Może zacznę od jakości zdjęć.....adekwatna do przejrzystości powietrza. Było bardzo ciepło, dużo za ciepło ale też bardzo wilgotno i stąd widoczność planu drugiego, trzeciego i każdego następnego jest byle jaka. Tak w ogóle to Wielki Mur zwiedzamy z wynajętym przewodnikiem i nasza wycieczkę zaczynamy od wędrówki przez las, mocno pod górę.
Zanim podam więcej szczegółów proszę zwrócić uwagę na dwa kopczyki z kamieniem na czubku. Na zdjęciu jest pole miejscowych rolników, a te dwa kopczyki to groby. Tu zostali pochowani dwaj miejscowi Chińczycy. Wygląda na to, że nie ma tam jednego centralnego miejsca zwanego cmentarzem gdzie chowa się zmarłych. Po około godzinie marszu w bardzo wilgotnym lesie dochodzimy do Muru. Wcześniej jechaliśmy przez jakieś 2 godziny samochodem z Pekinu. Tak jak wcześniej napisałem nasza wycieczka była zaplanowana z przewodnikiem. W ramach wycieczki mieliśmy zapewniony transport z Pekinu w miejsce gdzie zaczęliśmy pieszą wędrówkę..... około 4 godziny marszu po Murze Chińskim oraz transport powrotny do Pekinu. Po drodze jeszcze w ramach wycieczki wizyta w restauracji na obiedzie.
Jakby ktoś chciał wiedzieć jak i gdzie to się załatwia to odsyłam do moich synów....Oni to załatwiali. Ja tylko wiem ile to kosztowało ;-) Dlaczego wybraliśmy wycieczkę z przewodnikiem choć raczej jesteśmy zwolennikami samodzielnego planowania podróży i niekorzystania z wszelkiego rodzaju biur?
 Odpowiedź jest prosta. Chcieliśmy zobaczyć więcej niż ma możliwość zobaczenia przeciętny turysta w miejscach bardzo skomercjalizowanych.
Wiadomo, że Mur Chiński ma ponad 6000 km i że podobno jest to jedyna budowla stworzona przez człowieka którą widać z kosmosu. Podobno jest to mit, bo tak naprawdę wcale go z kosmosu nie widać. Napisałem podobno ponieważ jeszcze w kosmosie nie byłem i nie mogę tego potwierdzić ale tak na zdrowy rozum....jeżeli coś ma 6000 km długości to może było by widać z kosmosu ale on ma tylko kilka metrów szerokości, a tego z kosmosu już raczej nie zobaczymy.
Czyli jest długi ale cienki. Jakby był i gruby......dobra, tego tematu już nie rozwijam. Mit mówi, że go widać z kosmosu, a tak naprawdę go nie widać i tyle w tym temacie ;-)
Dzięki temu, że poszliśmy zwiedzać mur z przewodnikiem mogliśmy zobaczyć jego starą nieodrestaurowaną część. Nikt się chyba nie spodziewał, że całe ponad 6000 km jest odnowione.
Kiedy i przez kogo został Mur Chiński zbudowany odsyłam do literatury. Jego długość jaką podałem ponad 6000 km też nie jest do końca precyzyjna ale moja galeria z założenia nie jest encyklopedią wiedzy tylko raczej relacją z podróży. Dla tych którym nie chce się szukać powiem, że u podstawy ma ok 6,5 m a na szczycie ok 5,5 m szerokości ale w różnych częściach muru te wartości mogą być różne. Wysokość ok. 9 m ale czasami mniej a czasami więcej. My jak widać na zdjęciach poruszamy się po takich fragmentach budowli które znacznie odbiegają od tych które widzieliśmy niejednokrotnie na różnych fotografiach, folderach reklamowych itd. Na tym nam właśnie zależało aby zobaczyć starą, zniszczoną i nieodrestaurowaną cześć Muru. Ale i tak nie wybraliśmy opcji hard gdzie idzie się kilka dni po bardzo zniszczonej i bardzo trudnej technicznie części. W tej trudnej części potrzebny jest sprzęt wspinaczkowy, przynajmniej jakieś liny asekuracyjne, uprzęże, kaski itp.
