Po przejechaniu Ruską Cestą przez przełęcz Vrsic, kierujemy się w stronę Boveca jadąc sobie drogą 206 wzdłuż koryta przecudnej Socy. Kolor wody mega. Szmaragd. Przed Bovecem odbijamy na drogę 203 w kierunku przełęczy Predel. Jestesmy już w miejscowości Log pod Mangartom. Pięknie położona miejscowość. Odtąd właściwie przez całą drogę towarzyszy nam widok na Mangart. Szczyt jest naprawdę piękny. Znaki na Mangart były przekreślone co mogło sugerować, że droga może być nieprzejezdna, ale akurat jak się zastanawialiśmy co robić zjechało kilku motocyklistów, więc postanowiliśmy jechać i sprawdzić dokąd uda się dojechać. Udało się prawie do samej przełęczy, dokładnie do miejsca, gdzie postawiłam znacznik na mapie, znajduje się tam niewielki parking.
Mangartska Cesta to najwyżej położona droga w Słowenii. Przejazd tą trasą dostarcza nie lada wrażeń, zwłaszcza jak trzeba się z kimś minąć, kto zjeżdża z przeciwnej strony. Na szczęście o tej porze roku i dnia były to może dwa samochody;) Chwila na toaletkę;) Przejazd tą drogą jest naprawdę niezłym przeżyciem. Polecam zdecydowaie!:) Ja się oczywiście trochę stresowałam, ale nie na tyle, żeby zdjęć nie robić z samochodu;) Jak widać jest bardzoooooo szeroko;) Na odcinku prawie 12 km trzeba pokonać niemal 1000 metrów przewyższenia, dziesiątki serpentyn, zawieszonych nad przepaścią zakrętów i kilka tuneli. Najlepiej na rowerze:) Szacun dla tych wariatów!:) Tutaj niestety nasza droga się skończyła. Nie udało się dojechać do samej przełęczy pod Mangartem, tylko na parking w okolicach schroniska. Ale i tak dobrze, że tak daleko:)
Chłopaki dali radę. Podziwiam. Naprawdę. Podczas gdy Maruś zajmuje się przygotowaniem kolacji jak biegam po okolicznych wzniesieniach. Każdy ma swoje priorytety. Jak to w życiu bywa. Mangart. 2679 m n.p.m. Na dole widać nasz samochodzik i kilka innych, które później sobie odjadą i będziemy mieć cały parking i okolicę tylko dla siebie:)
Mangart to trzeci co do wysokości szczyt Słowenii. Jest naprawdę przepiękny. Po kolacji udało mi się małżonka wyciągnąć na jakąś okoliczną górkę, co by podziwiać zachód słońca. Widoki przepiękne dookoła. Zdecydowanie nie żałował.
To była jeden z piękniejszych zachodów słońca w moim życiu. Pewnie też dlatego, że byliśmy tam zupełnie sami. :) Cudowne widoki i ta cisza:) Po tym spektaklu zaczęło się ściemniać, więc wróciliśmy na parking rozgrzewając się herbatką z rumem przed snem;)
A to już Mangart w porannych chmurach. Jest zimno i słońce jeszcze nie dociera do naszej miejscówki. Do schroniska też nie dało się dojechać, bo był szlaban, a spacer sobie odpuściliśmy, choć teraz trochę żałuję, że nie postawiłam na swoim bardziej stanowczo;) Spod schroniska zaczyna się właśnie szlak na Mangart. Zjeżdżamy na dół. Tą samą drogą oczywiście. Czy Wy też widzicie tutaj oczy?:)
Po drodze kilka tuneli. Jest koło 8 rano, więc ruch bardzo niewielki. Dwa samochody tylko spotkaliśmy na trasie. Przed nami otwierają się przepiękne panoramy alpejskich szczytów. Ale trzeba się skupić na drodze i zakrętach. Jest wąsko i kręto to fakt, ale widoki na całej prawie trasie przecudne. Polecam!:) Dobrze, że ja nie musiałam być tego dnia kierowcą. Zwłaszcza, że podjazd i zjazd to tylko 22%. Takiego nachylenia to nie zaliczyliśmy nigdy wcześniej. Droga na Mangart jak widać niby zamknięta. A my jedziemy na chwilę do Włoch.
Nad Lago del Predil. Pięknie jest położone to największe polodowcowe jezioro we włoskich Alpach Julijskich, na wysokości 959 m n.p.m. Kolor wody też piękny. Zostawiamy jezioro i jedziemy na chwilę do najbliższej miejscowości Cave del Predil na włoską pyszną kawę i czekoladę. Krajobraz zdecydowanie odmienny.
Opuszczone domy i nieczynna już kopalnia cynku i ołowiu. Po krótkiej wizycie po włoskiej stronie wracamy do Słowenii. Dziękuję bardzo:)

