Na widoki z balkonu narzekać nie mogliśmy… :-D Hotel, mimo że moloch, to naprawdę nam się podobał i nie przytłaczał. Jak relax, to relax! ;-) Mimo dużej ilości pokoi i co za tym idzie gości, nie czuliśmy aby ktoś ingerował w naszą przestrzeń.
Wokół bardzo przyjemny sosnowe gaje, idealne na spacer w kierunku plaży. Morze Śródziemne w ostatnich dniach września miło ok 25stC. Dobra! Bez jaj...nie będzie to przecież relacja z hotelu! :-D Coś tam jednak pozwiedzaliśmy... ;-) Tereny te, to przede wszystkim piękna przyroda, liczne wysokie pasma górskie [niektóre już kilka kilometrów od wybrzeża], ale przede wszystkim dominują pozostałości po czasach Hellady, a później po Imperium Rzymskim.
Na początek pojechaliśmy do pobliskiego Side. Wizytówką każdej „starówki” z czasów rzymskich jest oczywiście amfiteatr. Nierzadko są to przebudowane obiekty jeszcze z czasów hellenistycznych.
Teatr ten powstał najprawdopodobniej w II wieku naszej ery. Szacuje się, że mógł pomieścić do 20tys publiczności. W Side do naszych czasów uchowały się jeszcze ruiny agory miejsce, agory handlowej, biblioteki… Za jeden z najważniejszych zabytków uważane są ruiny świątyni Apollina z II wieku naszej ery. Do dziś zachowało się 5 korynckich kolumn, całość stoi kilka metrów od brzegów morza i robi kapitalne wrażenie. Każde szanujące się miasto i miasteczko w Turcji ma swój plac Atatürka, takowe jest też w Side.
Resztki agory handlowej
Wielka Brama, niegdyś główne wejście do starego miasta. Side leży całkiem niedaleko hotelu, my oczywiście w planach mamy pojechać nieco dalej. Zaczynamy od krótkiej wizyty w Manavgacie, gdzie ma być jedyny czterominaretowy meczet na wybrzeżu tzw Riviery Tureckiej[temat rozpracował Rozmusiak jakiś czas temu]. Po nasyceniu się obiektami przyrody nieożywionej, czas aby trochę liznąć tureckiej przyrody. W tym celu jedziemy w kierunku Kanionu Köprülü. W 1973r utworzono tu Park Narodowy. Kanion ma około 14km, jego dnem płynie rzeka Köprü. Są tu liczne agencje organizując rafting i podobne imprezy. Na tutejsze upały idealny pomysł!
W pewnym momencie trzeba poradzić sobie ze starym [jeszcze z czasów rzymskich] i wąskim mostem Oluklu - Olukluköprü Kanion ma w najgłębszych miejscach do 400metrów wysokości. Po obejrzeniu najładniejszej części Kanionu Köprülü postanawiamy pojechać licznymi serpentynami na dość wysoką przełęcz. Po drodze zabieramy jeszcze parkę Izraelitów - stopowiczów. Widoki z przełęczy nie rozczarowują! :-D
W okolic są niewielkie poletka przegrodzone murkami, całość jest naprawdę jałowa. Gdzieniegdzie pasą się stadka kóz. Wzrok jednak przykuwał piękny szczyt w paśmie Kuyucak Dagi [2505mnpm] Kolejną atrakcją okolicy jest starożytne Selge. Zachowały się głównie ruiny teatru. Pierwsze wzmianki pochodzą z czasów greckich, obecny teatr został przebudowany prze Imperium w III wieku naszej ery. Przy ruinach miejscowi próbują sprzedać drobne świecidełka. Coś tam po obowiązkowych targach nabyliśmy. Droga powrotna przebiegała...tą samą drogą. Nie narzekaliśmy jednak, bo to co do tej pory mieliśmy za plecami, teraz było przed nami… Wokół wielki masyw Taurus. Najwyższy szczyt, to Dedegol [ok 2990mnpm]
Przestrzeń ogromna. W dole Kanionu Köprülü. Góry Taurus [tur. Toros Dağları] Po zwiedzeniu kanionu ruszamy dalej, otoczenie bez niespodzianek. ...cdn...;-)

