Pierwszy kadr doskonale odpowiada na pytanie dlaczego MADERA - ponad chmurami :-) Madera powitała nas lekkimi chmurami, przez które musieliśmy się przebijać podczas lądowania. Ale samo lądowanie spokojne Jak już wcześniej zaznaczyliśmy pobyt na Maderze należał do najbardziej aktywnych do tej pory spędzonych urlopów, no więc nie ma na co czekać, Jedziemy Pierwszy punkt w naszej objazdówce to kolejka linowa na klifie, którą zjazd wywołuje sporo emocji. Ta kolejka to Faja dos Padres. Przejażdżka w obie strony 10 EURO. To najdroższa kolejka z trzech znalezionych. Z Faja dos Padres udajemy się na znany i popularny klif Cabo Girao z przeszkloną platformą widokową. Jest to jeden z najwyższych klifów w Europie, jego wysokość w najwyższym miejscu wynosi 589m n.p.m.
widoki zacne, ale i ludzi dużo. Przyjeżdżają tu wycieczki ze wszystkich lokalnych biur podróży No dobra, spadamy z klifu i śmigamy w kierunku Płaskowyżu Paul da Serra, gdzie znajduje się droga uważana za drugą taką jak w USA Road 66. Jadąc na płaskowyż zatrzymujemy się w na najwyżej położonym lądzie płaskowyżu na którym jak widać stoi szereg wiatraków. Miejsce nieprawdopodobnie piękne Morze chmur jakie nas tu spotkało znokautowało nas swoim urokiem
Jadąc na płaskowyż zatrzymujemy się w punkcie widokowym Boca da Cana właśnie tutaj znajdują się budujące niepowtarzalną atmosferę wiatraki ... i te chmury. Zupełnie jakby pod nami był koniec świata No dobra, to był trochę długi przystanek. Teraz jesteśmy już w Sao Vincente gdzie znajduje się centrum wulkaniczne wraz z jaskinią wydrążoną przez spływającą parę tysięcy lat temu lawę jaskinia bardzo interesująca, zdecydowanie różni się od tych skalnych
Z jaskini jedziemy w kierunku Porto Moniz zatrzymując się przy punkcie widokowym na wodospad w tłumaczeniu Welon panny młodej. Dalej to już wspomniane Porto Moniz gdzie znajdują się baseny w wodzie oceanu między wulkanicznymi skałami Jest też część tylko do spacerowania, która wydaje się być nawet bardziej interesująca Jest tu knajpka z bardzo dobrą kawką W Porto Moniz spędzamy około 2 godzin i dalej ruszamy do Achadas da Cruz by zjechać drugą znalezioną kolejką z klifu. Ta kosztuje już tylko 3 EURO, co za różnica. Chyba dlatego, że ta jest dużo mniej znana niż poprzednia.
Kolejny punkt programu to oznaczony drogowskazami mały punkt widokowy Cube zatrzymujemy się obok kapliczki i wędrujemy wąską ścieżką do małego balkoniku na jej końcu. Pięknie widać. Czas odwiedzić najdalej na zachód wysunięty punkt wyspy Ponta do Pargo z urokliwą latarnią. Nie jest on tak spektakularny jak leżący na przeciwko, czyli na wschodzie półwysep św. Wawrzyńca, ale jest tu pięknie, spokojnie i nie wieje jak na Wawrzyńcu Powoli kończy się dzionek, więc trzeba zjechać gdzieś na obiadokolację. Fajne miejsce to Ponta do Sol. Przed posiłkiem robimy jeszcze spacerek przez tunel by dotrzeć do wodospadowej auto myjni
hahaha, fajna sprawa
taki wodospad spadający na drogę. Mieszkańcy jak widać na poprzednim zdjęciu myją tu swoje auta zatrzymując się pod opadającą wodą oraz kilkukrotnie przejeżdżając tam i z powrotem ale ok, wracamy do miasteczka mijając klimatyczny kamienny most i już wchodzimy do centrum są tu chyba najładniejsze zabudowania ze wszystkich miasteczek, tych które widzieliśmy  na wyspie. No i już pod wieczór udajemy się do naszej Restaurante Sol Poente na smaczny posiłek i urokliwy zachód słońca, podczas którego z jednej z pobliskich knajpek wywożony jest na mały skalny wypust wyrastający z oceanu grajek, który pięknie gra na kobzie. Wszystko ładnie słychać.
Kolejnego dnia rankiem, kiedy jak prawie zawsze chmur jest co niemiara wyruszamy w góry podczas jazdy autem widać, że trochę się przeciera, tzn. chmury zostawiamy w dole wyjeżdżając coraz wyżej udajemy się do punktu Boca da Corrida stąd szlakiem Caminho Real da Encumeada idziemy przez Boca dos Corgos, Pico do Serradinho do Pico Grande z którego roztacza się przepiękny widok 360 stopni na góry. To już wycieczka całodzienna Ale mamy jeszcze kolejny dzień, w którym uderzamy do Doliny zakonnic
Dojazd do doliny wiedzie piękną widokową drogą Z górnego punktu widokowego Eira do Serrado mamy wrażenie, że widoczna w dole wioska Curral das Freiras jest całkowicie odcięta górami od świata. Piękna sprawa. Przenosimy się teraz na północ wyspy do Ponta de Sao Jorge gdzie znajdują się małe baseny w dolince schodzącej do oceanu. Dolinkę widzimy z kawiarenki na wysokim klifie, w której podają znów bardzo dobrą kawkę. Pięknie tutaj. Na koniec jedziemy do Santany, w której zjeżdżamy trzecią znalezioną na wyspie kolejką Na dole piękne kamienne wybrzeże. U góry, tu nie widać spływają trzy spore wodospady. Z kolejki robią wrażenie. Zachęcam do obejrzenia filmy na https://www.youtube.com/watch?v=RrO4Fmm5jhA&t=2s
W Santanie znajduje się park tematyczny przedstawiający historię Madery, do którego trzeba wejść. I tak dojechaliśmy do końca. Żegnając się zapraszam na http://www.tuitam.org.pl/madera-najciekawsze-miejsca/. No i oczywiście kto chce szybciej objechać autem wyspę zapraszam do obejrzenia filmiku na https://www.youtube.com/watch?v=FtxJ2BeA9JY&t=8s

