Spacer nasz zaczynamy w Nowej Rudzie na stacji kolejowej gdzie zostawiamy samochód i udajemy się zielonym szlakiem w kierunku miejscowości Świerki Dolne. Po minięciu ogródków działkowych zaczynają się pierwsze panoramy. Panorama Nowej Rudy w oddali widać wiadukt śmierci. Po pierwszych 20 minutach ostrego podejścia teren się wyrównuje a spacer jest coraz milszy. Jest ciepły, a wręcz upalny wrześniowy dzień. Temperatura dochodzi do 30 stopni. W oddali widać jeden z pięciu wiaduktów stalowych na trasie kolejowej Kłodzko-Wałbrzych który znajduje się w Nowej Rudzie Zatorze. Trasa spaceru prowadzi w większości terenem otwartym.
Na chwilę wchodzimy do zagajnika by po 5 minutach znowu poczuć przestrzeń. I delektować się otaczającą nas przyrodą. Zielony szlak prowadzi nas łąkami z których podziwiamy coraz piękniejsze widoki. W dole widać Ludwikowice Kłodzkie. Wraz z kolejnym wiaduktem kolejowym. Odwracamy się i podziwiamy panoramę Gór Stołowych.
Drepczemy powoli zatrzymując się na kolejne fotki. Szlak którym idziemy jest mało uczęszczany przez turystów. Podczas całego spaceru mija nas tylko jeden piechur. Który jak my co chwila robi zdjęcia. Piękne krajobrazy powodują, że spacer jest urzekający. I nie ma chwili na nudę.
Leniwie ale cały czas pod wrażeniem otaczającej nas  przyrody podążamy dalej. Celem naszej wyprawy jest dotarcie do miejscowości Świerki Dolne. Skąd szynobusem wrócimy do Nowej Rudy. Zerkamy na zegarek i okazuje się, że mamy spory zapas czasowy do odjazdu naszego środka transportu. Postanawiamy zrobić sobie chwilowy odpoczynek na zboczu Pardelówki. Podziwiamy rozległe panoramy w kierunku Gór Bradzkich.
... Następnie Gór Sowich. Warto zaznaczyć, że oznakowanie szlaku od samego początku nie jest najlepsze. Ale wystarczy iść tak naprawdę szeroką drogą polną. Chociaż jest to trochę zgubne.
O czym przekonamy się niebawem.
Ostatnie spojrzenie na Obniżenie Noworudzkie oraz przebytą drogę. A przed nami najwyższy szczyt naszej trasy Włodzicka Góra 757 m.n.p.m. Schodzimy z Pardelówki w stronę Włodzickiej Góry. Idziemy cały czas szeroką wydeptaną drogą. Na tym drzewie widzimy ostatnie oznakowanie szlaku zielonego. I dalej już go nie zobaczyliśmy. Była drużka w stronę wierzchołka, ale oznakowania nie dostrzegliśmy. W tle panorama Gór Suchych. Błądząc troszeczkę dochodzimy do szlaku czerwonego którym schodzimy w dół do Świerków.
W oddali widać nieczynny kamieniołom  melafirów nad Świerkami. Modyfikujemy całkowicie dalszy plan naszej wycieczki. I postanawiamy iść czarnym szlakiem ze Świerków do Bartnicy skąd wrócimy szynobusem do Nowej Rudy.  W dole pierwsze zabudowania Świerków. Mijamy Świerki i czarnym szlakiem idziemy w stronę Bartnicy. Jeszcze raz Włodzicka Góra tym razem ze szlaku czarnego.
Ostatnie panoramy ze zbocza Świerkowej Kopy. Kończymy nasz spacer. Dziękuję...

Nowa Ruda
1pix użytkownik ak odległość 1 km 1pix
Nowa Ruda , Kopalnia węgla
1pix użytkownik warusek odległość 1 km 1pix
Kłodzko-Wałbrzych koleją (wiadukty i tunele)
1pix użytkownik zbik odległość 1 km 1pix
Góra Św. Anny (Nowa Ruda)
1pix użytkownik waaw odległość 3 km 1pix
Rymarz latem
1pix użytkownik karola odległość 4 km 1pix
Góra Wszystkich Świętych z Kościelcem (Nowa Ruda)
1pix użytkownik waaw odległość 5 km 1pix

u-optymisty użytkownik u-optymisty(wpisów:894) dodano 10.12.2018 20:59

Piękne krajobrazy :)

popekpawel użytkownik popekpawel(wpisów:3622) dodano 06.11.2018 08:09

Przesympatyczna galeria.

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5390) dodano 05.11.2018 22:55

Piękne okolice, które jeszcze na mnie czekają... Dzięki za ładną galerię, bardzo zachęcającą do odwiedzenia tych stron w realu. Pozdrawiam. :)

satan użytkownik satan(wpisów:3124) dodano 05.11.2018 20:30

Wzgórza Włodzickie - miejsce tyleż klimatyczne, co niedoceniane!

Podobało się, bo szlak dla koneserów ;-)

paniwu użytkownik paniwu(wpisów:437) dodano 05.11.2018 12:10

Świetne miejsce na kilkugodzinny spacer z pięknymi widokami na Góry Sowie, Bystrzyckie, Góry Suche i okoliczne kotliny. Pomimo upału miło się wędrowało. Pozdrawiam