Spacer zaczynamy od Krakowskiego Przedmieścia w Lublinie. Mijamy po drodze pięknie odrestaurowane fasady budynków, kościoł św. Ducha, Nowy Ratusz. Przechodząc Bramą Krakowską zerkamy na Wieżę Trynitarską.
Jest ona najwyższym punktem widokowym miasta.
Na rogu uliczki Jezuickiej zauważyliśmy jakiś dziwny  kamień. Czy to szczęście w nieszczęściu, że go znaleźliśmy? Idąc dalej widzimy Bazylikę pw. św. Stanisława Biskupa Męczennika. Tuż obok, na jednym z budynków znajduje się tablica ogłoszeń... ...a na niej informacja o szkole szybkich szoferów. Ciekawe, czy jeszcze aktualna? Spacerując dalej po Starym Mieście, dotarliśmy do Placu Po Farze. Plac został utworzony po rozebraniu kościoła farnego pw. św. Michała Archanioła.
Z Placu Po Farze widzimy na drugim planie Zamek Królewski. Pierwotnie został zbudowany w XII wieku, wielokrotnie przebudowywany, w latach 1831-1954 wykorzystywany jako więzienie, od 1957 siedziba Muzeum Lubelskiego. Jeszcze kilka spojrzeń na kolorowe kamienice... ...i te trochę mniej barwne. ;)
Spacerując dalej widzimy Bramę Grodzkę zwaną także Bramą Żydowską, ponieważ była przejściem pomiędzy Starym Miastem, a dzielnicą żydowską. A na błękitnym niebie wisi rzeźba sztukmistrza z małpką. Na błękit nieba można patrzeć z rożnych perspektyw... ...albo się chować. Ktoś w radiu śpiewał, że nie ma fal... W Lublinie są, oto dowód. :D
Lublin słynie z murali. Na zdjęciu Mural w Jidysz. A tutaj Metafizyczne Pudełko. Interpretacja we własnym zakresie. ;) W drodze powrotnej do samochodu widzieliśmy również takie kolorowe cuda. :D
To jeszcze nie koniec spaceru, jedziemy jeszcze odwiedzić Kazimierz Dolny. Błękitne niebo zachwyca dalej. Pogoda na spacer jest wręcz wymarzona. :) Idziemy zobaczyć jak wygląda Kazimierz Dolny z góry. Góry Trzech Krzyży. :)
Kościół Farny. W Kazimierzu Dolnym znajduje się też zamek, o którym tak pisali w Tygodniku Ilustrowanym, 1865 r.: O całości i pierwotnym kształcie zamku trudno dziś powziąć wyobrażenie, lubo znacznie z niego sterczą jeszcze zwaliska. Widać tylko, że nie był zbyt obszernym, a miał posadę nieforemną, zastosowaną do kształtu skały, na której go wzniesiono. [...] Została więc tylko ruina do niczego nieprzydatna, wielce jednak podnosząca malowniczą okolicę. Ściągała ona od dawna mnóstwo ciekawych, czego dowodem są liczne nazwiska wędrowców na kamieniach wyżłobione; niektóre z nich siedemnastego wieku nawet sięgają. W Kazimierzu Dolnym tak jak w Lublinie mają piękne kamienice. Na zdjęciu Kamienice Przybyłów. Spacer powoli dobiega końca. Głaskamy psa Werniksa i... ...wracamy do samochodu, gdzie czeka na nas... ...wierny żółw obieżyswiat. :)
Dziękuję za wspólny spacer. :)