Bez względu  na to, ile już widziałeś zdjęć przedstawiających Wielki Kanion, jak wiele przeczytałeś na jego temat ,tak naprawdę nic nie jest w stanie przygotować Cię  na widok, który zobaczysz. Kiedy stanęłam na jego krawędzi i spojrzałam w głąb Kanionu  nie bylam w stanie oderwać od niego oczu. Widok, który roztaczał się przede mną był tak niesamowity a jednocześnie tak dziwnie… znajomy. Eagle Point. Przyjrzyj się temu zdjęciu uważnie!!! Wystający z dna kanionu kawał skały, którego kształt przypominał orła z rozpostartymi skrzydłami! Tak, zawsze fascynowała mnie skłonność Indian do wynajdywania kształtów w różnych deformacjach skalnych, a tym razem JA widzę orła z rozportartymi skrzydłami !!!!  A teraz popatrz na to zdjęcie !!! ...To Indianin wskazujący drogę... czy tylko ja miałam takie jazdy w tym miejscu, czy Ty też to widzisz??? (NIC NIE PALIŁAM...NAWET FAJKI POKOJU :))))
Eagle Point. Nazwa pochodzi od naturalnej formacji skalnej przypominającej orła. To siłom natury, które wywołały erozję rzeki, człowiek zawdzięcza powstanie tego jedynego w swoim rodzaju miejsca na kuli ziemskiej. Grand Canyon, bo o nim mowa, zajmuje niezwykle istotną pozycję na liście amerykańskich znaków szczególnych. W 2007 r. w zachodniej części kanionu, na terenie rezerwatu Indian Hualapai, powstał cud techniki: platforma widokowa Skywalk. Pomost w kształcie podkowy jest konstrukcją ze stali i hartowanego szkła. Wystaje na 20 m poza krawędź kanionu. Żeby wejść na Skywalk (znajduje się poza parkiem narodowym), trzeba kupić bilet.
Na platformie nie można fotografować własnym aparatem. Wejście na platformę kosztuje 30 $. Możesz sobie kupić zdjęcie z platformy zrobione przez obsługę za 45$ za 3 zdjęcia. Nie potrafię opisać wrażeń z platformy widokowej, ponieważ tam nie byłam... Słysząc opinie w pobliskiej restauracji, nie mam czego żałować... słyszałam the same can be seen from the edge, nothing special, expensive, you can not take pictures ...Oczywiście! 30$(wejście)+45$ zdjęcia=75$ od osoby !!!! Na kamiennej tablicy widnieje napis: (ang) Eagle Point, 4000 feet above the Colorado River. This majestic view has been a special point of interest for the Hulapai people. With its beautiful panoramic views of the canyon walls where the heavens and earth meet with such magnificencethis point of the Grand Canyon Na kamiennej tablicy widnieje napis:(Pl) Eagle Point, 4000 stóp powyżej rzeki Kolorado. Ten majestatyczny widok był szczególnym punktem zainteresowania dla ludzi Hulapai. Z pięknymi widokami na ściany kanionu, gdzie niebiosa i ziemia spotykają się w jednym dużym punkcie Wielkiego Kanionu W głębi zakole Kolorado.
Wybraliśmy się na krótkie zwiedzenie autentycznej wioski aby zobaczyć lokalne i regionalne dziedzictwo plemienne i tradycję. The Indian Village w Eagle Point pozwala wyobrazić sobie tamte czasy, kiedy Hualapai, Navajo, Plains, Hopi, Havasupi i inne plemiona indiańskie przemierzały spalone słońcem ziemie Ameryki. Przeszliśmy przez wioskę, aby poznać tradycyjne piekarnie i namioty mieszkalne ( Tipi), unikalną architekturę, styl i funkcjonalność każdej wioski. Głównym źródłem dochodu 83% procent mieszkańców osady jest zatrudnienie w administracji publicznej rezerwatu, na poczcie i w motelu. Niektórzy wyrabiają pamiątki, tkają koce albo plotą koszyki sprzedawane turystom. Domy stożkowe utworzone z konarów cedrowych za pomocą pojedynczego zbocza o nazwie Wikiup . Rezerwat Hualapai został utworzony przez władzę wykonawczą w 1883 roku na ziemiach, które tylko cztery regionalne zespoły uważane są za część ich rodzinnej okolicy. Inne regionalne zespoły Hualapai (w tym Havasupai) mieszkały z dala od obecnego rezerwatu.
Ostatni rzut oka na Eagle Point...Opuszczamy ten punkt widokowy.. Jedziemy do następnego punktu widokowego Guano Point. Autobusy wahadłowe zatrzymują się tylko na wyznaczonych przystankach autobusowych. Autobusy są białe z zielonym paskiem i wyświetlają nazwę trasy z przodu iz boku. Nie są wymagane żadne bilety. Bilet wjazdu do Parku jest ważny również na komunikację. Wdrapaliśmy się na punkt widokowy. Z tego miejsca roztacza się świetna panorama na tą część Kanionu, zdecydowanie najlepsze miejsce do zrobienia dobrych zdjęć. Przed nami w dole wiła się rzeka Kolorado, mocno zielona kontrastowała z całą paletą odcieni czerwonego i szarego. Ogrom kanionu w tym miejscu przytłacza, czuliśmy się tacy malutcy. Trafiliśmy akurat na zachód słońca, kiedy kolory są najlepsze...
dopełniło to już przecież niesamowity widok, przyroda zaserwowała nam swoje naturalne piękno... cała gama estetycznych doznań!!! Wpatrywałam się w otaczającą mnie otchłań przez kilkanaście minut. Przytłaczał mnie jego ogrom, nienaturalna wręcz intensywność kolorów i przedziwna gra świateł. Cienie rzucane przez płynące na niebie obłoki przesuwały się wolno, niczym w kalejdoskopie po olbrzymich formacjach skalnych utworzonych przez miliony lat przez płynąca gdzieś w dole rzekę Kolorado. Miałam wrażenie, że wpatruję się w łańcuch górski, który pojawił się niespodziewanie na mojej drodze. Naprawdę ciężko mi było uzmysłowić sobie, że to co widzę przed sobą to wnętrze kanionu.
Płaskowyże, łańcuchy górskie, labirynty, iglice skalne, równiny, zastygłe koryta lawy, zielone łąki...to między innymi możecie napotkać schodząc do wnętrza kanionu. Pamiatkowe zdjęcie na jednym z najwyższych wzniesień Guano Point... ... Ja z krawędzi próbowałam dostrzec gdzieś w dole brunatną wstęgę Colorado River. Widziałam ją w wielu miejscach, ale po kilku krokach znikała gdzieś za zakrętem....
Ciężko jednak znaleźć powierzchnię wody, która znajduje się ponad 2 tys. metrów poniżej. Tak, tak… Kanion Kolorado ma ponad 2 tys. metrów w najgłębszym miejscu zwanym Granite Gorge.
Wielki Kanion oczaruje każdego swoim ogromem i kolorami. W zależności od pory dnia skały wydają się złote, żółte, czerwone albo karmazynowe. Kanion naprawdę imponuje rozmiarami: mierzony z biegiem rzeki ma blisko 450 km długości, prawie 2 km w najgłębszym miejscu i 29 km w najszerszym. Można też zmierzyć jego wielkość inną rachubą - czasem. Wyprawa z krawędzi na dno i z powrotem zajmuje dwa-trzy dni, spływ pontonem około dwa tygodnie. Gdyby nie przelot helikopterem na dno Kanionu i powrót do góry, nie zobaczyłabym tego cudu w ciągu jednego dnia. Przyznam, że odjeżdżałam z Kanionu pełna wrażeń pozytywnych estetycznych emocji, ale i pewnego niedosytu. Jeśli będę miała okazję tam wrócić, odpuszczę sobie lot helikopterem, a więcej czasu poświęcę na zwiedzenie Kanionu i okolicznych miejsc.
To miejsce zasługuje na szczególną uwagę!
Dziękuję za spędzenie ze mną czasu w tym majestatycznym i magicznym miejscu.

