Dolomity przywitały nas godnie. Jezioro Landro pokazało się od najlepszej strony. Pomimo kilkukrotnej wizyty nad tym jeziorem, kilka lat temu, dopiero pierwszy raz zobaczyłam w nim idealne odbicie Masywu Cristallo. Masyw w okolicach Cortiny d'Ampenzzo grzał się w złocistych promieniach zachodzącego słońca. A promienie zachodzącego słońca udało się jeszcze złapać na Passo Giau. Początek pobytu w Dolomitach był wielce udany, tak jak i następny dzień, który obudził nas pięknym złotym porankiem. Nie chcieliśmy się od początku forsować, więc wybraliśmy przyjemną, mało wymagającą trasę do Rifugio Passo Le Selle. Szlak do schroniska wiódł wciąż pod górkę, ale daliśmy radę ;)
Zejście na dół rozległą zieloną przestrzenią było wielką przyjemnością. Zwłaszcza że zboczyliśmy z trasy szukając jeziorka Campagnolla. Bezskutecznie. Za to znalazłam przepiękną lilię złotogłów, która w Polsce jest dość rzadka i pod ścisłą ochroną. Ten przyjemny dzień zakończyliśmy nad jeziorem San Pellegrino. Na kolejny dzień zapowiadana była słoneczna aura, więc za cel obraliśmy wjazd na Królową Dolomitów. Królowa bywa kapryśna i wiedziałam, że trzeba wybrać się na nią w bezchmurny dzień, aby móc podziwiać z niej panoramę Dolomitów.
Podziwiajcie razem z nami. W dole Lago di Fedaia a wkoło niezliczona liczba masywów. Marmolada jest najwyższym charakterystycznym masywem w Dolomitach. Od południa tworzy go pionowa 800-metrowa ściana, a od północy jest pokryty lodowcem. Sporo czasu spędziliśmy na niej, ciesząc się spacerem po śniegu. Od południa widoczność została mocno ograniczona, więc zjechaliśmy do stacji pośredniej, gdzie mieści się najwyżej położone w Europie Muzeum I Wojny Światowej. Przed pierwszą wojną przez Marmoladę biegła granicami między Włochami i Austrią. W czasie wojny była linią frontu, na której toczyły się zacięte walki. W muzeum są zgromadzone pamiątki związane z działaniami wojennymi, z życiem ludzi na tak dużych wysokościach.
... Z Marmolady widzieliśmy cel naszego kolejnego wypadu - Monte Civettę. Dokładniej chodziło nam o podejście do jeziora Coldai, które na zdjęciu. Dzień był niezwykle upalny, więc nad jeziorem miło spędziliśmy sporo czasu. Potem powrót koło schroniska Coldai z wizytą w nim na małe co nieco. I dalej w dół z widokiem na Monte Pelmo - po prawej stronie kadru.
Nie przemęczaliśmy się w Dolomitach. Wszak były wakacje a na górę, prawie wszędzie, można wjechać kolejką, więc wjechaliśmy Col Margherita, aby podziwiać masyw w okolicach Passo Rolle celu na koniec pobytu w Dolomitach Zanim dotarliśmy do Pasoo Rolle, było też podziwianie jeziora Carezza. A także wjazd do Le Cune i dalej w kierunku schroniska Lusia i jeziora o tej samej nazwie. W Le Cune dobrze karmią min. przepyszną pizzą, która znakomicie smakuje z widokiem na Dolomity. Nie samymi górami człowiek żyje, więc przy okazji pobytu w Dolomitach wręcz musieliśmy odwiedzić znane u nas Predazzo. Znane z tego, że Adam Małysz na MŚ w 2013 zdobył w nim 2 złote Medale, a 10 lat później Kamil Stoch także na MŚ wywalczył jeden złoty krążek. Nie miałam wyobrażenia o tym miasteczku. Teraz już wiem, że jest kameralne i zapamiętałam z niego wiele przepięknych okien i okiennic. Dwa przykłady na zdjęciach: tym i poprzednim.
A to już okna w Trydencie, też pełne uroku jak całe klimatyczne miasto. Życie toczy się nim wolno, turystów tu niewielu, więc z radością przechadzaliśmy się po jego uliczkach. Chciałam je zobaczyć głównie ze względu na widoczny na tym i kolejnych kadrach Piazza Duomo z fontanną Neptuna, … przylegającą do placu katedrę San Vigilio, … pałac Pretorio i … pięknie malowane kamieniczki okalające plac. Wizyta w mieście była  miłą odskocznią od górskich widoków i przyjemnością po wizycie w parku rozrywki Gardaland - nigdy więcej ;)
Ostatni przystanek mieliśmy na Passo Rollo, w hotelu z takimi cudnymi widokami na Pale di San Martino. Tutaj już bliższe spojrzenie ze szlaku na majestatyczne góry. Nie były one celem samym w sobie, ale jezioro Baita Segantini, w którym malowniczo odbijają się szczyty Pale di San Matino, zwłaszcza o zachodzie słońca. Tak pięknego odbicia i spektaklu na niebie nic nie zwiastowało  jeszcze 10 minut wcześniej , co widać na poprzednim zdjęciu. Jednak miałam wtedy dużo szczęścia, że mogłam uwiecznić to cudo natury. A teraz mam dużo szczęścia, że ten kadr zawisł na wystawie w New Moment Gallery w Belgradzie (wystawa do 9 grudnia :)) i jest wydrukowany w grudniowym numerze Digital Camera. Przedstawienie trwało dłuższą chwilę. To było miłe pożegnanie z Dolomitami. Ostatnie spojrzenie na Passo Giau i do zobaczenia Dolomity :)

