m s my mo ms
version_button
| rejestracja | przypomnienie hasła en pl
login: hasło:

zdjęcia w galerii (50):

 
Kiedy południe wyspy tonie w ciepłych promieniach słońca , północ spowita jest często ołowianymi chmurami i mgłami , które leniwie  pętają się po szczytach i nie chcą za nic ich opuścić. Mówią , ze na Maderze słońce świeci niemal zawsze, tylko czasami trzeba go poszukać. Wiosna jest bardzo soczysta wszędzie, ale  na Maderze chyba przechodzi samą siebie. Od  zieloności i widoków może zakręcić się w głowie. Poletka   jak patchwork najpiekniejszy, bo utkany przez Matkę Naturę. A pomiędzy nimi jak  klocki , białe domki z czerwonymi dachami. Będąc w okolicach  Santany, o której potem, koniecznie trzeba zjechać Telefericą da Rocha do Novio. Zdjecie kiepskie bo zrobione przez mokrą plastikową szybę z kolejki.
Pięknie widać nie tylko wybrzeże   ale także wodospady spadające po stromych zielonych zboczach klifu. Bajka.  Miałam wrazenie , że znalazłam sie w zaginionym świecie.  Wrażenie to potegowała totalna cisza , Oprócz nas nie było nikogo. Cały ten obszar objety  jest ochroną. Na płaskim kawałku ziemi stoją malownicze kamienne domostwa. Żywej duszy jednak nie było. Nie do uwierzenia, że na tak wąskim pasie ziemi uprawia się  tak wiele.  Ziemia tam żyzna bardzo.
Domek w takich okolicznościach przyrody , na takim odludziu, dlaczego nie?  :)) Gdyby zaświeciło słonko, to można by pomysleć , że Karaiby. :) Niestety tego dnia lało prawie cały czas. Okoliczna plaża budziła respekt , zionęła grozą.
Ryk oceanu jeszcze to potęgował. Takie malutkie kamyczki spadają na plaże-  ineteresujace pod względem geologicznym. Ten już się mocno zasiedział. A te zupełnie jak jaja dinozaurów. Spędzilismy tam więcej czasu niż planowalismy. Pan obsługujacy kolejkę pojechał na lunch. Zamknał furtkę i nas za nią .Dodatkowa godzina zeszła nam na szwedaniu się  w deszczu po plaży A tu dla uzupełnienia trzy zdjęcia wybrzeża północnej Madery.
Nie pytajcie gdzie to, nie  zapamietałam. :) Jak Madera to koniecznie strelicje. Kto ich nie zna? Każdy , kto zawitał na te wyspę ,  zachwyca się nimi. Trafiłam także na dziko rosnące storczyki. Na tle czarnego nieba te delikatne kwiaty wygladały zjawiskowo. Kalie dziko rosnace w podobnych ilosciach ogladałam  tylko jeszcze  w RPA.
Zresztą stamtad pochodzą. A tu jakiś cudaczek. Może Magdalena podpowie, co to? Podpowiedziała - to agawa , koci ogon:) Dzieki wielkie :) Na Ciebie Magdaleno można zawsze liczyć:))  Oto i wspomniana wczesniej przeze mnie Santana. Odwiedza się ja dla tych właśnie śmiesznych , kolorowych domków .Domki z Santany maja kształt litery A. Sa drewniane , a ich pochyłe dachy kryte strzechą siegają prawie do ziemi. Ozdobą są okna i drzwi pomalowane na jaskrawe kolory. Kiedyś takie domki można było spotkać na całej wyspie, nie tak jak obecnie tylko w okolicach Santany. A ta śmieszna chatka wygladała jakby z innej bajki była. Spodobała mi sie , więc ja uwieczniłam. Nie wiem czy cały rok wokół domków w Santanie tak pieknie kwitnie protea. Jak byliśmy kwitła jak oszalała. W wielu kolorach.
Protea  to takze kwiat wywodzący się z RPA. Jest nawet  ich narodowym kwiatem . Będąc na północy koniecznie trzeba choć na chwilkę zajrzeć do uroczego miasteczka Sao Vincente. Nie ma tu szczególnie nic do zwiedzania, ale uliczki i domy mają swój urok i warto się nimi po prostu przejść, żeby poczuć tradycyjny klimat wyspy. Warto czasem zboczyc z głównej drogi , zapuścić się w nieznane, by po kilku kilometrach znależc się na totalnym pustkowiu. :) :)  I na koniec  Porto Moniz.
 Jedyny kurort na północy Madery. Słynie głównie z kompleksu kąpielisk ulokowanych w naturalnych basenach skalnych  Ze względu na wspomniany - unikatowy - kompleks basenów, w okresie wakacyjnym Porto Moniz staje się mocno oblegane przez turystów.  Jak dobrze, że bylismy w marcu. Nie było nikogo. Bez względu na pogodę , północ wyspy jest cudowna .  Koniecznie ja trzeba odwiedzić.
 Niestety, Madery   nie da sie w tydzień całej zobaczyć.  Wiele miejsc musielismy odpuścić. Nie ma tego złego.... Jest pretekst aby tam powrócic. Dziekuje :)

