Trasa przez las jest mało widokowa, a Dolinę Gąsienicową już pokazywałam w innych galeriach, dlatego focić zaczynam dopiero przy Czarnym Stawie Gąsienicowym. Na początek ukazuje się nam pięknie Kościelec. Czarny Staw mijam okrążając go od północno - wschodniej strony. Z początku trasa jest całkiem łagodna, dopiero za Stawem szlak zaczyna się wspinać. Zostawiam Czarny Staw za sobą i kieruję się niebieskim szlakiem tak jak na Zawrat. Początkowo tak planowałam iść, ale zmieniłam po drodze decyzję uznając, że może mi braknąć czasu na zrobienie całej zaplanowanej trasy
i zamiast na Zawrat ostatecznie ruszyłam żółtym szlakiem na Kozią Przełęcz. Wiem, wiem, ja też później żałowałam tego kawałka Orlej z Zawratu do Koziej przełęczy. Ale to nic, będę miała przynajmniej pretekst do powrotu na Orlą w przyszłym sezonie ;-) Tymczasem dochodzę do Zmarzłego Stawu. Właściwie bardziej jest to oczko wodne niż staw. Nazwę swoją zawdzięcza on temu, że z racji położenia w głębokiej kotlince, do której prawie nie dociera słońce, przez większą część roku
jest on zamarznięty. Bywa, że i przez dziesięć miesięcy. Ja tu sobie gadam i gadam a tym czasem wspinam się coraz wyżej. Przez chwilę w dali zobaczyć można jeszcze fragment Czarnego Stawu. Kościelec z tego miejsca też wygląda zupełnie inaczej niż oglądany z Doliny Gąsienicowej. Nie żałowałam w sumie, że nie poszłam przez Zawrat. Żółty szlak na Kozią Przełęcz też jest świetny. Całkiem sporo tu łańcuchów, klamer i wspinaczki po stromych skałach.
Czyli to co tygryski lubią najbardziej ;-) Można spokojnie tą trasę uznać za solidną rozgrzewkę przed Orlą. A tu już widać samą przełęcz. Nie wszędzie oczywiście mogłam fotografować. Na takiej trasie aparat często lądował w plecaku bo ręce były mi potrzebne do czego innego. Szlak Na Kozią Przełęcz jak również i sama Orla Perć
to miejsca gdzie człowiek na powrót staje się czworonogiem ;-) Idąc Orlą Percią też musiałam często chować aparat pomimo rewelacyjnych widoków. Nadrabiałam to oczywiście na małych postojach na Kozim Wierchu, Buczynowej Strażnicy, Zadnim i Skrajnym Granacie dokąd ostatecznie dotarłam. Nie mogłam się wprost napatrzeć i napstrykać.
Ruch na szlaku był duży i czasem trzeba było poczekać aż się miejsce na łańcuchach zrobi. Wtedy też się jakiś pstryczek zdarzał :) Ogólnie bardzo mi się ten szlak podobał pomimo rzeczywiście sporej trudności chwilami. Ale tak jak już pisałam uwielbiam takie trasy. Doszłam aż do Skrajnego Granatu
i znowu trochę pokrętnie zawróciłam do Zadniego Granatu i na dół zeszłam zielonym szlakiem. Jakoś tak mi to wyszło. W sumie mogłam schodzić ze Skrajnego czasu było dość i na jedną i drugą trasę. Ale ja tak czasem mam, że jakiś spontan mi się zdarza pomimo, że wcześniej plany były inne.
Ale na tym polega wolność samotnej wędrówki. Robię co chcę i z niczego nie muszę się nikomu tłumaczyć :) Jak chyba zawsze gdy jestem w Tatrach również i tym razem byłam świadkiem akcji śmigłowca Topr. W domu poczytałam kronikę na ich stronie bo bałam się, że komuś się coś złego stało. Okazało się, że gościu szedł żlebem Kulczyńskiego, zgubił szlak i utknął w miejscu, z którego bał się ruszyć. Odtransportowali go w bezpieczne miejsce i gościu poszedł dalej.
Ja tym czasem docieram znowu do Doliny Gąsienicowej nad Czarny Staw Gąsienicowy. Na Orlą jeszcze wrócę i to pewnie nie raz :))) Dzięki za te parę chwil poświęconych mojej skromnej produkcji :)

