Hala lotniska w Pekinie. Pierwsze spojrzenie na Pekin z autokaru ... .... Brama Niebiańskiego Spokoju wieczorem... Brama Niebiańskiego
Spokoju prowadzi do Zakazanego Miasta.  Plac Niebiańskiego Spokoju albo Plac Tiananmen .
Największy publiczny plac na świecie. Nocny Bazar Donghuamen... ..to na pewno atrakcja dla turystów.. świeży często żywy towar.. ..nawet byli chętni z naszej grupy aby spróbować. Mnie nie odstraszał widok tylko zapach. Jeden z największych ekranów LED na świecie o wymiarach 30 na 250 metrów, którego koszt produkcji wyniósł 32 miliony dolarów.
Zamontowany jest 25 metrów nad ziemią między dwoma centrami handlowymi .Wyświetlane są na nim różne obrazy, w tym najbardziej popularny - rafa koralowa. Riksze czekaą ... .wyruszamy na przejazdżkę rikszami po Hutongach. Hutong - tradycyjny chiński zespół szczelnie połączonych za sobą parterowych budynków. Hutongi pojawiły się w Chinach w XII wieku ... ..i  szybko upowszechniły się, gdyż stwarzały dobre warunki do obrony w przypadku oblężenia miasta.
Nasza chińska pilota mieszkała tam więc ... ..pokazała nam jak mieszka... Hutongi budowane były na planie prostokąta, z wąskimi uliczkami, do których przylegają bramy wejściowe ... ..do małych, wspólnych dziedzińców, wokół których ulokowane są parterowe zabudowania z nieotynkowanej cegły. Teren wypoczynkowy na terenie Hutongów.
Młoda para przyjaźnie pozowała nie tylko do sesji ślubnej. To moje ulbione zdjęcie... Wąskie uliczki też mają swój klimat. Ostatnie ujęcie ze starówki. Pokazano nam pekińskie metro... ..i przeazd tez umożliwiono.
Najwięcej mnie zdziwiły bilety, które były w formie karty bankomatowej i to zwrotne. Stadion olimpijski z 2008 r. Wnętrze Stadionu... .... Widoki z placu przed Stadionem... .....
Ponownie Brama Niebiańskiego Spokoju na Placu Tiananmen . Piekne deoracje z okazji Święta Ludowego i Święta Środka Jesieni. Miałam trochę szczęścia, że w te święta tam trafiłam...  Przed Mauzoleum Mao Tse-tunga na placu Tiananmen . Przed mauzoleum wznosi się Pomnik Bohaterów Ludowych, ozdabia go 10 płaskorzeźb obrazujących wydarzenia z nowożytnej historii Chin.
widoczny z lewej strony i ma 38 m wysokości. Chińskie Muzeum Narodowe.
Muzeum zostało wybudowane w latach 1958-1959 dla uczczenia 10. rocznicy powstania Chińskiej Republiki Ludowej. Muzeum równiez znajduje się na placu Muzeum zostało wybudowane w latach 1958-1959 dla uczczenia 10. rocznicy powstania Chińskiej Republiki Ludowej.

Chińskie Muzeum Narodowe podzielone jest na dwa mniejsze:  Muzeum Historii Chin i  Muzeum Chińskiej Rewolucji. W Muzeum Historii Chin.. ..... W hollu Muzeum Historii Chin
Muzeum Chińskiej Rewolucji ilustruje ostatnie 150 lat historii kraju. Podzielone jest na trzy części, odpowiadające oficjalnemu podziałowi współczesnej chińskiej historii: od 1840 do 1911, od 1911 do 1949 i po 1949 roku.
Dziękuję.

Chiny ab ovo
1pix użytkownik licja odległość 0 km 1pix
Pekin 2012 Festiwal Kultury Polskiej
1pix użytkownik hakunamatata odległość 0 km 1pix
Pekin i okolice
1pix użytkownik imod odległość 0 km 1pix
Pekin.  Świątynia Harmonii i Pokoju.
1pix użytkownik strabsenfilm odległość 1 km 1pix
Chiny - Pekin I
1pix użytkownik ignac74 odległość 1 km 1pix
CHINY - Pekin - Plac Niebiańskiego Spokoju
1pix użytkownik paulus odległość 1 km 1pix

tereza użytkownik tereza(wpisów:3815) dodano 16.02.2018 13:00

Miło było pozwiedzać z Tobą to interesujące miasto.Pozdrawiam:)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1793) dodano 12.02.2018 09:23

Przemku dzięki...zgadzam się z Tobą....

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5755) dodano 10.02.2018 13:29

48 - Łomatko! Powiedziałbym, że obfitość ich obojga...;)

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1793) dodano 10.02.2018 07:21

Andredzie dziękuje za miły komentarz...jak byłam z wycieczką a więc musiałam zwiedzać co było w programie...
pozdrawiam serdecznie:)

andred użytkownik andred(wpisów:4741) dodano 09.02.2018 18:57

Ale się podjarałem oglądając galerię z Pekinu. Przypomniała mi mój całkiem niedawny pobyt w Chinach. My trochę inaczej zwiedzaliśmy. Hutongów nie musieliśmy zwiedzać, bo w Hutongach mieszkaliśmy i metra też nie zwiedzaliśmy, bo korzystaliśmy z niego na co dzień. Kilku miejsc które pokazałaś nie odwiedziliśmy np. Muzeum Narodowe ale ogólnie klimat Pekinu poczuliśmy ten sam.