Spacer lewadą rozpoczęliśmy przy Capela do Jangão we wsi Lombada Była to pierwsza lewada jaką szliśmy, więc nie wiedzieliśmy czego się spodziewać Czytaliśmy, że niektóre przejścia nie mają barierek zabezpieczających i niektórzy z lękiem wysokości mogą mieć problemy na początku nic takiego nie odczuliśmy lewada na pierwszym odcinku wiła się wśród soczystej zieleni a spod nóg uciekały setki jaszczurek
powoli ścieżka zaczęła wychodzić na otwartą przestrzeń nie ukrywam, że robiło się ciekawie już widać było ocean ale po chwili znów schowaliśmy się w roślinności tu widoków nie ma, ale przyroda jest naprawdę piękna Oj! znów się odsłaniamy
jest już ładnie zaczynamy oddychać pięknym krajobrazem ścieżka rzeczywiście w wielu miejscach nie ma barierek, ale od czasu do czasu się pojawiają maszerujemy dalej O! I tu mamy barierkę z liny zawieszonej między słupkami lewada kręci po zboczu ściany w lewo i prawo
i znów widok i te kwiaty, coś wspaniałego wszędzie jednak słychać było  szmerające pod nogami jaszczurki ale przy takich widokach człowiek nawet nie zwracał na nie uwagi trzeba powiedzieć, że jeśli chcemy na chwilę oddać się widokom, to trzeba się zatrzymać inaczej wylądujemy w kanale z wodą lub sturlamy się w dół
powoli zbliżamy się do naszego celu jakim jest mały wodospad lewady O! jest urokliwe miejsce, na dodatek pod wodospad można wejść i wziąć naturalny prysznic Przy wodospadzie spędziliśmy około 30 minut wiedzieliśmy, że chcemy jeszcze uderzyć do Doliny Zakonnic
więc zrobiliśmy zwrot w tył i ruszyliśmy w drogę powrotną lewady są piękne ale minusem jest to, że jeśli nie mamy jakiegoś transportu z drugiej jej strony, to musimy wracać tą samą drogą ale co tam, szlak nam się podobał, więc droga powrotna tym samym traktem wcale nas nie zmartwiła Przeżyjmy to jeszcze raz, tylko tym razem mamy przed sobą to co wcześniej mieliśmy za plecami
bardzo fajnie a najlepsze jest to, że tu nie było w ogóle ludzi oprócz jednej pary, którą minęliśmy Lewada Nova w porównaniu z tą w Rabacal to totalne odludzie fakt, że ten wodospad to nie to co w 25 fontes, czy Queimadas, ale na pierwszy raz był ok lewadę Nova można wziąć na pierwszy ogień jako rozgrzewkę szlak nie jest męczący, więc każdy da sobie tu radę
a jak pogoda dopisze to widoki zrobią swoje w umysłach każdego turysty.

Lewada Rabacal
Madera, Portugalia (II)
1pix użytkownik voyager747 odległość 10 km 1pix

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1812) dodano 18.11.2017 10:15

Móc się tam znaleźć i podziwiać na żywo.

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5587) dodano 14.11.2017 23:01

Jestem bardzo ciekaw. Zwłaszcza, że wychodzi ni chyba na to, że choć na ogół nie jeżdżę 2x w te same miejsca, to na Maderę pewnie wrócę - jak wspomniałem, byłem za krótko i sporo rzeczy musiałem odpuścić...:)

gregy użytkownik gregy(wpisów:514) dodano 14.11.2017 20:57

Przemku, 25 Fontes podobała mi się ze względu na wodospady, są urokliwe. Ale tu masz rację pod kątem widoków Nova jest lepsza. Ale generalnie na mnie największe wrażenie zrobiła Queimadas - tajemnicza, z widokami na góry, które niestety ciągle przysłaniały nam niskie chmury, tunele no i ten powalający, baśniowy wodospad, który rozłożył mnie na łopaty. Ale to lewadę przedstawię jako czwartą :-)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4168) dodano 14.11.2017 20:31

Gregy,w styczniu sie odezwę :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5587) dodano 14.11.2017 20:23

