie galerie tutaj, to klasyki ;-)

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 10.05.2017 13:48

Popekpawel -> kocioł faktycznie robi wrażenie i stąd Gerlach jest łatwy do rozpoznania, a dalej można bawić się w rozszyfrowywanie pozostałej topografii ;-)

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 10.05.2017 13:44

Paweller75 -> garść słów uznania od Tatromaniaka, zawsze mile widziana - dzięki! ;-)

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 10.05.2017 13:43

Anek11 -> Cubrynka piękna, istotnie ;-) W kolejnych dniach również parę fajnych miejsc udało się odwiedzić, postaram się jakoś "na dniach" uporać z pozostałymi fotkami ;-)

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 10.05.2017 13:41

Wasaga -> No to ładnie, ciesze się na tak pozytywną reakcję na widoczki górskie... ;-)

charlie użytkownik charlie(wpisów:1962) dodano 10.05.2017 12:35

Pięknie :-)
Ach... pomarzyć mogę póki co o takich widokach na żywo. Ale na szczęście, jest OŚ w takimi galeriami :-)
Fajne 3 i 4 z lustrzanymi odbiciami.

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3500) dodano 09.05.2017 22:20

Ze szczególnym sentymentem wspominam szlak na Koprowy, ponieważ to była moja pierwsza trasa po stronie słowackiej. I tak marzę sobie i marzę, może wreszcie coś wymarzę... Czy to po stronie polskiej czy słowackiej Tatry są zawsze piękne, choć inne.
p.s co to za kwaterka w Novej Lesnej?
Pozdrawiam Tatromaniaka :)

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:2998) dodano 09.05.2017 22:18

Ilekroć jestem na Słowacji, zastanawiam się czy Gerlacha walnął jakiś mały meteor :) Ta dziura jest hipnotyzująca :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:6979) dodano 09.05.2017 22:18

Masz rację, Starorobociański z Kończystego wygląda rewelacyjnie, to też moje ulubione spojrzenie ..., fajna garść skanów ..., pozdrawiam:)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2634) dodano 09.05.2017 22:01

Jak dla mnie to Cubrynka jest krasawicą, cudnie się prezentuje na 9, powiadasz że Starorobociański jest piękny, ja uważam że on jest dostojny, zawsze robi wrażenie i ciut straszy podejściem:) teraz czekam na kolejną część Twojej tatrzańskiej relacji, kurcze chyba się zmobilizuję i wezmę za robotę tzn tatrzańską galerię. Pozdrawiam serdecznie

wasaga użytkownik wasaga(wpisów:250) dodano 09.05.2017 20:51

Pięknie, pięknie. Aż serce się raduje. Góry są piękne przy każdej pogodzie i o każdej porze roku. Pozdrawiam

pipol użytkownik pipol(wpisów:8616) dodano 09.05.2017 20:28

o tej

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 09.05.2017 19:37

Pipol -> ale, o której stronie piszesz? :-P

PS - dla mnie widok Kończystej jest zaskakujący. Jakiś czas temu zadałem tą fotkę jako zagadkę na forum górskim i się towarzystwo trochę męczyło...łącznie ze strzałami gdzieś na Bałkanach... ;-)

satan użytkownik satan(wpisów:2829) dodano 09.05.2017 19:35

Iwonka55 -> dzięki. Wyprawa, to chyba za duże słowo... ;-)

pipol użytkownik pipol(wpisów:8616) dodano 09.05.2017 19:19

Gerlach z tej strony wygląda zadziwiająco :)
pozdro

iwonka55 użytkownik iwonka55(wpisów:547) dodano 09.05.2017 18:08

ładnie pokazane góry, ciekawa wyprawa.