Wędrówkę zaczynamy z Pico Arieiro gdzie znajduje się charakterystyczna stacja meteorologiczna Szlak z Pico Arieiro na Pico Ruivo w pierwszej części jest przepięknie eksponowany Wąskie ścieżki przyklejone do zboczy gór podnoszę trochę adrenalinę, zaś widoki zapierają dech w piersi Największe wrażenie robią ścieżki wąską granią,
w niektórych miejscach ich szerokość nie przekracza chyba nawet 1,0 m Wspaniały szlak Na dodatek pogoda nam dopisała Było słonecznie i nie gorąco Przed wyjściem na szlak nie wiedzieliśmy, że porywamy się na zdobywanie dwóch szczytów Idąc z Pico Arieiro cały czas schodzimy w dół
po to, by później spinać się jeszcze trochę wyżej na Ruivo. Różnica poziomów z aplikacji wynosiła około 900m Droga w jedną stronę trochę nas zmęczyła, ale to przecież normalne Gorzej z powrotem Normalnie w górach wracając schodzimy w dół a tu... Po zejściu z Pico Ruivo
Musieliśmy znów podchodzić na Pico Arieiro Nie powiem, trochę nam to dało w kość, ale kiedy wróciliśmy i przechyliliśmy szklaneczkę Ponchy poczuliśmy nie tylko powrót sił, ale przede wszystkim ogromną satysfakcję Przefajne uczucie Generalnie wybierając się na Pico Ruivo chyba najlepiej jest podjechać taksówką na Pico Arieiro
i zejść z drugiej strony do Achada do Teixeira gdzie powinna czekać nasza taksówka, która podwiozła nas do miejsca startu U nas było to utrudnione, ponieważ musieliśmy wrócić do wypożyczonego auta Ale nie żałowaliśmy, bo szlak na Pico Arieiro jest naprawdę piękny Generalnie wędrówki górskie po Maderze dostarczają wiele przyjemności z uwagi na przepiękne widoki, w których często główną rolę odgrywają chmury tworząc czasami swoisty teatr Szlak z Pico Arieiro dostarczył nam jednak najwięcej emocji Idąc na Pico Ruivo koniecznie trzeba zabrać minimum 1,5l wody na głowę
Oczywiście my zabraliśmy 1,5l na dwoje i trochę odcierpieliśmy Na szczęście przy nieczynnym schronisku pod szczytem był kran z wodą. Nie wiedzieliśmy czy nadaje się do picia, ale widząc jak inni piją sami uzupełniliśmy płyny w organizmie i bidonach No tak sobie idziemy i gadamy a przed nami już szczyt od schroniska idzie się jeszcze 500m pod górę
i po 10...15 minutach już wskakujemy na Pico Ruivo Na szczycie znajdują się trzy punkty widokowe z których przepięknie widać, chciałoby się powiedzieć całą Maderę Niestety nie całą, bo w tym miejscu góry są wysokie i przysłaniają dalsze części wyspy Idąc z powrotem żałowaliśmy, że parę lat temu zamknięto jedną, równoległą część szlaku Gdyby ścieżka była otwarta, wtedy powrót byłby o wiele ciekawszy
Niestety szlak się obsunął i przejście stało się zbyt niebezpieczne. To powód zamknięcia szlaku Mówi się trudno Szlak tą samą drogą i tak nie był nudny, ponieważ popołudniowe słońce już inaczej oświetlało góry pokazując je w trochę innych kolorach i odsłaniając z porannego cienia Powoli kończymy naszą wędrówkę
Trasa w obie strony odczuwalnie nas zmęczyła, ale powiem szczerze, że Poncha naprawdę stawia na nagi Pozostało nam wrócić do hotelu i odprężyć się w jacuzzi. Udało nam się nagrać kilku minutowy film ze szlaku. Aby go obejrzeć zapraszamy na https://www.youtube.com/watch?v=PIsv77V3P9Q

PORTUGALIA-Madera,  szlakiem na dach wyspy
1pix użytkownik klavertjevier odległość 0 km 1pix
Trochę zimy na Maderze
1pix użytkownik czupur odległość 2 km 1pix

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6663) dodano 04.02.2018 23:57

Trasa i widoki przepiękne i to morze chmur:) Do tego mieliście szczęście do pięknej pogody:) Madera ciągle przede mną:) pozdrawiam:)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5904) dodano 23.01.2018 10:50

Piękne kadry! Ale ja szedłem inną drogą...:))

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1824) dodano 23.01.2018 08:23

Piękne miejsce...wspaniała wyprawa...cudowne widoki...bardzo poddobało...galeria mi przeleciała...ale lepiej późno niż wcale...

gregy użytkownik gregy(wpisów:584) dodano 19.01.2018 22:06

Rozmusiaki. jak już będziecie na Maderze to Pico Ruivo obowiązkowe. Na blogu znajdziecie praktyczne wskazówki :-)
Dispar - będąc na Maderze to choćby człowiek chory to za wszelką cenę chce zobaczyć wszystko, a Pico Ruivo to podstawa :-)
Lucy - muszę powiedzieć że ja mam trochę lęku przestrzeni, ale tu nie było aż takich miejsc, które mogłyby mnie zablokować :-)
Baracudo - szlak na Pico Ruivo ma kilka malowniczych miejsc, jednak tu górują przestrzenie. Kolorowo jest na lewadach :-)
Doracz jeździsz po całym świecie, nie widziałem wszystkich Twoich galerii i nie wiem, czy na Maderę dotarłeś, jeśli nie to planuj, bo to super miejsce
Woja - na Pico Ruivo wychodziliśmy z kolegą, który też miał kontuzję kolana. Cierpiał później po powrocie jeszcze z miesiąc, ale na górę wyszedł :-)
Dzięki wszystkim Wam za odwiedziny

