Nasze obozowisko na lotnisku Stansted. Trochę musieliśmy poczekać, ale to nieodzowny element podróżowania po taniości. Pierwsza rzecz po wyjściu z lotniska w Rabacie - wypożyczenie samochodu. Tym razem miejsc siedzących było dokładnie tyle, ile uczestników wyprawy, czyli o wiele wygodniej niż w Iranie. Od razu ruszamy w trasę. W Casablance zatrzymaliśmy się zaledwie na chwilę, kilka zdjęć przy meczecie i jakieś jedzenie. As-Sawira. Zdążyliśmy zrobić godzinny spacer późną nocą, albo tuż nad ranem. I dalej w drogę. Kaskady, chyba Imouzzer des Ida Outanane. Zupełnie bez szału, byliśmy tam jedynymi turystami.
Plaża Sidi Toual pod Agadirem, pusta i bardzo przyjemna. W drodze do Tafraout Tuż przed Tafraout. Sporo zboczyliśmy z głównej trasy, aby dotrzeć do tej miejscowości. Można tam poczuć bardzo wyluzowaną atmosferę. Przydało się przed całonocną trasą. O poranku docieramy do Laayoune. Tam standardowo spacerujemy po mieście.
I ruszamy dalej. A właściwie wracamy na północ, do Agadiru. Po drodze jest wiele miejsc, w których trzeba się zatrzymać. A widok za oknem cały czas bardzo ciekawy. 2 godziny plażowania, to i tak sporo przy bardzo napiętym planie, Marrakesz. Właściwie spędziliśmy tam tylko popołudnie i noc. Wrażenia są bardzo podzielone.
Kolejny dzień, kolejne wyzwanie. Zamierzamy zdobyć Tubkal. Na dokonanie tego potrzebne są 2 dni. Pierwszego dnia docieramy do schroniska. Wczesnym rankiem ruszamy wśród pielgrzymek turystów na szczyt. Flagę dostaliśmy od polaków, było nas tam naprawdę sporo. Godzinka na szczycie i zejście do miejscowości Imlil, gdzie pozostawiliśmy samochód. Nocą ruszamy dalej. Merzouga.
Tam również zdobywamy szczyty. I znów w trasie. Tym razem w Kierunku wąwozów. Zdążyliśmy zobaczyć wąwozy Todra, bardzo imponujące. W drodze do Wąwozów Dades. Niestety było już zbyt późno. Nocą znów przemierzyliśmy sporo kilometrów. Aby o poranku dotrzeć do Cascades d'Ouzoud.
Tam stoczyliśmy krótką, zaciętą  bitwę z małpami. I pojechaliśmy do Fez. Również bardzo przyjemne miejsce. Prowodyr całego smrodu, największa atrakcja Fez. Medyna Fez została moją ulubioną, bardzo przyjemnie się ją przemierzało nocą. Szafszawan.
Znów bardzo przyjemny spacer. I znów w trasie. Czym bardziej na północ, tym jakby nowocześniej, bogaciej. A to dlatego, że docieramy do Ceuty.
Zwiedzamy ją standardowo pieszo. Po zachodzie wracamy do Maroko i jedziemy przenocować do Tangieru. Chcielibyśmy zwiedzić trochę Tangier, ale trzeba wracać do Rabatu. Pożegnanie z Oceanem I z naszym dzielnym towarzyszem.
Dziękuję :)

Dades -  Dolina Tysiąca Kazb
1pix użytkownik baracuda77 odległość 21 km 1pix
Thingir
Maroko cz.  10 - Todra i Dades.
1pix użytkownik wmp57 odległość 28 km 1pix
Wąwóz Tudra
MAROKO - Todra Gorge
1pix użytkownik mocar odległość 30 km 1pix
Wąwóz Todra
1pix użytkownik ken_wywietrznik odległość 30 km 1pix

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5472) dodano 11.08.2017 13:08

Fajna sprawa takie podrózowanie:))

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4716) dodano 11.08.2017 11:13

Pipol a jeszcze Muhammad VI ma szacunek, bo to krewniak samego Mahometa ;)

pipol użytkownik pipol(wpisów:8762) dodano 11.08.2017 10:35

Król trzyma za mordy to i państwo w miarę bezpieczne :)
Nie miałem stresu by z Agadiru do Marakeszu pojechać sobie samemu na zwiedzanie :)
pozdro

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2567) dodano 11.08.2017 07:30

Nie ma to jak studencka fantazja😊.Podoba mi się, pozdrawiam.

glockerka użytkownik glockerka(wpisów:731) dodano 11.08.2017 00:57

Wyprawa w stylu prawdziwych turystów. Fajna relacja. Odważni jesteście! Pozdrawiam.:-)

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4716) dodano 10.08.2017 23:25

Dynamiczna galeria poglądowa. Czuć, że wyprawa miała ostre tempo. Maroko jest piękne

u-optymisty użytkownik u-optymisty(wpisów:614) dodano 10.08.2017 22:11

fajna wycieczka. :)

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3174) dodano 10.08.2017 21:51

Fajnie sobie podróżujecie. Na pewno wesoło jest na tych Waszych wyprawach, to się czuje w tej galerii.

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4695) dodano 10.08.2017 20:47

Super wyprawa. Gratuluję! Choć w Maroku byłem z 10 razy, to odwiedziłem może połowę tych miejsc, które były Waszym udziałem. Inna rzecz, że wszystkie moje wizyty w tym kraju to były wyjazdy służbowe, więc na turystykę mogliśmy sobie pozwolić w ograniczonym zakresie. Udało mi się zobaczyć dość dokładnie Casablankę, Rabat i Mohammedię, a w czasie krótkich jednodniowych wypadów Marakesz, El-Jadidę i Sidi Harazem. Fez widziałem jedynie przez szyby samochodu. Pozdrawiam. :)