Tatry Wysokie- Kozi Wierch zimą
1pix użytkownik kriss72 odległość 0 km 1pix
W drodze do Doliny Pięciu Stawów
1pix użytkownik walczis odległość 0 km 1pix
Czarny szlak na Kozi Wierch
1pix użytkownik supbit odległość 0 km 1pix
Tatry
1pix użytkownik kikulisko odległość 1 km 1pix
Imprezy:  Dni lawinowo-ski tourowe Dolina 5 Stawów 6-7. 04.
1pix użytkownik kriss72 odległość 1 km 1pix
Tatry Wysokie:  Mały Kozi Wierch 19. 01. 2013

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6917) dodano 28.08.2017 22:55

wiem :)) nie muszę jutro :)) może jeszcze się kiedyś uda, bo ja w sumie też się rozkręcam. mam pewne sukcesy na koncie ;)
a z tą starością to jakieś bujdy na resorach są ;)

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 28.08.2017 22:25

Elu - przecież nie musisz iść tam jutro :) Mnie też sporo czasu zajęło zanim tam dotarłam. Najpierw czaiłam się zdobywając Świnicę, Kościelec, Rysy... i dopiero teraz, gdy już jako stara baba właściwie, wlazłam tam w końcu, to pomyślałam że... stara to może jestem, ale tylko według kalendarza, bo na serio to dopiero teraz się rozkręcam i jeszcze wszystko przede mną, że wiek to tylko cyferka w tabelce a prawdziwa starość to jest tylko dla tych, którzy dają się jej dogonić... :)))

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6917) dodano 28.08.2017 21:51

Super galeryja :))). ale nie może być inaczej przy takim szlaku, przy takich górach:). ja się obawiam,że na Orlą Perć to ja się już nie nadaję, ale może jeszcze kiedyś się odważę :). w każdym razie góry zawsze w cenie, a ja sobie powędrowałam z przyjemnością z Tobą.
pozdrówki:)

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 28.08.2017 21:00

Patryk - jestem stanowczo ZA takim pomysłem. Najchętniej ustanowiłabym też prawo stanowiące o tym, że za akcję ratowniczą w przypadku gdy turysta sam się przyczynił do wypadku na przykład brakiem odpowiedniego obuwia czy ekwipunku koszty takiej akcji ponosi turysta a nie jak dotychczas Topr

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4679) dodano 24.08.2017 13:17

Romana nieodpowiedzialnych ludzi nie brak, także na szlakach. Słyszałem, że po francuskiej stronie Alp będą karać nieodpowiednio wyekwipowanych turystów grzywnami

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 24.08.2017 11:37

Gabi - dzięki za uznanie. Fakt, nie jest to trasa łatwa i rzeczywiście wymaga niezłej kondycji i sprawności. Jednak są też w Tatrach również i łatwiejsze a wcale nie mniej piękne szlaki - w myśl zasady: dla każdego coś miłego :)
Pozdrawiam i życzę udanego wyjazdu w Tatry przy innej okazji :)

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 24.08.2017 11:25

Paweł - no właśnie, co z Twoimi tatrzańskimi wędrówkami? Nie ciągnie Cię w Tatry, bo mnie zawsze ciągnie i staram znaleźć jakiś wolny termin nawet gdy ogólnie czasu brakuje ?

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 24.08.2017 07:02

Marcin - też tak myślę, że chodzenie po górach jest super :) Nigdy się jeszcze na nich nie zawiodłam, ale też staram się mieć do nich odpowiedni szacunek :)

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 24.08.2017 06:58

Optymisto - i właśnie o to chodzi na OŚ, że można sobie pooglądać i zwiedzić wirtualnie miejsca, do których nie mamy szans dotrzeć na żywo :)

gabi użytkownik gabi(wpisów:2383) dodano 23.08.2017 21:26

Romana, mieliśmy spędzić tegoroczny urlop właśnie w Słowacji, ale zatrzymały nas moje zawodowe zobowiązania. Tak czy inaczej tej trasy bym nie zobaczyła, bo mam problemy z kolanem, schodzenie i wchodzenie odpada, niestety. Trasa piękna, gratuluję widoków, galerii, zdrowia i kondycji,