My wybraliśmy opcję jednodniową ale też bardzo zniszczonej części. Ten fragment nie był nigdy odnawiany, jest w dużej części zniszczony, zarośnięty i momentami trudnawy do przejścia. W każdym razie oparł się wszechobecnej w Chinach komercji turystycznej. Ale ta dzika część kiedyś się kończy i zaczyna się część odnowiona, bardzo skomercjalizowana gdzie można kupić pamiątki, coś do picia i zjeść lody. Początkowo w tej komercyjnej części jest jeszcze mało turystów ale z biegiem drogi będzie ich przybywało do ilości wręcz nieprawdopodobnej. Na moich zdjęciach raczej nie zobaczycie ile potrafi tam być turystów, ponieważ starałem się unikać fotografowania tłumów. W starej części było fajnie ponieważ tam prawie w ogóle nie było turystów. Spotkaliśmy może z 5 osób razem z ich przewodnikami.
Pod koniec naszej wędrówki w miejscu gdzie mieliśmy już opuszczać Mur ludzi było znacznie więcej i już nie 5 tylko 5 setek albo 5 tysięcy :-) Wiem, że to co opisuję nie współgra z tym co widać na zdjęciach ale to tak jak zdjęcia z Orlej Perci....pomimo, że są tam tłumy to każdy tak fotografuje aby było widać tylko góry. Wędrówka po Murze Chińskim to taka dobra wycieczka górska....idziemy w górę i w dół...i tak ciągle na zmianę, tyle że są to gładkie zbocza albo po prostu schody. Niektóre mniej.... a inne bardziej strome. Pogodę mieliśmy nie najgorszą, nie można narzekać....jakieś 35 st.C, duża wilgotność i temp. odczuwalna dobrze ponad 40 st.C. Każdy kto wędrował po górach w takich warunkach wie o czym piszę.
My na szczęście doświadczeni mieliśmy dużo płynów do picia. Przy takich warunkach pociłem się strasznie, od razu uzupełniałem utracone płyny ale żeby przynosiło to jakąś ulgę?......tego nie mogę powiedzieć. Ale to nie ważne. Ważne, że wycieczka bardzo zacna, pełna wrażeń, nowych doświadczeń i ciekawych opowieści naszego chińskiego przewodnika. Przewodnikiem był młody 30 letni Chińczyk który urodził się i studiował w Szanghaju dziennikarstwo. Po studiach zatrudnił się w jakieś redakcji z której się szybko zwolnił ponieważ musiał pisać to co mu kazali, a nie to co widział i to co jest prawdą.
Dobrze by było jakby u nas było więcej takich dziennikarzy ale tematu nie rozwijam, bo to portal podróżniczy a nie politykowanie. W każdym razie młody chłopak musiał z czegoś żyć i założył firmę. Jest przewodnikiem i oprowadza chętnych po Murze Chińskim i nie tylko. Zna angielski i to jest jego wielką zaletą. Wracając jeszcze do pogody to naprawdę nie narzekam pomimo tej wysokiej temperatury i wilgotności, bo mogliśmy trafić na taką co by w ogóle uniemożliwiła zwiedzenie Muru.....przynajmniej w takim zakresie jak zaplanowaliśmy.
Ale z drugiej strony jak oglądam niektóre galerie z Muru Chińskiego na naszym portalu to mogę tylko pozazdrościć jaką niektórzy mieli pogodę. Sam już nie wiem ile przeszliśmy kilometrów po Murze ale było ich na pewno kilka. Plan wyglądał tak: o 7:00 pod hostel w centrum Pekinu przyjechał po nas przewodnik. 2 godziny jechaliśmy do miejsca skąd wyruszyliśmy pieszo. 1 godzinę wchodziliśmy przez las, aż weszliśmy na Mur. Około 3,5 - 4 godziny szliśmy Murem.
Ok 40 min zajęło zejście z Muru gdzie czekał na nas samochód. Zapomniałem napisać, że oprócz przewodnika był jeszcze kierowca samochodu.
Oczywiście na Mur i z Muru można wjechać kolejką linową ale my!......kolejką?.....nie ma takiej opcji :-) Potem 2 godziny powrót do hostelu z postojem 1 godz. w restauracji na obiad. W domu, czyli w hostelu byliśmy ok 17:00 - 17:30. To właśnie już zejście z Muru. Mam nadzieję, że w trakcie czytania tekstu spoglądaliście czasami na zdjęcia....albo odwrotnie....mam nadzieję, że oglądając te przymglone zdjęcia czasami przeczytaliście kawałek moich wypocin ;-) To restauracja z przerwą na posiłek. Po raz pierwszy i ostatni mieliśmy pewność co zamawiamy i co dostaniemy do zjedzenia dzięki naszemu chińskiemu przewodnikowi-tłumaczowi. Dzięki za wizytę i już nieśmiało zapraszam do następnej galerii z Chin która nikt nie wie kiedy powstanie :-)