Gregy,
świetna galeria!
Z tekstu domyślam się, że w Rabacal i 25 Fontes też byłeś i tylko trochę mnie dziwi, że Nova plasujesz jakby niżej. Ja, nie ujmując nic Rabacal i 25 Fontes, widziałbym ją jednak wyżej, właśnie ze względu na otwarte widoki. No, ale to już sprawa indywidualnego odbioru.
A te biało i niebiesko kwitnące rośliny, to Agapanthus. Jak ja byłem, zaczynał kwitnąc, a dominowały żarnowce. Ciekawe, co kwitnie teraz, bo na Maderze "coś" kwitnie przecież zawsze...:))
Gratuluję i pozdrawiam!
:))

gregy użytkownik gregy(wpisów:514) dodano 14.11.2017 18:33

Pisanka, ode mnie będzie jeszcze więcej niż tylko dwie galerie z Madery i to nie tylko z lewad, więc już szukaj hotelu na wyspie. Jak coś to mogę Ci polecić nasz Rocamar & Royal Orchid - sprawdził się :-)
Anderd, może jeszcze będzie jakaś okazja wylotu na Maderę, tego nie wiesz. Wtedy odwiedzisz miejsca, do których jeszcze nie dotarłeś. Czy są ludzie, którzy obeszli wszystkie leeady, pewnie tak, myślę o robotnikach, którzy czyszczą te kanały z wodą :-). Co do nieba, to może słabo kręcisz polarem na obiektywie, mam nadzieję, że masz ten filtr. Błękit nieba wychodzi przede wszystkim od niego.
Achernar, jak zwykle miło Cię widzieć. Wprawdzie tak z doskoku, ale wiem, że starasz się wdepnąć do każdego, więc czas goni :-)
Rozmusiaki, tak ostatnio sporo nas odwiedziło tą piękną wyspę. Teraz widzę Wy się tam udacie. U mnie to dopiero początek galerii z Madery. Do zrobienia pozostało jeszcze około pięciu :-). Jak coś to mogę coś podpowiedzieć jak już będziecie planować miejsca do odwiedzenia. Zresztą wszystko staram się umieszczać na TU i TAM :-)
Wielkopolanko, miło Cię znów widzieć u mnie. Dziękuję za miłe słowa. Spacer z nami, czy bez nas, ale lewadami maderskimi zawsze jest wspaniały, polecam.
Caprio, no cóż lewady nie należą do szerokich szlaków - to zawsze wąska ścieżka lub nawet jej nie ma tylko trzeba iść po murku. Ale następna lewada Da Serra do Faial, którą przedstawię będzie wiodła rzeczywiście szerokim traktem. Ot taka mała zapowiedz. Ale to za jakiś czas. Dzięki za odwiedziny

caprio72 użytkownik caprio72(wpisów:976) dodano 14.11.2017 12:11

Fajnie tam tylko ciut wąska ta dróżka :)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1723) dodano 14.11.2017 08:58

Urocza trasa ....wspaniale się z Wami spacerowało przy pięknej pogodzie...

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4168) dodano 13.11.2017 22:05

Ależ szalejecie z tą Maderą :)
Ja już niedługo zaczne odliczać :)
Fajniście jest ,pozdrawiam !

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4637) dodano 13.11.2017 22:00

Piękna wycieczka... Pozdrawiam. :)

andred użytkownik andred(wpisów:4578) dodano 13.11.2017 21:50

Tej lewady nie zaliczyłem i chyba już nie zaliczę, ponieważ wątpię abym trzeci raz wybrał się na Maderę. Ale nie znam nikogo co zaliczył wszystkie lewady, to i ja nie muszę ;-). To co zobaczyłem na Twoich zdjęciach musi mi wystarczyć :-)
Ładne niebieskie niebo masz na zdjęciach. U mnie takie nie wychodzi, a jak zrobię takie niebieskie niebo to inne kolory są przekłamane.....ah, muszę jakoś z tym żyć.
Pozdr,

pisanka użytkownik pisanka(wpisów:45) dodano 13.11.2017 18:11

Cos mi się wydaje, ze jeszcze ze dwie galerie z Madery i będę bral pod uwagę zmiany w moich wakacyjnych planach . Czekam na kolejne lewady. Pozdro