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7072) dodano 23.08.2017 21:00

Gratuluję wyprawy ..., widokowo pięknie, jestem pod wrażeniem ..., dawno już nie byłem w górach, oj dawno ..., pozdrawiam:)

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1765) dodano 23.08.2017 13:36

Piękne panoramy, piękno gór w całej okazałości. Super sprawa takie przejście.

u-optymisty użytkownik u-optymisty(wpisów:470) dodano 22.08.2017 22:25

"Optymisto - ja w przeciwieństwie do Ciebie trochę się tam jednak zmęczyłam. Nawet miałam zakwasy na drugi dzień, co nieczęsto mi się zdarza :) " <romano> jakbym tam szedł fizycznie to bym - teraz - być może nie dał rady - ale tutaj to spacer nie męczy ( chyba, że oczy ) :)

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 22.08.2017 19:09

Nola - nie pożałujesz jak tam w końcu się udasz. Jest łatwiej jak do Koziego, ale też ciekawie. Ja jeszcze chcę w przyszłym roku przejść od Koziego Wierchu do Krzyżnego.

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 22.08.2017 19:05

Wielkopolanko - cieszę się bardzo, że Ci się podobało :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6472) dodano 22.08.2017 11:12

Tatry zawsze piękne:) Super trasa i piękne widoki:) Na Granaty jeszcze nie dotarłam, ale trasę z Zawratu na Kozi Wierch będę pamiętać do końca życia;) pozdrawiam:)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1677) dodano 22.08.2017 10:57

Piękna galeria..foty bajkowe...gratuluję wyprawy...

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 21.08.2017 20:59

Ale się macie fajnie, też bym tak chciała :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5470) dodano 21.08.2017 20:44

Góry Riła - Rilsky Monastyr i dalej Ribni Jezera...:))
A potem oczywiście Morze Czarne...;)

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 21.08.2017 19:33

Przemek - a w którą stronę teraz będziesz zmierzał ?

Lucy - pewnie, że jest co wspominać i do czego wracać. A co do drugiej części Twojej wypowiedzi to powiedzmy, że tego nie widziałam ;-)))))))
Swoją drogą to nie wiem jak to się dzieje, ale już drugi Obieżyświat przyznał się w mojej galerii do chodzenia po najtrudniejszych szlakach w Tatrach w... klapkach.

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5470) dodano 21.08.2017 18:35

Żelazne Wrota...;)
Ale jutro dalej...

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 21.08.2017 18:24

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 21.08.2017 18:22

Pipol - trasa jak dla mnie też super. A co do samotnego wędrowania to jak pisałam poniżej nie ma szans na samotne wędrowanie tamtędy. Ludzi było tyle, że niemal dosłownie deptali sobie po rękach i nogach.

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 21.08.2017 18:21

Andred - masz rację, tam nie ma szans na brak tłumów, zresztą jak i w całych Tatrach. To, że ich nie widać na fotkach wynika tylko z odpowiedniego kadrowania :)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2396) dodano 21.08.2017 17:12

Wirtualnie też świetna wyprawa i jest co wspominać .Parę razy przemierzałam całą Orlą Perć,z mężem,synem i sama.

Patryk w klapkach też lecz bez biedronki😉ale to było dawno temu i. ..nie polecam! Popełniłam to szaleństwo od Skrajnego Granatu przez przełęcz Krzyżne,no ale wtedy było iść lub nie iść? Poszłam!

u-optymisty użytkownik u-optymisty(wpisów:470) dodano 21.08.2017 15:53

piękny i spokojny spacer po pięknych polskich górach :) - nawet się nie zmęczyłem ;) :D

pipol użytkownik pipol(wpisów:8728) dodano 21.08.2017 14:48

No i bardzo elegancka trasa.
Osobiście nie jestem zwolennikiem samotnych wędrówek po trudnych terenach.
aloha

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 21.08.2017 12:32

Dawno tam nie byłem ale trasa faktycznie warta powrotu i to nie raz.
Pogoda dopisała i wcale tych tłumów nie widać ale wierzę, że były.....ostatnio tam są zawsze tłumy.
Wspominam moje czasy licealno-studenckie kiedy na Orlej spotykało się pojedyncze osoby.....To se nevrátí.
Pozdr

