Tego dnia celem naszej wycieczki był Eiger. A dokładniej treking pod północną ścianą. Naszą wycieczkę zaczynamy w miejscowości Lauterbrunnen malowniczo położonej w pięknej alpejskiej dolinie pomiędzy gigantycznymi skalnymi ścianami górskich szczytów. Atrakcją miejscowości jest wodospad Staubbach, który spada z wysokości niemal 300 metrów z nadwieszonej skalnej ściany. W Lauterbrunnen wsiedliśmy do kolejki zębatej Wengernalpbahn, która  kursuje na przełęcz Kleine Scheidegg. Już po wyruszeniu ze stacji zaczęły nam się ukazywać cudowne widoki. Nawet pochmurna pogoda nie była w stanie popsuć nam humoru. Eiger i Mönch Podczas całej drogi towarzyszył nam widok Masywu Jungfrau czyli  wielka trójka - od
lewej - Eiger( 3970), Mönch ( 4099 ) i Jungfrau ( 4158 )
Północna ściana Jungfrau  (4158 m npm ) robi wrażenie. Mönch 4099 m npm i kolejka mknąca w kierunku
Jungfraujoch, do której za chwilę też będziemy się przesiadać. Kleine Scheidegg to  przełęcz leżąca na wysokości 2061 m n.p.m.,  między Eigerem a Lauberhornem. Przez przełęcz przebiega linia kolejowa (Wengernalpbahn) łącząca  Lauterbrunnen z miejscowością Grindelwald.  W zimie przełęcz jest centrum sportów zimowych pomiędzy Wengen a Grindelwaldem. Latem zaś to głównie stacja przesiadkowa. Z przełęczy poprowadzone są także liczne szlaki turystyczne. Znajdują się tu hotele, sklepy z pamiątkami, punkty usługowe,  oraz stacja kolejowa.
Do banku pocztowego kolejka stoi od samego rana. Można się tu przesiąść do kolejki Jungfraubahn prowadzącej na przełęcz Jungfraujoch. Co też za chwilę uczynimy.
Przełęcz Jungfraujoch leży na wysokości 3471 m n.p.m. Jest to przełęcz między szczytami Mönch a Jungfrau. Ostatnia stacja kolejki Jungfraubahn najwyżej położona stacja kolejowa w Europie.  Na przełęczy znajduje się wielki ośrodek turystyczny z hotelem, kilkoma restauracjami, sklepami i wspaniałymi tarasami widokowymi. Jungfraubahn to także najwyżej  w Europie poprowadzona kolejka zębata. Ostatni odcinek trasy kolejki prowadzi w tunelu wydrążonym wewnątrz Eigeru i Möncha. My jednak tak daleko nie jedziemy. Wysiadamy na stacji Eigergletscher leżącej  na wysokości 2320 m npm. I ruszamy w drogę. Eiger Trail czyli szlak pod Eigerem. To trasa o długości ponad 6 km. Miedzy stacją kolejki
Eigergletscher na wysokości 2320 m npm, a stacją Alpiglen na wysokości 1620 m npm
Pozostawiamy w dole przełęcz Kleine Scheidegg z widocznym powyżej jeziorkiem przeciwpożarowym. Północna ściana Eigeru wznosząca się na Grindelwaldem, o wysokości ponad 1800 metrów jest najwyższą w Alpach i do tego najbardziej ekstremalną. O trudności trasy i  zabójczej sławie północnej ściany przypominają krzyże przymocowane w jej dolnym odcinku. Jeszcze chwila zadumy po północną ścianą I idziemy dalej  podziwiając widoki. Z rzadka spotykamy innych turystów. W Alpach nie ma zakazu wprowadzania psów, więc często spotyka się je na szlakach.
Po jakimś czasie wyłania się Wetterhorn (3701 m n.p.m.), który góruje nad miejscowością  Grindelwald. Fajnie posiedzieć na takiej ławeczce Ścieżka prowadzi przez piargi i przez strumienie
Od czasu do czasu trafia się jakiś wodospad, albo inni zdziwieni turyści, którzy też podziwiają widoki. Znajoma goryczka trojeściowa, którą znamy z naszych gór i która widnieje w logo Karkonoskiego Parku Narodowego.
W dole widać już miejscowość  Grindelwald cel naszej wycieczki. Ale my mamy do pokonania jeszcze spory kawałek.

Wody wypływające z lodowców często tworzą wodospady Strumienie spływające z gór łączą się w coraz większe potoki. Woda swoją siłą erozji wcina się w powierzchnię i  żłobi coraz głębsze koryto. W końcu docieramy do stacji Alpiglen.
Tu nasi kierowcy wsiadają w pociąg, aby wrócić do Lauterbrunnen po samochody. Po chwili odpoczynku ruszamy dalej. Do pokonania pozostało 600 m różnicy wysokości. Początkowo trasa prowadzi górskimi halami. Zaczynają pojawiać się pojedyncze zabudowania. Wąska ścieżka prowadząca między łąkami ... ... w końcu przechodzi w asfaltową drogę, która ciągnie się niemiłosiernie jeszcze długie kilometry.
W końcu docieramy do Grindelwaldu, ale zejście tak nam dało w kość, że zapamiętaliśmy go na bardzo długo. Po raz kolejny sprawdza się stara zasada, że lepiej wchodzić pod górę, niż schodzić. I znowu z dołu możemy popatrzeć na majestatyczny Eiger.

