Widok z hotelowego pokoju radował nasze dusze. Szybko po śniadaniu wsiedliśmy w samochód i ruszyliśmy w kierunku Morskiego Oka. Niebo lekko sie zachmurzyło, balismy się , że Morskie Oko nie zaprezentuje się  nam w całej swej krasie.  Docieramy na parking  w Palenicy Białczańskiej. Fiakry w gotowości  jak zawsze .Chetnych ceprów na przejażdzkę sankami  nie brakowało. Biedne  te koniki , oj biedne:( Pogoda  z każda chwilą się poprawiała. Zapowiadał sie piękny dzień.
:) :) Widoki coraz  bardziej nas rozpieszczały. Miegusze i Cubryna  jak na wyciągniecie ręki. Tatry nic a nic się nie zestarzały. Czas jak widać  im nie straszny. Trasa 8,5 km  do schroniska szybko nam przeleciała.  I juz jesteśmy w schronisku.  Atmosfera podobna  jak przed laty, choć jednak inna.
 Zamarzniete  Morskie Oko zapraszało  na spacer .  A panorama znad Morskiego Oka  nie może się nie podobać.  Zakapturzony zakonnik samotnie jak zawsze  spoglądał na turystów . Jego kształt znany jest niemal każdemu. Wielu zachwyca jego  charakterystyczną sylwetką.  Na polodowcowym wale morenowym, schronisko  wygrzewało się w słońcu.  W powietrzu czuć było wiosnę. Pomału musimy jednak wracać. Taki widok w Tatrach to obecnie chyba norma. Sterczące suche smreki wygladają żałośnie.
A to juz widok z Głodówki na Tatry. :) I stary Giewont z tej perspektywy jakis taki malutki. A to juz widok od strony Szaflar , a własciwie drogi z Szaflar do Białki. Kolejny dzień to wizyta w Dolinie Małej Łąki. Wielka Turnia w ciężkich chmurach też pieknie wygladała.  Z  Butorowego  Wierchu  widoki na Tatry są zacne.
:) :) :) :)  Dla widoków ,warto też przespacerować sie na Gubałówkę. Szkoda tylko, że grzbiet Gubałówki zamienił się w jeden wielki tandetny  jarmark. Ludzi nie mniej niz na Krupówkach. Można sie przerazić.
Kupić i zjeść można chyba wszystko. Od regionalnego oscypka po  naleśnika węgierskiego .Nie wspomnę o róznych odmianach kiełbas, mięs, ziemniaków itd.. Ale przecież nie  na nalesniki tu przyszlismy, tylko po takie widoki. Widoki z  wiochy Kamila , z Zęba, musicie przyznać,   tez niczego sobie . Temperatura coraz smielej sobie poczynała. 15 st  było jak drut. :) Nie mogliśmy zapomnieć o Dolinie Kościeliskiej. Z tym miejscem mamy najwiecej wspomnień. Każdy grotołaz Wam to powie dlaczego. Kiry  i poczciwy stary Harnaś( po którym juz tylko wspomnienia zostały)  był ważnym , żeby nie powiedzieć kultowym miejscem.
 Ruszamy w kierunku Ornaku. I znów smutny widok. Ogołocone zbocza doliny wygladają okropnie. Humor poprawia nam widok na pyszniący  się  w oddali bielutki Błyszcz. Przez całą drogę, dzielnie towarzyszył nam Koscieliski Potok :) :) :)
:) Szybko docieramy do Hali Pisanej, by za chwilę znależć się na  na kolejnej Hali.  W górnej części Doliny Kościeliskiej  na Małej Polance Ornaczańskiej  przycupnęło  urokliwe schronisko, cel naszego ostatniego spaceru. Z okien schroniska rozpościerają się  cudowne widoki na Kominiarski Wierch, Bystrą, Błyszcz. Tego dnia chmury kłębiły się  , przelewajac sie przez  grań, aby potem wystrzelić jak dym z wulkanu ku niebu. Zbliżał sie halny.
Jak Ornak to koniecznie szarlotka. Smakowała pysznie. Obecnie trzy Schroniska Górskie PTTK, czyli Pięć Stawów, Ornak i Chochołowska serwują tradycyjną szarlotkę dotrzymując rodzinnej receptury.  Ceprowanie bardzo było udane, szkoda  , że tylko   trzydniowe.  Żal było wyjeżdzać. Ale jak to mówią  nic nie może  przecież wiecznie trwać.  Dzięki za wspólny  ceperski spacer :))

Tatry Wysokie:  Rusinowa Polana i Gęsia Szyja
Zakopane - Jaszczurówka
1pix użytkownik mgfoto odległość 2 km 1pix

u-optymisty użytkownik u-optymisty(wpisów:726) dodano 04.04.2018 18:07

Zima w górach jest ładna - szczególnie oglądana przez obiektyw czyjegoś aparatu. Bardzo lubię góry ale głównie od wiosny do jesieni, tyle że obecnie mam do nich daleko. Pozdrawiam

sniezka użytkownik sniezka(wpisów:3297) dodano 29.03.2018 20:11

Fajnie, że Ci się zachciało tam wybrać pomimo zimy. Widzę, że pięknie było i słoneczko dopisało.