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 21.08.2017 09:59

Paweł - nigdy nie mów nigdy :) Może najpierw spróbuj, a potem dopiero mów, że nie dasz rady. A co do fotki, o której piszesz to ja też czytałam ten artykuł. Fakt, że chłopaki zrobili tą fotę w ten sposób, że koleś przebrał się dopiero na szczycie. Ale chciał w ten sposób zwrócić uwagę na poważny problem jakim jest nagminne łamanie podstawowych zasad właściwego wybierania się w góry. Sama tyle lat chodzę po górach i ciągle nie mogę się przyzwyczaić do ludzi idących często trudnymi szlakami w stroju i kompletnie bez ekwipunku - jakby na spacer po Krupówkach szli. Na stronach Topr też można poczytać co jest najczęstszą przyczyną wypadków w górach.

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 21.08.2017 09:51

Małgosiu - starałam się jak mogłam :) A Tatry to jak wiesz moje ukochane górki na równi z Beskidami :)

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 21.08.2017 09:25

Achernar - dzięki za szczegółowe informacje, już poprawiłam :) A co do samego szlaku to obecnie na odcinku od Zawratu do Koziego Wierchu trasa jest jednokierunkowa, ze względu na bezpieczeństwo. Wcześniej było tam sporo wypadków, w tym śmiertelnych.

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 21.08.2017 09:13

Acha i faktycznie będzie jeszcze jedna galeryjka z 15 sierpnia :)))

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 21.08.2017 09:12

Anek - pewnie, że intuicja. W końcu każda kobieta ją ma ;-) Byłam tam 29 lipca czyli faktycznie w środku lata. Wcześniej albo nie miałam wolnego, albo bałam się, że może być jeszcze gdzieś oblodzenie. Trasa zajęła mi około 10 godzin licząc z i do parkingu w lesie za Murzasichlem.

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 21.08.2017 09:07

Jaśko - faktycznie było trochę ciężkawo, ale jak już pisałam wcześniej ja to lubię i tyle. A właśnie takie widoki najlepiej rekompensują trudy wspinaczki. Fakt też, że najlepsze panoramki niestety przy dość niekorzystnym świetle robione. Nasi sąsiedzi Słowacy pod tym względem mają lepiej bo oni mają południowe zbocza gór, a my północne. Ale i tak jest fajnie :)

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 21.08.2017 09:03

Przemek - Dunaj trochę długi jest, więc może sprecyzuj bardziej gdzie się to podziewasz aktualnie :)

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 21.08.2017 09:02

Satan - wiem co nieco na temat tego jak się potrafi serducho takimi widokami uradować, też tak mam :)
Dzięki i pozdrawiam :)

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3177) dodano 21.08.2017 07:10

Świetna relacja ze znanego mi miejsca. Na Orlą chyba bym już nie wlazł. Nie te czasy. Patyk. Mam nadzieję, że nie piszesz o tej słynnej fotce gościa na Rysach w klapkach i z reklamówką z Biedronki? Jeżeli tak, to był to zwykły happening. Gość przebrał się dopiero na Rysach :)

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 21.08.2017 07:00

Patryk - Ty się śmiejesz a ja serio widziałam gościa idącego w klapkach i z reklamówką, tyle że z Lidla idącego na Świnicę. Ilu ludzi idzie na takie trasy w sandałach tego już nie zliczę. Podobnie jak nie da się zliczyć osób idących kompletnie bez ekwipunku lub z jakąś saszetką czy miniaturową torebką. Zresztą wystarczy poczytać na stronie Topr na ten temat.

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6094) dodano 21.08.2017 01:27

Prawdziwa z Ciebie taterniczka, Romanko! Piękne kadry i widoki z górnej półki. Pozdrawiam serdecznie :)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4415) dodano 20.08.2017 23:31

Świetna wycieczka. W czasach studenckich Orlą miałem szczęście przejść kilkakrotnie w obie strony. Bardzo ładnie oddałaś jej uroki na zdjęciach. Warto może poprawić mały błąd w podpisie fotki 47. Chodzi oczywiście o Żleb Kulczyńskiego (a nie Kulczyckiego) w urwiskach Czarnych Ścian od strony Dolinki Koziej. Nazwa pochodzi od nazwiska przyrodnika Władysława Kulczyńskiego, który w 1893 roku wraz z przewodnikiem Szymonem Tatarem młodszym przeszedł nim jako pierwszy turysta. Nazwę żlebowi nadał Mariusz Zaruski w 1910 roku. Pozdrawiam. :)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2657) dodano 20.08.2017 22:20

