Wieżowce w Dubaju Wieżowce w Dubaju, teraz jest ich z 3 razy tyle co wtedy Wieżowce Burdż al-Arab, Wieża Arabów - wieżowiec, jeden z najwyższych i najbardziej luksusowych hoteli na świecie. Jedziemy. Bardzo trudno było nam wypożyczyć samochód. Fudżajra - jeden z emiratów w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Stolicą jest miasto Fudżajra. Jako jedyny z emiratów nie jest położony nad Zatoką Perską. Również jako jedyny emirat ma trzy różne granice z Omanem. Od zachodu otoczony jest pasmem gór Hadżar, ciągnących się od półwyspu Musandam do granicy z Omanem. Wschodnią część oblewają wody Oceanu Indyjskiego (Zatoka Omańska). Emirat Fudżajra jest atrakcyjnym miejscem turystycznym.
Fudżajra, pusto tam trochę KFC w Fudżajra Twierdza została zbudowana w XVIII wieku. Twierdza w Fudżajra Jedziemy do Dubaju.
Taksówkarz woził nas od wypożyczalni do wypożyczalni.
Chyba dopiero w siódmej gość nam wypożyczył auto. Wszyscy chcieli pozwolenia na pracę, a nie mieliśmy! Dubaj
Pokazu lotnicze w Dubaju Umm al-Quwain, w tym emiracie mieszkaliśmy Dziki wielbłąd Dubaj Pokazy lotnicze w Dubaju łódź rybacka
Zegar w Dubaju W parkach ludzie śpią na ławkach, to centrum Dubaju Fudżajra W 2007. Burdż Chalifa miał tylko 585 m wysokości Dubaj Plaża przy Burj Al Arab
Jedziemy przez pustynię Dubaj Burdż al-Arab.
Proporcja liczby pracowników do liczby gości wynosi 6:1. Hotel oferuje obsługę w kilkunastu językach świata, w tym w japońskim, niemieckim i rosyjskim. Ceny za jedno miejsce do spania na dobę rozpoczynają się od 1300 dolarów. Ceny apartamentów dwupiętrowych dochodzą do 24 000 dolarów za dzień pobytu.

Specjaliści z branży hotelowej po zapoznaniu się ze standardem hotelu rozważali stworzenie kolejnej, szóstej, kategorii hotelowej. Uznano, że dotychczasowa (pięciogwiazdkowa) klasyfikacja standardów hoteli nie obejmowała oferty, jaką reprezentuje sobą Burdż al-Arab. Plaża przy Burdż al-Arab Terminal lotniska w Sharjah(Szardża, Ash-Shāriqa )
Teraz Emirates lata do WAW, wtedy to były inne czasy. Plaża w Umm al-Quwain
Meczet w Umm al-Quwain, niestety ucięty, nie robiłem zapasów na prostowanie Wieżowce w Sharjah Korki, odcinek pomiędzy Sharjah a Dubajem to wieczny korek Emirates Office Tower, znany także jako Emirates Tower One - 54-piętrowy budynek biurowy w Dubaju. Z sąsiednim budynkiem (56-piętrowym Jumeirah Emirates Towers Hotel) jest połączony bulwarem handlowym, tworząc kompleks Emirates Towers, składający się tylko z tych dwóch wież. Jego budowa rozpoczęła się w 1996 roku, a zakończyła w listopadzie 1999 roku. Do budowy użyto głównie betonu i szkła. Powierzchnia podłogowa budynku wynosi 100 000 m². Działa tu 17 szybkobieżnych wind.

