Zatem startujemy i jak przystało na wytrawnych piechurów podjeżdżamy kolejką linową prawie że pod schronisko Rifugio Scoiattol.  Majtając nogami na krzesełku rozpoczynamy sesję fotograficzną. Wjechaliśmy na górę i zapanowało szaleństwo ochów i achów, nie wiadomo co fotografować czy skalne miasto rejonu Pięciu Wież (Cinque Torri) czy może lepiej skalne olbrzymy...masywu Tofany. jeszcze lepiej wszystko razem) Pełni wrażeń wyruszamy via ferratą Ra Gusela. W zasadzie to przyjemny szlak którym wędruje się podziwiając po drodze urodę krajobrazu
Na mnie największe wrażenie zrobiły Tofany(widoczne z lewej strony), grupa trzech trzytysięczników: Tofana di Mezzo,Tofana di Dentro, Tofana di Rozes Tofana de Rozes(3225 m) jest najwyższym szczytem w Dolomitach dostępnym  do wejścia, na który nie trzeba posiadać sprzętu ubezpieczającego. w oddali widoczny kolejny przepiękny i zdawałoby sie niedostępny  szczyt, Monte Pelmo Po drodze szlak zmienił się ferratę wyposażoną w stalową linę do asekuracji,  Widoczne na zdjęciu ząbki to lastoni di formin, ale my oglądamy je z daleka i pokonujemy mały żlebik stalową drabiną i wychodzimy...
...na maleńkie lądowisko helikopterów przy  schronisku Nuvolau,widoki stamtąd są przepiękne. hen w oddali  majaczy Marmolada Oprócz niej widać też Piz Boe(3152 m). No tak, zapomniałam napisać że widoki takie zawdzięczamy temu że schronisko znajduje się na szczycie Nuvolau(2574 m) Popijając kawę delektujemy się obłędnym widokiem na Tofany, masyw Fanes, Cinque Torri... ... wiele innych masywów i szczytów,  które trudno policzyć i niestety jeszcze trudniej mi nazwać Oczywiście nie mogło obyć się bez ujęcia znanego każdemu miłośnikowi Dolomitów:) Może wiecie co to za szczyt? wszystko co przyjemne szybko się kończy i trzeba było myśleć o zejściu w dół
Zeszliśmy...by następnego dnia udać się na zachód od Cortiny ,i wbić się w masyw Fanes włażąc na szczyt  Lagazuoi. Napisałam wejść? nieee, my znów podjechaliśmy  kolejką linową na wierzchołek Lagazuoi 〈2778m〉 a następnie zagłębiliśmy się w korytarzach wykutych w masywie górskim podczas pierwszej wojny światowej.Wystawiając głowy na punktach widokowych strzelaliśmy foty niczym dzielni włoscy żołnierze prowadzili ostrzał pozycji wroga. A pole rażenia mieli spore... Nie wiem jak Wy, ale ja uważam że jest to jeden z piękniejszych szczytów w Dolomitach , szczególnie z tej perspektywy, to malownicze Averau na które wbrew pozorom wiedzie łatwy szlak. Pamiętacie 16 zdjęcie? tak, tak to również Averau z ciut innej perspektywy. Pogoda ustabilizowała się, więc pozostał nam pewien niedosyt i tego samego dnia wyruszyliśmy na kolejna ferratę, tym razem w masywie Puez. O widać kolejkę linową:) i nasz cel do zdobycia tzn jeden z ząbków masywu Tym razem wyciąg sobie darowaliśmy i pomaszerowaliśy pieszo nie tylko my zmierzaliśmy w tym kierunku...
po drodze podziwiając masyw Sella Co tam Sella, my mieliśmy jak mawiają starzy górale równie zacne i przyjemne widoki z ferraty Cir V Wbrew pozorom nie jest to trudna ferrata, wejść jak to wejść łatwiej. Przy zejściu był chyba tylko jeden moment gdy nie bardzo miałam pojęcie gdzie postawić nogę, a raczej jak ją maksymalnie wyciągnąć, a zdawałoby się że natura obdarzyła mnie dość długimi kończynami, a tu była ciut za krótka. Moje i nie tylko moje rozterki,zostały rozwiane przez włoską rodzinkę z dwójką latoroślami, na oko w wieku wczesnoszkolnym które niczym pająki zgrabnie przemknęły  obok mnie. Cóż było robić, podążyć ich śladem:) Lecz zejście było później, wpierw było podziwianie i uwiecznianie widoków.
Pogoda tego dnia była ciągle bardzo niezdecydowana...malownicze chmurzyska, a za moment błękitne niebo. Chętnych do zdobycia szczytu nie brakowało i niestety pod nim tworzyły się małe zatory. Po co ludzie łażą po górach, nie przyjemniej się na plaży leży i opala? Krótka sesja i spadamy, upss schodzimy z ferraty. Kolejny dzień przyniósł znów jakieś podejrzane chmury, trochę mokre i śliskawe skały na ferracie, ale jakoś doturlaliśmy się do schroniska Cavazza. Jak tam dotarliśmy? ferratą Brigata Tridentina. Jest to fajna ferrata, nie trudna, po drodze jakaś ścianka, drabinka i wiszący mostek. Mostek widzicie? Zbliżenie na mostek i na mnie:)
Kolejne zbliżenie...mosteczek i ludzie na szlaku. Do schroniska niekoniecznie trzeba iść ferratą, można szlakiem. Szlakiem tym schodziliśmy, ale szczerze mówiąc wolałam ferratę niż upierdliwe schodzenie a raczej zjeżdżanie po piargach. Kolejny poranek, więc co robimy? Jak co, wsiadamy w kolejkę linową, wjeżdżamy... i podziwiamy królową Dolomitów, w zasadzie można by tak spędzić dzień, rozłożyć się na trawie z kanapkami, kawą i delektować widokiem. Można dzień spędzić inaczej tzn podejść pod ścianę La Mesoli wpiąć się w stalową linę i po krótkim paskudnym pionowym odcinku, cieszyć się widokami, tak jak robią to moi współtowarzysze:) Cieszyć znajomymi widokami, znów Marmolada, na prawo od niej szczyt Gran Vernel ,a przed nią jezioro Fedaja Widoki są jakby nie mówić zajebiste i zapierające dech w piersi a oddychać trzeba miarowo i oszczędzać siły gdyż po drodze kolejne atrakcje...
...wiszący mosteczek ...iglica raczej z Alpami się kojarząca niż z Dolomitami. Dolomity nie tylko dostarczają adreanliny lecz i działają wręcz kojąco.Takie zachody słońca mogłabym oglądać codziennie Ewentualnie takie... Zaś będąc na emeryturze chciałabym spacerować szlakami Passo Selli. Z resztą jest tyle możliwości ... Dolomity są tak różnorodne, mimo że ich powierzchnia to około połowy województwa mazowieckiego, to natura dokonała tu cudu w postaci ponad dwudziestu masywów.
Pośród których jest prawie tyle samo popularnych przełęczy. Zaletą ich jest to że można dojechać do nich samochodem, są liczne parkingi Zatem można mieć lęk wysokości, zdrowie juz nie te, brak kondycji;) ale mimo tego wszystkiego móc cieszyć się pięknem Dolomitów. Mam nadzieję że nie zanudziłam Was, dziękuję za cierpliwe obejrzenie galerii i pozdrawiam serdecznie