tre valli
1pix użytkownik piautre odległość 2 km 1pix
Po prostu...Dolomity:)
1pix użytkownik anek11 odległość 6 km 1pix
San Martino di Castrozza
1pix użytkownik kikulisko odległość 10 km 1pix
Dolomity 2014,  dzień 2
1pix użytkownik pipol odległość 11 km 1pix
Dolomity ceprostradą,  ferratą i po lodowcu
1pix użytkownik yetina odległość 12 km 1pix
Dolomity
1pix użytkownik mlochowskijacek odległość 13 km 1pix

harmony użytkownik harmony(wpisów:2618) dodano 04.01.2019 23:27

Gregy, pięknie dziękuję.
A jakże, myślałam o blogu, ale na myśleniu się skończyło ;) Po oś widać jaką mam częstotliwość tworzenia prezentacji i jeśli miałoby to wyglądać tak samo na blogu, to nie wróżę mu oglądalności takiej jak u Ciebie :)

gregy użytkownik gregy(wpisów:620) dodano 21.12.2018 18:34

Ech, trochę się odrobiłem w porządkach świątecznych i tak sobie oglądam galeryje cofając się w tył. I co widzę, znów wspaniała galeria Harmony. Świetne kadry i technicznie jak zwykle super. Nie myślałaś może o takim małym blogu o podróżach...? Ja ze swoim TU i TAM osiągam już całkiem fajne wyniki w odwiedzalności. Fakt, trzeba trochę popracować, ale to przyjemność i przede wszystkim satysfakcja.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6693) dodano 18.12.2018 12:00

Harmony dzięki:) Zamierzam tak właśnie kiedyś zrobić, bo w Tatrach już była nad Morskim Oczkiem;) pozdrawiam:)

harmony użytkownik harmony(wpisów:2618) dodano 17.12.2018 16:29

Gabi, dziękuję, dziękuję i jest tak pięknie, co już nie raz można było zobaczyć na oś.

Paniwu, cieszę się, że się podobało :)

Olaizm, pięknie dziękuję!

Wmp57, takie cudeńka tylko w Dolomitach ;)

Nola, dziękuję. A ja Tobie gratuluję córeczki !, bo nie było jeszcze okazji. Musisz jej pokazać Dolomity :)

Saturn, w Dolomitach same piękności. Nie starczyłoby podium dla najpiękniejszych ;)

Kabaczek, z miast pamiętam tylko okienka ;)

Satan, bardzo dziękuję !:)

Qwertaxy1, Ty to już wiesz, że jest tam przepięknie :)

Woja, a mnie miło, że zajrzałeś i dziękuję za gratulacje :)
A gdzie Twoje prezentacje? Na pewno masz coś z gór. Teraz ja chciałabym pójść Twoim tropem ;)

Pozdrawiam Was serdecznie :)

woja użytkownik woja(wpisów:558) dodano 11.12.2018 19:47

Harmony, jak miło znowu zobaczyć Twoje zdjęcia! I znowu Dolomity:-)
Gratuluję wyróżnienia!

qwertaxy1 użytkownik qwertaxy1(wpisów:41) dodano 10.12.2018 11:18

pięknie!:) pozdrawiam

satan użytkownik satan(wpisów:3117) dodano 09.12.2018 18:46

Rewelacja! Gratuluję! ;-)

kabaczek użytkownik kabaczek(wpisów:975) dodano 09.12.2018 18:23

Dolomity wspaniałe a i okienka urokliwe.

harmony użytkownik harmony(wpisów:2618) dodano 09.12.2018 17:34

Lucy, bardzo dziękuję. Widzę, że czytasz ;)

Jasko, Dolomity generalnie są kapryśne, choć ja mam do nich szczęście :) Podobno najstabilniejsza pogoda jest na początku jesieni, tak czytałam. Dziękuję !

