Lijiang to klimatyczne miasto w chińskiej prowincji Yunnan. Chcąc zwiedzić Stare Miasto musimy zapłacić wstęp. Bilet ważny jest kilka dni i powinniśmy go mieć zawsze przy sobie. Tradycyjną architekturę mniejszości Naxi spotkamy tu na każdym kroku. I choć historia miasta sięga 800 lat, ... nie brakuje też nowoczesnych kafejek. Stare miasto Lijang to przede wszystkim labirynt kanałów...
... i rzesze turystów, ale pomimo tego miasteczko da się lubić. Najbardziej fotografowanym miejscem w Lijang jest Black Dragon Pool. To słynne jezioro znajduje się w pięknie zaprojektowanym parku, gdzie masz świetny widok na Jade Dragon Snow Mountain. Park pełen jest wyjątkowych miejsc takich jak małe świątynie, pawilony,  chińskie mosty i świetnie nadaje się na relaksujący spacer. Najlepszą porą do odwiedzenia uliczek starego miasta jest wczesny ranek, kiedy miasto budzi się ze snu. Wtedy ulice są jeszcze puste... Spacerując po brukowanych uliczkach, czuć dawną atmosferę tego miejsca.
Zdecydowanie też warto wybrać się na główny rynek, który o zmroku staje się miejscem tętniącym życiem z muzyką i tańcem. Gdy zapadnie zmrok, Lijang staje się wręcz magiczny. ... Będąc w Lijang, warto wybrać się do znajdującej się w pierwszej dziesiątce najbardziej emocjonujących tras trekingowych- trasy prowadzącej przez Wąwóz Skaczącego Tygrysa. Dojazd z Lijang około 1,5 godziny. Ściany kanionu sięgają do 3000 metrów a dodatkową atrakcją jest legendarna rzeka Jangcy, która malowniczo wije się po dnie wąwozu. Wybraliśmy się na dwudniowy trekking i choć pogoda nie dopisała, było warto.
Droga na szczyt zajmuje około 3 godzin, później zaczyna się już zejście. Po kolejnych trzech godzinach, dotarliśmy do kolejnej wioski na trasie, gdzie zatrzymaliśmy się na nocleg. Half Way to jedno z najlepszych miejsc na kwaterę. Widoki z tarasu na granitowe wzgórza, powalają. Jesli ktoś nie dysponuje czasem, może odwiedzić  najbardziej znany punkt widokowy... Kolejną atrakcją w regionie Lijang jest bez wątpienia Park Narodowy Snow Mountain. Tereny te upodobała sobie mniejszość Yi, charakteryzująca się ogromnym, czarnym nakryciem głowy. Jade Dragon Snow Mountain to góry wznoszące się do wysokości 5596 metrów.
Wjeżdżając na górę, Chińczycy odziani są w grube skafandry i zaopatrzeni w butelki tlenowe... Zaś na samej górze najbardziej zdziwiły nas komory tlenowe. Dodam, że my nie mieliśmy żadnych problemów na tej wysokości... Na wysokości 4500 metrów śniegu nie brakowało, ... ale i turystów było sporo. Miejsce to cieszy się ogromną popularnością wśrod chińskich turystów. Jest tu platforma widokowa...
i drewniany pomost, którym można przejść, podziwiając górskie panoramy. Spiczaste góry prezentują się dość okazale, ...szkoda tylko, że nocą spadł świeży śnieg i wejście na najwyższy punkt widokowy, było zamknięte... Warto przyjechać z rana, jeszcze przed najazdem chińskich turytów. Patrząc na zaplecze, czas oczekiwania na wjazd, może potrwać nawet kilka godzin. My, po 20 minutach, siedzieliśmy w gondoli. Na górze, stałym punktem programu jest pamiątkowa fotka.
Jade Dragon Snow Mountain to miejsce, które na pewno warto odwiedzić, przebywając w Lijang. Blue Moon Valley to kolejna atrakcja parku narodowego Snow Mountain. Krajobrazowe tereny spacerowe zachwycają kolorem wody. W tle pięknie prezentuje się Jade Dragon Snow Mountain, ... ale urody nie brakuje też wapiennym tarasom. Shaxi to ostatnie miejsce, które chcę Wam zaprezentować. Mała mieścina leży u podnóża Himalajów, między Dali a Lijang.
Miejsce równie piękne jak Lijang, ale jest tu znacznie ciszej. Nie ma tu wiele do zobaczenia, ale urocze miasteczko jest atrakcją samą w sobie. Shaxi odgrywało ważną rolę na skrzyżowaniu dróg karawannego Tea Route. Miejsce to było jednym z pierwszych miejsc, gdzie osiedliła się mniejszość narodowa Bai. Do dziś w tym miejscu, czuć dawną, swojska atmosferę. Brukowane uliczki pewnie nic się nie zmieniły, drewniane domy nadal zamieszkuje ludność tybetańska oraz naród Bai. W miasteczku nie ma samochodów a nowoczesność została przed bramą wejściową. Ciekawe na jak długo?