Z innej beczki - zdjęcie nr 4 na tym małym zdjęciu miniaturki widzę do góry nogami. Po powiększeniu jest normalne, obrócone jak trzeba. Też tak macie? Obieżyświat narozrabiał, czy u mnie coś nie tak?

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6661) dodano 22.03.2018 09:49

Ula zdecydowanie ten sam klub:) I u nas nadal wiosny nie widać, choć przynajmniej od kilku dni świeci słońce:) u mnie właściwie świeci jeszcze inne słoneczko:) pozdrawiam:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5715) dodano 19.03.2018 20:10

Witam świeżo upieczona mamę, :)))
Widze, że jestesmy w tym samym klubie, hah:))
Usciski przesyłam:))

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6120) dodano 19.03.2018 18:31

Fakt... bardzo rzadko tu jestem... Właściwie tylko wtedy gdy wpadnie mi w ręce zaproszenie ;)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5715) dodano 19.03.2018 09:43

gabi, mocar, yatraman, dzieki, pozdrawiam:))

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5715) dodano 19.03.2018 09:42

u-optymisto masz rację, z tym , że kazde góry sa piekne, każde inne, każde warte zobaczenia:) Miło, ze zajrzałes, pozdrawiam:)

u-optymisty użytkownik u-optymisty(wpisów:726) dodano 18.03.2018 21:22

Oj pikne te nase góry, pikne - i po co Alpów szukać - hej :)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2723) dodano 18.03.2018 18:37

Pamiętam o Twoich zapylonych okolicach, komunikaty smogowe przypominają nam na Mazurach o nich;) fakt powietrze różni się, niestety coraz mniej. Pozdrawiam serdecznie i aby do wiosny;) :))

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6661) dodano 18.03.2018 13:05

Piękna zima:) Ja też nie znoszę zimy w mieście, jest właśnie taka jak piszesz, dobrze że już w marcu do nas nie dotarła, ale zima w górach to zupełnie inna bajka, zwłaszcza jak się trafi na okienko pogodowe i takie cudne widoki:) Ja miałam okazję zobaczyć taką zimę w Bieszczadach jakiś czas temu i dla takich białych pięknych zim warto jechać całą Polskę:) Morskiego Oka nie widzialam w takiej odsłonie, a fajnie wygląda takie zamarznięte;) pozdrawiam:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5715) dodano 18.03.2018 10:59

anek, "płaskie coś", powiadasz...Taki był zamiar , po płaskim. Nie zawsze człek może robic to co by chciał. Płaskie też czasem bywa fajne:)))) hahah:)
Aniu nie wiem gdzie mieszkasz dokładnie, ale cos mi sie kojarzy , ze w najczystszym rejonie Polski, na Poldlasiu. Ja natomiast mieszkam w najbrudniejszym. Spacer zimą czy to w parku, czy po miescie często , a nawet bardzo czesto jest ryzykowny. Parki o tej porze , z drzewami bez liści na nic się zdają. U nas steżenie pyłów od kilku lat przez całą zimę jest grubo powyżej normy. Więc taki spacer i kontakt z naturą jak piszesz to żadna przyjemnośc , wręcz odwrotnie . Ale na szczęście zima się niedługo kończy, więc bedzie lepiej. Miło, ze wpadłas. Pozdro:)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5715) dodano 18.03.2018 10:48

surykatko, wyglada na to , ze podróby. Ale czy to wazne. Szarlotka zawsze smaczna:)) Pozdro:)

doracz użytkownik doracz(wpisów:1014) dodano 18.03.2018 10:43

Fajna sprawa. Czasem też ze znajomymi jeździemy na takie 3-dniowe ceprowanie. Do Zakopca, Banskiej, albo Bukowiny. Tyle, że wtedy Tatr nie sposób doświadczyć...;( Ciekawa galeria. Pozdrawiam serdecznie :)

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2723) dodano 18.03.2018 09:16