Drugi atak ; )
Triglav
1pix użytkownik andred odległość 17 km 1pix

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6670) dodano 17.04.2018 18:26

Katii dzięki za odwiedziny:) Słowenia jest piękna, ale marzy mi się Twoja Islandia:) pozdrawiam:)

katii użytkownik katii(wpisów:158) dodano 16.04.2018 23:19

Świetna galeria. Bardzo sugestywna opowiesc. :-)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6670) dodano 01.03.2018 12:48

Gregy dzięki:) Zawsze jest za mało czasu, a za dużo rzeczy do zobaczenia. Maj był fajnym miesiącem do podróżowania, ale przez warunki pogodowe niektóre atrakcje niedostępne, ale ja też tam kiedyś jeszcze wrócę, bo Słowenia ma naprawdę dużo do zaoferowania i nie trzeba daleko jeździć;) Powodzenia z realizacją planów:) pozdrawiam:)

gregy użytkownik gregy(wpisów:590) dodano 27.02.2018 21:53

Nola pięknie. Mangart uciekł nam z majówki w 2016 roku. Ale może uda się jesienią w tym roku. Ta galeria jeszcze bardziej mnie nakręca do jego zdobycia. Włoskie jeziorko baaardzo urokliwe, pewnie też tam zajrzymy :-).

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6670) dodano 26.02.2018 22:08

Pisanka, Vivi dzięki za odwiedziny i pozdrawiam:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6670) dodano 26.02.2018 22:06

Śnieżka oj super:) A zachodzik mieliśmy szczęście, bo nie codziennie była taka ładna pogoda;) Polecam Słowenię, mała a naprawdę piękna:) pozdrawiam:)

Marcin1980 dzięki i pozdrawiam:)

Doracz dzięki!:)

Rozmusiak fajne, fajne te górki, jak i cała Słowenia, tylko żałuję teraz, że tak krótko tam byliśmy;) Wyjazd był z założenia pod namiot, ale 3 noce były w autku, ta oczywiście też:) Powiem Ci że samochodzik się świetnie sprawdził jako miejscówka do spania, musiałam Marusia o 7.00 rano budzić, bo nie chciał wstawać;) pozdro dla Was!:)

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4450) dodano 26.02.2018 16:49

Fajne to słoweńskie górki.
A spaliście w samochodzie czy namiot rozbiliście ?
Bom ciekaw :)
Pozdrowionka dla Was !

doracz użytkownik doracz(wpisów:1014) dodano 26.02.2018 08:57

Gratulacje ;)

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1924) dodano 25.02.2018 10:03

Piękny krajobraz.

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3312) dodano 24.02.2018 21:31

Hej Nola:) Super widoki! Zwłaszcza zachód słońca. Chętnie bym objechała Słowenię.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6670) dodano 24.02.2018 19:24

Andred z tego co Pipol pisał to za pierwszym razem zaskoczyła ich pogoda i warunki -> oblodzenie czy coś a nie mieli raków, za drugim razem weszli chyba bez problemów i normalną drogę, nie ferratą, także szczyt raczej dla każdego, a na pewno dla Ciebie:) Ja też chciałabym tam kiedyś wrócić:) pozdrawiam:)

Ula oj warto, zdecydowanie:) Zresztą nie uważam spania w autku od czasu do czasu za jakąś wielką niewygodę, zwłaszcza że inaczej nie byłoby szans na taki zachód słońca i w ogóle na taki wieczór i noc pod gwiazdami gdzieś na 2 tysiącach:) pozdrawiam Cię:)