Kiedyś te wieże były symbolem Dubaju, ale kiedy to było...
Całkowita wysokość budynku wynosi 354,6 metrów, co daje drugie miejsce w Dubaju i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, pod względem wysokości. W trakcie budowy są jeszcze dwa budynki, które przewyższą Emirates Office Tower 23 Marina i Almas Tower). W zestawieniu wszystkich wieżowców na świecie zajmuje jak na razie 15. miejsce. Najwyżej położone piętro znajduje się na wysokości 255 metrów. Dubaj
Jedziemy, Dubaj Dubaj Dubaj Jedziemy, paliwo było tanie. Pamiętam, że tankowanie do pełna kosztowało 30 pln Jeździliśmy Hondą Civic i Toyotą Echo.
Plaża w Fudżajra Fudżajra Fudżajra, tam było pusto, mało ludzi Fudżajra Dubaj Dubaj
Dubaj Dubaj

ZEA-Sharjah
1pix użytkownik tereza odległość 23 km 1pix
arabskie wspomnienia
1pix użytkownik marcowadziewczyna odległość 32 km 1pix
Na narty. . . do Dubaju
1pix użytkownik vivi odległość 36 km 1pix
Dubaj ( . . .  w kilka godzin)
1pix użytkownik irolek odległość 36 km 1pix
Arabskie pocztówki
1pix użytkownik marcowadziewczyna odległość 37 km 1pix
Dubaj
1pix użytkownik roman79 odległość 37 km 1pix

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4610) dodano 10.10.2017 22:56

ok, to możesz kiedyś pojechać, teraz sporo się zmieniło

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4692) dodano 10.10.2017 22:44

Byłem tylko na lotnisku w Dubaju i to wiele lat temu. A z krajów regionu Zatoki Perskiej byłem tylko w Kuwejcie. Pozdrawiam. :)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4610) dodano 08.10.2017 11:21

Tak, bardzo historyczna :) 10 lat tam to przepaść. To nie jest tak jak np. w Mykenach, że wygląda tak samo. Tam to trudno poznać, tyle tego nabudowali.
My mieszkaliśmy nad morzem, w październiku tam jest ciepło, można plażować, kąpać się w morzu. Dubaj to tylko zwiedzaliśmy z doskoku jeżdżąc tam samochodem.
Mogliśmy też pojechać do Omanu, bo byliśmy przy granicy, ale gość z wypożyczalni zatrzymał nasze paszporty :( Może teraz się zmieniło, ale np. w Fudżajra, to pusto, plaże puste, tłumów nie było. My byliśmy przez tydzień.
Dzięki za odwiedziny.

satan użytkownik satan(wpisów:2987) dodano 08.10.2017 08:40

Fajna sprawa. Też dochodzi do mnie od jakiegoś czasu, że takich krajów jak ZEA czy Katar nie należy traktować tylko jako tranzyt.
Galeria historyczna, bo dziś wygląda to zupełnie inaczej! ;-)

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4610) dodano 08.10.2017 00:59

Chyba nigdzie tak szybko nie budują jak tam.Wtedy nawet palmy nie były ukończone ani ten najwyższy. My w sumie zwiedziliśmy 4 emiraty. Wtedy to była wyprawa, a teraz bez wiz, bezpośrednio można dolecieć, nawet tanimi liniami. Pamiętam, że siatkówkę okaz nam skanowali przy wjeździe.
Dzięki Andred za wizytę.

andred użytkownik andred(wpisów:4636) dodano 08.10.2017 00:52

Ja w Dubaju zaliczyłem tylko lotnisko i widok na miasto z samolotu ale i tak widać, że przez te 10 lat dużo musiało się zmienić.
Mam nadzieje, że w kwestii wypożyczania samochodów także.
Pozdr,

voyager747 użytkownik voyager747(wpisów:4610) dodano 07.10.2017 23:20

Hm... nie wiem czemu, w dużych wypożyczalniach nie chcieli nam wypożyczyć, dopiero w jakiejś takiej małej, mówili, że takie przepisy. Nawet nie wiedziałem, że tak jest, może teraz się zmieniło, wiz też już chyba nie ma, a wtedy były.
Dzięki za wizytę, a Ty byłeś tam ?

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4692) dodano 07.10.2017 23:14

Fotki nie są wcale takie złe jak piszesz. A co do kłopotów z wypożyczeniem samochodu, to faktycznie dziwne, że żądali pozwolenia na pracę... Może trzeba było załatwić samochód przez internet jeszcze przed wyjazdem... Pozdrawiam. :)