Płaskie coś;) nigdy nie mogłam zrozumieć gdy ktoś mówił że nie lubi zimy, po przeczytaniu wstępu trochę rozumiem, ale i tak uważam że to piękna pora roku. Przecież w miastach są parki,w okolicy lasy gdzie można spacerować wśród ośnieżonych drzew,wdychać mroźne powietrze i cieszyć się z kontaktu z naturą

anek11 użytkownik anek11(wpisów:2723) dodano 18.03.2018 09:11

Elu ale te "podróby" równie smaczne. Co gospodyni i co chałupa/schronisko to przepis:) zaś głodny turystyka wszystko wciągnie:))

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7080) dodano 17.03.2018 20:05

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)). Czyli pozostałe to podróby ;)

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5715) dodano 17.03.2018 17:59

wielkopolanko, dziekuje i pozdrawiam:))

andredzie, trzeba sie wybrać na pełnym spontanie.
My ostatnio nie planujemy, bo to co sobie zaplanowalismy nie wyszło nam na zdrowie. Tak w zyciu bywa:)
Pozdrawiam:))

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5715) dodano 17.03.2018 17:57

mgfoto, rzadko tu wpadasz, tym milej było Cie goscić u mnie.
Dzieki pozdrowienia slę:)))

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5715) dodano 17.03.2018 17:56

ogi , i ja za Zakopanem nie przepasam. Podczas ostatniego pobytu nie zajrzelismy , nawet na mała chwile do miasta. Miło, ze wpadłes, Pozdrawiam:))

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5715) dodano 17.03.2018 17:54

Surykatko, skopiowałam słowa Hanki , która tak pisze o szarlotkach:

"Szarlotka-jabłecznik-ciasto z jabłkami posypane cukrem pudrem, to pomysł mojej babci Marysi Krzeptowskiej, która zapoczątkowała wypiekanie szarlotki w Schronisku w Dolinie Roztoki, gdzie już w latach trzydziestych była gaździną. W niedługim czasie babcia Marysia z dziadkiem Andrzejem recepturę z pomyślnością przenieśli do Schroniska w Dolinie Pięciu Stawów Polskich. Później strzegli tej tradycji synowie, Józef i Andrzej obecnie zaś pałeczkę przejęły córki Andrzeja, Marychna z Martą.

Józef, mój tata szarlotkę z Pięciu Stawów „przyniósł” do schroniska na Hali Ornak. Od 1991r wspólnie z Tatą i Grześkiem, moim mężem tam gospodarowaliśmy. I tak pozostawiając nas, młodych w tym klimatycznym obiekcie z szarlotką rodzinną powędrował dalej do Schroniska na Polanie Chochołowskiej. Ojciec recepturę szarlotki ma ”w małym palcu”.
Jako kierownik tegoż obiektu, od 1996 do karty deserów dopisał Szarlotkę Chochołowska z polewą z górskich jagód (borówek) i śmietany.

Ponieważ Tata jest niezłym łasuchem, zestaw ten stworzył na bazie własnych prób smakowych.

Na Hali Ornak szarlotka występuje również w opcji „Lato” wzbogaconej o owoce sezonowe, polewę waniliowo-śmietanową z posypką czekolady gorzkiej, skórką pomarańczy i cynamonem."

Pozdrawiam Urszula

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1824) dodano 17.03.2018 08:27

Uroczy zimowy spacer po miejscach , które znam bez śnieżnej szaty....a do tego piękna pogoda i cudowne widoki...
pozdrawiam serdecznie:)

andred użytkownik andred(wpisów:4757) dodano 16.03.2018 23:08

W górach to standard....nie chce się iść w góry bo pogoda byle jaka, a za chwilę mamy cudowne widoki jak na Twoich zdjęciach. Niestety bywa i odwrotnie.....pogoda potrafi się popsuć zanim się wyjdzie na wycieczkę. Mieliście szczęście ale Wam się należało.
Tęsknie za takimi widokami, bo dawno nie byłem zimą w Tatrach i choć zdjęcia i relacja świetne, to nic nie zastąpi osobistego pobytu o tej porze w górach.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5715) dodano 16.03.2018 14:21

wasago, po 18 km po płaskim , no z małym nachyleniem, ale w grzaskim sniegu , miałam na koniec dość. Baseny na koniec dnia sa wtedy bardzo wskazane.
Pogode mieliśmy bajeczna, to fakt, Miło, ze zajrzałas, pozdro:))

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5715) dodano 16.03.2018 14:18

haha, w punkt, lepiej bym tego nie ujęła. Ceprowanie przeciez było:))
Nie kazdy skacze jak koziczka po wierchach jak Ty, hahah:)pozdro:)