Sama nie wiem co mnie przywiało, chyba intuicja;) tak z ciekawości kiedy byłaś? patrząc na zdjęcia myślę że środek lata i ile czasu zajęła Ci cała trasa? widoki są cudne, a co do łańcuchów, drabinek...masz stuprocentowa rację, też je bardzo lubię. Pozdrawiam serdecznei i coś mi sie zdaje że niedługo jeszcze tu zobaczę kolejna Twoją tatrzańską galerię.

jasko227 użytkownik jasko227(wpisów:535) dodano 20.08.2017 21:17

romana gratki za wędrówkę i tym bardziej za piękne kadry ,bo i zmęczenie i pogoda nie były Twoimi sprzymierzeńcami :) Dla mnie Orla Perć to Himalaję ... Szpiglasowy Wierch to chyba będzie szczyt moich wędrówek po Tatrach :) pozdrawiam serdecznie !!

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5470) dodano 20.08.2017 20:18

Pozdrawiam znad Dunaju! Jest po prostu cudownie!...:))

satan użytkownik satan(wpisów:2914) dodano 20.08.2017 20:00

Ładny szlak i pogoda ładna. Graty za wdrapanie się na Orlą Perć ;-) Moje klimaty i serducho zawsze bije szybciej gdy takie panoramki się tu jawią ;-)

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4679) dodano 20.08.2017 19:12

Romana piękna prezentacja. Mogę pooglądać na zdjęciach, bo wspinaczka nie dla mnie. Pozdrawiam

patryk80 użytkownik patryk80(wpisów:4679) dodano 20.08.2017 19:11

Śnieżka są tacy, co daliby radę w klapkach i z reklamówką z Biedronki w ręku ;)

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 20.08.2017 19:08

Rozmusiak - cieszę się, że tak się poświęciłeś i z bólem kolan powędrowałeś jakby nie było wymagającym szlakiem. Ja po tej trasie miałam zakwasy w udach. Kolana jakoś nie ucierpiały tym razem. Bardziej zmęczyły się na Rysach ;-)

P.S. A gdzie to się tak wspinałeś, jeśli można wiedzieć ? Mam nadzieję, że pokażesz :)))))

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 20.08.2017 19:05

Wasago - jeśli tam byłaś to wiesz dobrze jaka to radość i satysfakcja z pokonania tej trasy. Ja też mam tam jeszcze coś do załatwienia w przyszłym roku ;-)
Pozdrawiam i życzę Ci aby jednak udało Ci się ponownie przejść Orlą :)

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 20.08.2017 19:01

Śnieżko - faktycznie, takie trasy trzeba lubić, żeby mieć z tego frajdę. No i brak lęku wysokości i odporność na dużą ekspozycję też jak najbardziej wskazana :)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4130) dodano 20.08.2017 18:33

Jeszcze mnie kolana nie przestały boleć po ostatniej wspinaczce,ale z wielka przyjemnością potowarzyszyłem i Tobie w tej wędrówce :)
Pieknie tu :)
Pozdrawiam !

wasaga użytkownik wasaga(wpisów:421) dodano 20.08.2017 18:29

Oj jak to dobrze, że postanowiłaś się sprężyć i pokazać te piękne foty. Zazdroszczę Ci tej wędrówki i pięknej pogody. Ja na Orlej byłam ponad 20 lat temu. Cały czas mnie kusi aby tam wrócić tylko trochę mam obawy czy dam radę. W tym sezonie już tego nie sprawdzę, ale może w przyszłym ... Dzięki za piękną prezentację i super widoki. Pozdrawiam

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3076) dodano 20.08.2017 18:26

Piękne panoramy! Gratuluję wyprawy, kondycji przede wszystkim.
Z Twojej galerii dowiedziałam się, że nie jestem tygryskiem - łańcuchy, drabinki i inne żelastwa w górach mnie trochę przerażają;)