PORTUGALIA-Madera,  szlakiem na dach wyspy
1pix użytkownik klavertjevier odległość 2 km 1pix

Madera to cudowna wyspa.
37 mnie zachwyciło!

martyna użytkownik martyna(wpisów:921) dodano 15.09.2017 22:26

Nie byłam, a szkoda ...gratuluję ;)

charlie użytkownik charlie(wpisów:2052) dodano 14.09.2017 15:21

Przepięknie tam jest. Coraz bardziej podoba mi się ten kierunek. A kadry z chmurami okrywającymi szczelną kołderką wszystko to, co poniżej, zachwyciły mnie absolutnie :-)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2518) dodano 12.09.2017 18:28

Gratuluję 😊

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5425) dodano 11.09.2017 21:55

Lato na Maderze to jednak zupełnie inna pogoda niż wczesna wiosna. Zdecydownie więcej słońca. Inne kolory.
Miejsca znane i piekne. Zreszta nie znam nikogo , kto był na Maderze i nie wrócił zachwycony.
Mam dwa ulubione kadry - to 36 i 37. Pozdrawiam:))

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3165) dodano 11.09.2017 20:26

Piękne zdjęcia, wielka przyjemność z oglądania. Pozdrawiam:)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4536) dodano 11.09.2017 19:31

na 43 masz podobne chmurki na na okładce mojej Madery którejś tam :)

gregy użytkownik gregy(wpisów:512) dodano 11.09.2017 19:27

Wielkopolanki i Surykatko, Maderę polecam szczerze. Byliśmy tam w czerwcu i jeszcze do tej pory nią żyję. Rzadko mi się zdarza tak długo wracać myślami do odwiedzonych miejsc. Zrobiła na mnie duże wrażenie, Wy tez pewnie nie zawiodłybyście się.
Voyager, dzięki za odwiedziny. Trochę już pogadaliśmy na privie, więc tu nie będę się rozwijał haha.
Harmony, pojechaliśmy w Twoje ślady. Będzie to dokładnie widać w galerii ze szlaku na Pico Ruivo. Mamy tam wiele podobnych lub prawie takich samych kadrów :-). Dzięki, że wpadłaś. Tzn. do mojej galerii :-)
Halszka, Doracz - wielkie dzięki za odwiedziny i miłe słowa :-)
Rozmusiaki. Miło Was widzieć u mnie. Dzięki

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4166) dodano 11.09.2017 17:04

GRATULACJE !!!

harmony użytkownik harmony(wpisów:2577) dodano 11.09.2017 16:38

Dodam jeszcze, że kadr 37 rewelacja !