Piol, Wy to jesteście wyższa liga, więc jakie wjazdy kolejką ;) No chyba było mało wody w Carezaa. Nie wiem czy to norma czy nie, gdyż byłam tam pierwszy raz.
Miło, że wymieniłeś ulubione, myślałam, że tylko mnie się podoba 14 i 27 ;)
Rób, rób kolejne Dolomity, bo mam je w planach na przyszły rok i może się zainspiruję :)

Wielkopolanko, miło czytać Twój komentarz. Bardzo dziękuję :)

Maripo, tylko ostrzegam, Dolomity uzależniają ;) Dziękuję.

Ogi, zawsze miło czytać taki komentarz :) Dziękuję.

Pozdrawiam Was serdecznie :)

saturn użytkownik saturn(wpisów:15) dodano 09.12.2018 10:14

Ajajajajaaaaj, ale się odbija. Lustereczko powiedz mi, kto najpiękniejszy w całej wsi?
Takie cuda, że nie wiem, co się w czym przegląda. Przepiękne. Pozdrawiam.

nola76 użytkownik nola76(wpisów:6693) dodano 08.12.2018 23:09

Mega przepiękne widoki:) Jesuuu jakie te gory są cudne!:) Mega piękne foty:) No i gratuluję zawiśnięcia w galerii:) pozdrawiam:)

wmp57 użytkownik wmp57(wpisów:2161) dodano 08.12.2018 17:27

Cudeńka...

olazim użytkownik olazim(wpisów:2256) dodano 08.12.2018 16:22

Piękna galeria dużo ciekawych fot-pozazdrościć-pozdrawiam.

paniwu użytkownik paniwu(wpisów:400) dodano 08.12.2018 15:57

Świetny album!!! Pięknie pokazałaś urok tych gór, a Masyw Cristallo przeglądający się w lustrze jeziora (1) jest szczególnie urokliwy. Zdjęcia 1,26,40,41 - rewelacja. Podobał mi sie bardzo spacer pod Marmoladą. Podziwiam i pozdrawiam serdecznie.

gabi użytkownik gabi(wpisów:2530) dodano 08.12.2018 14:01

Renata, galeria jest po prostu spektakularna. Gratuluję wyróżnienia, ale jak dla mnie to tu każde zdjęcie jest konkursowe. a już chwila na nr.2, to uchwycenie złota na skale, bomba! Az się wierzyć nie chce, ze może być tak pięknie, i to całkiem niedaleko,

ogi użytkownik ogi(wpisów:110) dodano 08.12.2018 13:38

Jak zawsze fantastyczna galeria

maripo użytkownik maripo(wpisów:43) dodano 08.12.2018 08:46

Dzięki Waszym relacjom już planuję wypad w Dolomity. Zdjęcia przepiękne.

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1874) dodano 08.12.2018 08:29

Cudowne widoki....przepiękna galeria...miło znów oglądać Twoje niesamowite zdjęcia..
pozdrawiam serdecznie:)

pipol użytkownik pipol(wpisów:8995) dodano 08.12.2018 08:12

Harmony, a czy Ty dasz wiarę, że biegamy po tych Dolomitach z góry na dół ale nie przyszło nam do głowy by wjechać na Marmoladę :)))
Foto 26, wydaje mi się, czy jest bardzo mało wody w Carezza ?
Ulubione : 1,14,27,40 :)
A klapki z kolcami i tak wymiatają :)))
No i przez Ciebie teraz ja będę musiał robić galerię z lata....skandal bo mi się nie chce ;)))
Pozdrowienia i toast za zdrowie grappą :)

jasko227 użytkownik jasko227(wpisów:733) dodano 08.12.2018 00:00

Dolomity tego roku nas zafascynowały,chociaż wiosną pogoda była bardziej kapryśna ... przepiękna galeria,ale u Ciebie to norma ... pozdrawiam !!

lucy56 użytkownik lucy56(wpisów:2938) dodano 07.12.2018 23:59

Harmony gratuluję wyróżnienia😊.40,41 i 42 cudne, wcześniejszymi też oko można nacieszyć.Pozdrawiam i fajnie,że znowu można oglądać Twoją galerię.