Tak wzgórze wygląda z dołu W starożytności wzgórze było akropolem położonego u jej stóp Koryntu Istniała się tu znana w całym greckim świecie świątynia Afrodyty, wzmiankowana także w mitologii. Wyróżniały ją praktyki sakralnej prostytucji, prowadzonej w zespole przyświątynnym, z udziałem setek kapłanek. Fundamenty niedużej świątyni Afrodyty znajdują się na jednym z dwóch szczytów Akrokoryntu, od strony miasta, gdy szczyt górujący dziś nad autostradą gości bizantyński i średniowieczny zamek. Akrokorynt służył też już od czasów starożytnych jako twierdza.
Pierwsze, znane nam umocnienia powstały tu najpóźniej w VI w. p.n.e Od tamtej pory twierdza była często rozbudowywana przez Greków, potem Rzymian i Bizantyjczyków. W roku 1147 sycylijska flota pod wodzą Rogera II splądrowała Koryntię i samo miasto, nie zdobywając jednak twierdzy. Począwszy od 1205 roku Akrokoryntu wytrwale dobywali kolejni Normanowie, by po początkowych niepowodzeniach, nawet klęskach w otwartych starciach, jednak systematycznie przerzedzając szeregi obrońców, osiągnąć cel w roku 1209. W 1210 roku krzyżowiec Gotfryd z Villehardouin włączył Akrokorynt wraz z całym miastem do Księstwa Achai. Znaczną rozbudowę twierdzy przeprowadził jego syn Wilhelm II z Villehardouin. Akrokorynt należał później przez wiele stuleci do Turcji Osmańskiej, dopiero po 1821 roku, kiedy wypędzono stąd osmańskich zarządców, twierdza straciła na znaczeniu. Do dziś zachowały się mury obronne i cysterna, gdy niemal wszystkie pozostałe budynki rozebrano.
Zdjęć mam niezbyt dużo. Przyjechaliśmy tam ok. 14.30 Okazało się, że otwarte jest tylko do 15ej. Nie wiem czemu tak krótko. Pracownik przy wejściu mówił, że nie ma sensu, bo potrzeba 1-1.5 godziny na obejście wszystkiego. Ja miałem tylko z 15 minut
Przy wejściu pracownik rozdaje takie karteczki, które trzeba oodać wychodząc. To chyba po to, żeby nikt nie pozostał tam. Gdzieś tak ok. 14.45 rozlegają się sygnały dźwiękowe, że czas do wyjścia. To wejście i wyjście główne Wszędzie jest stromo i gładkie wyślizgane kamienie.
Trudno się tam chodzi. Widać Zatokę Koryncką. To główne wejście Jedziemy w dół W dole antyczny Korynt Widok na wzgórze z drogi
Plaża w Koryncie, niezbyt fajna. Widok na wzgórze z Lutraki

woja użytkownik woja(wpisów:519) dodano 05.10.2017 17:42

Robię:-)))

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4525) dodano 05.10.2017 17:06

No właśnie, te kamienie wyślizgane są straszne, pomyślałem sobie co by się działo jakby było mokro. Dzięki za wizytę. Robisz galerię ?

woja użytkownik woja(wpisów:519) dodano 05.10.2017 17:04

Ja na szczęście doczytałem i zwiedzałem przed południem. Czasu było pod dostatkiem, ale upał nas pokonał i nie weszliśmy wszędzie, gdzie planowaliśmy:-) I trochę te wyślizgane schody:-)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4525) dodano 04.10.2017 19:19

dzięki, a widziałaś zamek w Argos ?

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:3883) dodano 04.10.2017 19:17

Super galeria. Takie właśnie ruiny najbardziej mnie kręcą, więc gdzie tylko się pojawiały twierdze (w Grecji kontynentalnej 9 na Peloponezie), wszedzie właziłam. Dziękuję.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4525) dodano 04.10.2017 18:29

Widoki z góry są fajne, to ponad 500 m, dzięki za odwiedziny

tereza użytkownik tereza(wpisów:3736) dodano 04.10.2017 17:56

Twierdza robi wrażenie.
Ładne widoki na Korynt i zatokę.

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4525) dodano 04.10.2017 17:20

Pstrykałem jak japoński turysta, wszystko na szybko. Szkoda, że nie doczytałem. Wtedy rano byliśmy w Naupulionie i dojechaliśmy ok. 14.30. Potrzeba więcej czasu na to miejsce, ale może ktoś inny tam zajrzy i pokaże więcej.
Dzięki za odwiedziny.

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4549) dodano 04.10.2017 17:16

Jak na 15-minutowy pobyt, to udało Ci się zrobić całkiem sporo zdjęć. Na dole ruinki otwarte są chyba do 17.30 lub 18.00. My byliśmy tam grubo po 16.00. Pozdrawiam. :)