najbliższe galerie:

 
Madera 2012
1pix użytkownik magosia odległość 2 km 1pix
Grudniowa Madera
1pix użytkownik mariusz4735 odległość 3 km 1pix
Madera, lotnisko
1pix użytkownik voyager747 odległość 4 km 1pix
Lotnisko na Maderze
1pix użytkownik czupur odległość 4 km 1pix
Madera
1pix użytkownik kris-s odległość 5 km 1pix
Madera
1pix użytkownik jotwu odległość 5 km 1pix

komentarze do galerii (35):

 
gregy użytkownik gregy(wpisów:512) dodano 28.09.2017 10:21

Bardzo ładnie. Kolejka w Santanie również zjechaliśmy w dół. Bardzo fajna atrakcja i samo miejsce na dole bardzo urokliwe. Zdecydowanie ładniejsze od tych z pozostałych dwóch klifowych kolejek na wyspie.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 05.09.2017 13:25

Małgosiu, tę chorobę da się wyleczyc. Ty chyba wiesz jak. Cieszę sie bardzo , ze tak bardzo Ci sie spodobała. Pozdrawiam

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 05.09.2017 13:23

paweller, o każdej, bez wzgledu na pogodę. Dzieki za przybycie. Pozdrawiam

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 05.09.2017 13:22

Herika, juz pisalam, ze lubie taka deszczowa pogodę bardziej od mocno slonecznej. Dzięki

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 05.09.2017 11:26

u-optymisty, świat sie skurczył. Dawniej w dobie statków , to mozna było powiedziec , ze gdzieś jest daleko. Teraz wsiadasz w samolot i za kilka godzin jestes w inym swecie.

margo użytkownik margo(wpisów:2543) dodano 03.09.2017 09:03

Cudo, cudo i jeszcze raz cudo...zachorowałam na Maderę;))) Pozdrawiam serdecznie:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 20.08.2017 16:49

Madera chyba o każdej porze jest cudna ..., widoki kapitalne, świetnie ją pokazujesz:)
Gratuluję i pozdrawiam:)

herika użytkownik herika(wpisów:1713) dodano 18.08.2017 20:57

Fajny, mroczny klimat. Piekne doty dzieki temu wyszly. Wybralabym sie tam:)

u-optymisty użytkownik u-optymisty(wpisów:571) dodano 14.08.2017 19:26

piękna galeria z pięknej Madery - ale cholernie daleko. Jak miałem 30 lat nie myślałem, że tak daleko "zajadę" ;) :)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 12.08.2017 09:32

Dziękuję dziewczyny. Nie rozpisuje sie bo zasięgu brak. Pozdrawiam gorąco.

klavertjevier użytkownik klavertjevier(wpisów:2700) dodano 11.08.2017 21:06

Super wyszła Tobie ta galeria.
Tak sobie myślę, że gdyby ten pan zamiast na lunch, udał się na siestę, to pewnie zamknąłby Was na pół dnia.
Pozdrawiam serdecznie.