tre valli
1pix użytkownik piautre odległość 4 km 1pix
Dolomity 2014,  dzień 2
1pix użytkownik pipol odległość 7 km 1pix
Dolomity ceprostradą,  ferratą i po lodowcu
1pix użytkownik yetina odległość 7 km 1pix
Dolomity
1pix użytkownik mlochowskijacek odległość 8 km 1pix
Dolomity latem
1pix użytkownik felix odległość 9 km 1pix
Dolomity
1pix użytkownik gosiekz11 odległość 10 km 1pix

gabi użytkownik gabi(wpisów:2464) dodano 04.01.2018 11:36

Aniu, gratuluję ślicznej galerii, kondycji, pasji i odwagi,

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3312) dodano 22.12.2017 20:50

Wow, Ania! Wyjątkowo piękne foty! Sama przyjemność taka galeria!

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 21.12.2017 21:49

Dziękuję Aniu:) miałam w pamięci Twoje zdjęcia tam jadąc

olaf43 użytkownik olaf43(wpisów:1520) dodano 20.12.2017 14:09

Aniu cudownie :) pozdrawiam...

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 19.12.2017 16:15

Pisanka nic Ciebie nie ominęło, można tam i nie mając kondycji cieszyć się pięknymi dosłownie z samochodu nie wysiadając;) Pozdrawiam

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 19.12.2017 16:02

Dziękuję Wam bardzo:)))

janualia użytkownik janualia(wpisów:151) dodano 19.12.2017 10:37

Przepięknie! Cudowna wyprawa! Fantastyczne widoki! Świetne zdjęcia! Przy 30 utknęłam i zostałam na dłużej... Prawdziwa magia :)

halszka użytkownik halszka(wpisów:2671) dodano 18.12.2017 21:50

Gratuluję wspaniałej wyprawy i GT :)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2769) dodano 18.12.2017 19:37

Po prostu...gratuluję😊.

pisanka użytkownik pisanka(wpisów:321) dodano 18.12.2017 18:50

Anek11 , ogladajac Twoja piekna galerie mam uczucie jakby cos mnie w zyciu ominelo. W sumie to nie jest jakos strasznie daleko...raczej moja kondycja może być problemem

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4450) dodano 18.12.2017 17:21

COMPLIMENTI !!!

dispar użytkownik dispar(wpisów:5297) dodano 18.12.2017 10:35

Pięknie.

