Witajcie w Chinach! Nasza podróż rozpoczęła się w Kunming, stolicy Yunnanu. Miasto położone powyżej 1800 metrów nazywane jest miastem wiecznej wiosny ze względu na swój podzwrotnikowy klimat.
Mając do dyspozyscji tylko kilka godzin, odwiedzamy Green Lake Park, gdzie panuje atmosfera pełnego relaksu. Kunming jest świetną bazą wypadową do wielu znajdujących się w tym regionie atrakcji. Wybieramy Red Eart, obszar rolniczy, położony około 2,5 h  jazdy od miasta. Nocnym pociągiem jedziemy do Dali, miejsce znane przede wszystkim z zamieszkujących tu grup etnicznych.
Na wszystkich trzech zdjęciach są kobiety z plemienia Yi. Trudno je spotkać, bo żyją wysoko w górach, z dala od cywilizacji. W mieście pojawiają się czasem na targu lub podczas festiwali. Wyróżnia się sześć podgrup tego plemienia, które posługują się różnymi, czasem wzajemnie trudno zrozumiałymi językami. Każda z grup używa własnego pisma i nosi odmienne stroje. Buddyjska świątynia w regionie Dali. Chiny to kraj kontrastów. Jednego dnia stoisz pomiędzy drapaczami chmur a drugiego odwiedzasz wiekowe miasteczko... ... gdzie czas jakby się zatrzymał a dla mieszkańców jesteś przybyszem z innej planety. Shaxi, malutkie autentyczne miasteczko jest mniej turystyczne aniżeli Dali.
Trekking w Wąwozie Skaczącego Tygrysa należy do jednego z najładniejszych w Chinach. I choć tutaj pogoda nam nie dopisała, było warto. Widoki na ogromne granitowe góry, głębokie wąwozy i rwącą rzekę Jangcy były niesamowite. Rzeka Jangcy to trzecia pod względem długości rzeka na świecie. Prowincja Yunnan jest domem wielu urokliwych wiosek, ...gdzie masowa turystyka i modernizacja nie ujrzały jeszcze światła dziennego. Ludzie żyją tu jak za dawnych czasów.
Nie mają samochodów, są samowystarczalni. Dzień spędzają na ciężkiej pracy. Pomimo tego, wyglądają na bardzo szczęśliwych. Natura Yunnanu to też wiele Parków Narodowych. Na zdjęciu Snow Mountain. Jak sama nazwa wskazuje, śniegu nie brakowało. Gondolą  można wjechać na ponad 4600 metrów. Inną atrakcją parku jest Blue Moon Valley. Za równo Lijang jak i jego okolice są bardzo popularne wśród chińskich turystów, przez co miasto utraciło swoją autentyczność, ale uroku nie można mu nadal odmówić.
Z Lijang jedziemy do Shangri La, miasteczka położonego na 3200 metrów. Powiewające tu i ówdzie flagi modlitewne, przypominają nam, że znajdujemy się u bram Tybetu. Samo Shangri La nas rozczarowało, nie jest tak rajskie jak mogłaby wskazywać jego nazwa. We wrześniu ma się tu odbyć największy festiwal Chin i przez to miasto jest modernizowane (czytaj zrównane z ziemią). Miasto jest placem budowy, jest zakurzone i hałaśliwe. Wybraliśmy się zatem na zwiedzanie okolic... Napa Lake. To tu zaczyna się  świat Tybetu, polecam z całego serca. Pomiędzy przepiękną naturą wypasają się stada jaków, koni, owiec i bydła.
... W zachodniej części prowincji, w „Krainie Wielkich Wąwozów, łańcuchy gór sięgają 5500 m n.p.m. I choć drogi nie są najlepszej jakości, widoki rekompensują trud jazdy... Napotkane tu doliny są najgłębszymi wąwozami świata, głębokość ich sięga 3000 m. Góry zwłaszcza na południu są mocno zalesione. W dolinach rzek lasy przechodzą w formacje, zbliżone do dżungli podrównikowej. Ostatnie kilka dni spędziliśmy w prowincji Sichuan. Region Xiangcheng.
Region Xiangcheng Naszym miejscem docelowym był Yading Park Narodowy, nieodkryta perła! Górzysty obszar położony w tybetańskiej części prowincji Sichuan. Park dopiero od kilku lat otwarty jest dla zagranicznych turystów. Podczas trzydniowego pobytu, nie spotkaliśmy żadnych innych turystów z wyjątkiem Azjatów. Jedno z najpiękniejszych miejsc, jakie do tej pory widziałam. Szlaki wędrowne znajdują się powyżej 4000 m n.p.m. a widoki zapierają dech w piersiach.
Z najwyżej położonego portu lotniczego świata, Daocheng (4400 m n.p.m.) wracamy do cywilizacji. Po 2,5 tygodniach penetracji jednego z najpiękniejszych rejonów Chin, dotarliśmy do Chengdu. Nie samo miasto było naszym celem... Spotkanie z Pandą, ...i gigantycznym Buddą były naszym priorytetem. Smacznym akcentem kończymy podróż po kraju, który skradł moje serce. Chiny to fascynujące miejsce, gdzie pomimo wszelkich innowacji, można znaleźć jeszcze autentyczne miejsca. Dziekuję za wizytę.