Wielki Mur Chiński -Mutianyu
1pix użytkownik darkopolo odległość 0 km 1pix
Na zachód od Mutianyu!
1pix użytkownik masters180 odległość 2 km 1pix
Pałac Letni  i  Wielki Mur
1pix użytkownik stewal odległość 12 km 1pix
Pekin-Badaling.  Wielki Mur Chiński.
1pix użytkownik strabsenfilm odległość 29 km 1pix
Pekin - Zakazane Miasto
1pix użytkownik stewal odległość 29 km 1pix
Pekin.  Grobowce cesarzy z dynastii Ming.
1pix użytkownik strabsenfilm odległość 32 km 1pix

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 07.09.2017 21:16

AK, nigdy nie mów nigdy. Wiem, że w niektóre miejsca na ziemi ja też chyba nigdy nie dotrę......z naciskiem na "chyba".
Dzięki za wizytę i zapraszam do kolejnych galerii.
Pozdr, andred

ak użytkownik ak(wpisów:5543) dodano 07.09.2017 07:28

Ile by nie było tych galerii zawsze z chęcią oglądnę i przeczytam każdą kropkę. Najprawdopodobniej nigdy tam nie będę choć bardzo, bardzo bym chciał.
Pozdrawiam :) I czekam na dalsze części.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4083) dodano 06.09.2017 23:52

ok, czekam

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 06.09.2017 23:50

V747, musi jeszcze trochę poczekać. Mam teraz trochę innych spraw na głowie i nie mam kiedy zrobić galerii, a nie chcę zrobić po łebkach.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4083) dodano 06.09.2017 21:56

kiedy druga odsłona ?

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 05.09.2017 21:07

Kordula157, skoro chciałabyś zobaczyć zachodni fragment muru, to znając Ciebie pewnie niedługo tak będzie.
Dla Was nie ma chyba rzeczy niemożliwych.....w temacie podróży oczywiście.
Ty dobrze wiesz jaka pogoda dominuje w Chinach latem, także dobrze rozumiesz dlaczego zdjęcia są takie jakie są.
Dzięki za wizytę i pozdrawiam serdecznie,

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5269) dodano 05.09.2017 20:38

Prawdziwie chińska pogoda.
Upałek z duza wilgotnością, na dodatek słaba widocznośc.
Tam latem chyba tak zawsze, Ja byłam we wrzesniu, upał był mniejszy ale widocznośc podobna.
Fajnie sie czytało, fajnie ogladało.
Ja bardzo bym chciała zobaczyc mur w okolicach Jiayuguan- najbardziej wysunięty na zachód jego fragment .
Czekam na cd. Pozdrawiam:)

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 03.09.2017 14:06

Lucy56, nie pytasz ile to kosztowało to nie odpowiadam ;-) ale jakby ktoś chciał wiedzieć, to na priv odpowiem.....tylko pytajcie szybko, bo niedługo zapomnę :-))
Dzięki za odwiedziny i fajnie, że się podobało.

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2396) dodano 02.09.2017 23:27

Andred wcześniej już oglądałam tę galerię ale raz jeszcze ,bez wysiłku w upale,z przyjemnością się przespacerowałam.Nie pytam ile kosztowało ale warto było, co?😉
Mur i galeria na solidną dychę! Pozdrawiam.

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 31.08.2017 11:07

Tama, sprawdziłem w internecie.....faktycznie Mur Sulejmana nieco węższy i krótszy ale myślę, że dałabyś radę na Murze Chińskim.
Może trochę wolniej, trochę dłużej, trochę krócej ale coś byś zobaczyła.
My niechętnie korzystamy z wszelkiego rodzaju zorganizowanych wycieczek z przewodnikami ale wynajęcie prywatnie przewodnika to czasami bardzo dobra opcja, a niekiedy to jedyna możliwość pójść w rejony niekomercyjne.
Dzięki za wizytę.