Prowincja Yunnan,  Chiny,  Part 1
CHINY-Czerwony region Dongchuan
1pix użytkownik klavertjevier odległość 313 km 1pix

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 11.08.2017 21:15

Andred, czekam na Twoje galerie.
Jestem bardzo ciekawa, które tereny odwiedzieliście, bo ja chciałabym jeszcze kiedyś tam wrócić.
W czasie naszej podróży odwiedziliśmy wiele miejsc na prowincji, niekomercyjnych.
Kontrast prowincji i miasta jest ogromny.
Dzięki za wizyte.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 11.08.2017 21:09

Harmony, Chiny są piękne!
Mam nadzieje, że spełnisz swoje marzenie, czego życze z całego serca.
Pozdrówka przesyłam.

andred użytkownik andred(wpisów:4496) dodano 05.08.2017 00:15

Miesiąc temu wróciłem z Chin i choć zwiedzaliśmy inne części tego kraju to w pewnym stopniu jest podobnie.....czyli miliony chińskich turystów i jak widzę wszędzie turystyka skomercjalizowana. Nie zmienia to faktu, że jestem Chinami zachwycony....zarówno po swojej podróży i jak i oglądając Twoją galerię.
W miarę wolnego czasu będę oglądał pozostałe Twoje galerie z Chin.
Pozdr,
a

harmony użytkownik harmony(wpisów:2539) dodano 04.08.2017 22:03

Zakochałam się w Chinach po Twoich prezentacjach z tego kraju. Chciałabym do niego wyruszyć dokładnie tą trasą co Ty. Może kiedyś ... na razie muszą mi wystarczyć Twoje piękne galerie z tego kraju.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4131) dodano 30.07.2017 17:44

5 tys. jeszcze lepiej

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 30.07.2017 10:49

Charli, miło czyta się takie komentarze.
Dzięki za wizytę.

charlie użytkownik charlie(wpisów:2041) dodano 22.07.2017 13:32

Cóż ja mogę napisać po obejrzeniu Twojej galerii ? Jedynie chyba: JA CHCĘ DO CHIN !!! JA CHCĘ DO CHIN !!!! etc. etc.
Absolutnie zachwycające miejsca.
Wiele galerii z Chin widziałam, ale Twoja powalila mnie na kolana.
Przepięknie. I mimo że są tam tłumy, to z dziką radościa bym się tam wybrała. Nawet jeżeli zazwyczaj warczę na tłumy ;-)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 19.07.2017 21:45

Śnieżko, fajnie, że galeria przypadła do gustu.
Dzieki, że wpadłaś.
Pozdrówka.

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3076) dodano 14.07.2017 20:40

Wspaniałe miejsca - dla miłośników tradycyjnej chińskiej architektury, jak i przyrody. Świetna prezentacja. Pozdrawiam:)

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2609) dodano 11.07.2017 18:27

Dziękuję wszystkim za odwiedziny.