Wielkopolanka dziękuję bardzo:) Ale moja w tym zasługa jest niewielka. Jak się trafi na takie piękne okoliczności przyrody to zdjęcia się same robią:) pozdrawiam:)

Ela ja też zatęskniłam. Tej trasy jeszcze nie zrobiliście, ale za to innymi szlakami dreptaliście:) Wszystko przed Wami, przede mną mam nadzieję też, bo na pewno bym tam chciała wrócić i zdobyć szczyt:) Tam jest naprawdę przepięknie:) pozdrawiam Cię:)

Eljot, Przemek dzięki za odwiedziny:) pozdrawiam:)

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7088) dodano 23.02.2018 19:33

Zatesknilam za Slowenia, tyle mam tam jeszcze do odkrycia. Tej trasy nie zrobilismy. Przepieknista. A i cudowny zachodzik. Taki krwawy. 😃 pozdrowki

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1826) dodano 23.02.2018 09:07

Piękno nie zna granic...tak jest w Twoim wykonaniu....zachody słońca prawdziwe cudeńka...

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5756) dodano 23.02.2018 09:01

Dla takich widokow warto sie troszke pomeczyc. Zachód słońca cudnej urody. Slowenie znam malo. Raz bylam tam na nartach .Piekna to kraina. Pozdrawiam

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 23.02.2018 08:51

Pipol był, choć jak sam pisze, dopiero druga próba była udana.....czyli można wejść ale łatwo nie jest.
Obejrzałem kilka galerii z tej okolicy, a sam też trochę tam się kiedyś poszwendałem i wiem, że bezwzględnie należy tam wrócić.
Pozdr,

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6670) dodano 23.02.2018 00:16

Margo nie są nam potrzebne jakieś szczególne wygody, więc raz na jakiś czas można sobie pozwolić na nocleg pod gołym niebem czy w samochodzie, bo dla takich widoków zdecydowanie warto:) Nawet się nad tym nie muszę zastanawiać;) Zachód słońca zaiste trafił nam się przecudny:) pozdrawiam:)

Satan przepiękne miejsce:) Miałbyś się gdzie powłóczyć:) Jak sprawy się mają?:) pozdrawiam sąsiada:)

Andred dzięki:) Polecam zdecydowanie, zresztą sam wiesz, jak w Słowenii jest pięknie:) Na Mangart można wejść 3 sposobami - do dyspozycji mamy dwie ferraty (po stronie włoskiej i słoweńskiej) i ścieżkę wysokogórską. Gdyby warunki były sprzyjające atakowałabym szczyt właśnie tą ścieżką, bo ferraty nie dla mnie;) pozdrawiam:)

Paweller Ty żyjesz?!?:) Super cieszę się bardzo:) Jak będziesz jechał następnym razem do Chorwacji musisz koniecznie kilka dni zostawić sobie na Słowenię:) Nie zawiedziesz się:) pozdrawiam Cię:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6670) dodano 23.02.2018 00:03

Harmony ja też myślę, żeby tam kiedyś jeszcze wrócić, bo bardzo mnie ta mała kraina zauroczyła:) Ciebie z tego co pamiętam także:) Może dla odmiany jesienią, żeby zobaczyć te piękne widoki w innych barwach:) pozdrawiam serdecznie:)

Popekpawel dzięki za odwiedziny:) Cieszę się, że się podobało:) pozdrawiam:)

Gabi jak zobaczyłam tę trasę w galerii Podrozninki i obejrzałam filmik Pipola to wiedziałam, że muszę tam pojechać, a jak już wyjazd stał się bardzo realny to wymyśliłam sobie, żeby tam zostać na noc, co było bardzo dobrym pomysłem:) Mam nadzieję, że jakoś mi wybaczysz tę fotkę;) pozdrawiam Cię:)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7218) dodano 22.02.2018 23:35

Świetne widoki ..., prawdziwa uczta dla oka, tylko pozazdrościć takiego zachodu ..., galeria rewelka, pozdrawiam:)