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 31.08.2017 11:00

Nola, ja chyba wbrew temu co widać i co opisuję to chyba mam szczęście z pogodą. W Pekinie przed naszym przyjazdem i po naszym wyjeździe podobno były jakieś straszne ulewy i powodzie......tak mówili w TV, i choć dziennikarze mają tendencję do przesady, to coś na rzeczy było.
Powiem tylko, że wilgotność była tak duża, że pociłem się znacznie bardziej przy chodzeniu po Murze Chińskim niż przy pisaniu opisów do zdjęć ;-)

tama użytkownik tama(wpisów:2963) dodano 31.08.2017 10:43

Andred, gdybyś przedstawił zdjęcia z muru w części komercyjnej to nie byłoby tak ciekawie jak w tej prezentacji. Bardzo mi się podoba taka trasa, choć sama nie dałabym rady jej pokonać. Jednak z pozycji fotela w temperaturze pokojowej i bez uporczywej potliwości mogę się skupić nie tylko na samym murze ale i na okolicy ;) A trasa jest atrakcyjna, mur dość szeroki i można delektować się taką kameralnością . Ja w tym roku łaziłam po Murze Sulejmana w Jerozolimie, tam jest wąziutko i króciutko.
Wynajęty przewodnik to bardzo fajna opcja, gdyby mnie było stać to bym wybrała taką opcje w Izraelu, bo nikt tak nie zna cudnych zakamarków jak tubylcy.

Proszę się sprężyć, bo jestem bardzo ciekawa Twoich Chin, a zwłaszcza tych mrożących krew w żyłach szlaków :)

Pozdrawiam, Magda :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6472) dodano 31.08.2017 10:30

Andred bardzo lubię czytać Twoje wypociny i oglądać Twoje zdjęcia:) Co do pogody, myślę, że powinieneś się cieszyć, że była taka a nie inna, znając Twoje szczęście;) Bardzo fajnie, że mogliście zobaczyć starą, nieodnowioną część muru, która momentami była prawie cała zasłonięta przez drzewa, ale lepiej przez drzewa niż przez setki ludzi, jak jest na wielu zdjęciach z tej najbardziej turystycznej części muru;) pozdrawiam i czekam na następne relacje:)

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 30.08.2017 23:34

Barbara_31, też bardzo lubię zobaczyć coś poza szlakiem ale nie zawsze jest to możliwe.
Tym razem się udało :-)

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 30.08.2017 23:31

Wasaga, pierwsze zdjęcia nieodrestaurowanego muru jakie zobaczyłem to zdjęcia które sam zrobiłem :-)
Także nie dziwię się, a o tym, że można zwiedzać ten fragment muru dowiedziałem się na krótko przed wyjazdem do Chin.
Cieszę się, że podobała Ci się nasza koncepcja zwiedzania i trafiliśmy w Twój klimat :-).

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 30.08.2017 23:28

Jasko227, są rzeczy na które mamy wpływ i takie które się dzieją bez naszego udziału. Na klarowność powietrza nie mieliśmy wpływu ale za to do nas należał wybór trasy i z perspektywy czasu stwierdzam, że faktycznie był to dobry pomysł......tak mi się wydaje po komentarzach pod galerią :-)
Ten długi staż na portalu trochę mnie przeraża, bo uświadamia strasznie szybki upływ czasu :-(
Dzięki za odwiedziny i miły komentarz.

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 30.08.2017 23:22

Surykatka, coś wybrzuszonego i całkiem kolorowego też będzie. Mam nadzieję, że będzie się podobało:-)
W Chinach zwiedzanie bez tłumów i komercji to bardzo trudne zadanie......na granicy z niemożliwym ale jakoś się udało.
Dzięki za odwiedziny i przesyłam także pozdrówki :-)

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 30.08.2017 23:19

Romana, tak jest, że najpierw wyborca stawia warunki, a po wyborach to wybrany stawia warunki......obecnie nikogo nie trzeba do tego przekonywać ;-)

barbara_31 użytkownik barbara_31(wpisów:718) dodano 30.08.2017 23:16

Oj zazdroszczę... też uważam, że najlepiej odkrywać nowe miejsca poza utartymi szlakami turystycznymi.

wasaga użytkownik wasaga(wpisów:421) dodano 30.08.2017 22:45

Tak po zastanowieniu się doszłam do wniosku, że chyba nie widziałam zdjęć takiego niewymuskanego muru. Wszystkie zorganizowane wycieczki przeganiane są po tej części odremontowanej i takie zdjęcia dominują. Fajną wycieczkę zrobiliście. Moje klimaty też lubię chodzić takimi nieoczywistymi ścieżkami. Czekam z ciekawością na cd i pozdrawiam :)

jasko227 użytkownik jasko227(wpisów:535) dodano 30.08.2017 22:35

wybrałeś opcję zwiedzania "wytrawny obieżyświat" co nie dziwi patrząc na Twój staż i ilość odwiedzonych miejsc ... super przygoda i świetna,jak zawsze,relacja -pozostaje odrobina żalu za klarownością powietrza ... elegancka galeria !