KUNMING i jego okolice
WIETNAM...SA PA WE MGLE I W SŁOŃCU
1pix użytkownik deszcz odległość 300 km 1pix

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 26.06.2017 18:59

Nola, życzę, byś kiedyś odwiedziła takie Chiny.
Dzięki, że zajrzalaś.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6546) dodano 13.06.2017 16:10

Przepięknie tam:) Chiny jakoś nigdy nie były mi po drodze, ale takie Chiny jak pokazałaś to chciałabym bardzo zobaczyć:) Piękna galeria:) pozdrawiam:)

agra60 użytkownik agra60(wpisów:1176) dodano 12.06.2017 20:40

Dziękuję Ci za tą odpowiedz - ze wspomnień rzeczywiście wiele zdarzeń które opisujesz szczególnie na prowincji także spotykały nas zapraszanie do stołu -rzeczywiście być może tak jak piszesz bliskim kontaktom przeszkadza słaba znajomość angielskiego przez Chińczyków - podczas rejsu po Jangcy w kajuzie z nami były 4 Chinki -tylko jedna znała angielski -ale na pokładzie jak statek płynął wielu chciało się dołączyć do gry w karty ( oni to uwielbiają ) szzcególnie do tych co nie trzeba znajomości języka.Dobrze skonfrontować nasze przeżycia turystyczne za co Ci dziękuję.Pozdrawiam

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 12.06.2017 16:40

Agra, moje odczucia o Chińczykach są bardzo pozytywne. Naród gościnny, uczynny i często wstydliwy.
Chińczycy znani są z tego, że zamawiają więcej niż jedną potrawę w restauracji. Na pewno widziałeś okrągły, kręcący się stół. Niejednokrotnie byliśmy zapraszani do wspólnej uczty z Chińczykami. Podczas wędrówek w górach zapraszali nas na wspólną herbatkę bo przecież bez termosów nie ruszają się nigdzie.
Chińczycy są narodem też bardzo ciekawym, jeżeli potrafią choć trochę mówić po angielsku zawsze pytali skąd jesteśmy?
Są uczynni i chyba ta cecha najbardziej mniej zaskoczyła. Przed wyjazdem do Chin mój obraz o Chińczykach był następujący: grupa Chińczyków wyskakuje z autokaru i rozpychając się łokciami biegnie do atrakcji, co by najlepsze selfie sobie zrobić... Okazało się, że to życzliwy naród...
Podczas wędrówki w górach, kiedy lało i padał grad, dostaliśmy parasolkę, co by nie zmoknąć, kierowca autobusu widząc nas z kartką w ręku, gdzie nazwa hotelu napisana była po chińsku, zatrzymał autobus prawie przed samym hotelem, co byśmy nie musieli błądzić i szukać... wjeżdżając na wysokość ponad 4000 metrów ofiarowano nam nawet butelkę z tlenem, bo przecież jak można wjeżdżać na tę wysokość bez.. Podczas oczekiwania na nocny pociąg, spiker zapowiedział coś po chińsku... my, bez reakcji, ale w ciągu kilkunastu sekund pojawiły się przed nami dwie oczekujące na pociąg panie, które gestukulując, poprosily o nasze bilety. Coś sprawdziły, pogadały i wskazały, że mamy iść za nimi. Później się okazało, że zostal zmieniony peron wyjazdu naszego pociągu.
Są narodem wstydliwym, chcieliby często zdjęcie z białym turystą, ale nie mają odwagi oto spytać.
Natomiast w dużych miastach miałam wrażenie, że to już inny świat. Właśnie tak jak piszesz: sztuczni, bez emocji, często zastraszeni.
Agra, fajnie, że wpadłeś i zaciekawiłeś się naszym doświadczeniem z Chińczykami.