romana użytkownik romana(wpisów:5192) dodano 11.08.2017 20:31

Urszulo - faktycznie, trochę mi się ostatnio pokomplikowało w życiu i czasu dla OŚ mam znacznie mniej - mam nadzieję, że tylko chwilowo. Nie wszystko daję radę śledzić na bieżąco, ale galerii takich jak Twoje i jeszcze paru osób nie mogłabym sobie odpuścić. Czasem z opóźnieniem, nie zawsze się może odezwę, ale oglądam zawsze :)))
Pozdrawiam :)

tama użytkownik tama(wpisów:2969) dodano 11.08.2017 17:33

Pokazałaś, że krajobrazy i przyroda mają na Maderze niezłą moc, prawie usłyszałam huk oceanu :) Bardzo zróżnicowana wyspa, zadowoli wszystkich. Taka kapryśna północ a tyle zieleni, zwłaszcza kwiaty które widuję jedynie jako cięte.
Bardzo ładna prezentacja, pozdrawiam :)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 11.08.2017 14:58

Gabi, jest tak jak piszesz. Duzo pieknych odsłon ma Madera. Jestem pewna , ze stawiasz i Ty tam. Dzięki i pozdrowienia ślę.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 11.08.2017 14:56

Romano, zapomniałam Tobie odpowiedzieć. Spiesze zatem. Otoz masz w w 100% racje. Wszystko co rosnace dziko jest o wiele piekniejsze. Rzadko ostatnio bywasz na OB, tym bardziej mi miło, ze zawitałaś do mnie. 😄Pozdrawiam

gabi użytkownik gabi(wpisów:2419) dodano 11.08.2017 14:41

Madera ma na portalu tyle fantastycznych odsłon, Twoja jest kolejną, że kiedyś i ja tam dotrę,
pozdrawiam

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 11.08.2017 13:56

harmony, widze, ze klub powtórnego odwiedzenia Madery sie rozrasta. Niezmiernie mi miło, ze i Tobie spodobała sie moja deszczowa północ. Ja lubie mgły i pochmrne niebo. Zdjecia , jak dla mnie, są wtedy o wiele ciekawsze niz te ,przy nieskazitelnie błekitnym niebie. Pozdrawiam serdecznie:))

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 11.08.2017 13:52

Lucy,lubie marzyć, planowanie podrózy jest nie mniej ekscytujące niz sama podróz. Przynajmniej ja tak mam. Dziekuje i pozdrawiam:))

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 11.08.2017 13:41

śniezko, lotnisko nie moze aż tak zniechęcać do odwiedzenia tak cudownego miejsca. Co ma byc to bedzie. Tu czy na ziemi. Niezbadane sa wyroki Boga Shivy. Lec i się nie zastanawiaj. Potem będziesz się z tego smiać. Pozdrawiam:))

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 11.08.2017 13:38

achernarze, jestem pewna, ze i Azory by mnie zachwyciły. Ja jestem miłosniczka wszelkich wysp. Dzieki za poświcony mi czas:))) Pozdrawiam:))

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 11.08.2017 13:36

andredzie, ciesze sie , że zgodni jestesmy co do odczuć.
Ja tez bym chętnie w tym roku poleciała, ale niestety harmonogram bardzo mam napiety i nie da rady nic wcisnąc.
Rada jestem , ze zajrzałeś. Pozdrawiam z mega goracego południa Polski:))

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 11.08.2017 13:33

Magdaleno, jestes niezastąpiona. Uzupełniłam braki w galerii:))Dziekuje bardzo. Na kogo , jak na kogo, ale na Ciebie mozna zawsze liczyc:)) Pozdrawiam:))

harmony użytkownik harmony(wpisów:2577) dodano 11.08.2017 08:10

Tak, koniecznie trzeba zwiedzić północ wyspy. Deszczowa i kapryśna, ale może dzięki temu tak pięknie ją uwieczniłaś.
Chyba dla tych wiosennych kwiatów jeszcze raz bym ją odwiedziła.
Bardzo klimatyczne kadry.
Pozdrawiam :)