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6917) dodano 30.08.2017 22:04

No to wybraliście zdaje się najlepszą opcję. Bez tłumów i komercji zwiedzać Chiński Mur to jest coś. Bardzo się podobało.i obrazki i Twoja gadanina.
To ja czekam jeszcze na jakąś wybrzuszoną galeryję:).
pozdrówki :))

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 30.08.2017 19:51

Andred - to ja zagłosuję na Ciebie, ale... pod warunkiem, że najpierw pokażesz nam obiecane galerie ;-)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4083) dodano 30.08.2017 19:47

super, zagłosuję na Ciebie

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 30.08.2017 18:39

Romana, prawdopodobnie w najbliższych wyborach będę kandydował tylko jeszcze nie wiem na kogo.....posła, senatora, premiera albo prezydenta.
Mam bardzo dobre predyspozycje....potrafię obiecywać jak mało kto i nie wywiązywać się z obietnic jak każdy wybrany ;-)

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 30.08.2017 07:01

Andred - teraz to już nie masz wyjścia jak nam obiecałeś :)))

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 29.08.2017 23:59

Achernar-51, teraz trudno będzie mi się wycofać i trzeba będzie chyba kontynuować ten serial :-)
Dzięki za odwiedziny i wysoką ocenę.

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 29.08.2017 23:57

Paweller75
myślę, że byłbyś usatysfakcjonowany widokami z góry, a oczywistym jest że trzeba trochę pomęczyć się pod górę...czy to było po schodach czy nie to czasami trzeba było mieć kondycję......i jeszcze ta pogoda, ten gorąc ale daliśmy radę :-)
Dzięki za wizytę i pozdrawiam,

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4083) dodano 29.08.2017 23:54

he he, wiedziałem, że tak będzie

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 29.08.2017 23:53

V747, mnie jak się dużo chwali to zaczyna mi się chcieć :-)

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 29.08.2017 23:51

Sniezka i Romana, takie komentarze bardzo motywują i faktycznie ochota na stworzenie następnej galerii z Chin już jest. Teraz potrzeba jeszcze trochę wolnego czasu. Nad weną jakoś popracuję ;-)
Dzięki za odwiedziny i powoli zaczynam myśleć nad następną galerią :-)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4415) dodano 29.08.2017 23:47

Zapowiada się fajny chiński serial. Pierwszy odcinek - na piątkę( tfu... co ja mówię, na DYCHĘ!). Wycieczka super, i fajnie, że bez tłumów. Pozdrawiam. :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7072) dodano 29.08.2017 22:56

Mur jak mur, wiadomo chiński, ale co niektóre przewyższenia robią wrażenie ..., mimo, że po schodach, to kondycję trzeba było pewnie mieć i to niezłą ..., Andred, świetna galeria, podobało się bardzo ..., pozdrawiam:)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4083) dodano 29.08.2017 22:26

widzisz jak dobrze, że Cię zmotywowałem :)

romana użytkownik romana(wpisów:5155) dodano 29.08.2017 22:23

Noooooo nieźle, a nawet wręcz super. Bardzo mi się podoba Twoja relacja ze zwiedzania Muru. Faktycznie, raczej widzi się na fotkach czy filmach tą bardziej zadbaną i odnowioną część. Jednak na mnie też o wiele większe wrażenie robi nieodnowiony Mur. Jest taki bardziej autentyczny i można bardziej poczuć klimat tej niesamowitej budowli.
Życzę Ci też duuuuuuużo weny twórczej i ochoty do stworzenia kolejnych chińskich galerii. Jeśli o mnie chodzi to może być i te 15 jak nadmieniłeś we wstępie. Już nieraz pisałam, że bardzo lubię czytać Twoje teksty i foty oczywiście też lubię, więc na pewno się nie pogniewam jak będzie tego sporo.
Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na kolejną galerię :)))

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3076) dodano 29.08.2017 21:39