Turcja, Manavgat i Rzeka Köprüçay
1pix użytkownik voyager747 odległość 26 km 1pix
Aspendos, Turcja
1pix użytkownik voyager747 odległość 28 km 1pix
Aspendos i okolice -Turcja 2010 r
1pix użytkownik magdar odległość 28 km 1pix
Aspendos - jedyny taki teatr.
1pix użytkownik antala odległość 28 km 1pix
Aspendos -  akwedukt czysto rzymski
Antalya - miasto wytrwałe.
1pix użytkownik antala odległość 36 km 1pix

satan użytkownik satan(wpisów:3096) dodano 12.03.2018 10:41

Gregy -> dzięki, rzeczywiście to jest fajna okolica. Jeszcze coś "wyrzeźbię" z tego wyjazdu ;-)

gregy użytkownik gregy(wpisów:595) dodano 08.03.2018 22:27

Oj jakże miło sobie przypomnieć dawno już odwiedzone miejsca. Side, Aspedos, do którego nawet myśleliśmy przylecieć na jakieś przedstawienie. Loty niedrogie więc można byłoby sobie pozwolić na taka ekstrawagancję. Turcja również nam się podobała, pewnie jeszcze wrócimy, ale raczej w okolice Bodrum

satan użytkownik satan(wpisów:3096) dodano 24.02.2018 15:48

Śnieżka -> pamiętaj, że to analogowa galeria... Jeżeli miałbym pominąć fotki z hotelu, to...nie skleciłbym dwóch części :-D

satan użytkownik satan(wpisów:3096) dodano 24.02.2018 15:47

Rozmusiaki -> a co miałem nie pamiętać, dobre galerie w cenie ;-)

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3329) dodano 23.02.2018 20:20

Jeeej, mogłeś się nie przyznawać, że to z biurem podróży. Wystarczyło nie dawać fotek z hotelu i nikt by się nie zorientował. A tak, to Twój szatański wizerunek legł w gruzach :D Brakuje tylko awatara z białymi skrzydłami;)
Ale galeria i tak fajna.
Pozdrowienia:)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4488) dodano 23.02.2018 19:44

Że Turcja jest ładna to fakt.
Że dobrze karmią i podniebienia w hotelach dopieszczają to również fakt.
Że Oll to żaden wstyd - też mi się to zdarza.
Że pamiętałeś o mnie - dziękuję :)
Pozdrawiam !

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2840) dodano 23.02.2018 13:12

Satan tym razem bliziutko, bo tylko trzy kraje europejskie liźniemy 😉.Za to potem hulaj dusza a że jestem cierpliwa to doczekam się.Najczęściej latam na ang.wyspę i coraz bardziej mi się podoba.A serio to wybrałabym się dookoła świata!😁I to byłoby TO o czym marzę.Pozdrawiam -jak określił pieszczotliwie podrozninka_ - "diabła rosochatego"😂.

satan użytkownik satan(wpisów:3096) dodano 21.02.2018 20:08

Lucy56 -> co tam po Kanadzie wymyśliłaś, zeznawaj czym prędzej ;-)

satan użytkownik satan(wpisów:3096) dodano 21.02.2018 20:07

Doracz, podziękowawszy, wiem, że to nota na wyrost ;-)

satan użytkownik satan(wpisów:3096) dodano 21.02.2018 20:06

Podróżninka -> witaj! ;-)

Ad 1. - zakupiwszy jeszcze w grudniu AD 2016...ale się zbieram, bo wiem, że cywilizacja mi uciekła i przepadło... ;_)
Ad 2. - takie same mam wnioski... ;-)
Ad 3. - bo i taka namiastka to była, aczkolwiek do Stambułu wrócę na bank, niesamowite miasto!
Ad 4. - wypada tylko podziękować :-D

PS - pytaj Waść ;-)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2840) dodano 21.02.2018 11:43

Ładnie tam a na zorganizowany wyjazd już po raz trzeci dałam się namówić 😀i wcale tak źle nie jest.Objazdówka we wrześniu będzie, póki co wczoraj wróciłam z indywidualnej.Pozdrawiam.

doracz użytkownik doracz(wpisów:1044) dodano 21.02.2018 10:04

Turcja niezwykle intersująco podana:) Pozdrawiam serdecznie

podrozninka_ użytkownik podrozninka_(wpisów:103) dodano 21.02.2018 00:41

Cześć diable rosochaty. Te awatary to masz takie, że się człowiek z koszmarami w nocy budzi....

1. Miałeś kupić sobie coś innego do pstrykania. I co? I gdzie? Cywilizacja Ci ucieknie i już nie dogonisz... ;)
2. W all'in to chyba nie ma nic złego. Takie BP przecież zawiezie, nakarmi, ubezpieczy... Jak dla mnie żadna ujma...
3. "Photo of the gallery" - 20. Czterominaretowy meczet! Luks! I już bym mógł nawet odpuszczenie Stambułu przeżyć...
4. Takie galerie lubię, więc 1O/1O.
Pozwolę sobie niebawem napisać do Ciebie prywatnie i zapytam o to i owo, ok?.

