Spacer zaczynamy od górnej stacji kolejki skąd dochodzimy szlakiem do rozwidlenia dróg, z których jedna okrąża lekko górę, a druga przebija się przez nią tunelem To już spora wysokość, więc i widoki powinny być okazałe Po wyjściu z tunelu rysuje się przed nami trakt do samej jaskini jak widać jest on zabezpieczony przez spadającymi z góry skałami Jeśli nie ma zbyt dużo chmur to widoki są piękne
Nam jak widać w godzinach rannych chmury nieco przeszkadzały ale marsz był bardzo pozytywny i nawet nie forsujący, bo wyjście pod jaskinię nie jest zbyt długie i strome Chmury dalej przetaczają się przed nami od czasu do czasu pokazując ląd Bardzo nam się podobał ten szlak
W maju nie spadały z góry tylko kamienie ale jak widać lała się również woda z topniejących śniegów O! już jesteśmy pod jaskinią Sprawdzamy oświetlenie. Każdy tu dostaje swoją lampę naftową i wchodzi do ogromnej lodowej groty, w której nie ma stałego oświetlenia Więcej o marszu w jaskini opisujemy na TU i TAM, więc wszystkich Ciekawskich zapraszam Po wyjściu z jaskini zaatakowała nas totalna chmura
która czasem odpuszczała ale generalnie cały czas nas pilnowała No mówi się trudno ale gdy zeszliśmy trochę niżej chmury zaczęły odpuszczać No proszę jak fajnie widać idziemy dalej mijając tym razem tunel z nadzieją na miłe widoki
Nie rozczarowaliśmy się w kanjpce przy górnej stacji kolejki zatrzymaliśmy się na dobry gulasz i po ok 30 minutach zjechaliśmy w dół Na dole, ale to już jadąc autem pokazał nam się okazały zamek Hohenwerfen I to był nasz finał zwiedzania największej lodowej jaskini na świecie. Zachęcam do wdepnięcia na https://tuitam.org.pl/?p=14133. Znajdziecie tu więcej szczegółów

Eisriesenwelt
Austria_2015 (11) - SALZBURG-WERFEN/pokaz sokolnictwa
1pix użytkownik charlie odległość 10 km 1pix

pisanka użytkownik pisanka(wpisów:301) dodano 31.01.2018 10:06

Gregy , musze pogratulować stronki, kawal dobrej roboty. Dzieki za namiar i pozdrawiam

gregy użytkownik gregy(wpisów:584) dodano 30.01.2018 21:47

Wasaga cieszę się, że wdepłaś do mnie. Fakt tłumy zawsze psują odbiór miejsca. U nas tłumów nie było, ale pusto też nie bylo. Również czuliśmy na plecach inną grupę, ale bez większego pośpiechu przemieszczaliśmy się po jaskini. U nas rozczarowania nie było, ale spodziewaliśmy się czegoś więcej. Być może brak oświetlenia, które z pewnością wzbogaciłoby odbiór.
Charlie wiedziałem, że wpadniesz. Idę trochę Twoimi śladami. Nie długo na blogu relacja z Raggaschlucht, o który kiedyś Ci się pytałem :-)
Pisanko, w Austrii jest naprawdę co robić. Szlaki świetnie przygotowane, a widoki i wrażenia nieopisane. Wpadnij na tuitam.org.pl trochę już tam zamieściliśmy z Austrii i cały czas będzie jeszcze przybywać. Informacje z relacji pewnie Wam się przydadzą

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 30.01.2018 21:46

Byłem w tej okolicy wiele razy ale tego miejsca nie znałem. Trzeba nadrobić zaległości bo miejscówka fajna.
Pozdr,

pisanka użytkownik pisanka(wpisów:301) dodano 30.01.2018 12:36

Gregy, fajne miejsce pokazales. Nie mialem o nim pojecia, a jako ze Austria jest w tegorocznych planach to wezme je pod uwage . dzieki. pozdro

charlie użytkownik charlie(wpisów:2131) dodano 29.01.2018 22:46

Taaak :-) Pamiętam to miejsce doskonale. Tyle tylko, że my mieliśmy totalną chmurę w drodze do jaskini, tak że idąc do niej, nie mieliśmy pojęcia ile drogi jeszcze przed nami. Ale po wyjściu, gdy chmura odpuściła - widoki super.
Hohenwerfen. Wiadomo. Tylko dla orłów :-)

wasaga użytkownik wasaga(wpisów:626) dodano 29.01.2018 21:57

Zazdroszczę braku ludzi na szlaku i jak się domyślam również wewnątrz jaskini. W sierpniu, kiedy my zwiedzaliśmy jaskinię, był tam dziki tłum. Lampki były ze 3 na grupę ( trzeba było mocno uważać aby kogoś nie sfajczyć). Grupy co najmniej 30-o osobowe, z czego 3/4 osób w klapkach, krótkich spodniach i bluzkach z krótkim rękawem (coś jak na trasie do Morskiego Oka), a to jednak największa na świecie jaskinia lodowa. Do tego jedna grupa deptała po piętach drugiej, a przewodnicy starali się nawzajem przekrzyczeć, mówiąc do tego w różnych językach. Istna fabryka. Cała ta otoczka mocno psuła odbiór i mimo tego, że jesteśmy maniakami jaskiń wyszliśmy rozczarowani. Zdecydowanie lepszą porę roku wybraliście. Widoki spod jaskini przy dobrej widoczności są piękne, ale te mgliste zdjęcia też mają swój klimat. Zdjęcie 2 bardzo mi się podoba. Pozdrawiam

gregy użytkownik gregy(wpisów:584) dodano 29.01.2018 21:51

Pipol, pogoda generalnie nie była zła. Na górze, gdzie jest jaskinia po prostu zahaczyła się chmura. Niżej już było fajne słońce. Dzięki wpadkę, tzn że wpadłeś :-)
Przemek wiem, że zbyt mało, ale trakt do jaskini nie jest długi, wręcz krótki, z tego powodu nie było już czemu robić fotek. No chyba że kolejce, kasom biletowym itp :-). Dzięki za wizytę
Achernar zamek robi wrażenie. Zostawiliśmy go na kolejną, może tegoroczną majówkę. Dzięki za odwiedziny

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4954) dodano 29.01.2018 21:30

No i ten zamek... Wygląda fantastycznie. Pozdrawiam. :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5926) dodano 29.01.2018 21:14

Trochę mało, za mało...:(
A co do pogody, nie do końca zgadzam się z przedmówcą: to dzięki chmurom i mgle powstały tajemnicze nr 20 i 21.