m s my mo ms
version_button
| rejestracja | przypomnienie hasła en pl
login: hasło:

zdjęcia w galerii (50):

 
Tzw. Pokój Marmurowy. Początkowo pokój ten był sypialnią drugiej, morganatycznej żony Chrystiana IV - Kirsten Munk (1598-1658). W 1668 roku Fryderyk III (1609-1670) urządził pokój w pompatycznym barokowym stylu. Ozdobny stiukowy sufit i imitujące marmur ściany wykonał prawdopodobnie pochodzący z Włoch Francesco Bruno. Większość eksponowanych w tym pokoju przedmiotów pochodzi z okresu tej przebudowy. W tzw. Pokoju Marmurowym. Portret księcia Ulryka (1611-1633), syna Chrystiana IV, namalowany przez Jacoba van Doorta (?-1629) około 1615 roku. Element dekoracyjny z godłem Danii. Marmurowe popiersie króla Chrystiana IV, wykonane w Kopenhadze w 1644 roku przez Françoisa Dieussarta (1600-1661). Portret księcia-elekta Chrystiana (1603-1647), syna Chrystiana IV i królowej Anny Katarzyny Hohenzollern (1575-1612).
Kafelki w toalecie królewskiej. Dekoracje w pokoju Chrystiana V (1646-1699). Początkowo był to pokój Kirsten Munk, morganatycznej żony Chrystiana IV. Za panowania Fryderyka III stał się on częścią apartamentu królewskiego, jako przedpokój Pokoju Marmurowego. Portret króla Chrystiana V, którego autorem jest francuski malarz Jacob d’Agar (1540-1715). Portret został namalowany ok. 1690 roku. Kominek z czasów Chrystiana IV z umieszczonym nad nim portretem Chrystiana V, namalowanym przez Jacoba d’Agar. Kominek ten był początkowo umieszczony w pokoju Fryderyka IV (1671-1730), a na obecne miejsce został przeniesiony w roku 1700. Tzw. Kamienny Korytarz to długie przejście, łączące dwa duże pokoje szczytowe na parterze. Pierwotnie było podzielone na dwie części. Można zauważyć, że stiuk sufitu jest inny na obu końcach przejścia. Tablica genealogiczna Chrystiana IV, przedstawiająca herby i portrety przodków, umieszczona na ścianie Kamiennego Korytarza.
Portret króla Fryderyka III, klęczącego podczas bitwy pod Nyborgiem 14 listopada 1659 roku, w czasie wojny duńsko-szwedzkiej. Obraz został namalowany przez niemieckiego artystę, Wolfganga Heimbacha (1615-1678). Ciekawostką jest to, że Fryderyk III nie brał udziału w bitwie, portret pokazujący go na polu bitwy miał więc znaczenie jedynie propagandowe. Tzw. Pokój Różany. Nazwa ta pochodzi z czasów Fryderyka IV, kiedy był on używany jako jadalnia dla członków dworu królewskiego. Jeden z zabytkowych, kunsztownych mebli. Obraz, przedstawiający epizod z wędrówki Izraelitów przez pustynię - wydobycie przez Mojżesza wody ze skały. Zegar w jednym z pokojów królewskich. Pokój Fryderyka IV. Początkowo pokój był większy i służył jako sala audiencyjna Chrystiana IV. W czasie przebudowy w 1700 roku pokój został skrócony i przekształcony w przedpokój komnaty siostry Fryderyka IV, księżniczki Zofii Jadwigi.  Ściany pokoju zostały pokryte wówczas gobelinami, tkanymi w Oudenaarde w Niderlandach (współcześnie - w Belgii).
Jeden z pokojów królewskich. Pokój Chrystiana VI (1699-1746). Pokój ten był pierwotnie sypialnią siostry Fryderyka IV, Zofii Jadwigi. Ściany są obecnie ozdobione gobelinami, przedstawiającymi sceny z życia Aleksandra Wielkiego. Zostały przywiezione jako próbki przez tkacza Bernta van der Eichena. Został on wezwany z Flandrii w 1684 roku do zaprezentowania swych prac, zanim otrzymał zlecenie na wykonanie tapiserii, ilustrujących czyny wojenne Chrystiana V, które umieszczono w Sali Rycerskiej. Portret żony Chrystiana VI, królowej Zofii Magdaleny (1700-1770). W pokoju Chrystiana VI. Jeden z mebli w pokojach królewskich. Gabinet Fryderyka V to pierwszy z pokoi zajmowanych przez brata Fryderyka IV, księcia Karola. Wraz z pokojem Chrystiana VII i pokojem Fryderyka VI zaprojektował go w latach 1782-1784 Johannes Wiedewelt. Ściany zdobią gobeliny z fabryki Charlesa Le Vigne'a w Berlinie, przedstawiające sceny ogrodowe. Gobeliny zostały wykonane około 1750 roku. Większość eksponatów w tej sali pochodzi z drugiej połowy XVIII wieku i kojarzy się głównie z Fryderykiem V i jego rodziną. Na uwagę zasługuje widoczny na zdjęciu bursztynowy żyrandol, wykonany przez Wawrzyńca Spenglera (1720-1807).