Miło było wrócić w znajome miejsca, ładnie je pokazałeś. Zazdroszczę tych dwóch tygodni na Maderze i czekam na kolejne prezentacje :)

halszka użytkownik halszka(wpisów:2633) dodano 11.09.2017 00:01

Madera piękna jest i kropka:)
Obejrzałam z przyjemnością:)

doracz użytkownik doracz(wpisów:935) dodano 10.09.2017 23:09

Pokazana bardzo pięknie. Pozdrowienia :)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:6963) dodano 10.09.2017 22:58

Maderę też mam na oku. Widać u Ciebie, że niewątpliwie trzeba ją wziąć na tapetę. Piękne zdjęcia :) widoki boskie!
pozdrawiam :)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4536) dodano 10.09.2017 22:50

Zdecydowanie jak my byliśmy zimą, to nie było takich ładnych chmurek jak u Ciebie. Nie było też jeszcze tych konstrukcji na Cabo Girao. Reszta wyglądała podobnie.
Madera to piękna wyspa i wszystkim to mówię, zdjęcia też ładne. Udany wyjazd.

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1722) dodano 10.09.2017 22:14

Przepięknie na Maderze...wspaniałe kadry..zauroczyło mnie 36, na pewno zachęciłeś mnie do zobaczenia Madery w realu....

gregy użytkownik gregy(wpisów:512) dodano 10.09.2017 21:21

Lucy, wybacz :-). Tu niestety nie widać kto wchodzi na daną galerię chyba, że zostawi komentarz. Oczywiście w punktacji też widać kto zapunktował, ale tam nie zaglądam, no może czasem. Ważniejsze dla mnie są komentarze, które zawsze sprawiają mi przyjemność, a tego od Ciebie nie widziałem, zanim sam Ciebie odwiedziłem hahaha, stąd też odpowiedziałem o wzajemności :-). Zresztą czy tak, czy tak każdemu miło jest jak inni odwiedzają jego/jej galerie dlatego jeszcze raz dziękuję za odwiedziny:-)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2518) dodano 10.09.2017 18:25

Gregy nic nie odwzajemniałam, byłam wcześniej ze swoją "dyszką",a jeśli nie zauważyłeś to i w innych Twoich galeriach także ślad zostawiłam😊.Pozdrawiam.

gregy użytkownik gregy(wpisów:512) dodano 10.09.2017 09:36

Glockerka dzięki za wizytę i miłe słowo. Zawsze fajnie coś takiego usłyszeć - przeczytać :-)

gregy użytkownik gregy(wpisów:512) dodano 10.09.2017 09:34

Woja, no tyle lat. Ale coś mało widzę od Ciebie nowych galerii. Działaj coś :-). Jak zwykle szczególnie mi miło jak wpadasz do mnie. Dziękuję za uznanie :-). Lepszy przewodnik jest na blogu, tutaj to tylko zajawki :-)

gregy użytkownik gregy(wpisów:512) dodano 10.09.2017 09:31

Paweller, dawno Cię u mnie nie było, być może dlatego, że sam rzadko ostatnio się tu pojawiałem i co za tym idzie rzadko odwiedzałem innych. Myślę, że jesienią trochę mocniej pobuszuję po galeriach. Ciekawość będzie mnie torturować gdzie inni byli :-). No i rzecz jasna sam też pokażę coś od siebie. Dzięki za miłe słowa, a Maderę polecam.

gregy użytkownik gregy(wpisów:512) dodano 10.09.2017 09:28

Lucy, widzę, że odwzajemniłaś wizytę hahaha. Dzięki za odwiedziny. Madera jest rzeczywiście piękna, trzeba tylko w nią wejść. Jak widać z chmurami pokazuje nam zjawiska, o które trudno w pozostałej części Europy i chyba nawet w Kanadzie :-). Myślę, że nie zawiodłabyś się przyjeżdżając tutaj :-).