Wow, spojrzenie na Mur zupełnie inne niż wszystkie. Bardzo się chwali, że nie poszliście na łatwiznę. Super galeria powstała. Dobrze by było, żeby powstały w niedługim czasie jakieś kolejne, bo przecież Chiny to nie tylko Wielki Mur. A skoro macie zupełnie inny styl zwiedzania niż zwykły turysta, te kolejne relacje też na pewno będą bardzo ciekawe. Tak Cię próbuję przekonać, że warto by było poświęcić dla nas trochę czasu na przygotowanie galerii. My to docenimy;)
Pozdrowienia:)

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 29.08.2017 21:09

Popekpawel, to cieszę się, że zobaczyłeś chociaż kawałek :-).
Dzięki za wizytę i pozdrawiam,

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 29.08.2017 21:08

Wielkopolanka, dzięki za wizytę. To prawda, że w tej części nie odrestaurowanej jest większa egzotyka.
W Chinach tłumy są wszędzie, no może prawie wszędzie, bo tam było mało ludzi...tam tzn. w tej dzikiej części Muru.

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3177) dodano 29.08.2017 19:47

Takiego Muru to nie widziałem. Rewelacja.

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1677) dodano 29.08.2017 18:27

Piękna galeria bo taka inna bez tłumów i bezwględnego porządku....nieodrestaurowana część muru to prawdziwa egzotyka w realu i na portalu. Ja też zwidzałam w tłumie a tu wolne przestrzenie...nieograniczona swoboda poruszania się...

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 29.08.2017 17:51

Gabi, wielkie dzięki za wizytę w mojej galerii i miłe słowa. Wiesz, że Twoja opinia jest dla mnie bardzo ważna, a dzięki Twoim uwagą wiele się nauczyłem i poprawiłem co nieco.....wiesz dobrze o co chodzi ;-)
Faktycznie ta kiepska przejrzystość powietrza to chyba zmora tamtego regionu czy klimatu.
Większość moich galerii z Chin będzie przymglona ale to może taka pora roku?
Dzięki jeszcze raz i serdecznie pozdrawiam,

gabi użytkownik gabi(wpisów:2383) dodano 29.08.2017 17:40

Witaj Andred, ja bez podpisu wiedziałabym kto jest autorem tej galerii. Nie rozwinąłeś w stopniu dostatecznym dywagacji na temat widoczności muru z kosmosu, a wręcz je nawet uciąłeś, i potem to samo przy temacie wolności słowa pisanego. Wielki niedosyt, a mimo tego .....dawno się tak nie pośmiałam.
Sama wycieczka super po prostu. my zwiedzaliśmy oczywiście w tłumach, czas był ściśle wyliczony. Nie doświadczyłam takich wspaniałych widoków jak Wy.
Jeżeli chodzi o brak przejrzystości to tam tak jest faktycznie, to samo jest w Wietnamie i na Sri Lance. Rzadko można zobaczyć takie zdjęcia, jakie określa się mianem krystalicznych.
Pięknie pokazałeś Chiński Mur.
Fajnie, ze znowu Cie można oglądać i czytać jako autora.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4083) dodano 29.08.2017 17:30

możliwe, to ja tak w Hongkongu miałem pierwszego dnia, 30 st.C o 22ej

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 29.08.2017 17:28

Myślę, że u nas było gorzej ale ja w wakacje nie narzekam na pogodę......czasami tylko jestem nieodpowiednio ubrany.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4083) dodano 29.08.2017 17:21

kurde, nieźle, to tak jak my w Grecji mieliśmy, z dwa dni 34-35 st.C, też mam fotki takie sobie

andred użytkownik andred(wpisów:4488) dodano 29.08.2017 17:14

@V747, dzięki za wizytę. Wiem, że zdjęcia nie powalają ale warunki nie były fotograficzne przez słabą przejrzystość powietrza. Czasami jest to atut do dobrych zdjęć ale nie w tym przypadku. Było gorąco, nawet bardzo. Obiektywnie ok. 35 st.C a odczuwalna dobrze ponad 40.....opisałem to w tekście.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4083) dodano 29.08.2017 15:39

ja jak widzisz tylko oglądałem na początku, czytałem za drugim razem

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4083) dodano 29.08.2017 15:36

sorry, już widzę podpis pod 1ynką

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4083) dodano 29.08.2017 15:35

to jest budowla, super, najbardziej mi się podobała 8, czy tam było ciepło, gorąco ?

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4083) dodano 29.08.2017 15:33

No i cool, już się zabieram za oglądanie.