woja użytkownik woja(wpisów:546) dodano 19.01.2018 21:17

O kurka! Już w kilku galeriach widziałem ten szlak, ale ciągle robi niesamowite wrażenie.
Jak już kiedyś dotrę na Maderę, to punkt obowiązkowy! Nie wiem, co na to moje kolano, ale choćby o lasce, to idę:-))
Pozdrawiamy serdecznie

doracz użytkownik doracz(wpisów:1014) dodano 19.01.2018 00:07

Świetne miejsce i bardzo fajnie pokazane. pozdrowienia :)

baracuda77 użytkownik baracuda77(wpisów:3568) dodano 17.01.2018 11:33

Bardzo malowniczy i pięknie porośnięty szlak. Nie mogę napatrzeć się na 29 ;)
Aga

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2732) dodano 17.01.2018 09:53

Cudownie.Uwielbiam wysokości i nie mam lęku więc trasa jak najbardziej dla mnie😉.I zakochana w górach od zawsze.Pozdrawiam.

dispar użytkownik dispar(wpisów:5297) dodano 16.01.2018 21:53

Mocno podobająca trasa.
Z kontuzjowaną nogą przeszedłem. Nie mogłem sobie darować takich widoków.
29,30,34 -naj.

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4436) dodano 16.01.2018 19:59

Jako,że juz niedługo wybieram sie na Maderę,to mam nadzieję te wszystkie cuda naocznie doświadczyć :)
Super klimacik oddałeś :)
Pozdrowionka !

gregy użytkownik gregy(wpisów:584) dodano 16.01.2018 19:38

Andred, szczerze zazdroszczę Ci przejścia tą równoległą ścieżką. Cały szlak jest piękny i bardzo żałowaliśmy, że nie mogliśmy przejść drugą stroną grani. Chmury pod stopami to na Maderze normalne - robi wrażenie. Dzięki za odwiedziny :-)
Pipol - tu niestety nie ma via ferrat :-). Szlak rzeczywiście jest łatwy, ale w obie strony dość forsujący. Dzięki że wpadłeś. A jakieś plany na ten rok...?
Śnieżko - dziękuję za odwiedziny. Na szlaku nie jest tak źle, ale rzeczywiście są miejsca, że na granie mamy okolo 1m szerokości. Mimo, że są liny to odczuwa się lekki dresczyk.
Achernar - ubolewam, że Cię rozłożyła jakaś jelitówka. Wyjście na szczyt to wspaniała przygoda krajobrazowa. Małżonka na pewno dałaby radę, trzeba tylko z Pico Ruivo nie wracać tylko schodzić z drugiej strony. Dzięki za odwiedziny.
Pisanko, nie wiem, czy ktoś kiedyś pokonał tą trasę rowerem. Może jacyś extremalni kolarze. Ja nie odważyłbym się. Generalnie nie jest to szlak dla rowerów
Kabaczek, dzięki za odwiedziny. Wyprawę na Pico Ruivo polecam, naprawdę warto.
Charlie miło Cię widzieć. Cóż mogę Cię odpowiedzieć. Pakuj dobre buty całej rodzince i startujcie na Maderę, nie pożałujecie :-)

charlie użytkownik charlie(wpisów:2127) dodano 16.01.2018 15:54

Rzeczywiście piękne tereny. Szlak też super.
No i Madera przykryta puchata kołderką :-)

kabaczek użytkownik kabaczek(wpisów:843) dodano 16.01.2018 09:58

Świetna wycieczka i niesamowite widoki.

pisanka użytkownik pisanka(wpisów:283) dodano 15.01.2018 22:39

Pokonanie trasy rowerem jest możliwe ?

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4916) dodano 15.01.2018 20:12

Piękna trasa, z pewnością warta wysiłku. Latem 2016 roku byliśmy na Maderze i dotarliśmy także na Pico de Arieiro. Na Pico Ruivo nie wybraliśmy się, gdyż po drodze na Pico de Arieiro dopadły mnie jakieś dolegliwości żołądkowe, tak że marzyłem jedynie o powrocie do Santo Antonio da Serra (gdzie mieszkaliśmy) i położeniu się do łóżka, w którym zresztą spędziłem półtora dnia. Trochę żałuję, choć z drugiej strony myślę, że i tak na Pico Ruivo byśmy nie doszli, nawet gdybym był w dobrej formie, jako że takie przepaście to nie dla mojej małżonki... Pozdrawiam. :))

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3299) dodano 15.01.2018 19:11

Ścieżynki niemal wybrukowane, wszędzie barierki, ale jednak te wąziutkie szlaki i przepaście robią wrażenie... Nie wiem czy bym się odważyła tamtędy przejść.
Piękne zdjęcia i bardzo fajny filmik.

pipol użytkownik pipol(wpisów:8812) dodano 15.01.2018 18:02

Piękne miejsce, ale chyba trochę przesadzili z tymi ułatwieniami ;)
pozdro

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 15.01.2018 17:58

Gregy, ja miałem to szczęście chyba 6 lat temu, kiedy jeszcze obydwie drogi z Pico di Arieiro na Pico Ruivo były czynne.....także zaliczyłem obie, a w 2017 zdobyłem Pico Ruivo od strony Santany, czyli do Achada di Teixiera. Zdecydowanie droga z Aierio do Ruivo i z powrotem wymaga dużo większego wysiłku, ale ze względu na widoki warto.
To jeden z piękniejszych szlaków górskich jakimi szedłem. Zawsze ta biała pierzyna z chmur od strony północnej. Piękne widoki.