Zdrastwujtie :)
Tym razem odwiedzimy stolicę Rosji,czyli Moskwę. Moskwa to ciąg dalszy naszej podróży na Kaukaz. Pamiętacie Kaliningrad.To właśnie z Kaliningradu mieliśmy wewnętrzny lot do Moskwy. Tak sobie to wymyśliliśmy,bo wychodziło taniej,no a przy okazji właśnie mogliśmy zahaczyć o Moskwę. Do Moskwy przylecieliśmy już wieczorem,natomiast nasze plecaki zostały nadane bezpośrednio do Mineralnych Wód,a kolejny lot właśnie do Mineralnych był nad ranem.
Cóż zatem było robić,skoro w reku tylko aparat został ... Normalnie to człowiek wieczorem chodzi spać,lecz my postanowiliśmy pozwiedzać Kreml. Czy Pan Żukow był z tego powodu zadowolony,nie wiem. Ale wiem,że podjęliśmy słuszną decyzję,z której na pewno my jesteśmy zadowoleni. I pomimo krótkiej nocy w Gdańsku,następnie całodziennym zwiedzaniu Kaliningradu,a na deser całonocnym zwiedzaniu Kremla,jestem bardzo zmęczony,ale bardzo bardzo zadowolony. Wynajęliśmy pod lotniskiem powiedzmy pana ''taksówkarza'',który nas dostarczył na Kreml.
Umówiliśmy się na pewną kwotę,która go zadowalała,a nam za dużo z budżetu nie ujęła. Pan dostał za podróż w jedną stronę,oraz połowę za to,że po nas przyjedzie o umówionej godzinie i dostarczy z powrotem na lotnisko. Oczywiście obawy były,że słowa nie dotrzyma i po nas nie przyjedzie,ale na szczęście nic takiego się nie zdarzyło. Nie powiem,że Pan nie był trochę zdziwiony naszym zachowaniem,ale skoro jest klient,to po co dyskutować ... I tym sposobem właśnie odwiedziłem miasto,które zawsze bardzo chciałem poznać. Trochę smutne,że całe te odwiedziny odbyły się pod osłoną nocy,lecz mam nadzieję,że będzie mi dane kiedyś jeszcze Moskwę za dnia zobaczyć.
Tymczasem nocne zwiedzanie ma swoje plusy. Jest totalny bark tłumów. Przy okazji jeszcze,jako ze mam małe,a w zasadzie żadnego doświadczenia nie mam w robieniu zdjęć nocą,mogłem się uczyć je robić. Nie powiem,by było to łatwe,na dodatek bez statywu.Na szczęście  mam obiecane przez Harmony,że podszkoli mnie z tego nocnego tematu :) Ale cosik się w miarę udało,więc dzielę się z Wami tak zwanymi nocnikami. Tym bardziej,że na naszym portalu,nocnych zdjęć z Moskwy chyba nie ma.
Zatem już nic nie gadam,tylko zapraszam na kilka jeszcze kadrów. O historii i zabytkach chyba pisać nie muszę,bo o Moskwie raczej każdy słyszał i na pewno każdy wie,gdzie się znajduje. Próbowaliśmy na nocną audiencję do Putina się wprosić,lecz był wyjątkowo zajęty. Cóż ... ... ...
... ... ... ... ... ...
... ... ... ... Tu to nawet markety są podświetlone ... Na dodatek zmieniają co rusz kolory...
... ... Presji nocy nie każdy wytrzymuje :) I tak aż do świtu nam zeszło ... A Teatr był zamknięty ;) Wyczerpani dosłownie brakiem snu,wracamy na lotnisko ...
Pierwsze 20 min drzemki w taxi dobrze nam zrobiło ;) Dziękuję :)

Moskwa 2016
Moskwa - Kreml
1pix użytkownik perelka odległość 1 km 1pix

rozmusiaki użytkownik rozmusiaki(wpisów:4770) dodano 30.05.2019 22:15

Pieknie dziękuję wszystkim odwiedzającym,komentarze oraz oceny zostawiającym :)
Pozdrowionka !

pipol użytkownik pipol(wpisów:9038) dodano 27.05.2019 19:44

no robi to, cholera, wrażenie :)
pozdro

charlie użytkownik charlie(wpisów:2354) dodano 27.05.2019 13:35

Dobrze że Was gdzieś tam moskiewska milicja nie przydybała. Za włóczęgostwo ;-)
Zdjęcia piękne wyszły. No i budynki fantastycznie podświetlone.

doracz użytkownik doracz(wpisów:1174) dodano 26.05.2019 21:33

Bardzo dobrze zrobiliście. A moskiewskie nocniki prima sort! Pozdrawiam serdecznie:)

wmp57 użytkownik wmp57(wpisów:2276) dodano 26.05.2019 20:07

No nieżle, całą noc po tej Moskwie się wałęsaliście?
Tylko Moskwa i Wy?
Dorze, ze jest chociaż jedna fotka z godziną.

wielkopolanka użytkownik wielkopolanka(wpisów:1911) dodano 26.05.2019 19:08

Piękna ta nocna Moskwa na Twoich zdjęciach...podziwiam i gratuluję...

paweller75 użytkownik paweller75(wpisów:7349) dodano 26.05.2019 17:39

No, szacunek się należy Panie Rozmusiaku, jestem pod wrażeniem ..., piękna ta nocna Moskwa, brawo!
Kolesiom z 45 trzeba przyznać, że kultura u nich na wysokim jest poziomie, w butach na swoje legowisko się nie pchają:)))