agra60 użytkownik agra60(wpisów:1176) dodano 11.06.2017 20:42

Świetny reportaż podróżniczy -piękne foty super uzupełniają go . Mam pytanie - jesteś wytrawnym podróżnikiem więc masz porównanie . Czy nie odczuwasz coś co ja odczułem bardzo mocno że Chińczycy perfercjnie wyczuwają nasze potrzeby aby na tym zarobić -naprawdę się wysilają żebyśmy się dobrze czuli -ale jako nacja ludzie tworzą duchowy mur -ładnie się uśmiechną rzadko pokazują złe emocje -ale tak po ludzku są odlegli - nawet inni mieszkańcy Azji są bliżsi tym emocjom.Pozdrawiam

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 11.06.2017 20:35

Yatraman, dziekuję serdecznie!

Śnieżko, dziekuję za piękne słowa. Pomyśl o Chinach, warto!
Pozdrówka przesyłam.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 11.06.2017 20:34

Satan, dzięki serdeczne za Twój komentarz. Pięknie to napisałeś," .... na koniec tego świata..." Też miałam takie wrażenie, będąc w Chinach.
Udało nam się odwiedzić cudowne i jeszcze niezdeptane miejsca a przez to taka podróż zyska na wartości.
Dziękuję za wizytę. Serdeczności!

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 11.06.2017 20:31

Lucy, marzeń nigdy nie za dużo, z czasem na realizację jest gorzej.
Czytam te komentarze i nie dowierzam, mam już swój fanclub hihihi.
Lucy, najpierw Kanada a później kto wie, może i w Chinach pójdziesz moim śladem. Życzę Tobie z całego serca.
Pozdrówka przesyłam.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 11.06.2017 20:27

Tamo, mnie oczarowały Chiny w całości. Krajobrazy, ludzie, kuchnia...
Pełni wspomnień, cudownych chwil wróciliśmy z tej podróży, którą będę wspominać z ogromnym sentymentem.
Fajnie, że zajrzałaś.
Serdeczności przesyłam.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 11.06.2017 20:24

Magdaleno, Yunnan to jedna z piękniejszych prowincji Chin, ale Kirgistan jest też cudowny. Nie wiem co Tobie poradzić bo mnie krajobrazowo zachwyciły oba kraje.
Proponuję i jedno i drugie.
Cieszę sie, że "moje" Chiny przypadły Tobie do gustu. Dziękuję za pozostawiony komentarz. Miło mi.

yatraman użytkownik yatraman(wpisów:49) dodano 11.06.2017 14:35

Chiny w Twoim obiektywie bardzo mi sie podobają.

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3174) dodano 11.06.2017 13:41

Wow! Każde zdjęcie i każde miejsce jest wyjątkowe. Wspaniała prezentacja! W takie Chiny mogłabym jechać choćby dziś. Ty i Kordula mi je odczarowałyście (wcześniej wydawało mi się, że w Chinach nie ma dla mnie nic ciekawego).

satan użytkownik satan(wpisów:2986) dodano 10.06.2017 10:06

Klavertjever, galeria rewelacja! Gratuluję pięknej podróży. Rzeczywiście jest to kraj kontrastów, a Wy dotarliście dodatkowo gdzieś na koniec tego świata [trochę skojarzyło mi się z Waszą podróżą po pustkach Kirgizji ;-)]

Obejrzałem z dużym zainteresowaniem, super wyprawa!