Wielki Kanion
1pix użytkownik pedro1912 odległość 8 km 1pix
USA - GRAND CANYON 1 - Z  LOTU PTAKA : )
1pix użytkownik afrodyta odległość 16 km 1pix
USA - Grand Canyon National Park ( 1 )
1pix użytkownik wmp57 odległość 17 km 1pix
Podróż po zachodnich stanach USA (2)
1pix użytkownik achernar-51 odległość 17 km 1pix
Grand Canyon.
1pix użytkownik jotwu odległość 18 km 1pix
Grand Canyon
1pix użytkownik mw odległość 20 km 1pix

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:4186) dodano 28.01.2019 19:14

achernar-51
Leszku, nie byliśmy w Yellowstone, zaliczyliśmy tylko Yosemite. Pinieważ nie widziałam Yellowstone, dla mnie numerem jeden jest Dolina Śmierci i Kanion. Chcę tam jeszcze wrócić :)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5389) dodano 28.01.2019 01:26

Mnie też zauroczył, aczkolwiek dla mnie numerem 1 w Stanach (z tego, co widziałem) był jednak Park Yellowstone. Faktem jest, żę moja żona na pierwszym miejscu postawiła Wielki Kanion... Nie ulega wątpliwości, że jeśli ma się tę możliwość to trzeba zobaczyć oba te cuda przyrody. Pozdrawiam. :)

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:4186) dodano 27.01.2019 15:03

ak
Niestety, to już ostatnia część Kanionu, choć pisać i mówić o nim można długo i dużo.
Andrzej, jeśli będziesz się wybierał do USA, to Kanion i Dolina Śmierci są obowiązkowe. Reszta jest równie piękna, ale są miejsca, które powalają kolorem, strukturą, temperaturą i historą.
Serdecznie pozdrawiam.

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:4186) dodano 27.01.2019 15:00

achernar-51
Dziękuję Leszku. Kanion tak bardzo mnie zauroczył jak Dolina Śmierci. Chciałabym tam wrócić...

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:4186) dodano 27.01.2019 14:58

kordula157
Miejsce niewyobrażalnie piękne. Chciałabym tam wrócić :)

afrodyta użytkownik afrodyta(wpisów:4186) dodano 27.01.2019 14:57

maripo
Spektakularny i magiczny.
Dziękuję.

ak użytkownik ak(wpisów:6201) dodano 27.01.2019 14:21

super kontynuacja :)

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5389) dodano 27.01.2019 11:48

Świetna galeria. Grand Canyon to na pewno jedno z miejsc, które trzeba obowiązkowo zobaczyć, będąc w USA. Pozdrawiam. :)