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5945) dodano 18.12.2017 09:47

Właściwie już to zrobiłem, ale nigdzie nie jest powiedziane, że nie mogę ponownie: GraTuluję!...;)
Piękna prezentacja z pięknego miejsca
Serdecznie pozdrawiam!

mocar użytkownik mocar(wpisów:2637) dodano 18.12.2017 08:43

Gratuluję

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 18.12.2017 01:10

Szkoda, że się z nikim nie założyłem, że to będzie GT......byłbym o milion bogatszy.
Gratuluję przede wszystkim super wyprawy, a przy okazji GT.
Pozdr,

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6670) dodano 17.12.2017 20:58

Super wyprawa Aniu:) Przecudne widoki i piękne foty:) No zajebiste te góry są, mam nadzieję kiedyś tam dotrę i ja:) pozdrawiam Cię:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7088) dodano 16.12.2017 21:44

:D :D :D wariatka

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 16.12.2017 19:56

Lucy dobre założenie i niech prowadzi Ciebie/mnie nadal ;)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2769) dodano 16.12.2017 19:37

Też tak uważam i wychodzę z założenia, że co masz zrobić jutro zrób dzisiaj😁.Niekiedy trzeba poprzekładać to i owo ale nie o d k ł a d a ć!Pozdrawiam serdecznie i jak najwięcej przepięknych szlaków.

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 16.12.2017 19:32

Lucy dobrze że właziłaś, ja mam kolegę który ciągle mówi...pojadę...i nie jedzie w tym roku bo remont...a w tym roku, tak daleko, gdzieś bliżej pojadę, ale na pewno w przyszłym roku...i gada, gada że pojedzie, aż zdrowie odmówi mu posłuszeństwa i do d...na raki pojedzie i będzie miał żal...Pozdrawiam serdecznie

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 16.12.2017 19:30

Gregy zatem w 2018 możecie autem jeździć, bez potrzeby biegania;) ewentualnie kolejką linową jeździć. Pozdrawiam
Satan dziękuję:)))) ale nie ma czego gratulować, w Tatrach znam trudniejsze trasy;)
Surykatko miła, zatem niech ściska, będzie zgrabniutka pupeczka:D a łapka hmmm powoli dochodzi do siebie, dzięki. Bym wyściskała Ciebie oburącz:)))
Margo Ty i panika? komu bajki chcesz opowiadać, zbyt wiele razy widziałam jak skaczesz po skałach...podczas sesji:)))
Eljot dziękuję:)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2769) dodano 16.12.2017 19:26

Piękne góry i jak mawia Przemysław:"góralka z Mazur".Dodam b.dzielna i wytrwała.Uwielbiam takie szlaki ale dzisiaj nie dałabym rady.Nogi odmawiają posłuszeństwa:( Wcześniej tak i gdzie mogłam właziłam.Pozdrawiam.

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 16.12.2017 19:25

Pipol Wam znane nie tylko zdjęcia lecz miejsca, byście podzielili się tu swoimi wrażeniami;)
Tereza Bardzo pięknie, chociaż jak ochłonęłam i dziś by ktoś powiedział funduję podroż, oczywiście w góry;) ...to bym wybrała raczej inne miejsce, choćby Gruzję której stałam się fanką

eljot użytkownik eljot(wpisów:532) dodano 16.12.2017 15:55

Szacun
pzdr

margo użytkownik margo(wpisów:2554) dodano 16.12.2017 10:31

Po takiej dawce piękna i niezwykłych wrażeń z ochotą zabiorę się za sprzątanie:)))
Piękna galeria Aniu...ja przed każdym takim mostkiem dostałabym zapewne ataku paniki, ale ni Ty...Ty to dzielna dziewczyna jesteś...
Podziwiam, trochę zazdroszczę...ale wiesz jak...tak pozytywnie:)))
Pozdrówki:)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 15.12.2017 18:42

Kabaczek mówisz, masz...w bardziej egzotyczne i co tu ukrywac droższe miejsca udaje się ludziom wybrać. Pozdrawiam:)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 15.12.2017 18:39

Jasiu personalnie to wiesz...mogę przy okazji opowiedzieć:))

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 15.12.2017 18:23

Aga hmmm w sumie Ty filigranowa, więc ja i wielka:DDD a wrażenia, widoki przed Tobą :) Pozdrawiam:))))

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 15.12.2017 18:22

Dziękuję Ulu moja pasja to pikuś...jak patrzę gdzie Ciebie "nosi" po świecie;) Również pozdrawiam:)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 15.12.2017 18:20