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 22.02.2018 22:47

Super prezentacja. Góra piękna i okolice też :-). Ciekawe jaki jest stopień trudności, czy są ferraty?
Pozdr,

satan użytkownik satan(wpisów:3075) dodano 22.02.2018 19:47

Piękne miejsce. Alpy Julijskie, to zdecydowanie czołówka europejska, a Mangart wyróżnia się zdecydowanie ;-)

margo użytkownik margo(wpisów:2554) dodano 22.02.2018 17:21

Bardzo ciekawie sobie podróżujecie...górka pięknie wygląda, szczególnie w promieniach zachodzącego słońca:) Pozdrawiam serdecznie:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6670) dodano 22.02.2018 13:50

Andrew430 zgadzam się z Tobą!:) i pozdrawiam:)

Lucy polecam zdecydowanie i życzę abyś tam kiedyś dotarła i też mogła podziwiać te piękne widoki:) pozdrawiam:)

gabi użytkownik gabi(wpisów:2464) dodano 22.02.2018 09:40

Nola, piękne miejsce, zachody bajka, nie dziwię sie Twojemu zachwytowi. Tylko nr 8 jakos mi nie pasuje,

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3551) dodano 21.02.2018 21:44

Bajkowa sceneria i pięknie pokazana.

harmony użytkownik harmony(wpisów:2592) dodano 21.02.2018 19:53

Zachód słońca fantastyczny, widoki w rudościach także. Z przyjemnością obejrzałam. Czas pomyśleć o powrocie do Słowenii :)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6670) dodano 21.02.2018 15:47

Maniana, daleko_stad dzięki za odwiedziny i pozdrawiam:)

Olazim człowiek w życiu naogląda się tych zachodów i wschodów bardzo dużo, ale są takie które się będzie pamiętać do końca życia, jak w tym przypadku, bo tutaj zachód był mega cudowny, ale równie ważne było otoczenie, cisza, widoki, towarzystwo, no wszystko:) pozdrawiam:)

Doracz jedna z piękniejszych tras jakimi jechałam:) Zdecydowanie polecam Słowenię:) To kraj dla miłośników przyrody, natury, pięknych widoków i bez dzikich tłumów ludzi;) pozdrawiam:)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6670) dodano 21.02.2018 15:41

Wiesiu widzisz ten kolor wody tak na mnie działał, że o bożym świecie można było zapomnieć;) Ale masz rację moje zachowanie jest niewybaczalne;) Ale tak na mnie działa piękna przyroda:) Fajnie mieć takie wspomnienia, ja też ten nocleg będę długo pamiętać, bo naprawdę był wyjątkowy, choć wieczór i poranek mroźny bardzo, ale dobrze, że mieliśmy coś na rozgrzanie:) O tak bosko wygląda na tym zdjęciu;) pozdrawiam Cię serdecznie:)

Pipol no wiem, że Wam się udało za drugim razem, czego zazdroszczę:) Ale my teraz też nie byliśmy przygotowani na takie warunki, nie mieliśmy raczków ze sobą, a na pewno byłyby potrzebne, ale wiadomo, że nie chcieliśmy ryzykować, skoro tam ludzie jeszcze na snowboardzie zjeżdżali;) Dawaj galerię!:) pozdro dla Was:)

Achernar 3 tys. metrów to już w ogóle hardcore!:) Podziwiam tych ludzi, że mają tyle zaparcia, chęci, kondycji, że w ogóle się za to biorą, ja się męczę jak muszę na 100 metrową górkę wjechać;) pozdrawiam:)

Ak dzięki za odwiedziny:) No pięknie było:) pozdrawiam:)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2772) dodano 21.02.2018 11:20

Może i mi uda się kiedyś przejechać tę trasę,bo jest piękna i wszystko wokoło 😊.Pozdrawiam.

andrew430 użytkownik andrew430(wpisów:317) dodano 21.02.2018 10:06

fantastyczne miejsce!