Daję "Dyszkie", dużą 10 ;-)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2555) dodano 09.06.2017 22:52

Przez Twoją galerię o Chinach zaczęłam marzyć😀.Szczególnie o tym rejonie, bo jak się nim nie zachwycać, no jak? Kiedy widoki dech zapierają i ludzie wyglądają tak sympatycznie.Daję dyszkę a nawet✌!Za świetną galerię i za zachętę,ba...tylko czy życia wystarczy by dotrzeć tam gdzie by się chciało?O kasie już przemilczę.
Uwielbiam z Tobą zwiedzać świat,bo bywasz tam gdzie chciałabym być.Pozdrawia fanka od początku Twoich wojaży.Bez kitu 😉,no najwyżej może mi się oberwać! A ja kocham ten piękny świat i uwielbiam wielu z OŚ ! A co wolno mi.Pozdrówki.

tama użytkownik tama(wpisów:2970) dodano 09.06.2017 22:10

41 rzeczywiście robi wrażenie, schodzisz a przed sobą masz ścianę gór. Panoramy piękne i mało kojarzące mi się z Chinami. Wcale Ci się nie dziwię, że jesteś taka oczarowana tymi rejonami :)

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3629) dodano 09.06.2017 22:06

Przepiękna jest ta część Chin! Nie sądziłam, że kiedykolwiek będę marzyć o ponownej wizycie w Państwie Środka. Urodę mieszkańców Yunnanu świetnie pokazała Ula. U Ciebie zachwycają krajobrazy. Prócz gór i pól ryżowych niesamowite są te kaskadowe baseny na 23.
Wspaniałą podróż odbyłaś i doskonale ją zrelacjonowałaś:-)))
Po Twoich galeriach z Kirgistanu nakręciłam się na ten kierunek. Mam zmienić obiekt marzeń?

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4610) dodano 09.06.2017 16:25

Ja mam podobnie.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 09.06.2017 15:51

Gabi, jadąc do Chin miałam wysokie oczekiwania wobec tej podróży. Naczytałam się, naoglądałam i do tego jeszcze Ula nakręciła mnie swoimi galeriami...
Teraz po powrocie powiem, że podróż po Chinach przeszła moje najśmielsze oczekiwania, były momenty wzruszenia i zaskoczenia. Ta podróż otworzyła mi oczy, że Chiny to cudowny i fascynujący kraj a sami Chińczycy są narodem gościnnym, uczynnym i czasem nawet bardzo wstydliwym.
Polecam Chiny z całego serca.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 09.06.2017 15:45

Maniano, cieszę się, że mogłam Cię zabrać w bezstresową podróż do Chin.
Dziękuję za tyle ciepłych słów, jest mi bardzo, bardzo miło.
Serdeczności przesyłam.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 09.06.2017 15:42

Wielkopolanko, dziękuję, że i Ty jesteś moją fanką. Miło się czyta takie komentarze.
Postaram się jeszcze podzielić moimi wspomnieniami na portalu. Jest tylko problem z czasem bo latem brakuje mi go bardzo.
Pozdrawiam serdecznie kolejną wierną fankę.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 09.06.2017 15:38

Achernar, dzięki za komentarz. Nie myślałeś kiedyś o Chinach?

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 09.06.2017 15:37

AK, do odważnych świat należy.

Voyager, ja to obrazków przed wyjazdem naoglądałam się tez sporo. Zawsze starannie przygotowuję podróż. Najpierw czytam, oglądam, poszukuję wszelkich informacji o danym kraju/ miejscu. Później ustalam trasę, ktora najbardziej nam odpowiada a na koniec zostaje już tylko realizacja.
Jesli chodzi o wyrabianie wizy, to jest troche zachodu. Potrzebują dokładną dokumentację gdzie, kiedy i jak...

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 09.06.2017 15:32

Martyno,
1. Byliśmy od 10 do 31 maja, tego roku. Zdjęcia są świeżutkie. Zaraz po przyjeździe jestem tak naładowana wspomnieniami, że wtedy najlepiej robi mi się galerie.
2. Pogoda nie wszędzie była super. Zwłaszcza w wysokich partiach gór (powyżej 4000 m), tam gdzie mieliśmy zaplanowane dłuższe trekkingi, było nieciekawie. Np. w Yading, chodziliśmy pod parasolem w śniegu i deszczu.
3. Zdjęcia robimy Canonami 40d i 80d a tutaj nawet dwa są z Iphona. Nasze zdjęcia to Raw, które wymagają obróbki.
Pytaj dalej, papatki.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 09.06.2017 15:24

Jasko, dzięki za wizytę i pozostawiony komentarz. Miło mi.

gabi użytkownik gabi(wpisów:2422) dodano 09.06.2017 09:51

Kolejne odczarowanie Chin. Bajka po prostu, zobaczyć to marzenie!