Portret księżniczek Marii i Karoliny w ogrodach Frederiksberg, wykonany ok. 1800 roku przez nadwornego malarza Jensa Juela (1745-1802). Pokój Chrystiana VIII (1786-1848). Zegar kominkowy z brązową statuetką Chrystiana VIII wykonany przez firmę A. & W. Jacobsen. Pokój z eksponatami poświęconymi Fryderykowi VII. Jego obecny kształt został zaprojektowany pięć lat po śmierci króla. Widoczny obraz przedstawia ślub ówczesnego księcia Fryderyka (późniejszego króla Fryderyka VII) z księżniczką Mariane Mecklenburg-Strelitz, który odbył się w Kopenhadze 22 czerwca 1841 roku. Autorem obrazu jest Carl Balsgaard (1812-1893). Fryderyk VII jako książę następca tronu - portret prawdopodobnie wykonany przez pannę Romili w Genewie w 1827 roku. Tzw. Sala Rycerska została ukończona w 1624 roku. Pierwotnie była wykorzystywana jako sala balowa. Około 1700 roku jej funkcje uległy zmianie i była ona najczęściej wykorzystywane do audiencji i bankietów. Nazwa Sala rycerska została nadana w okresie romantyzmu.
Za czasów Chrystiana V salę częściowo zmodernizowano i umieszczono w niej  dwanaście gobelinów, przedstawiających  zwycięstwa króla w wojnie w Skanii w latach 1675-1679. Gobeliny zostały później przeniesione do Pałacu Christiansborg, lecz powróciły do Rosenborga w 1999 roku. Obecny stiukowy sufit pochodzi z początku XVIII wieku. Umieszczono na nim przedstawienie duńskiego godła z czasów Fryderyka IV, w otoczeniu Orderu Słonia i Orderu Dannebroga. Warto zwrócić uwagę na trzy korony na niebieskim tle, symbolizujące długotrwałe pretensje władców Danii do tronu szwedzkiego. W godle widnieje także norweski lew na czerwonym tle oraz trzy duńskie lwy i dziewięć serc. Całość symbolizuje trzy kraje, połączone unią kalmarską, istniejącą od roku 1397 do wystąpienia z niej Szwecji w 1523 roku. Do głównych atrakcji Sali Rycerskiej Rosenborga należą trony dla króla i królowej, używane podczas koronacji wszystkich królów absolutystycznych. Tronów strzegą trzy srebrne lwy. Sala Rycerska zawiera również dużą kolekcję mebli, z których większość pochodzi z XVII wieku. Trony koronacyjne w Sali Rycerskiej. Z lewej widoczny jest tron króla, zamówiony przez Fryderyka III i wykonany przez Bendixa Grodtschillinga Starszego (1620-1690) w latach 1662-1671. po prawej stronie widoczny jest tron królowej, wykonany w 1731 roku przez Nielsa Jonsena w Kopenhadze dla królowej Zofii Magdaleny (1700-1770), żony Chrystiana VI. Jeden z trzech srebrnych lwów, wykonanych w latach l665-1670 w Kopenhadze przez Ferdynanda Küblicha na zlecenie króla Fryderyka III. Były używane przy uroczystych okazjach, jako strażnicy tronu oraz ustawiane przy królewskich katafalkach. Ich postaci inspirowane są historią starotestamentowego króla Salomona, którego tronu strzegło 12 złotych lwów. Tzw. Gabinet Porcelanowy. Urządzenie takiego gabinetu w Rosenborgu planował Fryderyk IV po wizycie w pałacu Charlottenburg w Berlinie w drodze powrotnej z włoskiej podróży w 1709 roku. Niestety, z nieznanych powodów nigdy nie udało się mu zrealizować tych planów. Obecne wnętrze gabinetu urządzono ok. 1860 roku. Eksponowane są tu najpiękniejsze przedmioty z królewskiej kolekcji porcelany, pochodzące z Miśni, Sèvres oraz Chin. Dużą część kolekcji stanowią porcelanowe wyroby z manufaktury w Kopenhadze, w tym słynny serwis Flora Danica.