Wielkopolanka dziękuję, a co do oddechu, oj zapierają, zapierają szczególnie podejścia;) Pozdrawiam

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 15.12.2017 18:19

PopekPawel słowo...bajka idealnie do nich pasuje, wszystkie góry sa piękne, ale Dolomity są jak dla mnie odrealnione, zadziwiające, takie "kosmiczne" Pozdrawiam:))))))))

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 15.12.2017 18:18

Andred zimowe góry to już zupełnie inna bajka, gdy słońce świeci, lekki mróz i szusujesz...ech roamarzyłam się, ja tylko pozazdrościć w tym sezonie mogę. Pozdrawiam serdecznie

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 15.12.2017 18:16

Achernar nie ma czego zazdrościć;) to są góry dla każdego Pozdrawiam

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7088) dodano 15.12.2017 17:50

Żal mi d. ściska ,że mnie tam jeszcze nie było. Kiedyś pojadę, bo są mega piękne.
tylko,ze takich szlaków jak Ty pewnie nie pokonam, bo mi się chyba portki napełnią ;).
cudna galeryja. zachowam ja sobie ku pamięci.
p.s. a jak tam łapka?
ściski :)

satan użytkownik satan(wpisów:3075) dodano 15.12.2017 17:11

Super-Extra! ;-) Graty za przejścia i wejścia;-)

gregy użytkownik gregy(wpisów:590) dodano 15.12.2017 15:54

No pięknie. Bardzo ładna galeryja. Może jeszcze nie w przyszłym roku, ale od 2019 zaczniemy biegać po Dolomitach. Ciągle oglądamy stamtąd piękne foty.

pipol użytkownik pipol(wpisów:8847) dodano 15.12.2017 13:50

foto 17 czy to Monte Averau ? .....no oczywiście :)
Galeria zacna, zdjęcia w większości znane i lubiane :)))
pozdro

tereza użytkownik tereza(wpisów:3846) dodano 15.12.2017 13:48

Pięknie tam.Super wyprawa.Pozdrawiam:)

kabaczek użytkownik kabaczek(wpisów:874) dodano 15.12.2017 12:47

Bajkowe miejsce.
Też bym tam chciał...

jasko227 użytkownik jasko227(wpisów:728) dodano 15.12.2017 11:38

Aniu galeria cudowna do tego stopnia,że z wrażenia dałem "9" zamiast "10" ... przepraszam najmocniej ... odebrałem tę galerię personalnie jako ściągawkę na przyszły rok ... :)))) pozdrawiam serdecznie !!

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3568) dodano 15.12.2017 09:42

Ania ale bajka ♥♥♥Nawet nie wiesz jak ja Tobie zazdroszczę:)
Podziwiam Ciebie bardzo, jesteś WIELKA ;)
Dziękuję za tak wspaniałą dawkę wrażeń i pięknych widoków;))))
Pozdrawiam Aga ;)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5753) dodano 15.12.2017 09:14

Góry są obłędne.
Gratuluję pasji:))
Pozdrawiam:))

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1826) dodano 15.12.2017 09:11

Piękna wyprawa...widoki zapierające dech w piersiach...Dolomity wspaniale zaprezentowane przez Ciebie....
gratuluję i pozdrawiam:)

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3547) dodano 15.12.2017 06:32

Dolomity są bajkowe.

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 14.12.2017 23:22

Obłędne góry które znam lepiej z zimowej scenerii, piękne zdjęcia, super przygoda.
Można pozazdrościć.

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4995) dodano 14.12.2017 22:20

Super! Wypada tylko pozazdrościć wycieczek i widoków. Pozdrawiam. :)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 14.12.2017 22:06

Dziękuję Ladku, miejsce faktycznie bardzo ładne i w sumie dostępne dla wszystkich

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 14.12.2017 22:05

Dzięki Przemku, ale czego? chyba że spełnienia jednego z marzeń i zobaczenia ich z bliska... Ściskam:))))

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 14.12.2017 22:04

Rozmusiaki oj tam, jaka to odwaga? ferraty są dobrze ubezpieczone, z resztą najlepszym na to dowodem jest to ze wypadek miałam po zakończeniu jednej z nich, a nie w trakcie:))

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2733) dodano 14.12.2017 22:03

Andrew430, no właśnie...po prostu...nic nie można więcej dodać;) Pozdrawiam

ladek53 użytkownik ladek53(wpisów:220) dodano 14.12.2017 22:01

Ladne miejsce na ziemi , ladnie pokazane : )

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5945) dodano 14.12.2017 21:51

GraTuluję...;)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4450) dodano 14.12.2017 21:49

Aniu,odważna z Ciebie dziewczyna !!!