Poranek nad Oceanem Indyjskim. Pierwsze spojrzenie na Seszele. Tym dreamlinerem przylecieliśmy z Londynu. Za bilety British Airways na trasie Warszawa-Londyn-Victoria-Londyn-Warszawa zapłaciliśmy po ca 1.800 PLN za osobę. Seszele przywitały nas słoneczną pogodą z temperaturą około + 30 stopni. Z lotniska pojechaliśmy autobusem na przystań promową, skąd popłynęliśmy na Praslin, a następnie na La Digue. Na zdjęciu - widok wyspy Mahé z pokładu promu. Widok wyspy Mahé z pokładu promu. Na pokładzie promu płynącego z Mahé na Praslin.
Na pokładzie promu płynącego z Mahé na Praslin. Przed nami wyspa Praslin. Dopływamy do Praslin. Dopływamy do Praslin. Dopływamy do Praslin. Dopływamy do Praslin.
A to już podróż powrotna do Europy. Lecieliśmy takim samym dreamlinerem, jak widoczny na wcześniejszym zdjęciu. Tym razem podróż odbywała się w dzień, więc można było nacieszyć oczy widokami. Na razie jesteśmy jeszcze na płycie lotniska w Victorii. Na lotnisku w Victorii. Na lotnisku w Victorii - kołujemy na start. Na lotnisku w Victorii - kołujemy na start. Na lotnisku w Victorii - kołujemy na start. I już w powietrzu. Żegnajcie Seszele. Chciałbym tu jeszcze wrócić...
... Gdzieś nad Somalią. ... Nad Etiopią - zbliżamy się do jeziora Tana. Tana to największe jezioro Etiopii, mające powierzchnię ok. 2850 km² (zmienia się ona w zależności od pór roku i opadów deszczu) i głębokości nie przekraczającej 14 m. Z jeziora Tana wypływa Nil Błękitny. Mijamy Jezioro Nasera na pograniczu Sudanu i Egiptu. W 83% znajduje się ono na terytorium Egiptu i tu nosi imię Gamala Abdel Nasera, w Sudanie  nazywane jest jeziorem Nubia. Jego utworzenie pozwoliło uregulować bieg Nilu, zapobiegać powodziom, rozwinąć żeglugę i rybołówstwo oraz produkcję energii elektrycznej.
Jezioro Nasera (Buhayrat Nasir) jest sztucznym zbiornikiem zaporowym powstałym w wyniku przegrodzenia Nilu Wysoką Tamą Asuańską w 1971 roku. Jest to jedno z największych sztucznych jezior świata: jego powierzchnia wynosi 5250 km², długość 510 km, pojemność całkowita 157 km³, a głębokość sięga 180 m. Ciągnie się ono od Asuanu przez Nubię aż do Wadi Halfa w Sudanie.

Nad Pustynią Nubijską w Egipcie. Pustynia znajduje w południowym Egipcie i północnym Sudanie, pomiędzy Nilem a górami Atbaj. Nadlatujemy nad Morze Śródziemne ok. 150 km na zachód od Aleksandrii. Wybrzeże Morza Śródziemnego w Egipcie. Gdzieś nad Bułgarią. Po nocy spędzonej w Londynie lecimy do Warszawy. Jesteśmy już nad Polską i za chwilę będziemy lądować w Warszawie.
Podchodzimy do lądowania na lotnisku im. Chopina w Warszawie. Dziękuję za uwagę.

Mahe

ak użytkownik ak(wpisów:6251) dodano 27.12.2018 12:28

ładnie niebiesko :)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5514) dodano 26.12.2018 13:41

Paniwu - niestety, wszystko co dobre kiedyś się kończy. Przyznam się, że zaczyna mi już trochę brakować tamtejszego słońca i ciepła... Pozdrawiam. :)

paniwu użytkownik paniwu(wpisów:560) dodano 26.12.2018 13:24

Szkoda, że to już koniec rajskich Seszeli. Rozgrzewały nas tej ziimy. Pozdrawiam serdecznie