Serwis Flora Danica, wyprodukowany w latach 1790-1803 w Królewskiej Kopenhaskiej Manufakturze Porcelany. Jest on ozdobiony motywami roślinnymi, przedstawiającymi florę występującą w Danii. Serwis miał być podobno przeznaczony na prezent dla carycy Katarzyny II (1729-1796), która jednak zmarła zanim został on ukończony. Jest on używany przez rodzinę królewską przy specjalnych okazjach. Widoczna jest także waza, ozdobiona postaciami bogini losu, Minerwy i Apollina, wyprodukowana w tej samej manufakturze w 1789 roku i zakupiona przez księcia Fryderyka (późniejszego Fryderyka VI). Serwis śniadaniowy, wyprodukowany w Królewskiej Kopenhaskiej Manufakturze Porcelany, ozdobiony ukoronowaną literą F i motywami kwiatowymi. Został on zakupiony przez następcę tronu, księcia Fryderyka (późniejszego Fryderyka VI) w 1785 roku. W podziemiach zamku eksponowana jest obszerna kolekcja dawnej broni. Na zdjęciu widoczny jest napierśnik i hełm Chrystiana V, wykonany ze złoconego mosiądzu i używany podczas zabaw i turniejów, wzorowanych na średniowiecznych turniejach rycerskich. Ich celem było pokazanie umiejętności jazdy konnej, a także umiejętności wojskowych. Beczki z winem. Wino z zamku Rosenborg serwowane jest na bankiecie noworocznym królowej i przy specjalnych okazjach, a jego zapasy wystarczą na ok. 300 lat. Zgodnie z tradycją, wino pochodzi z okolic Bacharach w Nadrenii. Beczki zostały umieszczone w piwnicach Rosenborga w 1731 roku. W ciągu kilkuset lat wino w beczkach było starannie dopełniane innym winem bez cukru, dzięki czemu zachowywało ono charakter starego wina. Jednakże drewniane beczki uległy pogorszeniu do tego stopnia, że w 1982 roku konieczne było przelanie większej części wina do stalowych zbiorników i butelek. Miniaturowy filigranowy żyrandol z kości słoniowej. Emaliowany portret Fryderyka III. Został wykonany przez francuskiego malarza miniaturzystę i emaliera Paula Prieura w 1663 roku. Portret jest arcydziełem, ponieważ temperatura topnienia szkliwa ogranicza zarówno liczbę kolorów, jak i rozmiar miniaturki.
Jeden z eksponatów, prezentowanych w skarbcu. Skarbiec w podziemiach zamku Rosenborg został udostępniony zwiedzającym w 1975 roku. Prezentowane są w nim eksponaty o charakterze liturgicznym, regalia, najwcześniejsze okazy Orderu Słonia, Order Podwiązki Chrystiana IV i inne przedmioty, pochodzące głównie z czasów panowania tego władcy. Herb pierwszej żony Chrystiana IV, królowej Anny Katarzyny Hohenzollern (1575-1612) jako księżnej brandenburskiej. Jest on haftowany złotem i perłami oraz wysadzany turkusami i granatami. Pochodzi z 1597 roku. Był umieszczony na baldachimie łoża królowej i stanowił część jej posagu. Fragment złotego naczynia, prezentowanego w skarbcu. Eksponaty, prezentowane w skarbcu. Klejnoty królewskie, prezentowane w skarbcu.
Korona wykonana dla żony Chrystiana VI, królowej Zofii Magdaleny, przez nadwornego złotnika i jubilera Fryderyka Fabritiusa (1683-1755) w 1731 roku. Korona Chrystiana IV, wykonana w latach 1595-1596 przez Diricha Fyringa (?-1603) w Odense. Jest wykonana ze złota z emalią, kamieniami szlachetnymi i perłami, a jej całkowita waga to 2895 gramów.

najbliższe galerie:

 
Królewska Kopenhaga (4)
1pix użytkownik achernar-51 odległość 0 km 1pix
Królewska Kopenhaga (3)
1pix użytkownik achernar-51 odległość 0 km 1pix
Królewska Kopenhaga (1)
1pix użytkownik achernar-51 odległość 0 km 1pix
Kopenhaga - karnawał
1pix użytkownik shell odległość 1 km 1pix
Kopenhaga (1)
1pix użytkownik muzelea odległość 1 km 1pix
Kopenhaga  i  Sztokholm
1pix użytkownik stewal odległość 1 km 1pix

komentarze do galerii (2):

 
achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5167) dodano 06.06.2018 22:06

To prawda, sam byłem zaskoczony... Pozdrawiam. :)

mocar użytkownik mocar(wpisów:2648) dodano 06.06.2018 17:29

Ależ tam bogactwa !
Pozdrawiam :)

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!