m s my mo ms
version_button
| rejestracja | przypomnienie hasła en pl
login: hasło:

zdjęcia w galerii (18):

 
Wiedzac ze Tulum to trzecie najliczniej oblegane przez turystow miejsce w Meksyku troche balem sie ze nas tutaj zadeptaja... Tulum jest faktycznie oblegane ...lecz przez iguany bylo ich tutaj tyle , ze naprawde trzeba patrzec pod nogi Uwaza sie ze miasto powstalo pomiedzy XII a XV wiekiem n.e Wszystkie znalezione tutaj stelle i artefakty na ktorych widnialy daty ( V i VI wiek ) wywieziono do British Museum w 1843 roku  panowie archeologowie J.L. Stephens i F . Catherwood zadbali by napisana przez nich historia Tulum obowiazywala do dzis
Odkryte w 2017 roku jaskinie w Tulum , siegajace 275 kilometrow wglab Jukatanu sprawily ze historie trzeba bedzie napisac na nowo Indianska legenda glosi , ze 
 7 wielkich plemion przybylo z wyspy Aztlan jakies 35 000 lat temu na tereny dzisiejszych Ameryk . Znalezione w jaskiniach kosci i naczynia maja miec 12 000 lat , a wiec pochodzic z drugiej fali zasiedlajacych Ameryki przybyszow Prawdy sie pewnie nigdy nie dowiemy , wiec skupmy sie na tym co warto tutaj zobaczyc Swiatynia Freskow , warto dodac ze Tulum to jedno z najlepiej zachowanych miejsc pozostawionych przez Majow Zamieszkane bylo do XVI wieku . Na zdj. tzw. Swiatynia Wstajacego Boga
Sugeruje sie ze mieszkancy wymarli przez choroby przywiezione przez hiszpanskich najezdzcow ocalale artefakty swiadcza o wymianie handlowej w czasach prekolumbijskich , ktora zasiegiem obejmowala obie Ameryki i byc moze takze Skandynawie Templo Dos de Viento czyli swiatynia Boga Wiatru lezy nad samym brzegiem Morza Karaibskiego Plaza w Tulum czesto zaliczana jest do najpiekniejszych plaz na swiecie Na szczescie tutaj takze nie ma specjalnie duzo turystow dzieki za wizyte

najbliższe galerie:

 
Meksyk,  Tulum Miasto Majów nad Morzem Karaibskim
1pix użytkownik sona_dora odległość 0 km 1pix
Tulum
1pix użytkownik martinet odległość 1 km 1pix
TULUM
1pix użytkownik inka odległość 3 km 1pix
Tulum (México)
1pix użytkownik bsfpiotr odległość 4 km 1pix
Meksyk - Tulum
1pix użytkownik nola76 odległość 5 km 1pix
JUKATAN
1pix użytkownik darmoch odległość 9 km 1pix

komentarze do galerii (6):

 
nola76 użytkownik nola76(wpisów:6667) dodano 22.03.2018 19:18

W Cancun nie byłam, tylko domyślam się jak tam jest, też nie moja bajka;) w Playa było całkiem spoko, choć plaża nie robiła takiego wrażenia jak ta w Tulum:) ta była przecudna:)

pisanka użytkownik pisanka(wpisów:301) dodano 22.03.2018 16:56

Nola76, na plazy bylo prawie pusto. Tez mnie to pozytywnie zaskoczylo.Plaze w Cancun - nie moja bajka , Playa jeszcze byla znosna choc tez za duzo ludzi jak dla nas. Pozdrawiam;)

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6667) dodano 22.03.2018 12:52

Świątynia położona nad brzegiem morza robi wrażenie, a plaza w Tulum to jedna z najpiękniejszych na jakich byłam i ludzi nie było prawie wcale;) Fakt, że było to 8 lat temu, ale myślę, że niewiele się zmieniło;) Wszyscy oblegają plaże w Playa del Carmen albo w Cancun;) pozdrawiam:)

pisanka użytkownik pisanka(wpisów:301) dodano 19.03.2018 09:31

Kordula , Lucy : milo mi was goscic , dzieki za wizyte i komentarze . pozdrawiam :)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5731) dodano 12.03.2018 20:38

Meksyk, to fajne miejsce na Ziemi.:)
Iguany jak krokodyle .
Miło widzieć, pozdrawiam:)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2748) dodano 12.03.2018 19:10

Ostatnia fotka to chyba "obowiązkowy "hit 😉w tym miejscu.Bałabym się iguanów!Za to budowle z tamtych lat wciąż mnie zadziwiają.Pozdrawiam.

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!