maniana użytkownik maniana(wpisów:217) dodano 09.06.2017 08:37

Łomatko, jak cudnie!
Galeria należy do tych oddychających, to znaczy takich, które oglądam i całkowicie się relaksuję. Nie zastanawiam się, że tu krzywo, tam walą się budynki, a gdzie indziej prześwietlone. Po prostu wchodzę, zdejmuję buty i zachwycam się. :) :) :)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1739) dodano 09.06.2017 07:32

Witaj Koniczynko! zaliczam sie rownież do grona Twoich najwieniejszych fanek...podróze z Tobą to wielka przyjemność...
Kolejna uczta dla oczu...widoki nieziemskie...i przy tym wspaniała narracja...
Zmartwilo mnie tylko to , że to Twoja ostatnia galeria z Chin?
pozdrawiam serdecznie:)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4688) dodano 08.06.2017 23:01

Piękna podróż i powalające widoki... pozdrawiam. :)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4610) dodano 08.06.2017 23:00

A mnie wyrabianie wizy trochę hamuje, bo bilety można czasem tanio ustrzelić. Dobrze, że do HKG nie ma wiz.

ak użytkownik ak(wpisów:5803) dodano 08.06.2017 22:59

jakoś.... coś mnie hamuje... może brakuje mi odwagi :)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4610) dodano 08.06.2017 22:57

Niedawno czytałem przewodnik po Chinach i oglądałem obrazki, z Yunan też były. Takie świątynie wśród tarasów, to jest coś.

martyna użytkownik martyna(wpisów:921) dodano 08.06.2017 22:10

Koniczynko,

Będę pytała na stówkę ;) A tak pierwsze pytanie..to w jakim okresie byliście? bo widzę, że pogoda super ;)

PS. ... i jeszcze jaką camerą robisz zdjęcia, jeśli to nie tajemnica ? ;) Pozdrawiam i czekam na cd. ...

jasko227 użytkownik jasko227(wpisów:723) dodano 08.06.2017 21:51

fascynująca wyprawa i elegancka relacja ... 23 i 27 oczarowały mnie najbardziej. Pozdrawiam z odrobina zazdrości :)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 08.06.2017 20:59

Ak, a nie myślałeś, co by się wprosić?

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 08.06.2017 20:58

Martyna, potrafisz uradować człowieka... Kobitko, my ( ja i Ty) już chyba tak mamy, że na tyłku nie posiedzimy. Mówią, że po czterdziestce życie dopiero się zaczyna!
Jedno jest pewne, jeśli pojedziesz do Yunnanu, będziesz zachwycona! Służę pomocą i odpowiadam na wszystkie zadawane pytania.
Chiny mnie urzekły i zaskoczyły pod każdym względem. Chcę tam wrócić!
Pozdrawiam, największą moją fankę.
Buziole przesyłam.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 08.06.2017 20:50

Voyager, krajobrazy w Chinach są piękne a prowincja Yunnan jest tego przykładem.
Dzięki, że zajrzaleś i parę słów napisałeś.
Świątynia z 9 była położona wśród tarasów ryżowych.

ak użytkownik ak(wpisów:5803) dodano 08.06.2017 19:39

pięknie , mam kumpla ale gnojek nigdy nie zaprosi :)) Taki to już Chnol w mordę :)

martyna użytkownik martyna(wpisów:921) dodano 08.06.2017 18:25

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤...to moja dycha😉

martyna użytkownik martyna(wpisów:921) dodano 08.06.2017 18:21

Koniczynko !!!! ;)))))) aaaaaaaaaaaaaaaa.... nawet nie wiesz, jak ja uwielbiam się z Tobą teleportować, to cudownie cudniaste jest !!! no uwielbiam Cię !!!!!!!!!!!!!! ;)) a poza tym .... You read my mind ;)))))) bo za każdym razem jak coś planuję, Ty już tam jesteś ... mam to miejsce w planach na przyszły rok i będę miała tryliard pytań jeśli pozwolisz ;))) ..... no kurna przemieszczasz się po świecie z prędkością światła, cudownie ..;))) Szkoda, że nie można oceniać Twoich galerii ;((

Serduchem z Tobą, Twoja najwierniejsza fanka, M.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4610) dodano 08.06.2017 18:19

Chyba 2 zdjęcia otwierają się małe. Ta świątynia też super z 9ki.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4610) dodano 08.06.2017 18:17

Wiemy, że Chiny to nie tylko miasta, ja to wiem tylko z przeczytanego przewodnika :) Krajobrazy piękne.