gregy użytkownik gregy(wpisów:512) dodano 10.09.2017 09:24

Jaśko, miło Cię znów gościć u mnie. Na Maderę trzeba jechać. Jeśli nie należysz do plażowiczów to ta wyspa jest dla Ciebie :-). Dzięki za miłe słowa

glockerka użytkownik glockerka(wpisów:731) dodano 09.09.2017 23:59

Czyta się i ogląda jak świetnie! Pozdrawiam.:-)

woja użytkownik woja(wpisów:521) dodano 09.09.2017 21:03

Nam też Madera się marzy od jakiegoś czasu, ale miejsc do zwiedzenia jest tak dużo (i ciągle przybywa:-), to nie wiem kiedy przyjdzie jej kolej.
Piękna galeria i, jak zwykle, dobry przewodnik.
Pozdrawiamy:-)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7148) dodano 08.09.2017 23:50

Bardzo zacna ta Madera ..., pięknie ją pokazałeś:)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2518) dodano 08.09.2017 23:42

Madera też jest piękna, aż trudno wybierać kierunki.Pozdrawiam.

jasko227 użytkownik jasko227(wpisów:721) dodano 08.09.2017 23:02

piękna galeria ... mnóstwo eleganckich kadrów ... kiedyś w końcu muszę tam zawitać :) pozdrawiam !

gregy użytkownik gregy(wpisów:512) dodano 08.09.2017 22:16

Magdalena, na Maderze jest mnóstwo fantastycznych miejscówek. Na tych najładniejszych skoncentruję się trochę bardziej za jakiś czas. Wyspę bardzo polecam dla aktywnych turystów. Dzięki za odwiedziny :-)
Andred, tydzień na Maderze to zbyt krótko, oj bardzo krótko. Dla nas 14 dni nie wystarczyło na to co zaplanowaliśmy. Ale i tak jesteśmy szczęśliwi, że zobaczyliśmy aż tyle. Dzięki za wdepnięcie.
Siema Rozmusiaki. No i już Wam zazdroszczę, że lecicie tam. Miałbym jeszcze parę punktów do obskoczenia. Jak coś to mogę Wam coś podpowiedzieć. Zresztą w pierwszej relacji na blogu wrzuciłem kilka istotnych informacji. Ale jak coś to służę pomocą. Dzięki za miłe słowa.
Achernar, Ty zawsze wpadasz do mnie, choć ja rzadziej do Ciebie. Ale wynika to z tego, że ja w ogóle na OS nie jestem częstym bywalcem. Co do Azorów to nie ukrywam, że myślimy o nich, ale co z tego wyniknie to zobaczymy.
Nola Dziękuję za odwiedziny. Chmury, które tak często pojawiają się w galerii zrobiły na nas ogromne wrażenie. Na Paul de Serra moglibyśmy siedzieć i tak po prostu patrzeć. Coś fantastycznego.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6507) dodano 08.09.2017 10:34

Piękna wyspa, widoki cudowne, klify, morze, zagubione wioski, drogi na końcu świata, no i to morze chmur jak na zdjęciu 15 mega!:) Super galeria:) pozdrawiam:)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4631) dodano 07.09.2017 23:49

Maderę mieliśmy okazję odwiedzić w 2016 roku i - oczywiście - też nam się bardzo spodobała. A rok wcześniej byliśmy z Azorach, które też gorąco polecam. Widoki i klimat wielu miejsc podobne jak na Maderze, ale turystów jest tam zdecydowanie mniej. Miło było. dzięki Twojej galerii przypomnieć sobie parę znajomych miejsc i zobaczyć kilka, do których nie udało się nam dotrzeć. Pozdrawiam. :)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4166) dodano 07.09.2017 22:19

U Ciebie jak zawsze elegancko :)
Juz za kilka miesięcy przekonam sie na własne oczy jak piekna musi być to wyspa :)
Pozdrawiam !

andred użytkownik andred(wpisów:4575) dodano 07.09.2017 21:14

Madera to bez wątpienia jedna z najpiękniejszych wysp....przynajmniej jakie ja widziałem.
Na Twoich zdjęciach znalazłem kilka miejsc w których nie byłem ale ja byłem na maderze tylko tydzień.
Jest nadzieja, ze w październiku polecę na Maderę jeszcze raz na tydzień to nadrobię zaległości.
Po przeszklonym tarasie na na Cabo Girao biegałem jak nie było jeszcze szyb tylko luźno porozkładane deski.....niezła adrenalina :-)
Super galeria i zdjęcia.
Pozdr,

magdalena użytkownik magdalena(wpisów:3629) dodano 07.09.2017 20:47

Sama nie wiem, co najbardziej mi się podobało: panorama na 6, droga na koniec świata na 26, myjnia samochodowa z 30-31 czy Dolina Zakonnic... Dużo fajnych miejsc na tej Maderze!