m s my mo ms
version_button
| rejestracja | przypomnienie hasła en pl
login: hasło:

zdjęcia w galerii (48):

 
 Metz w czasach rzymskich zwane bylo Divodurum Mediomaticum Historyczne centrum przecina Mozela Nad nia wlasnie zobaczyc mozemy charakterystyczny budynek znany z widokowek Temple Neuf (1901-04) zbudowano wzorujac sie na katedrach w Worms (Wormacja) i Speyer ( Spira) w Palatynacie Obydwie katedry przedstawilem juz w moich galeriach wiec jak ktos chce to moze sprawdzic podobienstwa W Metz znajduje sie kilkanascie zabytkowych obiektow sakralnych bedacych w roznym stanie technicznym
Wiekszosc pochodzi z XII i XIII wieku , najstarszy jednak datowany jest na 380 r. Najwiekszym z nich jest  Katedralle Saint Etienne de Metz Znajdziemy tu witraze autorstwa Marca Chagalla Budowe katedry rozpoczeto w 1220 roku i trwala do polowy XVI wieku Kaplica Templariuszy powstala w XII wieku , kiedys byla czescia nieistniejacego juz zamku zakonnikow Blizniaczo podobne St. Lucie i St.Maxim sa trudne do odroznienia
Nie przyjechalem tu jednak na pielgrzymke Zwiedzenie samych kosciolow kosztowalo by mnie tyle czasu , ze nie dalbym rady zobaczyc innych waznych dla mnie miejsc Pokaze szybko centrum miasta Najbardziej okazale budynki znajdziemy na deptakach Architekci i wykonawcy dali tutaj popis swojego kunsztu Latwo znalesc tutaj przyjemne miejsce na kawe lub posilek
Ceny sa w niektorych miejscach przystepne , w niektorych zwalaja z nog. W miescie jest sporo terenow zielonych i sa zadbane W Metz mieszka 120 tysiecy mieszkancow Raczej niewiele tutaj patologii , bezdomnych i narkomanow ,tak czesto widocznych w miastach na zachodzie Francji Zbudowana w 1752 roku Opera -Theatre de Metz Metropole miesci prawie 2000 widzow Na Avenue Foch znajdziemy piekne kamienice z XIX i XX wieku . wiekszosc w stylu Art Deco
Koniecznie odwiedzic trzeba Place  Saint Louis Budynki przypominaja stylem te ze starych miast w Italii Wiekszosc powstala w XV wieku jako domy kupcow i rzemieslnikow Obecnie spelniaja podobna role , pod arkadami znajdziemy liczne sklepiki i kawiarenki Metz mialo od zawsze strategiczne znaczenie dla regionu wszedzie znalesc mozna pozostalosci dawnych fortyfikacji
Fort w Metz zbudowano na przelomie XIII i XIV wieku Jego spora czesc jest do dzisiaj w niezlym stanie Ostatni raz uzywany byl podczas II wojny swiatowej Metz bylo miejscem bardzo krwawych walk podczas ostatniej wojny Dzis okolice fortu to ulubione miejsce spacerowiczow Cisza , spokoj i mnostwo zieleni zapewniaja relaksujaca atmosfere tego zakatka miasta
Tu takze znajdziemy slady dawnych i zapomnianych miejsc Ten sparalizowany koles w rzece mial chyba jednak wiecej stresu niz spacerowicze Pomoc nadjechala blyskawicznie Skok z Porte des Allemands do majacej metr glebokosci rzeki to nie byl chyba dobry pomysl No coz , zawsze znajdzie sie jakis idiota... Porte Allemands nazwe zawdziecza Krzyzakom , ktorzy  opiekowali sie szpitalem znajdujacym sie nieopodal
Dwie okragle wieze zbudowano w XIII wieku , bastion dobudowano w XV wieku Wstep do srodka jest darmowy Metz to nie tylko budynki z minionych epok. Centre Pompidou to symbol tego co nowe Do mnie nie przemawia jednak taka fast foodowa architektura dlatego ruszam dalej by szukac kolejnych perelek Dzieki za odwiedziny

najbliższe galerie:

 
Metz
1pix użytkownik travis odległość 1 km 1pix
Luksemburg,  Francja,  Niemcy cz.  III
1pix użytkownik patryk odległość 5 km 1pix
Luksemburg,  Francja,  Niemcy cz.  II
1pix użytkownik patryk odległość 11 km 1pix
Nancy - miasto króla Stanisława Leszczyńskiego.
1pix użytkownik kabaczek odległość 47 km 1pix
Nancy - miasto Art Nouveau
1pix użytkownik kabaczek odległość 48 km 1pix
Orscholz,  Mettlach-punkt widokowy
1pix użytkownik elise odległość 50 km 1pix

komentarze do galerii (1):

 
marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1960) dodano 30.06.2018 10:45

Interesujące miejsce.

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować. Jeśli nie jesteś członkiem społeczności, przyłącz się!