romana użytkownik romana(wpisów:5192) dodano 11.08.2017 08:07

Prawdziwie bajkowa kraina. A deszczowa pogoda jeszcze nadaje uroku temu miejscu. Nie znam się na roślinach zbytnio, ale nie przeszkadza mi to nigdy w podziwianiu i zachwycaniu się ich unikatowym pięknem. Szczególnie lubię oglądać kwiaty w ich naturalnym środowisku w stanie dzikim. Te same kwiaty hodowane przez człowieka już mnie tak nie zachwycają. Bardzo mi się też podobają te kolorowe strome zbocza nad wzburzonym oceanem.
Jednym słowem przepiękne miejsce, a Ty równie pięknie je pokazałaś :)))
Pozdrawiam :)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2517) dodano 11.08.2017 07:40

O tych pięknościach też myślę, ale zapewne pozwiedzamy jak mąż pójdzie na emeryturę😉.Super galeria.Kawa wypita i zwiedzanie świata z OBIEŻYŚWIATAMI trzeba przerwać.Serdecznie pozdrawiam.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 11.08.2017 07:23

Pipol , zgadzam się z Tobą. Dzieki i pozdrawiam😊

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 11.08.2017 07:22

ak, miło mi😊.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 11.08.2017 07:20

Jasko, nie zawsze świeci 🌞. Jest tak jak w indyjskim filmie." Czasem słońce , czasem deszcz".Pozdro:)

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3165) dodano 10.08.2017 21:47

Świetne miejscówki, chyba najbardziej podobałoby mi się w Porto Moniz. Roślinność też mają niesamowitą na tej Maderze. I okazuje się, że wcale nie potrzeba plażowej pogody, żeby był klimat i piękne zdjęcia.
Jedyna rzecz, która mnie zniechęca do Madery to tamtejsze lotnisko;)
Pozdrawiam:)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4631) dodano 10.08.2017 14:34

Pięknie pokazałaś wyspę, którą też miałem okazję odwiedzić w ubiegłym roku. Madera jest piękna i bardzo różnorodna, aczkolwiek (może z uwagi na znacznie mniejszą ilość turystów) bardziej do gustu przypadły mi Azory. W każdym razie, warto zobaczyć oba archipelagi. Pozdrawiam. :)

andred użytkownik andred(wpisów:4575) dodano 10.08.2017 09:17

Po pierwsze piękne zdjęcia ale u Ciebie to już nikogo nie dziwi :-)
Po drugie to masz rację z tą pogodą na Maderze...zmienna i inna w różnych częściach wyspy.
Z reguły deszczowa i pochmurna północ oraz słoneczne południe. Jak my byliśmy na Maderze to akurat bywało odwrotnie ale to dobrze,
ponieważ mieszkaliśmy na północy w Ponta Delgada. Według mnie północ jest zdecydowanie ciekawsza.
Po trzecie - faktycznie tydzień na Maderze to za mało.
Po czwarte właśnie się cieszę, że w takim razie chyba jeszcze raz polecę w tym roku na Maderę :-)
Pozdrawiam serdecznie :-)
andred

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3629) dodano 10.08.2017 08:41

Ula, dla Ciebie wyguglam wszystko:-) Na 32 jest agawa „koci ogon” (Agave attenuata).
Piękna galeria. Umiesz wykorzystać deszczową pogodę jak nikt inny. Pozdrawiam:-)

pipol użytkownik pipol(wpisów:8750) dodano 10.08.2017 08:16

a pogoda tam kapryśna, ale fotogeniczna :)
pozdro

ak użytkownik ak(wpisów:5748) dodano 09.08.2017 22:50

Byłbym na wskroś fałszywy gdybym tu dychy nie dał ! Ta galeria jest super.
Dla mnie GT. :)

jasko227 użytkownik jasko227(wpisów:721) dodano 09.08.2017 22:48

odrobinę ponura ... aczkolwiek nadal piękna Madera ... świetna galeria - pozdrawiam serdecznie !

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!