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3498) dodano 16.03.2018 07:58

Piękna relacja ze znanych mi miejsc.

mgfoto użytkownik mgfoto(wpisów:6120) dodano 15.03.2018 20:21

No to piknie sobie pozwiedzaliście a ja z Wami bo zimowych Tatr właściwie nie znam... Napisałam właściwie bo śnieg widziałam w Tatrach i w maju i w październiku i nawet w lipcu... i to wcale nie mało... ;) 47 bardzo klimatyczne. Pozdrawiam :)

ogi użytkownik ogi(wpisów:91) dodano 15.03.2018 18:04

Tatry jak zawsze piękne. Zakopane ... jak to Zakopane, ja nie przepadam.
Fajna galeria

surykatka użytkownik surykatka(wpisów:7080) dodano 15.03.2018 17:22

Fajnie sobie z Wami pospacerowałam w słonku :). Zima w górach w taką pogodę to jest coś pięknego. Dzięki takim wizytom, udaje się jakoś przetrwać tę porę roku. bo na nizinach w mieście, to wiadomo - masakra.
Zdziwiłaś mnie co do szarlotek. tylko 3 schroniska serwują? czy 3 według jednej receptury. bo pamiętam ,że w każdym schronisku można było zjeść.
Jeden gościu wymyslił nawet ekstremalny szlak szarlotek tatrzańskich, czyli zaliczenie w jednym dniu wszystkich schronisk i zjedzenie w każdym szarlotki. dla mnie niewykonalne.:)
pozdrówki:)

wasaga użytkownik wasaga(wpisów:626) dodano 15.03.2018 15:13

Udało Wam się super wstrzelić z pogodą. Pięknie wyglądają Tatry zimą. Ja mam podobnie jak Lucy, wolę wędrować po górach w innych porach roku. Najgorszy jest ten kopny śnieg; na ta takie ubite szlaki dałabym się jednak namówić. A te widoki wynagradzają wszelkie trudy. My po wielu latach przerwy wróciliśmy do nocowania w schroniskach i nie jest tak źle. Wszystko zależy od schroniska. Pozdrawiam

pipol użytkownik pipol(wpisów:8812) dodano 15.03.2018 14:43

Niby w górach a po płaskim ;))))))
47, ładnie się pokazało :)
pozdro :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5901) dodano 15.03.2018 13:19

Ze słońcem i ciepłem lepiej trafić nie mogłaś - szczęściara!...:))

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5715) dodano 15.03.2018 10:39

lucy, my tylko w dolinkach spacerowaliśmy. A schroniska, masz rację nie mają dawnego klimatu. Góry nadal piękne.Dziękuję i pozdrawiam.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5715) dodano 15.03.2018 10:32

achernarze, pogodę mielismy kwietniową.Szkoda tylko ze za wczesnie na krokusy bylo. Ty ,mam nadzieję nadrobisz to. Życzę udanego wyjazdu. Dzięki i pozdrawiam.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5715) dodano 15.03.2018 10:24

Przemysławie, szarlotka pycha. Najlepsze jednak były dla mnie widoki i słońce i ciepło. Pozdrawiam

ak użytkownik ak(wpisów:5906) dodano 15.03.2018 07:37

zdjęcia w pionie wybitnie Ci nie idą , no i panoramki mają jakiś dziki format, reszta wspaniała :)

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2732) dodano 14.03.2018 22:48

Świetne "ceprowanie",ale mimo pięknie ośnieżonych Tatr zimą nie lubię chodzić po górach.Chyba z naście lat temu wędrowaliśmy tam zimową porą,za to na Ornaku nocowało się😊.Jak ja kiedyś uwielbiałam atmosferę schronisk!Wtedy inna atmosfera panowała -wierz mi.Pozdrawiam.

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:4908) dodano 14.03.2018 21:11

Tatry, jak zawsze piękne! Niedługo też "poceprujemy" sobie i my, bo wraz z synem, synową i wnuczkami jedziemy na kilka dni w okresie Świąt Wielkanocnych pod Tatry. Może wtedy będzie już mniej śniegu w dolinach i pojawią się krokusy... Pozdrawiam. :)

przemyslaw użytkownik przemyslaw(wpisów:5901) dodano 14.03.2018 18:16

...a szarlotka najlepsza!...:))

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:5715) dodano 14.03.2018 16:56

Za wczesnie Wiesku na krokusy.
Pozdrawiam:))

wmp57 użytkownik wmp57(wpisów:2062) dodano 14.03.2018 16:52

Krokusików nie było widać?