satan użytkownik satan(wpisów:3096) dodano 20.02.2018 20:45

Pisanka -> no ja takich exclusive cen nie miałem, ale tak jak piszesz, może to w swoisty sposób wciągnąć i po przeliczeniu wyjdzie korzystnie finansowo. Prawda jest taka, że nigdy nie zwiedzimy tyle, co w stylu "backpacer", ale raz na...dekadę można wyjechać po to aby byczyć się lew morski, a nie biegać po zatęchłych dworcach z wywalonym jęzorem i odpoczynku szukać...po powrocie ;-)

satan użytkownik satan(wpisów:3096) dodano 20.02.2018 20:41

Charlie -> zrujnowanej architektury mam jeszcze trochę, więc sklecę cz.II ;-) Dzięki za dobry odbiór...all inclusive ;-)

pisanka użytkownik pisanka(wpisów:397) dodano 20.02.2018 20:21

Satanie ! Takze kiedys bylem zacieklym wrogiem AI , a ludzie tak wypoczywajacy kojarzyli mi sie ze skarpetami w sandalach. Po narodzinach potomka marszrutki, autostop i konserwy nie wchodzily juz jednak w rachube. Pierwsze zaskoczenie ; Tunezja w ALLu za 620 zlotych za 3 osoby ( niemowlak w gratisie czyli 310 za twarz) dwa lata wczesniej lecialem sam , noclegi u tubylcow , jedzenie ze straganu i wydalem o wiele wiecej. Od tamtej pory bylem chyba z 5 razy , zawsze dobry hotel i zarcie klasa. Ostatnio Egipt za niecale 600 zlotych wypas, hotel 4 gwiazdki , zarcie mega ... samemu za lot w dwie dstrony w tym terminie dalbym 2150 zeta... wiec czasem warto chyba sie skusic , byle nie za czesto. pozdro

charlie użytkownik charlie(wpisów:2136) dodano 20.02.2018 19:15

No nieźle na tym inkluziwie Wam było :-)
Hotel jako przedstawiciel architektury nowoczesnej rzeczywiście duży, ale większe wrażenie wywarła na mnie ta zrujnowana architektura :-)
Fajnie że udało się Wam aż tyle zobaczyć.
Czyli... nie takie wycieczki zorganizowane straszne, jak je opisują. Swoją drogą - też jeszcze nie uczestniczyłam :-)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6687) dodano 20.02.2018 10:46

Satan no ja byłam już kilka razy na all'u, w tym 3 razy w Turcji właśnie -> najlepsze żarełko mają na tych wyjazdach;) No obiecałam mu, to dotrzymam kiedyś słowa i masz rację należy mu się chociaż raz odpoczynek:) Dawaj cynk wiadomo kiedy:) pozdro:)

satan użytkownik satan(wpisów:3096) dodano 20.02.2018 09:35

Tama -> to prawda, Turcy naprawdę dbają o białasów i mówię to w pozytywnym znaczeniu, bo nie było to sztuczne. Jedzenie było naprawdę przepyszne. Mnie szczególnie zajmowały desery, bo lubię klimaty chałwy, orzechów czy baklavy. Fajnie było, bo basen duży, do morza 5min spacerkiem. Jeżeli chodzi o Side, to pojechaliśmy miejscowym busikiem. Resztę podróży odbyliśmy wypożyczonym autem. W 2 dni przejechaliśmy około 750km, choć spora część tych kilometrów, to droga powrotna późnym wieczorem z terenów starożytnej Licji, na której mi szczególnie zależało.
I tak obiektywnie, to taki all jest naprawdę zacny. Zwłaszcza, że za te pieniądze sam bym tam nie dotarł i nie "pławił się" w takim luksusie... ;-)

satan użytkownik satan(wpisów:3096) dodano 20.02.2018 09:30

Achernar51 -> nie powiem, było wstyd, a ta galeria jest moją...samokrytyką ;-)

satan użytkownik satan(wpisów:3096) dodano 20.02.2018 09:29

Nola76 -> nie wzbraniaj się przez przed all'em ;-) Maruś po tych wszystkich wyrypach przecież zasłużył ;-)

PS - u nas cisza...przed burzą... :-)

tama użytkownik tama(wpisów:2982) dodano 20.02.2018 07:39

Jak ja Ci zazdroszczę :) Marzy mi się wyjazd z all, poleżeć, pojeść i nic samemu nie organizować. Byłam na takim all w Kumkoy Side, ***** z niemieckimi emerytami, do dziś pamiętam jedzenie podawane w restauracji, aż to przeżarcie ciężko odchorowałam. Może jeszcze kiedyś zasłużę na taki wyjazd.
Turcja jest idealna na taki wypad, bo dbają o turystów a okoliczności jak widać zacne. A dopytam, czy sami zwiedzaliście okolice czy to fakultety?
Ciepło wieje od tej galerii :)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5195) dodano 19.02.2018 23:44

A ja jeszcze nie byłem nigdzie z biurem. Ale pewnie też kiedyś dam się namówić...

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6687) dodano 19.02.2018 23:06

Na każdego kiedyś przychodzi pora i jedzie na all'a:) Marusiowi obiecałam, że do 40-tki też pojedzie na taki wyjazd:) Turcja jak zawsze fajna:) Jak tam sprawy?:) Pozdro!:)

satan użytkownik satan(wpisów:3096) dodano 19.02.2018 20:22

Licja -> dzięki! Miłego Wieczorku ;-)