Satan, dzięki za wizytę i pozostawiony komentarz.
Rozmusiaki, Chiny są potężne, różnorodne i potrafią skraść serce.
Tamo, fajnie, ze mogłam Cię czymś zaskoczyć. Każdy z nas ma jakieś tam wyobrażenie o danym kraju, moje przeszło najśmielsze oczekiwania.
Ula, jestem ciekawa Twojej prezentacji. Będę czekać z niecierpliwością. Miejsca pokazane w tej galerii są super turystyczne, co nie dodaje im uroku. Nam pozabierali dezodoranty w aerozolu na stacji kolejowej w Kunming. Trzepanie jak przed wejściem na pokład samolotu, zdziwienie z naszej strony, ogromne.
Zaciekawiłaś mnie kolejnym wyjazdem do Chin, w które tereny się wybierasz? Ja również planuję jeszcze wrócić.
Voyager, nasza największa wysokość to nieco powyżej 5000 metrów na wulkanie w Ekwadorze.
Nola, są również miejscówki bez tlumów, bez turystów. Pokażę jeszcze co nie co.
Przemku, to była udana podróż, która zaskoczyła nas w bardzo pozytywny sposób. Chiny to piękny kraj.
Wasago, dzięki, że zajrzałaś i komentarz zostawiłaś. Miło mi.
Pipol, dziękuję.
Magdaleno, wróć do Chin, wybierz tę prowincję, a pokochasz Chiny na pewno.

Wszystkich pozdrawiam bardzo serdecznie.
Koniczyna

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3624) dodano 11.07.2017 14:54

Wapienne tarasy z 40-41 zachwyciły mnie już w Twojej pierwszej prezentacji z Chin i niezmiennie uważam, że są niezwykle urodziwe.
Widok na 21 rewelacyjny! Góry - pełen majestat, a drewniana zabudowa przeurocza (budynek z 47 to prawdziwa perełka). Nakrycia głowy kobitki mają w tym rejonie niesamowite;-)
Wspaniała ta Twoja chińska podróż:-)))

pipol użytkownik pipol(wpisów:8728) dodano 10.07.2017 22:54

Bardzo ciekawa galeria :)

wasaga użytkownik wasaga(wpisów:432) dodano 10.07.2017 16:53

Pięknie tam. Miasteczka z drewnianą zabudową urocze ... i te niesamowite góry. Bardzo mi się podoba. :) Pozdrawiam

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5472) dodano 10.07.2017 16:06

Po prostu cudnie!
Szkoda tylko, że nigdy tam nie pojadę. A najbardziej podobają mi się górki ze śniegiem - pewnie dlatego, że u mnie powietrze klei się. Chyba nadciąga burza.
Gratuluję wyjazdu i "urobku", serdecznie pozdrawiam

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6472) dodano 10.07.2017 11:23

Pięknie i ciekawie:) Jakoś te Chiny do tej pory nie wydawały mi się atrakcyjnym kierunkiem, ale miejscówki, które pokazujesz są piękne, różnorodne, zwłaszcza te góry:) Tylko te tłumy przerażają... pozdrawiam:)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4131) dodano 09.07.2017 21:58

4506 m, tak wysoko nie byliśmy nigdzie

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4131) dodano 09.07.2017 21:57

pięknie, te góry super

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5269) dodano 09.07.2017 21:15

Koniczynko, ja takich widoków nie miałam , zdecydowanie nie.
!!!!Wszystkie te miejsca tez odwiedziłam. Najbardziej mnie rozczarował Luijang, własnie te dzikie tłumy Chińczyków mi najbardziej przeszkadzały. Jak dla mnie to zbyt polukrowane jest to miasteczko. Sadzac po Twoich opisach też masz takie zdanie.
Przed wyjazdem kolejka, patrzac jak wszyscy Chińczycy kupuja te dezodoranty z tlenem i ja kupiłam , ale go nie było potrzeby uzywać.
Potem mi z walizki na wewnetrznym locie wywlekli. Przełom mam zaliczony tylko z punktów widokowych.
Chyba musze ułozyc i ja galerię, zobaczysz jaką marną pogodę miałam.
Chiny to wielka róznorosnośc. Znów sie do nich wybieram . Pozdrawiam:))

tama użytkownik tama(wpisów:2964) dodano 09.07.2017 20:57

Zadziwiające są te Chiny, nowe oblicze kraju które sobie tendencyjnie wyobrażałam. Ośnieżone szczyty, górskie widoki zaskoczyły mnie. Urocze miasteczka pokazałaś Koniczynko. Świetna prezentacja :)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4131) dodano 09.07.2017 20:07

I kto by pomyslał - Chiny ...
A mają tyle do pokazania.
Powinienem sie tam jednak wybrać :)
Pozdrawiam !

satan użytkownik satan(wpisów:2914) dodano 09.07.2017 19:54

Jak zwykle ciekawe. Piękne miejsca i zacna, różnorodna prezentacja. Obejrzałem z ciekawością.