Historia miejscowości sięga początku naszej ery. Na zdj. Domy i pałace przy Is-Saqqajja Połowa dzisiejszego centrum wsi była również częścią rzymskiego miasta Melita. Gdy Arabowie po 780 oddzielili Mdinę murami obronnymi i fosą, Rabat był przedmieściem dawnej stolicy Malty. Spacerując po Rabacie podziwiać możemy przede wszystkim charakterystyczną maltańską architekturę Od arabskiego słowa „przedmieście”   pochodzi nazwa Rabatu. Co do tego zdjęcia św. Antoni Pustelnik atrybuty  świnia u stóp ?
Centralny plac w Rabacie Centrum Rabatu Miejscowość znana jest z rozległych katakumb św. Pawła, który mieszkał w jednej z grot w czasie trzymiesięcznego pobytu na tej wyspie (po rozbiciu się jesienią 60 roku statku, którym płynął na proces do Rzymu), prowadząc tu działalność misyjną i katakumb św. Agaty.  Katedra Św. Pawła w Rabacie  Katedra Św. Pawła Apostoła
 Kościół św. Pawła w Rabacie został zbudowany pod koniec XVI wieku na miejscu wczesnochrześcijańskiej kaplicy, nad Grotą św. Pawła, w której apostoł spędził kilka tygodni szerząc tu nową wiarę. Na zdj. postument Św. Pawła.  Apostoł. Centrum Rabatu Wejście do groty znajduje się w budynku po prawej stronie kościoła, oraz z jego wnętrza, z bocznej kaplicy.Na zdj. Wejście  do groty Św. Pawła Apostoła.  Gdy zejdziemy do podziemi naszym oczom ukaże się duża grota z kaplicami, której podłoga jest po części wyłożona płytami nagrobnymi.  Po prawej stronie znajduje się dużo mniejsza grota z marmurowym posągiem apostoła ufundowanym przez joannitów.

W grocie znajduje się również tabliczka informująca, że w 1990 roku Jan Paweł II modlił się tu podczas swojej wizyty na Malcie.  Prócz posągu w środku można zobaczyć przepiękny srebrny kandelabr w kształcie statku. Według legendy to właśnie tutaj miał przebywać św. Paweł, kiedy jego statek rozbił się u wybrzeży Malty w 60 r. n.e., głosząc kazania i uzdrawiając jej mieszkańców.
Plan Katakumb Św. Pawła Według przekazów było tu również rzymskie więzienie. Wewnątrz znajdują się dawne, wydrążone w miękkiej skale wapiennej katakumby, w których grzebano pierwszych chrześcijan.Na zdj. Katakumby ŚW. Pawła Katakumby św. Pawła  to prawdziwy labirynt przejść i korytarzy, w którym można poruszać się, aby nie stracić orientacji, tylko z przewodnikiem i zgodnie z drogowskazami. Na zdj. Katakumby ŚW. Pawła Z korytarzy są wejścia do pustych obecnie komór grobowych. Katakumby są wykute w skale wapiennej w białym odcieniu skał kredowych, na zdjęciu widzimy kolor żółty gdyż podświetlenie elektryczne  zmienia to.
Jedna z wielu uliczek w Rabacie niskie kwadratowe domy w kolorze piaskowca z kolorowymi, drewnianymi balkonami.
wąskie uliczki, urocze zaułki z zielonymi akcentami w postaci bujnych roślin pnących się po budynkach.  Tabliczki religijne które utożsamiają mieszkańców domu wąskie uliczki, urocze zaułki z zielonymi akcentami w postaci bujnych roślin pnących się po budynkach.
  Tabliczki religijne które utożsamiają mieszkańców domu W tym przypadku Franciszkanów OFM. Praktycznie na każdym budynku obok drzwi wejściowych znajduje się tabliczka bądź figura  Kapliczka na jednym z budynków.
Widoczna Medina  która zaprezentuje w kolejnej galerii. Dziękuje.

Malta, Mdina
Malta i Gozo
1pix użytkownik misiog odległość 1 km 1pix

mocar użytkownik mocar(wpisów:2759) dodano 30.03.2019 10:03

ru_da - Dokładnie , ruch lewostronny i do tego mega ciasnota i korki na drodze zwłaszcza w zabudowaniach miejskich. Dzięki miłego dnia :)

ru_da użytkownik ru_da(wpisów:102) dodano 30.03.2019 08:14

Ja też zwiedzałam Maltę miejscową komunikacją autobusową. Z uwagi na ruch lewostronny nie odważyliśmy się wypożyczyć auta. I dobrze, ponieważ okazało się, że autobusami jest i wygodnie, i tanio. Przez 2 tygodnie pobytu spokojnie odwiedziliśmy wszystko, co warto na Malcie zobaczyć. Tylko na Gozo wybraliśmy się z wycieczką.

mocar użytkownik mocar(wpisów:2759) dodano 30.03.2019 07:49

Agra60 - Natomiast ja zwiedziłem całą Maltę - powiedzmy no i Gozo podróżując autobusami, trochę to zabiera więcej czasu ale dla mnie jest wygodne i miarę ekonomiczne , bo za cały tydzień przejazdów kosztowało mnie to 21 eur.

agra60 użytkownik agra60(wpisów:1321) dodano 29.03.2019 23:16

Znajome me mi miejsca i seniorce która była bohaterką galerii -my poruszaliśmy się samochodem -jak na małą wyspęzjechaliśmy wszystko-i zajechaliśmy jeden samochód z wypożyczalni -dali nam drugi ( chyba nie było powodem że jezdziliśmy na maxa po drogach gruntowych -tam otwierały się piekne widoki.Pozdrawiam

mocar użytkownik mocar(wpisów:2759) dodano 29.03.2019 19:09

Pięknie Paniom dziękuje za wizytę , cieszy że się podobało. Pozdrawiam:)

tereza użytkownik tereza(wpisów:3878) dodano 28.03.2019 18:00

Bardzo ciekawe miasteczko. Ładna prezentacja. Pozdrawiam:]

paniwu użytkownik paniwu(wpisów:556) dodano 28.03.2019 17:19

Coraz bardziej przybliżasz mi Maltę. Wszystkie prezentacje świetnie dopracowane. Teraz czas na real z mojej strony. Dziękuję i pozdrawiam.

ru_da użytkownik ru_da(wpisów:102) dodano 28.03.2019 14:14

Miło było powspominać oglądając Twoją galerię. Cała Malta jest cudowna, niezapomniana... :)