doracz użytkownik doracz(wpisów:1014) dodano 21.02.2018 10:02

Bardzo tam przepięknie. Piękne wody,góry i droga i droga wśród gór. Twoja prezentacja super. I bardzo zachęca do odwiedzenia tego miejsca. Pozdrawiam serdecznie :)

olazim użytkownik olazim(wpisów:2229) dodano 21.02.2018 09:24

Widoki i trasa -super/reszta też piękna/-zazdroszczę tej ciszy i zachodu słońca-wszędzie są cudowne,ale nie zawsze się je widzi tak różowo-pozdrawiam.

ak użytkownik ak(wpisów:5978) dodano 21.02.2018 07:09

faktycznie zachód z niesamowitymi widokami, zachwycające.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6670) dodano 20.02.2018 23:48

Wasaga no nie mogę się nie zgodzić z Tobą:) Piękna trasa bez dwóch zdań:) Zreszta jak cała Słowenia:) pozdrawiam:)

Podrozninka niedźwiedzie to ja tylko w Rumunii spotkałam, ale byłam bezpieczna w samochodzie;) Dokładnie jak zobaczyłam tę trasę u Ciebie to wiedziałam, że chcę/muszę się nią też przejechać i prawie się udało, gdyby nie ten śnieg;) W sumie można było się na 2 tys. spodziewać jeszcze śniegu w maju, ale jakoś się o tym nie myśli tak do końca, zwłaszcza, że 1000 metrów niżej piękne słońce:) pozdrawiam Cię:)

Charlie no Maruś wiadomo;) Jak tylko może wykorzystuje każdą chwilę na odpoczynek;) Ja robię zdjęcia, a on sobie leży, czyli każdy robi to co lubi;) Zachód słońca był naprawdę przepiękny, do tego ta świadomość, że jesteśmy tam całkiem sami;) pozdrawiam:)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5021) dodano 20.02.2018 23:21

Piękne widoki. Podobnie jak Ty, mam duży szacunek dla rowerzystów. Podobnych twardzieli widziałem na Haleakali na wyspie Maui. Tam mają przewyższenie 3.000 m., bo praktycznie startują z wybrzeża, a szczyt (na który prowadzi utwardzona asfaltowa droga wznosi się na wysokość 3.009 m n.p.m.). Pozdrawiam. :)

pipol użytkownik pipol(wpisów:8848) dodano 20.02.2018 21:37

A nam się udało ( druga próba) we wrześniu wejść na Mangart :))) Też spaliśmy, ale troszkę niżej. Kurcze, to jest moja ulubiona góra w julijcach :)
Może w końcu się zbiorę i zrobię galerie ze szczytowania ;)
pozdro

wmp57 użytkownik wmp57(wpisów:2093) dodano 20.02.2018 20:36

Za Charlim. Ktoś leży na moście, nie wiadomo czy żyje, a Ty o szmaragowym kolorze wody ...
Toż to nieodpowiedzialne zachowanie jest.
Dawno, dawno temu jak byłem jeszcze baaardzo młody ( i piękny ) też miałem taki cudowny zachód słońca, później była króciutka noc, a na koniec wschód słońca wpędził do namiotu, co by się trochę zdrzemnąć.
Pozdrawiam oboje.
Marek wspaniale wygląda na 8.

charlie użytkownik charlie(wpisów:2131) dodano 20.02.2018 19:35

A na tym moście to kto tak leży ? Maruś ?
Wieczór i zachód słońca na Słowenii mieliście przepiękny. Choć to włoskie jezioto następnego dnia, też całkiem całkiem :-)
25 - super :-)

podrozninka_ użytkownik podrozninka_(wpisów:83) dodano 20.02.2018 14:47

Hej Nola.
No pięknie, pięknie.
A Wy to się niedźwiedzi nie boicie?
Pamiętam jak Ci się ta droga spodobała kiedy wrzuciłem tu swoją galerię spod Mangartu. Aż ją sobie teraz szybko odtworzyłem.
W rudych barwach (czyli kiedy Wy byliście) bardziej mi się ta okolica podoba... chociaż na zielono też jest fajowo....
Bardzo fajnie! Miłego popołudnia! ;)

wasaga użytkownik wasaga(wpisów:628) dodano 20.02.2018 14:24

Piękna trasa. Cudne widoki. Socza niebieściutka jak zwykle. Ale mi narobiłaś apetytu na wypad do Słowenii. Pozdrawiam