Idziemy na Stare Miasto od strony Krakowskiego Przedmieścia. Brama Krakowska. Przez Bramę Krakowską wchodzimy w obręb Starego Miasta. Za chwilę już jesteśmy na Rynku.
Niektóre kamienice pięknie odrestaurowane, inne błagają o remont... Uwielbiam widok przez bramę na Rybną
... ... i odwrotnie - z Rybnej widok na Rynek. Na Rybnej można też pozaglądać do wnętrza starych kamienic. W niektórych - chociaż wszystko się sypie - jeszcze mieszkają ludzie... I kolejne uwielbiane przeze mnie miejsce - ul. Ku Farze. Tu panuje szczególny klimacik.
To miejsce kochane przez turystów... i fotografów. Przez tę bramę wracamy na Grodzką. A tu, na odartych z tynku murach, można spotkać taką galerię.
Idziemy Złotą w kierunku Dominikańskiej. Stare mury... stare bramy... stare kamienice...
Jest Dominikańska, jest i Dominikanin :) Idąc za nim z pewnością dojdziemy do kościoła ojców Dominikanów :) Cisza... spokój... I znów kamienice proszące o renowację... Widok na Jezuicką...
i wracamy na Rynek. Tu już trudno o ciszę i spokój. Grodzką idziemy w kierunku zamku. Piękny widok na zamek od strony Bramy Grodzkiej i od zamku w kierunku  Bramy Grodzkiej i Starego Miasta.
Kamieniczka przy Bramie Grodzkiej... Można spojrzeć z góry na Plac Zamkowy. Ale warto też zejść na dół. Tu zawsze dużo się dzieje... i jest piękny widok na zamek.
Widok na Stare Miasto z Placu Zamkowego. Tu koniec spaceru. Dziękuję :)

Lublin- starówka
Majdanek
1pix użytkownik elle odległość 0 km 1pix

marcin1980 użytkownik marcin1980(wpisów:1991) dodano 18.05.2019 09:49

Ładne zakamarki. Miałem możliwość też pokręcić się jakiś czas temu po tych uliczkach.

kordula157 użytkownik kordula157(wpisów:6138) dodano 15.05.2019 19:39

I ja bardzo lubie Lublin. Niczym nie ustepuje innym starym polskim miastom. Ma niepowtarzalny klimat. Pozdrawiam:)

ru_da użytkownik ru_da(wpisów:230) dodano 13.05.2019 10:43

Wmp - Kraków, Toruń... nic im nie dorówna. Ale będę się upierać, że klimat Lublina jest wyjątkowy :)
Wo, paweler, doracz, charlie - cieszę się, że też lubicie Lublin :)
Charlie - masz rację, także wokół Lublina jest mnóstwo ciekawych miejsc. I w samym Lublinie, oprócz Starego Miasta, też jest jeszcze co zobaczyć.
Serdecznie Was wszystkich pozdrawiam :)

charlie użytkownik charlie(wpisów:2379) dodano 13.05.2019 08:47

W Lublinie spedziliśmy tegoroczną Wielkanoc. Stwierdziłam że nie ma co kolejny rok siedzieć przy stole. Że tym razem świętujemy inaczej. No i pojechaliśmy na kilka dni do Lublina. Mam trochę sentyment do tego miasta, bo trzydniową podróż poślubną spedziłam właśnie tam :-)
Pamiętam świeżo odremontowane i odmalowane kamieniczki na Rynku. Teraz, z biegiem lat dopadła je co prawda trochę codzienność, ale i tak trzymają się świetnie.
I choć Lublin niestety urodą Krakowa czy Gdańska nie przebije, to niezaprzeczalnie ma niesamowity klimat i jestem przekonana, że spodoba się każdemu, kto tam zawita.
A poza tym, wokół Lublina jest tyle pięknych miejscówek do zobaczenia, że i tydzień w tamtych okolicach to może być mało :-)

doracz użytkownik doracz(wpisów:1212) dodano 12.05.2019 21:56

Bardzo pięknie pokazałaś Lublin. Świetna galeria. Pozdrawiam serdecznie :)

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7477) dodano 12.05.2019 20:11

Mnie się podobało ... i fotki i Lublin ..., niby obdrapane mury, ale ma to swój urok ..., bardzo ciekawa prezentacja ..., pozdrawiam:)

wmp57 użytkownik wmp57(wpisów:2325) dodano 12.05.2019 16:46

Fotki prima, a Lublin?... średnio mi się podoba, daleko mu do Gdańska, Krakowa, Wrocławia czy Torunia...
Pozdrawiam Podlasiankę, krajankę.

wo użytkownik wo(wpisów:366) dodano 12.05.2019 11:50

mam sentyment do tego miasta - młodość, okres studiów. zawsze z przyjemnością tam wracam. dzięki za przypomnienie i piękne fotki. pozdrawiam:)

ru_da użytkownik ru_da(wpisów:230) dodano 12.05.2019 10:11

Archenar, rozmusiaki - cieszę się, że Lublin Wam też się podoba. W Sielsko Anielsko smakuje, a owszem. I jedzenie tam dobre, i klimacik fajny.

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4802) dodano 12.05.2019 09:45

Bardzo przyjemnie wspominam Lublin.
Bylismy zaskoczeni,gdy po raz pierwszy odwiedzilismy to miasto,że jest tak ładne.
Dzieki za spacer :)
A w Sielsko Anielsko nadal tak dobrze smakuje ?

achernar-51 użytkownik achernar-51(wpisów:5592) dodano 11.05.2019 23:57

Pięknie pokazane lubelskie Stare Miasto. Byłem w Lublinie wielokrotnie, ale zawsze lubię tam wracać. Również i dla mnie Lublin jest jednym z ulubionych polskich miast.