Szwajcaria - w drodze na Jungfraujoch
1pix użytkownik admian odległość 7 km 1pix
Wengen i Murren

wasaga użytkownik wasaga(wpisów:522) dodano 28.08.2017 20:55

Dziękuję za komplementy i miło mi że Ci się podoba. Czyli wszystko jeszcze przed Tobą. W Szwajcarii warto wysiąść z samochodu i zrobić sobie spacer, bo widoki na każdym kroku zapierają dech w piersiach. Pozdrawiam

agra60 użytkownik agra60(wpisów:1176) dodano 28.08.2017 14:39

Pięknie pokazujesz Szwajcarię - oglądając Twoje wszystkie galerie widzę co straciłem tylko przejeżdzając przez nią -a nie penetrując ją tak jak Ty. Ambasada Szwajcarii powinna Cię zrobić konsulem honorywym-bardzo pięknie ją promujesz.Pozdrawiam

wasaga użytkownik wasaga(wpisów:522) dodano 02.08.2017 13:44

Surykatko bardzo Ci polecam. Alpy są niesamowite.
Babuch, dzięki za info. Spróbuję poszukać tej książki i chętnie do niej zaglądnę. Kiedyś zaczytywałam się w tego typu książkach.

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6961) dodano 01.08.2017 22:58

Ale fajnie! piękna trasa. apetytu mi narobiłaś. ile jeszcze gór na nas czeka? :)
a ja filmu też nie kojarzę, bo książki na pewno nie czytałam.

pozdrowienia:)

babuch użytkownik babuch(wpisów:987) dodano 01.08.2017 22:48

Polecam gorąco "Dotknięcie pustki" też Simpsona... Zanim zmierzył się z północną ścianą Eigeru.

wasaga użytkownik wasaga(wpisów:522) dodano 01.08.2017 22:14

Babuch i tego Ci życzę. Obcowanie z taką sławną górą daje dodatkowy smaczek wycieczce. Pipol w pierwszym komentarzu podaje link do filmu Zew ciszy, który jest pewnie na podstawie tej książki ... albo odwrotnie. Ja nie czytałam książki i nie oglądałam filmu, ale zamierzam to wkrótce nadrobić. Pozdrawiam

babuch użytkownik babuch(wpisów:987) dodano 01.08.2017 18:03

Twoja fotorelacja, którą oglądnęłam z ogromną przyjemnością jest wspaniałym dopełnieniem książki Joe Simpsona "Zew ciszy ", którą przeczytałam z zapartym tchem w ostatnim czasie.
Zazdroszczę w najpozytywniejszym tego słowa znaczeniu tego, że mogłaś być w tym miejscu...Może kiedyś i ja będę podziwiać to miejsce w realu.
Serdecznie pozdrawiam -:)))

wasaga użytkownik wasaga(wpisów:522) dodano 01.08.2017 11:52

Śnieżko w Zermatt byliśmy, ale Matterhorn nie był dla nas łaskawy i chował się w chmurach. Widzieliśmy go natomiast doskonale z daleka, wśród innych szczytów.

Popekpawel, to prawda, że Eiger cieszy się złą sławą, ale również właśnie z tego powodu jest górą magiczną dla wspinaczy i obiektem ich pożądania. Dziękuję za wizytę i pozdrawiam

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3317) dodano 01.08.2017 06:32

Chyba żaden szczyt w Alpach nie dał alpinistom w dupę tak jak Eiger z jego północną ścianą. To chyba zdecydowany lider w ilości ofiar śmiertelnych. Galeria świetna.

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3165) dodano 31.07.2017 20:45

Wasaga, a byłaś może w Zermatt? Jak tu wrzucisz Matterhorn to będę baaaardzo zadowolona ;)

wasaga użytkownik wasaga(wpisów:522) dodano 31.07.2017 20:27

Achernar stojąc pod tą ścianą ze zdjęcia 22 czuje się niesamowitą potęgę gór.

Śnieżko, zdjęcie 32 to też moje ulubione, chociaż na nim jest nie Eiger a nieco niższy Wetterhorn. Polecam Szwajcarię, bo góry tam mają piękne, a i miasteczka warte są odwiedzin. My wykorzystaliśmy czas kiedy kurs franka był bardzo niski, bo niestety ceny kolejek mocno drenują kieszenie.

Nola, dziękuję za wizytę.

Pozdrawiam wszystkich odwiedzających.

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3165) dodano 31.07.2017 19:21

Szwajcaria mi się marzy, a ta galeria tylko to potęguje. Ulubiony kadr - 32. Pozdrawiam:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6507) dodano 31.07.2017 15:37

Góry zawsze piękne:) pozdrawiam:)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4631) dodano 31.07.2017 13:42

Wspaniałe widoki. Zwłaszcza 22. Pozdrawiam. :)

wasaga użytkownik wasaga(wpisów:522) dodano 31.07.2017 12:08

Barbara, miło mi, że Ci się podoba. Pozdrawiam

wasaga użytkownik wasaga(wpisów:522) dodano 31.07.2017 11:59

Pipol, dzięki za link z chęcią obejrzę ten film. Pozdrawiam